Jump to content

neuvojen tarpeessa


Guest kristo33

Recommended Posts

Guest kristo33

Elikä,satuin töissä,vahinkossa,näkemä pusikossa yhen surullisen oloisen kuplan.Enkä voinut sitä sinne jättä.Kyselin isännältä ja nyt se on mein pihalla.Onkelmana on,etten tiedä yhtään mitään kuplasta.Eli mist vois metsasta varaosia(kori/pohja),kirjallisuuta...jne.Aivan kaikki tieto on tervetulluta.

post-1673-1388835853543_thumb.jpg

Link to comment

Puskurit poistettu, vilkut vaihdettu ja Saabin penkit. Aika lievästi Ähtäröity - onneksi. Loksuja ja astinlautoja ei ole hitsattu koriin kiinni. Varaosia kannattaa kysellä täältä osto-osastolla tai sitten fvwa:n foorumissa. Kirjastosta tai kirjakaupasta löytyy perus korjausoppaita. Tai sitten voi hankkia hieman enemmän tietoa sisältävän opuksen, vaikka: http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=v121

 

t. Mika

Link to comment
Puskurit poistettu, vilkut vaihdettu ja Saabin penkit. Aika lievästi Ähtäröity - onneksi.

 

Listat poistettu myös. Noihan on just niiiii'in perus-Ähtärin tuntomerkit kun vain voi olla. Sit hardcore ähtärimiehet/-gimmat laittaa viel Mangelsit alle.

Link to comment

Huh, nyt mun täytyy kyllä korjata kommenttiani. Nuo takavalot, takalasin ritilä ja jet-pipe. Enää ei puutu kuin lokarin moldaus, 1-osaiset ovilasit ja ovaalin takalasi niin oltais ähtärin ytimessä. Oi niitä aikoja...

 

Pitääkin joku päivä katsella vanhoja videoita 91-92 vuoden Kaanaan vw-tapahtumista.

 

t. Mika

Link to comment
Huh, nyt mun täytyy kyllä korjata kommenttiani. Nuo takavalot, takalasin ritilä ja jet-pipe. Enää ei puutu kuin lokarin moldaus ja ovaalin takalasi niin oltais ähtärin ytimessä. Oi niitä aikoja...

 

Pitääkin joku päivä katsella vanhoja videoita 91-92 vuoden Kaanaan vw-tapahtumista.

 

eikö niitä saisi nettiin millään???

 

t.

Mika

Link to comment

Ei muuta kun paaliin vaan. Ensin purat tarpeelliset osat pois, ja ostat uuden "projektin".

 

Tälläkin palstalla on varmasti myynnissä sopuhintaan huomattavasti parempia aihioita. Ei vaan ole järkeä laittaa tuollaista kasaa kuntoon, eri asia on tietenkin jos vain tykkää hitsaa ja rälläköidä?

Rahaa tulee menemään kuitenkin sen verran että samalla rahalla saat hiomattavasti paremman lähtökohdan.

 

Paska mikä paska :)

Link to comment
Guest kristo33

Kai se sit on sitä ähtäria.Tälläinen tä vaan oli siinä pusikosta mist löytyi.En pahemmin tiedä näistä tyyleistä.Mun kohalla ehkä paino on sanalla ilmainen.Ja kyl miellessä kävi ehjän korin hankkimineki mut toisalta tä olis melko hyvä kohte pelttityön harjotelun kannalta.

Link to comment

 

eikö niitä saisi nettiin millään???

 

 

Jaa-a. Pitäis olla joku näppärä kaveri joka vhs-kasetilta muuttelis ne mpg tai vastaavaan muotoon. Muistaakseni kahdesta eri vw-kokoontumisesta on videoo ja vuodet on kait 91 ja 92. Eihän Kaanaassa montaa kertaa kokoonnuttukaan, kun homma lopahti. 1/8 mailin kiihdyttelyä siellä muistaakseni ajettiin. Mulla oli vakio-1200, joten ei ollut asiaa niihin karkeloihin. Muutoin paikalla oli runsaasti volkkareita ja sieltä videolta vois vanhat parrat tunnistaa monta tuttua ähtäriä ja muuta. :-)

 

t. Mika

Link to comment

Mito puhuu asiaa, ei tod ole vaikea homma, vähän aikaa ja vaivaa kyllä vaatii ja kovalevytilaa,mut jos ei rupee editoimaan niin nopee ja helppo homma.VHS vaan digiaikaan ja nauhat jakoon!!!!Ja vanhat Ähtärit esiin!!!! Olen muutaman vanhan kaitafilmin tehnyt ja on se vaan mageeta kattoa dvd:ltä niitä. Vhs on niihin nähden helppo homma.Jokkista kaitafilmiltä kun appiukko painaa anglialla ...

Link to comment
Guest kristo33

Mäntykivin projektin alussa ei tainu olla paljo enemmän järkeä mukana mut siitä se vaan näköjä lähti,miksei muillaki vois järjettömyys johta johonki järkevään.Jos ei muuta niin on ens kerralla fiksumpi:)

Link to comment

Jäkäläisestä pellistä kuulemma maksetaan maltaita - ittelläkin piimällä voideltu patinanotsi pihassa möllöttää jo kolmatta vuotta ilman muuta koskemista kun kesällä vittuillakseen ajeltiin jokunen rundi.

 

Itse kokisin alkuperäisten kommenttien olevan asian ytimessä - varjelee jäkälät ja baanalle mahdollisimman vähäisin pintaremontein. Ainakaan koria ei pidä hitsuuttelemaan ennen kastelemista kun sammal helposti hiillostuu. Jos alusta on ihan schaissea niin siihen konstit kyllä aina löytyy mutta tuollaista patinaa ei parissa vuodessa kasvateta...

 

Puavo @ dwl

Link to comment
Guest Angelbunny

Hmm..

Kaikki opiskelee ihan itte. Pieniä neuvoja saa ainakin herrasmiehiltä.

Tämän olen todennut. Ihan alkuunsa minäkin ostin Motonetistä Alfamer:in kirjan, se kerto jo aika paljon..

 

Ja nyt ollaan jo aika pitkällä, vaikka kuplan ois pitäny alunperin ollakin jo valmis... :D

Link to comment
Guest Mika Raussi
Nää on semmosia autoja ettei nää tuu ikinä valmiiksi. Vaikka olis miten valmis, ni aina on joku paikka mitä pitää parannella/muokata/lisätä/poistaa/vaihtaa/muuten vaan räpeltää.

No tuo on omistajasta, ei autosta kiinni.

 

Ite sitä rakentaa ehkä mieluummin kokonaan uuden kun käy mitään suurempia muuttelemaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...