Lasse Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Mikäs olisi toimiva resepti katulaatikolle, joka kestäisi revittelyn ja satunnaisen takanakin polton ? Paljonko pitäisi varata rahhoo tommosen teettämiselle ? Tiedän, että paljon, mutta yritetään vähän tarkentaa. Onko kokemuksia sopivista vaihdevälityksistä ? Quote Link to comment
-MITO- Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Eikö nuita saa valmiinakin? http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=394 Quote Link to comment
Lasse Posted August 25, 2006 Author Share Posted August 25, 2006 No onks tommonen oikeasti hyvä ? Kaikki kaupasta saatava tavara kun ei aina ole. Quote Link to comment
Guest migu Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Eipä niistä teetetyistä ole varmuutta senkään vertaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Tuskin kummassakaan takuu kattaa revittelyä... Quote Link to comment
mikan Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Älyttömän pitkä linkki, sori: http://www.csp-shop.de/shop2/frame_nach ... Swing+Axle Hitsatut 3 ja 4 on kait perusjuttu ja superdiffi perään. Nuo taitaa olla ne joista laatikko herkimmin korkkaa. Lisäksi paksut posket. :-) t. Mika Quote Link to comment
Lasse Posted August 25, 2006 Author Share Posted August 25, 2006 Kokemusperäistä tietoa kaipaisin.... Tässä virtuaaliharrastajalle hyvä laatikko: hewland mk 9. (n. 3500 puntaa) Quote Link to comment
Tomppa Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Niinpä, sama kai se on, että ostaako SCATin tai CB:n toimittaman ja Ranchon kasaaman laatikon CSP:ltä saksasta ja maksaa älyttömän rahtihinnan, tai ostaa täsmälleen saman laatikon kotimaisesta puljusta. Tosin toimitusaika voi olla volkkariharrastajalle aivan liian pitkä, esim. 2 kuukautta tms... Niinjoo ja tosiaan, SCATilta tulee kaikki Aircooled.fi:n laatikot ja ne ovat Ranchon kasaamat, kuten lähes kaikki muutkin noilla spekseillä varustetut "tehdaslaatikot". Quote Link to comment
Tomppa Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Ainiin, vielä hyvistä laatikoista... Onhan noita lootia jos jollakin, Autocraftia ja muuta, Possun lootaa summuutta. Mutta Mendeolan kun hankit, niin aika paljon saa rykiä, että rikki saa. http://www.mendeolatransaxles.com/md4e.php? Noitakin saa Aircooled.fi:n kautta. Arvatkaas montako kymmentä ollaan myyty puolentoista vuoden aikana? Quote Link to comment
Racing Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Ainiin, vielä hyvistä laatikoista... Onhan noita lootia jos jollakin, Autocraftia ja muuta, Possun lootaa summuutta. Mutta Mendeolan kun hankit, niin aika paljon saa rykiä, että rikki saa. http://www.mendeolatransaxles.com/md4e.php? Noitakin saa Aircooled.fi:n kautta. Arvatkaas montako kymmentä ollaan myyty puolentoista vuoden aikana? No kolmisenkymmentä ja kaikki jokkikseen! D: Quote Link to comment
Tomppa Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Jeps, kaikki meni Jokkikseen. Itse asiassa myytiin kerralla yks tuhannen kappaleen setti, joka tuli puulavalle pakattuna ja soutamalla Atlantin yli. Golfilla mä sitten ne toimitin kaikille harrastajille, kaikki kerralla vaan kyytiin... ja aikaakin toimittamiseen meni melkein yksi vuorokausi. Pahoittelut ylipitkästä toimitusajasta kaikille tilaajille ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Tuhat vaihdelaatikkoa vuorokaudessa? Paljos se jokkisauton lunastushinta on jos kerran niistä löytyy 6-10k€:n lootia niin... Quote Link to comment
Tomppa Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Joo, mut kato Jokkikseen kun myytiin niin ne makso vaan 10 euroa / kpl ne lootat ja kotiinkuljetus oli tietenkin ilmainen. Luvattiin myös seuraavaksi 10 vuodeksi joka harrastajalle CROW racing varusteet kaupan päälle, kun eihän ne muuten ois noita lootia huolinu... Joten Jokkis.nettiin vaan ostoilmoitusta ja äkkiä! ;) Quote Link to comment
Guest Sami W Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Asiaa hiukan sivutakseni, niin paljonko heppoja vakiolaatikko muuten kestää? Jos ei puhuta mistään revittelystä vaan kiihdytyksestä. Quote Link to comment
Tomppa Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Eräässä tunnetussa virikirjassa todetaan vakiolootan kestävän n. 125 hepoa. Ei kestänyt 100 hepoa meikäläisellä, tosin minä kiusasinkin lootaa melkolailla surutta. - Tomppa Quote Link to comment
Lasse Posted August 25, 2006 Author Share Posted August 25, 2006 No helvettiäkö tässä sit kärvistelee, täytyy ostaa tommonen kympin loota roskapönttömiehiltä. Ja pari varastoon pahan päivän varalle. Jees. Täytyy ihan periaatteesta selvittää josko kotimaasta löytyisi jotakin. Mulla vakioloota kesti 210 tkm ja pari nykäisyä. Tehoa ole paljoa paskaakaan. Quote Link to comment
Racing Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Eikähän se lootan kestäminen riipu monesta asiasta kaikista eniten siitä kuinka hyvin se on tuettu ja pääseekö takapyörät hyppimään,jos heiluu/hyppii niin sen saa rikki jo pienilläkin tehoilla. Yksi tasauspyörästö on tullut tuolla lailla hajotettua. Riippuu millainen on ajotyyli kaasu pohjassa paikalta kytkin ylös vai rauhallisempi. Vakioloota on kestänyt mainiosti tehoa x heppaa ja kovaakin revitystä. Välitykset on vain aivan perseestä kuplan laatikossa jos koneessa on vähän enemmän paukkua. ykkönen saisi olla pidempi,2-3 väli pienempi samoin perä huomattavasti 35 hampaista joka yleensä on harvempi. Quote Link to comment
mikan Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Asiaa hiukan sivutakseni, niin paljonko heppoja vakiolaatikko muuten kestää?Jos ei puhuta mistään revittelystä vaan kiihdytyksestä. Tietääkseni varttimaililla on ajettu ainakin 13 sekunnin aikoja vakiolootalla. Joskus kestää ja joskus antautuu jo viivalle. Tuntuu olevan enemmän sattuman kauppaa noiden vakiolootien kanssa. t. Mika Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 roskapönttö miehet ostaa Hakkaraiselta kakkosen suorakytky sarjan ja lyhyet 3 ja 4 vaihteen rattaat. Quote Link to comment
Guest Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 lassellekin porsaan loota niin on sillä selvä, eikä tartte tuskailla. :) toki joutuu vähän metallityötä tekemään ennenkun se on kiinni..... Quote Link to comment
mikan Posted August 25, 2006 Share Posted August 25, 2006 Samalla tulee sitten irssikin mistä on ollut puhetta. Ja vielä kaupan päälle viides vaihde. t. Mika Quote Link to comment
-Puide- Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Asiaa hiukan sivutakseni, niin paljonko heppoja vakiolaatikko muuten kestää?Jos ei puhuta mistään revittelystä vaan kiihdytyksestä. Tietääkseni varttimaililla on ajettu ainakin 13 sekunnin aikoja vakiolootalla. Joskus kestää ja joskus antautuu jo viivalle. Tuntuu olevan enemmän sattuman kauppaa noiden vakiolootien kanssa. t. Mika Samaa mieltä. Itse ajoin just viikonloppuna 6 lähtöö, täysin ilman sääliä, laatikolla joka huutaa ku sika puukois. Konetta ei ollu tuettu mitenkään, laatikossa etupäässä homemade tuki ei oikeen vakuttava ja takana se normi panta. lähdöissä pomppi ja rytku vaan ei hajonnu... Joten kait ne jotakin kestää vakiotkin... =) -MP- Quote Link to comment
Lasse Posted August 28, 2006 Author Share Posted August 28, 2006 Jos mää nyt alan turata jotakin porssen askia tonne niin ehkä viiden vuoden päästä ollaan taas ajokunnossa. Kyl täytyisi joku enempi bolt-on homma löytää. Samasta syystä täytyy pistää irssit ainakin tähän hätään jonotuslistalle. Itseasissa toi laatikon orastava poikiminen oli täysi yllätys. Ihan vaan kakkosella vetäsin läpykän peltiin ja pari kertaa kuuluin pamaus ja sitten alkoi vollotus. Kaiken saa rikki, eikä aina tarvi edes hirveesti yrittää. Nyt ei ollu edes yritystä. Paskan möivät 1988 talvella. Quote Link to comment
jyrie Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 ja multahan saat possulaatikko varten sitten ison 228 millisen kytkimen, eli kuplan/type3 koneeseen ja possun askille. osta osta! Quote Link to comment
Guest KAAPO Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Tuollainen CSP:n loota tuli "markka aikana" hommattua ja silloin se tuli halvemmaksi kuin ostaa vastaavat hilut ja kasauttaa jollain expertillä maksua vastaan. Loota toimi/toimii erittäin hyvin vaikka "race asetelma" joutuikin antautumaan jo parin kuukauden käytön jälkeen... Quote Link to comment
Heebah Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Ja jos aiot oikeesti suditella paljon, on lukko aika oleellinen osa askia. ZF tai Qaife (http://www.quaife.co.uk/) tai kovalle kaverille spooli. Ite säästin askissa (vakio1+2, välitetyt kestävät 3+4, HD-poski ZF-lukko ja kiillotetut vetarit) ja onnistuin hajottamaan sen 3 kertaa. (vakiorattaat antautuu ennemmin tai myöhemmin ja vetarit napsuu myös) Tekijässä ei ollu vikaa(tehny Jussin askin), ajajassa ehkä... Sit ostin Karpiolat ja Weddlen rattaat 1>4 ja nyt on kestänyt. Jos aiot oikeessti kiihdytellä slicksejen kera suosittelen säästämistä ja kerralla kunnon lodjun tekemistä. Ei oo halpaa, mutta tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi. Niinkuin edesmennyt Gene Berg totesi: " Buy the best, cry once." -tOmi- PS lukolla saa aikaan esteettisesti täydellisiä liikesarjoja... http://media.putfile.com/sutii Quote Link to comment
Racing Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Ja jos aiot oikeesti suditella paljon, on lukko aika oleellinen osa askia.ZF tai Qaife (http://www.quaife.co.uk/) tai kovalle kaverille spooli. Ite säästin askissa (vakio1+2, välitetyt kestävät 3+4, HD-poski ZF-lukko ja kiillotetut vetarit) ja onnistuin hajottamaan sen 3 kertaa. (vakiorattaat antautuu ennemmin tai myöhemmin ja vetarit napsuu myös) Tekijässä ei ollu vikaa(tehny Jussin askin), ajajassa ehkä... Sit ostin Karpiolat ja Weddlen rattaat 1>4 ja nyt on kestänyt. Jos aiot oikeessti kiihdytellä slicksejen kera suosittelen säästämistä ja kerralla kunnon lodjun tekemistä. Ei oo halpaa, mutta tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi. Niinkuin edesmennyt Gene Berg totesi: " Buy the best, cry once." -tOmi- PS lukolla saa aikaan esteettisesti täydellisiä liikesarjoja... http://media.putfile.com/sutii Missäs hintaluokassa karpiolan akselit pyörii? Ja samoin nuo ratassarjat? Ei nyt pilkuntarkkaa tartte,mutta suuntaa antavaa. Quote Link to comment
-MITO- Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Tiedustelin -66 kuplaan vetoakseleita Sorvaamo Karpiolasta: Hinta on 220,- + Alv. 22 % eli 268,40 kpl Quote Link to comment
Racing Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Tiedustelin -66 kuplaan vetoakseleita Sorvaamo Karpiolasta: Hinta on 220,- + Alv. 22 % eli 268,40 kpl Juu kiitos,arvokkaathan ne on,mutta ei nyt aivan tolkuttomat. "american" vetoakselin olen nähnyt joka on vaihdelaatikon päästä mennyt mutkalle. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 tietääkseni noissa on elinikänen takuuki sit kaupan päälle Quote Link to comment
Marko Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 tietääkseni noissa on elinikänen takuuki sit kaupan päälle Mutta mikä on se akselin elin ikä:D Quote Link to comment
mikan Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Kestäviä ratassettejä tekee myös: http://www.ssf-pyora.fi/ Eräskin suomalainen vw-kiihdyttelijä on käyttänyt heidän suorakytkentähiluja. t. Mika Quote Link to comment
Lasse Posted August 30, 2006 Author Share Posted August 30, 2006 Juu sattuneesta syystä tuttu firma. Ei kai sitä auta kun ottaa puhelin käteen ja aloittaa tiedustelukierros. Vissiin ei taas kannata kotona puhua mihin fiksuun sitä kesälomarahat menee. Quote Link to comment
-MITO- Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Toisaalta yksien kesälomarahojen sijoitus kestäviin osiin säästää tulevien vuosien kesälomarahat johonkin muuhun :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.