Jump to content

Hyvä lodju kadulle


Recommended Posts

Mikäs olisi toimiva resepti katulaatikolle, joka kestäisi revittelyn ja satunnaisen takanakin polton ?

 

Paljonko pitäisi varata rahhoo tommosen teettämiselle ? Tiedän, että paljon, mutta yritetään vähän tarkentaa.

 

Onko kokemuksia sopivista vaihdevälityksistä ?

Link to comment

Niinpä, sama kai se on, että ostaako SCATin tai CB:n toimittaman ja Ranchon kasaaman laatikon CSP:ltä saksasta ja maksaa älyttömän rahtihinnan, tai ostaa täsmälleen saman laatikon kotimaisesta puljusta.

 

Tosin toimitusaika voi olla volkkariharrastajalle aivan liian pitkä, esim. 2 kuukautta tms...

 

Niinjoo ja tosiaan, SCATilta tulee kaikki Aircooled.fi:n laatikot ja ne ovat Ranchon kasaamat, kuten lähes kaikki muutkin noilla spekseillä varustetut "tehdaslaatikot".

Link to comment
Ainiin, vielä hyvistä laatikoista...

 

Onhan noita lootia jos jollakin, Autocraftia ja muuta, Possun lootaa summuutta.

 

Mutta Mendeolan kun hankit, niin aika paljon saa rykiä, että rikki saa.

 

http://www.mendeolatransaxles.com/md4e.php?

 

Noitakin saa Aircooled.fi:n kautta. Arvatkaas montako kymmentä ollaan myyty puolentoista vuoden aikana?

 

 

 

No kolmisenkymmentä ja kaikki jokkikseen! D:

Link to comment

Jeps, kaikki meni Jokkikseen.

 

Itse asiassa myytiin kerralla yks tuhannen kappaleen setti, joka tuli puulavalle pakattuna ja soutamalla Atlantin yli. Golfilla mä sitten ne toimitin kaikille harrastajille, kaikki kerralla vaan kyytiin... ja aikaakin toimittamiseen meni melkein yksi vuorokausi. Pahoittelut ylipitkästä toimitusajasta kaikille tilaajille ;)

Link to comment

Joo, mut kato Jokkikseen kun myytiin niin ne makso vaan 10 euroa / kpl ne lootat ja kotiinkuljetus oli tietenkin ilmainen. Luvattiin myös seuraavaksi 10 vuodeksi joka harrastajalle CROW racing varusteet kaupan päälle, kun eihän ne muuten ois noita lootia huolinu...

 

Joten Jokkis.nettiin vaan ostoilmoitusta ja äkkiä! ;)

Link to comment

No helvettiäkö tässä sit kärvistelee, täytyy ostaa tommonen kympin loota roskapönttömiehiltä.

 

Ja pari varastoon pahan päivän varalle.

 

Jees.

 

Täytyy ihan periaatteesta selvittää josko kotimaasta löytyisi jotakin.

 

Mulla vakioloota kesti 210 tkm ja pari nykäisyä. Tehoa ole paljoa paskaakaan.

Link to comment

Eikähän se lootan kestäminen riipu monesta asiasta kaikista eniten siitä kuinka hyvin se on tuettu ja pääseekö takapyörät hyppimään,jos heiluu/hyppii niin sen saa rikki jo pienilläkin tehoilla. Yksi tasauspyörästö on tullut tuolla lailla hajotettua. Riippuu millainen on ajotyyli kaasu pohjassa paikalta kytkin ylös vai rauhallisempi. Vakioloota on kestänyt mainiosti tehoa x heppaa ja kovaakin revitystä. Välitykset on vain aivan perseestä kuplan laatikossa jos koneessa on vähän enemmän paukkua.

ykkönen saisi olla pidempi,2-3 väli pienempi samoin perä huomattavasti 35 hampaista joka yleensä on harvempi.

Link to comment
Asiaa hiukan sivutakseni, niin paljonko heppoja vakiolaatikko muuten kestää?

Jos ei puhuta mistään revittelystä vaan kiihdytyksestä.

 

Tietääkseni varttimaililla on ajettu ainakin 13 sekunnin aikoja vakiolootalla. Joskus kestää ja joskus antautuu jo viivalle. Tuntuu olevan enemmän sattuman kauppaa noiden vakiolootien kanssa.

 

t. Mika

Link to comment
Asiaa hiukan sivutakseni, niin paljonko heppoja vakiolaatikko muuten kestää?

Jos ei puhuta mistään revittelystä vaan kiihdytyksestä.

 

Tietääkseni varttimaililla on ajettu ainakin 13 sekunnin aikoja vakiolootalla. Joskus kestää ja joskus antautuu jo viivalle. Tuntuu olevan enemmän sattuman kauppaa noiden vakiolootien kanssa.

 

t. Mika

 

Samaa mieltä. Itse ajoin just viikonloppuna 6 lähtöö, täysin ilman sääliä, laatikolla joka huutaa ku sika puukois. Konetta ei ollu tuettu mitenkään, laatikossa etupäässä homemade tuki ei oikeen vakuttava ja takana se normi panta. lähdöissä pomppi ja rytku vaan ei hajonnu... Joten kait ne jotakin kestää vakiotkin... =)

 

-MP-

Link to comment

Jos mää nyt alan turata jotakin porssen askia tonne niin ehkä viiden vuoden päästä ollaan taas ajokunnossa. Kyl täytyisi joku enempi bolt-on homma löytää.

 

Samasta syystä täytyy pistää irssit ainakin tähän hätään jonotuslistalle.

 

Itseasissa toi laatikon orastava poikiminen oli täysi yllätys. Ihan vaan kakkosella vetäsin läpykän peltiin ja pari kertaa kuuluin pamaus ja sitten alkoi vollotus.

 

Kaiken saa rikki, eikä aina tarvi edes hirveesti yrittää. Nyt ei ollu edes yritystä. Paskan möivät 1988 talvella.

Link to comment

Tuollainen CSP:n loota tuli "markka aikana" hommattua ja silloin se tuli halvemmaksi kuin ostaa vastaavat hilut ja kasauttaa jollain expertillä maksua vastaan.

Loota toimi/toimii erittäin hyvin vaikka "race asetelma" joutuikin antautumaan jo parin kuukauden käytön jälkeen...

Link to comment

Ja jos aiot oikeesti suditella paljon, on lukko aika oleellinen osa askia.

ZF tai Qaife (http://www.quaife.co.uk/) tai kovalle kaverille spooli.

 

Ite säästin askissa (vakio1+2, välitetyt kestävät 3+4, HD-poski ZF-lukko ja kiillotetut vetarit) ja onnistuin hajottamaan sen 3 kertaa. (vakiorattaat antautuu ennemmin tai myöhemmin ja vetarit napsuu myös)

Tekijässä ei ollu vikaa(tehny Jussin askin), ajajassa ehkä...

 

Sit ostin Karpiolat ja Weddlen rattaat 1>4 ja nyt on kestänyt.

 

Jos aiot oikeessti kiihdytellä slicksejen kera suosittelen säästämistä ja kerralla kunnon lodjun tekemistä. Ei oo halpaa, mutta tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi. Niinkuin edesmennyt Gene Berg totesi: " Buy the best, cry once."

 

-tOmi-

 

PS lukolla saa aikaan esteettisesti täydellisiä liikesarjoja...

http://media.putfile.com/sutii

Link to comment
Ja jos aiot oikeesti suditella paljon, on lukko aika oleellinen osa askia.

ZF tai Qaife (http://www.quaife.co.uk/) tai kovalle kaverille spooli.

 

Ite säästin askissa (vakio1+2, välitetyt kestävät 3+4, HD-poski ZF-lukko ja kiillotetut vetarit) ja onnistuin hajottamaan sen 3 kertaa. (vakiorattaat antautuu ennemmin tai myöhemmin ja vetarit napsuu myös)

Tekijässä ei ollu vikaa(tehny Jussin askin), ajajassa ehkä...

 

Sit ostin Karpiolat ja Weddlen rattaat 1>4 ja nyt on kestänyt.

 

Jos aiot oikeessti kiihdytellä slicksejen kera suosittelen säästämistä ja kerralla kunnon lodjun tekemistä. Ei oo halpaa, mutta tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi. Niinkuin edesmennyt Gene Berg totesi: " Buy the best, cry once."

 

-tOmi-

 

PS lukolla saa aikaan esteettisesti täydellisiä liikesarjoja...

http://media.putfile.com/sutii

 

 

 

 

Missäs hintaluokassa karpiolan akselit pyörii? Ja samoin nuo ratassarjat?

 

Ei nyt pilkuntarkkaa tartte,mutta suuntaa antavaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...