Jump to content

zidanen bubba projekti


Guest zidane74

Recommended Posts

Posted

Ensimmäinen kupla projekti mulla ja tuolta näätte lähtökohdan...pitäsköhän sitä laittaa jotain tietoja tosta Bubba:sta...kone vissiin 1,8 jota en tarkkaan tiedä sillä en ole konetta kerennyt vielä avata.Koneen aukaisu on kuitenkin edessä sillä kone kilkattaa.Talven aikana tarkoitus laittaa uusiksi väri,sisäverhoilut,konetta piristää,ym.ym... Kuvia tuolla: http://kuvablogi.com/blog/5319/1/

Posted

Kyseinen yksilö näyttäisi pahasti samalta joka majaili n. 10 (?) vuotta sitten Äänekoskella... Taisi noihin aikoihin olla Veekasissakin myynnissä kuvan kanssa...

Posted

Joo...saattaa olla...mulla ei tietoa auton aikaisemmasta historiasta sillä ostin sen vasta tossa kesäkuun alussa, mutta ainahan auton aikaisemmat vaiheet kiinnostaa...ollut joskus mustilla kilvillä joita aion anoa vielä siihen...

Posted

Jos jollakin olis tietoa miten saada autoon mustat kilvet (autossa on ollut joskus)niin voisiko joku laittaa vähän tietoa tulemaan...

Posted
Jos jollakin olis tietoa miten saada autoon mustat kilvet (autossa on ollut joskus)niin voisiko joku laittaa vähän tietoa tulemaan...

 

http://www.ajoneuvohallintokeskus.fi/AKE/Rekisterointi/Suomen_rekisterikilvet/

 

Sieltä: Ajoneuvoon voi tietyin edellytyksin saada minkä tahansa sillä aiemmin olleen tunnuksen ilman erityiskilpipäätöstä. Kyseisen tunnuksen tulee olla vapaa ja tieto ajoneuvolla aiemmin olleesta tunnuksesta tulee löytyä AKEn tietojärjestelmästä. Mikäli tämä tunnus on aiemmin ollut mustapohjaisilla kilvillä, saa uudetkin kilvet mustapohjaisina. Poikkeuksena edelliseen ovat kuitenkin M-alkuiset mustapohjaiset kilvet, joita ei anneta muille kuin museoajoneuvoiksi rekisteröidyille ajoneuvoille. Tällöin kilven koko on sama kuin museoajoneuvon kilvellä.

 

Ei vaikea hakea netistä...

Posted

Jos sulla on rek.-ote, jossa näkyy vanha tunnus. Meet sen kaa konttorille, ja kysyt neitiltä, et tsekkaa onko se vapaana. Jos ja kun on vapaana, niin laitat kilvet tilaukseen. Tilaa kilvet reijättöminä.

Posted

Kiitos...täytyypä lähtee juokseen tuonne konttuurille ja kysellä että mahtaako olla tunnus vapaana....otteessa ainakin näkyy vanha tunnus...toivottavasti ei maksa maltaita sillä opiskelijan budjetti on rajallinen...

Guest Toheltaja
Posted

eihän se maksa ku uuden otteen ja kilvet, oisko luokkaa 20-30 eskoa

Guest Mika Raussi
Posted

Just maksoin kilvistä ja rekisteröinnistä 38€

 

Joskus oisko ollu 2002 makso mustat kilvet 16€

Posted

Omaan kuplaan hankin alkup. mustat kilvet vuosi sitten!

Ake:lle piti soittaa ja selvittää runkonumeron perusteella alkuperäiset tunnukset. Mikrofilmiltä joutuivat ettimään, maksoikohan vähän päälle parikymppiä moinen touhu. Kilvet oli sitten 8e kappale ja uusi rekisteri ote 10e luokkaa.

Posted

Joo otinpa tuossa hieman selvää ja menee vissiin näin: 8,50€ per kilpi ja 10,50 uusi rek.ote joten yhteensä tekee vissiin 27,50...

Posted
Tilaa kilvet reijättöminä.

Unohdin tossa kysyä että miksi kilvet kannattaa ottaa reijättöminä??

Posted
Tilaa kilvet reijättöminä.

Unohdin tossa kysyä että miksi kilvet kannattaa ottaa reijättöminä??

sopivat vanhoille paikoille, kun poraa reijät. Uusissa kilvissä tulee tuplareiät, jos käyttää vanhoja kiinnityspaikkoja.

Posted

Väritysteemaan haetaan hyviä ideoita, sillä vaimon kanssa ei taida päästä sopuun tulevasta väristä.

  • 2 weeks later...
Posted

Kiitos vaan Rakkarille värisävy ehdotuksesta.Mutta nyt näyttää siltä että päästiin sopuun sävystä vaimon kanssa.Tosin sekään ei ole vielä 100% varmaa sillä sehän voi muutua vielä jos tuulen suunta kääntyy pohjoiseen...(naurua)...Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä avaamaan konetta ja katsoa mitä se on syönyt.

 

ps.tämä juttu tehty pilkkaamatta naisia.Vilpittömästi.

  • 1 month later...
Posted

Jeps...viimeinkin kerkesin koneen avata ja kilkatuksen syykin selvisi.Sylinterissä pyörinyt jokin metalliesine??...sillä kanteen ja männän päähän oli tullut mukavan näköisiä jälkiä...kannet halki venttiilien välistä...no...eihän siinä kun tilaamaan uutta osaa...tai ehkäpä kokonainen moottorikin kiinnostaa jos HALVAN jostain löytää.Iskutilavvudesta sen verran ettei tainnut ollakkaan 1,8 litrainen sillä putkesta mitattuna halkaisija vain 87mm.Minun(suuren)"tietämykseni"mukaan tällöin kone ei voisi olla 1835cc.

Posted
Minun(suuren)"tietämykseni"mukaan tällöin kone ei voisi olla 1835cc.

 

Voi olla, 77,2mm iskulla ;o). Mut vakiokammella 1641cc.

Posted

joo...tuo iskunpituus jäi kyllä mittaamatta ja aika hankalaa enää kun sylinterit otettu jo pois...

Posted

niimpä...minä kun oon vielä niin vihreä näissä asioissa niin en osaa sitä tehdä...miten muuten mittasit sen??Oliko tyhmä kysymys?

Guest Hannu Mattila
Posted

Jos kiertokanget on paikallaan niin mittaus onnistuu niistäkin.

 

Otat mitan lohkosta kiertokangen reunaan, kun kanki on uloimmassa asennossaan, pyöräytät kampiakselia puoli kierrosta ja otat mitan kun kanki on lyhimmässä asennossaan.

 

Asia on periaatteessa sama, kuin mittaisit männän päältä sen liikeradan, nyt vaan mitataan kiertokangen liikerata.

 

Tai jos kiertokanki on pois niin sitten mittaat vaan kampiakselista..

Posted

Näin minäkin sitä "unissani" mietin että näinhän sen varmaankin saattaa onnistaa.Kyllä kun sitä vähää järkeään käyttää niin joskus saattaa välähtääkin.Kiitos kumminkin!!

  • 3 weeks later...
Posted

Mites te gurut ootte saanut toimimaan nuo oven lasit.Siis kun tohon on laitettu "ne"ähtäri tyyppiset yksiosaiset lasit ja ne kun ei tahdo nousta oikeassa asennossa ylös.Siis ne ei asetu oikein paikoilleen muuten kuin että käsin avittaa.Onko ainoa tapa saada nuo lasit pelaamaan ja vaihtaa koko ovet alkuperäisiksi??

Posted

kilpiin liittyvää viel. mihin vuosmalleihin saa vielä mustat alkuperäis kilvet?

Posted

Niihin autoihin, jotka ovat aikoinaan olleet rekisterissä mustilla kilvillä. ( Jos ko. tunnus on vapaana. ) Käytännössä vuosimallirajana on -72, mutta vaihtelee hieman riippuen siitä missä auto on alunperin rekisteröity.

Posted

niin...edelleen ottaisin neuvoja tohon jos joltakin kokemusta löytyy...

Mites te gurut ootte saanut toimimaan nuo oven lasit.Siis kun tohon on laitettu "ne"ähtäri tyyppiset yksiosaiset lasit ja ne kun ei tahdo nousta oikeassa asennossa ylös.Siis ne ei asetu oikein paikoilleen muuten kuin että käsin avittaa.Onko ainoa tapa saada nuo lasit pelaamaan ja vaihtaa koko ovet alkuperäisiksi??
  • 3 weeks later...
Posted

Eipä ole valitettavasti tietoa mutta auto on vm.-69.En tosiaankaan tiedä onko ovet joskus vaihdettu.

 

edit.mitä eroa noilla on...siis 65-68 tai uudet kiikut??

Guest Mika Raussi
Posted

Uudemmat nostaa yhestä kohtaa ja noi vanhemmat nostaa lasia kahesta kohtaa.

 

Sain mie silti omat lasit toimimaan uusillakin nostimilla. Jos ei oo liikaa väljiä, niin lopsahtaa lasi uraansa kun aikansa on ylös mennessä kiikkunu miten sattuu. Miul ei kyl eteen-taakse suuntaan kiikkunu juuri lainkaan.

Guest Mika Raussi
Posted

No noi on ne uuden mallin vehkehet. Sai ne tosiaan tommorillakin pelaaman, mutta pitää olla liukupalat kunnossa ja miun piti tehä kiskoon myös stoppari, ettei klasi tipahtais oven sisään.

  • 1 month later...
Posted

Ei hirveesti edistystä rojekti-rintamalla,mutta kuvat siirtyneet uuteen osoitteeseen.Viikonloppuna olisi tarkoitus taas mennä tallille ja hitsailla pohjaa ja ehkäpä aloittaa korin hiontaa.Kova olisi kytö jo päästä ajeleen kun tuolla mäkistartissa oli niin näyttäviä luisuja!! Kuvat löytyy nykyisin tuolta: http://kuvablogi.com/blog/5319/1/

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...