lasse haukkavuori Posted September 20, 2019 Posted September 20, 2019 https://insideevs.com/news/370521/eclassics-ekafer-floor-plan-39900-euros/ Tohon valtion avustusta ni johan alkaa sähköautoja tulemaan joka tallista. Kohta alkaa 1302 ja 1303 mallien hinta nousemaan pilviin. Jo koppa vaan suht ehjä niin ei ku koko alusta vaihtoon :) Quote
SePi Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Vielä tuon alustan hinnan vois ymmärtää, mutta valmiin satatonnia on järjetön. Quote
kerkko Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 9 hours ago, SePi said: Vielä tuon alustan hinnan vois ymmärtää, mutta valmiin satatonnia on järjetön. Onko? Eihän tuolla hintaa saa kuin Teslan. Kupla on hienompi! Quote
-Alex- Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 40 000 hintaan saa jotain mielenkiintoisempaakin.. esim. Yli 2,7 litran moottorin, mendeola jousituspaketin, Porsche jarrusetin, 3-osaiset vanteet. Quote
Jooo Posted September 22, 2019 Posted September 22, 2019 Kyllä tuota hilloa menee palaa aika nopeesti kun vaihtaa mendeola keulaa ja csp jarrua sähkökonversioon. Siihen sitten teslan akkuja, moottori ja laturit yms tilpehöörit niin ei sekään halapaa ole. Ja sitten palikat vielä hyllyssä eikä autossa kiinni... yli 30 kybää mennyt jo ja kaikki levällään Quote
Saqes Posted September 24, 2019 Posted September 24, 2019 Minua kiinnostaa tuon vehkeen alustaratkaisut muuten. Myisiköhän ne pelkästään noita etu-/takapään jousitus muutossarjoja? Lienee mallisarjalle hyväksyttyjä osia nykyään... Quote
SePi Posted September 25, 2019 Posted September 25, 2019 17 hours ago, Saqes said: Minua kiinnostaa tuon vehkeen alustaratkaisut muuten. Myisiköhän ne pelkästään noita etu-/takapään jousitus muutossarjoja? Lienee mallisarjalle hyväksyttyjä osia nykyään... Sulle sopis tuo mun KARTin takajousitus helposti ja IRS perän teko + laatikko lienee nykymaailmassa lähes bolt on. Tuossa tekstissä mainitaan 1203/1303 kuplat ja ne on phersoneilla Quote
hpa Posted September 25, 2019 Posted September 25, 2019 Sama paikka toimittaa siis pelkkää sähköpakettia eli periaatteessa e up settiä: https://insideevs.com/news/369020/vw-retrofits-beetle-ekafer-project/ Helpoin tietysti ostaa Ruotsista liikkuva e-up ja teurastaa se . Quote
PZQ Posted September 26, 2019 Posted September 26, 2019 On 9/24/2019 at 4:48 PM, Saqes said: Minua kiinnostaa tuon vehkeen alustaratkaisut muuten. Myisiköhän ne pelkästään noita etu-/takapään jousitus muutossarjoja? Lienee mallisarjalle hyväksyttyjä osia nykyään... Kuplapajalta löytyy eu tehtaalla tehtyjä keuloja 1 Quote
JariG_ Posted September 27, 2019 Posted September 27, 2019 (edited) 39kEUR tuosta tekniikasta on hupihinta. Ei synny ykköstonneilla vaikka kuinka turaat itse ja ostelet purkutekniikkaa. Tai syntyy mutta lopputulos on jotain muuta. Edited September 27, 2019 by JariG_ 1 Quote
Saqes Posted October 7, 2019 Posted October 7, 2019 On 9/27/2019 at 9:56 AM, JariG_ said: 39kEUR tuosta tekniikasta on hupihinta. Ei synny ykköstonneilla vaikka kuinka turaat itse ja ostelet purkutekniikkaa. Tai syntyy mutta lopputulos on jotain muuta. Taitaa uusi e-Up olla hinnat alkaen 25k€, eli kyllä tuossa katettakin jää... Quote
Ketsa Posted October 7, 2019 Posted October 7, 2019 (edited) Mille tahansa piensarja/yksittäistuotanto rakennelmalle ei voi löytää hinnan osalta sarjatuotantoautoa huonompaa vertailukohtaa. Edited October 7, 2019 by Ketsa 1 Quote
Tanhis Posted October 8, 2019 Posted October 8, 2019 8 hours ago, Ketsa said: Mille tahansa piensarja/yksittäistuotanto rakennelmalle ei voi löytää hinnan osalta sarjatuotantoautoa huonompaa vertailukohtaa. 14k edestä enemmän kokoamista alustassa kun kokonaisessa sarjatuotantoautossa. Juu on huono vertailukohta mutta antaa perspektiiviä. Quote
Ketsa Posted October 8, 2019 Posted October 8, 2019 11 hours ago, Tanhis said: 14k edestä enemmän kokoamista alustassa kun kokonaisessa sarjatuotantoautossa. Juu on huono vertailukohta mutta antaa perspektiiviä. Lähinnä hain sitä, että osien ostohinnat ovat jopa moninkertaisia piensarjapuulaakille verrattuna autotehtaan vuosisopparihintoihin. Työn osuus luultavasti molemmissa tapauksissa kohtuullisen pieni pala kokonaiskustannuksesta. 1 Quote
JariG_ Posted October 8, 2019 Posted October 8, 2019 Myönnetään että en tullut edes ajatelleeksi että kokonaisen e upin saa aika halvalla. Tosik se on sitten oltava niitä ihan uusimpia kun vanhemmissa on vaan 18kWh akku. Pidin kuitenkin hintaverrrokkina evwest.comin tesla moduuleihin perustuvia konversiosettejä. https://www.evwest.com/catalog/product_info.php?cPath=40&products_id=168&osCsid=4n0lm7988bt0jg207lij681bi1 Eli käytetyt teslan moduulit, kapaa 26,kWh ja "pelkkä" voimanlähde akkuineen 17kUSD. Tuohon verrattuna bolt on pohjalevy 10kWh isommalla kapalla ja kaikilla herkuilla ei ole paha? Quote
Saqes Posted December 11, 2019 Posted December 11, 2019 On 10/8/2019 at 8:59 PM, JariG_ said: Myönnetään että en tullut edes ajatelleeksi että kokonaisen e upin saa aika halvalla. Tosik se on sitten oltava niitä ihan uusimpia kun vanhemmissa on vaan 18kWh akku. Pidin kuitenkin hintaverrrokkina evwest.comin tesla moduuleihin perustuvia konversiosettejä. https://www.evwest.com/catalog/product_info.php?cPath=40&products_id=168&osCsid=4n0lm7988bt0jg207lij681bi1 Eli käytetyt teslan moduulit, kapaa 26,kWh ja "pelkkä" voimanlähde akkuineen 17kUSD. Tuohon verrattuna bolt on pohjalevy 10kWh isommalla kapalla ja kaikilla herkuilla ei ole paha? Nythän tuon tekniikkapaketin saisi Suomessa loppuvuoden ajan 15,5k€ hintaan. Tosin sen saisi vasta ehkä vuoden päästä ja se pitäisi irroitella uudesta Seat Mii Electricistä... 😂 Quote
Saqes Posted May 14, 2020 Posted May 14, 2020 Jos osien luovuttajaa haluaa sähköprojektiin, niin norjassa näyttää olevan 2011 vuosimallin Nissan Leafejä kaupan alkaen 3k€. Eli rupeaa osat olemaan aika halpoja. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.