Guest tomp_pa82 Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 elikkäs... osaan laskea mutta osat ei ole nyt käsillä. 82isku 92muki pitäs saada n.8puristukset... vähän jopa alle. minkä kokoista korokerengasta pytyn alle?? kuparitiivisteet 1,27mm kannet tais olla 044viritys... jos jollain tietoa ni ei tarvi käydä arpomaan/laskemaan! ! ! elikkäs turbo hommia =) (ei liiku tänä kesänäkään) Ja pari kuvaakin! ! ! pari vuotta ja toistakyt tonnia myöhemmin osto hetkestä eikä loppua näy =) Quote Link to comment
Marko Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Palotilan koko vaikuttaa myös laskutulokseen eli sekin tarvii tietää. Quote Link to comment
Guest tomp_pa82 Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 mutta jos joku olis laskenu jo (noilla kansilla) suuntaa antavia ni ei tarvis käydä nestettä lusikoimaan... Quote Link to comment
Marko Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Aiotko laittaa 044 kannet kiinni tekemättä niille mitään. Nehän ei kaupan jäljiltä todellakaan ole valmiit ja kun niitä työstetään niin jokainen kansipari on yksilöllinen ja siten myös palotila pitää mitata jos haluaa tarkkoja tuloksia eikä vain sinne päin. Quote Link to comment
ozone Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Mulla tais olla 044:ssa 55cc palotilat vakiona. Quote Link to comment
Guest tomp_pa82 Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 kiitos ozone... juu on niitä työstetty, eikä ollu tarkotus pahottaa toisten mieltä huonoilla työstämättömillä osilla VAAN saada vähän tietoa! ! ! !kerrankin kun tänne kirjoittaaa... yleensä en offtopicin takia! Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Jeesaisko tämmönen kuva. Tuo on 82 iskulla, 92 pytyillä ja 55cc:llä laskettu käyttäen DWL:n engine toolia. Koska lohkonkin pintataso kampuraan nähden ei aina oo ihan vakio (onko lohkoa työstetty, aftermarketti, bädäässi tms.) niin sylinterit pitää joka tapauksessa saada puristetuksi lohkoa vasten ennenkun tietää paljonko rikkaa tarvitsee, kun vasta silloin pääsee mittaamaan. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Marko Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 kiitos ozone...juu on niitä työstetty, eikä ollu tarkotus pahottaa toisten mieltä huonoilla työstämättömillä osilla VAAN saada vähän tietoa! ! ! !kerrankin kun tänne kirjoittaaa... yleensä en offtopicin takia! Ei täällä kukaan pahoittanut mieltä, mutta jos kysyy tuollaisen kysymyksen niin on syytä mainita kaikki tekijät jotka siihen oleellisesti liittyy muuten vastauksetkin ovat kuten puristussuhde eli mitä sattuu. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 kerrankin on ns nykyvanteet mitkä sopii kuplaan,näyttää herkulliselta.jos meinaat laittaa välijäähdyttimen älä pudota ruttua noin alas,eiköhän 8,5 olis ihan ok.ruiskulla uskaltaisin 9ruttua käyttää... Quote Link to comment
Art_Zi Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 joo noi vanteet on kyl hienot...sopii niinku nyrkki silmään...minkä merkkiset ja kokoset noi o? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Nuo borbet A sopi tosiaan hyvin kuplaan. Olis pitäny pitää bmw:stä itte vanteet niin olis voinu pistää kuplaan.. Onko nuo takana 9 ja edessä 7.5 leveet. Näyttää kuitenki mahtuvan hyvin. sori että vähä offtopic Quote Link to comment
Guest jn Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Kyllä pitää mitata palotilataina eikä luottaa että jollain on ollut 55cc tai 990cc palotilat. Puristussuhteen kanssa on ehkä rikottu eniten moottoreita kun on arveltu, otettu kansista summis pois tai laskettu kaveriporukalla niitä....AINA pitää mitata palotilan tilavuus, (vesikoneissa kannentiivisteen tilavuus) ja männän ja sylinterin reunan etäisyys (tasalla,0,1 yli tai alle tason.). Mittaus pipetillä tms ja tarkkuus min.0,5ml tarkkuudella. Ja jos on venttiilinkolot niin niidenkin tilavuus tulee mitata. Pienilläkin mittaheitoilla on ratkaisena merkitys tulokseen. Laskukaava: puristussuhde= puristustilavuus + yhden sylinterin tilavuus jaettuna puristustilavuudella. Varoittava esimerkki: Parilla kaverilla oli r.F Escort RS2000 jossa oli 1,5v ajan vikana joko palanut kansitiiviste tai reikä männässä eikä tehoja tullut kuin 169hv... Olen kysynyt/sanonut useasti että onko puristussuhde ok. Vastaus että on ok. Kun kysyin että paljonko se tarkasti ottaen on niin vastaukset tyyliin jotain 11:1...!! Kun ne oli tarpeeksi kauan vaihdelleet erilaisia kisatiivisteitä ja mäntiä niin tuli soitto jossa kysyttiin että mikähän vois olla vialla. Moottori tuotiin mulle ja mittailin palotilat jne. Puristussuhde oli 13,98. Metanolilla olis jo voinut melökein ajaa. Huolestuttavaa täs on että moottoria oli jo ainakin kaksi maakunnan "nimivirittäjää" koittaneet saada kunton eikä KUKAAN ollut laskenut tai mitannut mitään....Aina meni tiiviste tai mäntä. Aika kallista oli se että jätettiin yksi tärkeimmistä moottorin rakentamiseen liittyvistä asioista laskematta. Eli mitatkaa ja laskekaa aina älkääkä kysykö muilta että paljonko sulla oli näillä kamoilla puristukset. Se 1,0ml heitto palotilan tilavuudessa voi olla hyvinkin ratkaiseva. En halua tällä kirjoituksella nostaa itseäni jalustalle yliviisaana nerona vaan tähdentää että aina on parempi mitata kuin arvella. saattaa olla joskus halvempaakin... terv. Jussi Nisula Quote Link to comment
mikan Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Just noin ja kuplassa varsinkin kannattaa mitata deckkikorkeudet molemmin puolin. Heittoja nimittäin voi olla. t. Mika Quote Link to comment
Guest tomp_pa82 Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 juu vanteet on 9takana 7 1/2eessä takana levitetty kaarta n6cm... 2vuotta etin ja lopuiks ostin saksasta KOVAAN hintaan uudet =) pitänee siis käydä pipetillä mittailemaan! !! ! kiitoksia paljon vinkeistä... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Noin kuus senttiä leveemmistä kuitukaarista löytyy huonoja kokemuksia. Käytännössä nimittäin autosta tuli 13 senttiä leveämpi ja sehän on kolme senttiä enemmin kun laki sallii. Joutu melkosen sätöksen tekemään jotta sai kilpiin kun ne oli viel kaiken kivan lisäks moldattu koriin. Quote Link to comment
Guest tomp_pa82 Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 enkä millään kuidulla, eli on sen 6centtiä joka puolelta... vahvistin kylläkin sillä! ! ! ! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Peltinen on aina parempi! Silti varotuksen sananen tuosta leveydestä. Eihän sitä tietty tiiä mimmonen katsastusmies tulee vastaan, mutta noita etulokareita voi olla hauska kavennella. Quote Link to comment
Guest tomp_pa82 Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 itse asiassa etulookkareita ei ole levitetty! ! ! on rautaa eikä ole leikelty... hiekkapuhalsin noita nimittäin... joku oli joskus vuonna miekka ja kivi hitsannut (räkinyt) etulok. kiinni tohon koppaan en kehant irrottaa.... siksi mallia ei irtoa! ! ! Quote Link to comment
Racing Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Siisti pelihän se on vaikka joku ähtäriksi kohta sanookin. Quote Link to comment
Guest Sami W Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Eihän ähtäreissä mitään vikaa ole jos ne on hyvin/huolella tehtyjä. Enkä nyt siis tätä väitä ähtäriksi;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.