Guest Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Ensimmäinen kupla projekti mulla ja tuolta näätte lähtökohdan...pitäsköhän sitä laittaa jotain tietoja tosta Bubba:sta...kone vissiin 1,8 jota en tarkkaan tiedä sillä en ole konetta kerennyt vielä avata.Koneen aukaisu on kuitenkin edessä sillä kone kilkattaa.Talven aikana tarkoitus laittaa uusiksi väri,sisäverhoilut,konetta piristää,ym.ym... Kuvia tuolla: http://kuvablogi.com/blog/5319/1/ Quote
Guest Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 kuten sanoin tuossa edellä...tosin editoin hieman myöhässä... Quote
Jiibee Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Kyseinen yksilö näyttäisi pahasti samalta joka majaili n. 10 (?) vuotta sitten Äänekoskella... Taisi noihin aikoihin olla Veekasissakin myynnissä kuvan kanssa... Quote
Guest Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Joo...saattaa olla...mulla ei tietoa auton aikaisemmasta historiasta sillä ostin sen vasta tossa kesäkuun alussa, mutta ainahan auton aikaisemmat vaiheet kiinnostaa...ollut joskus mustilla kilvillä joita aion anoa vielä siihen... Quote
Guest Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Jos jollakin olis tietoa miten saada autoon mustat kilvet (autossa on ollut joskus)niin voisiko joku laittaa vähän tietoa tulemaan... Quote
Guest Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Jos jollakin olis tietoa miten saada autoon mustat kilvet (autossa on ollut joskus)niin voisiko joku laittaa vähän tietoa tulemaan... http://www.ajoneuvohallintokeskus.fi/AKE/Rekisterointi/Suomen_rekisterikilvet/ Sieltä: Ajoneuvoon voi tietyin edellytyksin saada minkä tahansa sillä aiemmin olleen tunnuksen ilman erityiskilpipäätöstä. Kyseisen tunnuksen tulee olla vapaa ja tieto ajoneuvolla aiemmin olleesta tunnuksesta tulee löytyä AKEn tietojärjestelmästä. Mikäli tämä tunnus on aiemmin ollut mustapohjaisilla kilvillä, saa uudetkin kilvet mustapohjaisina. Poikkeuksena edelliseen ovat kuitenkin M-alkuiset mustapohjaiset kilvet, joita ei anneta muille kuin museoajoneuvoiksi rekisteröidyille ajoneuvoille. Tällöin kilven koko on sama kuin museoajoneuvon kilvellä. Ei vaikea hakea netistä... Quote
-tipi- Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Jos sulla on rek.-ote, jossa näkyy vanha tunnus. Meet sen kaa konttorille, ja kysyt neitiltä, et tsekkaa onko se vapaana. Jos ja kun on vapaana, niin laitat kilvet tilaukseen. Tilaa kilvet reijättöminä. Quote
Guest Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Kiitos...täytyypä lähtee juokseen tuonne konttuurille ja kysellä että mahtaako olla tunnus vapaana....otteessa ainakin näkyy vanha tunnus...toivottavasti ei maksa maltaita sillä opiskelijan budjetti on rajallinen... Quote
Guest Toheltaja Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 eihän se maksa ku uuden otteen ja kilvet, oisko luokkaa 20-30 eskoa Quote
Guest Mika Raussi Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Just maksoin kilvistä ja rekisteröinnistä 38€ Joskus oisko ollu 2002 makso mustat kilvet 16€ Quote
Guest Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Omaan kuplaan hankin alkup. mustat kilvet vuosi sitten! Ake:lle piti soittaa ja selvittää runkonumeron perusteella alkuperäiset tunnukset. Mikrofilmiltä joutuivat ettimään, maksoikohan vähän päälle parikymppiä moinen touhu. Kilvet oli sitten 8e kappale ja uusi rekisteri ote 10e luokkaa. Quote
Guest Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Joo otinpa tuossa hieman selvää ja menee vissiin näin: 8,50€ per kilpi ja 10,50 uusi rek.ote joten yhteensä tekee vissiin 27,50... Quote
Viltsu Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 ^Mulla maksoi justiinsa tuon verran kuukausi sitten. Quote
Guest Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Tilaa kilvet reijättöminä. Unohdin tossa kysyä että miksi kilvet kannattaa ottaa reijättöminä?? Quote
-tipi- Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Koska itse ne voi tehdä oikeaan kohtaan. Vankilassa ne ei sitä osaa. Quote
Kurre Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Tilaa kilvet reijättöminä. Unohdin tossa kysyä että miksi kilvet kannattaa ottaa reijättöminä?? sopivat vanhoille paikoille, kun poraa reijät. Uusissa kilvissä tulee tuplareiät, jos käyttää vanhoja kiinnityspaikkoja. Quote
Guest Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 Väritysteemaan haetaan hyviä ideoita, sillä vaimon kanssa ei taida päästä sopuun tulevasta väristä. Quote
Guest Posted October 26, 2006 Posted October 26, 2006 Kiitos vaan Rakkarille värisävy ehdotuksesta.Mutta nyt näyttää siltä että päästiin sopuun sävystä vaimon kanssa.Tosin sekään ei ole vielä 100% varmaa sillä sehän voi muutua vielä jos tuulen suunta kääntyy pohjoiseen...(naurua)...Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä avaamaan konetta ja katsoa mitä se on syönyt. ps.tämä juttu tehty pilkkaamatta naisia.Vilpittömästi. Quote
Guest Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Jeps...viimeinkin kerkesin koneen avata ja kilkatuksen syykin selvisi.Sylinterissä pyörinyt jokin metalliesine??...sillä kanteen ja männän päähän oli tullut mukavan näköisiä jälkiä...kannet halki venttiilien välistä...no...eihän siinä kun tilaamaan uutta osaa...tai ehkäpä kokonainen moottorikin kiinnostaa jos HALVAN jostain löytää.Iskutilavvudesta sen verran ettei tainnut ollakkaan 1,8 litrainen sillä putkesta mitattuna halkaisija vain 87mm.Minun(suuren)"tietämykseni"mukaan tällöin kone ei voisi olla 1835cc. Quote
-tipi- Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Minun(suuren)"tietämykseni"mukaan tällöin kone ei voisi olla 1835cc. Voi olla, 77,2mm iskulla ;o). Mut vakiokammella 1641cc. Quote
Guest Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 joo...tuo iskunpituus jäi kyllä mittaamatta ja aika hankalaa enää kun sylinterit otettu jo pois... Quote
Pepe Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Kyllä minä vaan iskunpituuden mittasin viime viikolla ilman sylintereitä, lienen taikuri ;) Quote
Guest Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 niimpä...minä kun oon vielä niin vihreä näissä asioissa niin en osaa sitä tehdä...miten muuten mittasit sen??Oliko tyhmä kysymys? Quote
Guest Hannu Mattila Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Jos kiertokanget on paikallaan niin mittaus onnistuu niistäkin. Otat mitan lohkosta kiertokangen reunaan, kun kanki on uloimmassa asennossaan, pyöräytät kampiakselia puoli kierrosta ja otat mitan kun kanki on lyhimmässä asennossaan. Asia on periaatteessa sama, kuin mittaisit männän päältä sen liikeradan, nyt vaan mitataan kiertokangen liikerata. Tai jos kiertokanki on pois niin sitten mittaat vaan kampiakselista.. Quote
Guest Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Näin minäkin sitä "unissani" mietin että näinhän sen varmaankin saattaa onnistaa.Kyllä kun sitä vähää järkeään käyttää niin joskus saattaa välähtääkin.Kiitos kumminkin!! Quote
Guest Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Mites te gurut ootte saanut toimimaan nuo oven lasit.Siis kun tohon on laitettu "ne"ähtäri tyyppiset yksiosaiset lasit ja ne kun ei tahdo nousta oikeassa asennossa ylös.Siis ne ei asetu oikein paikoilleen muuten kuin että käsin avittaa.Onko ainoa tapa saada nuo lasit pelaamaan ja vaihtaa koko ovet alkuperäisiksi?? Quote
Guest scurri Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 kilpiin liittyvää viel. mihin vuosmalleihin saa vielä mustat alkuperäis kilvet? Quote
MESIKÄMMEN Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Niihin autoihin, jotka ovat aikoinaan olleet rekisterissä mustilla kilvillä. ( Jos ko. tunnus on vapaana. ) Käytännössä vuosimallirajana on -72, mutta vaihtelee hieman riippuen siitä missä auto on alunperin rekisteröity. Quote
Guest Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Muutama uusi projekti kuva http://i115.photobucket.com/albums/n281 ... /pohja.jpg http://i115.photobucket.com/albums/n281 ... etaulu.jpg http://i115.photobucket.com/albums/n281 ... /kansi.jpg Quote
Guest Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 niin...edelleen ottaisin neuvoja tohon jos joltakin kokemusta löytyy... Mites te gurut ootte saanut toimimaan nuo oven lasit.Siis kun tohon on laitettu "ne"ähtäri tyyppiset yksiosaiset lasit ja ne kun ei tahdo nousta oikeassa asennossa ylös.Siis ne ei asetu oikein paikoilleen muuten kuin että käsin avittaa.Onko ainoa tapa saada nuo lasit pelaamaan ja vaihtaa koko ovet alkuperäisiksi?? Quote
Racing Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 Onko nostimet niille tarkoitetut 65-68 malliset tukevemmat vai uudemmat kiikut? Quote
Guest Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 Eipä ole valitettavasti tietoa mutta auto on vm.-69.En tosiaankaan tiedä onko ovet joskus vaihdettu. edit.mitä eroa noilla on...siis 65-68 tai uudet kiikut?? Quote
Guest Mika Raussi Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 Uudemmat nostaa yhestä kohtaa ja noi vanhemmat nostaa lasia kahesta kohtaa. Sain mie silti omat lasit toimimaan uusillakin nostimilla. Jos ei oo liikaa väljiä, niin lopsahtaa lasi uraansa kun aikansa on ylös mennessä kiikkunu miten sattuu. Miul ei kyl eteen-taakse suuntaan kiikkunu juuri lainkaan. Quote
Guest Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Pitänee sitten vissiin hankkia uudet nostomekanismit.Lasit meinaan hengailee siihen malliin ylös,alas eteen,taakse,sivuille... edit:saiskohan tosta kuvasta selvää mitkä nostimet siinä on?? http://s115.photobucket.com/albums/n281 ... =pohja.jpg Quote
Guest Mika Raussi Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 No noi on ne uuden mallin vehkehet. Sai ne tosiaan tommorillakin pelaaman, mutta pitää olla liukupalat kunnossa ja miun piti tehä kiskoon myös stoppari, ettei klasi tipahtais oven sisään. Quote
Guest Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 Ei hirveesti edistystä rojekti-rintamalla,mutta kuvat siirtyneet uuteen osoitteeseen.Viikonloppuna olisi tarkoitus taas mennä tallille ja hitsailla pohjaa ja ehkäpä aloittaa korin hiontaa.Kova olisi kytö jo päästä ajeleen kun tuolla mäkistartissa oli niin näyttäviä luisuja!! Kuvat löytyy nykyisin tuolta: http://kuvablogi.com/blog/5319/1/ Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.