Guest Paterson Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Kannattaako rakastaan säilyttää ulkona. Vasta olen hankkimassa. Talli on niin pirun kova investointi varsinkaan kun niitä ei ole. Quote
-tipi- Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Vähintään hyvin tuulettuva pressutalli kannattaa suojaksi hommata. Ja rakenteluun tarttee kyllä tallin. Quote
-MITO- Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Säilyy se pihallakin ja ei se ulkona rakentaminenkaan kovin harvinaista oo.. Quote
Kurre Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Kannattaako rakastaan säilyttää ulkona. Vasta olen hankkimassa. Talli on niin pirun kova investointi varsinkaan kun niitä ei ole. Kannattaa harkita koko hankkimista. Rakkaat tulee kalliiksi. Tosin, jos niitä säilyttää pihalla, ne yleensä lähtee. Ainakin ne alkaa valittamaan. Tosin ei ne viihdy tallissakaan, mikä on välillä ihan hyvä. Talliin voi mennä pakoon valitusta. Makuuhuoneessa ne on parhaimmillaan. Quote
Guest Paterson Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Kannattaako rakastaan säilyttää ulkona. Vasta olen hankkimassa. Talli on niin pirun kova investointi varsinkaan kun niitä ei ole. Kannattaa harkita koko hankkimista. Rakkaat tulee kalliiksi. Tosin, jos niitä säilyttää pihalla, ne yleensä lähtee. Ainakin ne alkaa valittamaan. Tosin ei ne viihdy tallissakaan, mikä on välillä ihan hyvä. Talliin voi mennä pakoon valitusta. Makuuhuoneessa ne on parhaimmillaan. No meni vähän filosofiseksi. Tosi on , että vaimon tulee olla tietenkin ykkönen ja sen auton kakkonen. Mutta jos hankin kuplan, on se aika tärkeä juttu. Ajattelin, että voisiko se olla suojapeitteen alla? Entä miten se kannattaisi lukita? Rattilukko mulla jo on,entä muita konsteja? Alueellani ei ole ainuttakaan autotallia myynnissä saati vuokraksi tarjolla? Quote
-MITO- Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Motonetista yms löytyy pressutalleja kohtuuhintaan. Quote
Guest Paterson Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Motonetista yms löytyy pressutalleja kohtuuhintaan. Kyllähän se, mutta taitaa tulla vaikeuksia sijoittaa kerrostalon pihalle. Vai onko kokemuksia, minkälaisen taistelun tulos toi olisi. Epäilen. Quote
Pyry Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Mä säilytin kuplaa kesän ulkona Helsingissä. Kerran varastettiin, muutaman kerran parkkeerattiin mottiin ja kerran ajettiin parkkipaikalla kylki sisään. En oikeasti suosittele. Quote
Guest Paterson Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Mä säilytin kuplaa kesän ulkona Helsingissä. Kerran varastettiin, muutaman kerran parkkeerattiin mottiin ja kerran ajettiin parkkipaikalla kylki sisään. En oikeasti suosittele. Oliko kuplasi kadulle pysäköitynä vai pihalla? Olen samaa mieltä, että aika suojaton vanha auto on ulkona. Riippuu tietysti vähän paikasta. Jostain syystä yön tunteina aina hiippailee eräs laji nuorisoa, joitten pitää näplätä autoja, kyllä asia valitettavsti näin on. Mietin, että olisiko tiukkaan sidotusta suojapeitteestä mitään hyötyä? Quote
Guest Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Mietin, että olisiko tiukkaan sidotusta suojapeitteestä mitään hyötyä? Auto mätänee alta aikayksikön jos pressun ja auton välissä ei ilma kierrä. Sisusta homehtuu ja pelti ruostuu. Pressu pitäisi olla irti auton korista. Eri asia jos pressua käyttää vain yön yli ja päiväksi ottaa pois. Jan Quote
Guest Paterson Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Mä mietin, että ei kai mikään taho voi kieltää tallia, joka mahtuu parkkiruutuun? Täh? Quote
Guest Paterson Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Mietin, että olisiko tiukkaan sidotusta suojapeitteestä mitään hyötyä? Auto mätänee alta aikayksikön jos pressun ja auton välissä ei ilma kierrä. Sisusta homehtuu ja pelti ruostuu. Pressu pitäisi olla irti auton korista. Eri asia jos pressua käyttää vain yön yli ja päiväksi ottaa pois. Jan Tarkoitin tiukkaan sitomista siten, että nyörejä ei saa heti auki. Eikö tuollainen kevytpressu hulmahtele sen verran, että ilma aika ajoin siellä kiertää? Quote
toroidi Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Mulla on kupla kesäisin tsadissa kerrostalon parkkiksella. Pysynyt siinä toistaiseksi ihan nätisti, tosin talo on täynnä kyttääjämummoja ja -pappoja (joilla kaikilla on ollu melkee samanlainen kupla, vai oliko se naapurin, vai mosse) jotka todennäköisesti pitää kirjaa munki liikkumisesta. Valoakin riittää. Kadun varressa pitäminen hieman epäilyttää, joten käyttis saa olla siellä... Quote
Guest Paterson Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Mulla on kupla kesäisin tsadissa kerrostalon parkkiksella. Pysynyt siinä toistaiseksi ihan nätisti, tosin talo on täynnä kyttääjämummoja ja -pappoja (joilla kaikilla on ollu melkee samanlainen kupla, vai oliko se naapurin, vai mosse) jotka todennäköisesti pitää kirjaa munki liikkumisesta. Valoakin riittää. Kadun varressa pitäminen hieman epäilyttää, joten käyttis saa olla siellä... Tää tieto hieman lohdutti. Sanoit kesäisin, mites talvella? Quote
MESIKÄMMEN Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Minulla on pihassa pressutalli. Viime talvena sailytin siellä Opel Vectraa, eikä se mädäntynyt, ruostunut tai homehtunut. Tärkein asia tuollaisen putkirunkoisen pressutallin kanssa on lumen poisto katolta. Tallia ei ole suunniteltu kestämään koko talven lumikuormaa. Jos osittain jäätynyt lumi pääsee rojahtamaa pressun läpi auton päälle, niin ainakin jonkinmoisia peltivaurioita on luvassa. Tulevana talvena siellä majailee ANT-TI kupla, koska Opeli on myyty ja muille harraste- ja käyttöautoille valmistuu uusi talli. Quote
Guest Paterson Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Eräs kiinteistävälittäjä tuttava totesi, että on omituista, vaikka talleja kysytään rajusti, niin niitä vain ei ole. Luulis nyt jonkun keksivän bisneksen. Veneillekin on säilytyspaikkoja. Quote
Guest Paterson Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Minulla on pihassa pressutalli. Viime talvena sailytin siellä Opel Vectraa, eikä se mädäntynyt, ruostunut tai homehtunut. Tärkein asia tuollaisen putkirunkoisen pressutallin kanssa on lumen poisto katolta. Tallia ei ole suunniteltu kestämään koko talven lumikuormaa. Jos osittain jäätynyt lumi pääsee rojahtamaa pressun läpi auton päälle, niin ainakin jonkinmoisia peltivaurioita on luvassa. Tulevana talvena siellä majailee ANT-TI kupla, koska Opeli on myyty ja muille harraste- ja käyttöautoille valmistuu uusi talli. Mikäs sun on ollessa? Quote
Guest Paterson Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Mä olen joskus kuullut, että muutaman asteen lämmin talli olisi auton pelleille pahempi talvella kuin selvä pakkanen. n( happamia sanoi...) Quote
MESIKÄMMEN Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Mä olen joskus kuullut, että muutaman asteen lämmin talli olisi auton pelleille pahempi talvella kuin selvä pakkanen. n( happamia sanoi...) Tuo valmistuva talli onkin kylmä talli aloittamattomien projektien ja käyttöautojen säilytystä varten. Tämän lisäksi minulla on kaksipaikkainen lämmin talli arvokkaammille autoille ja projektien rakentelua varten. Quote
Guest Sami W Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Mä olen joskus kuullut, että muutaman asteen lämmin talli olisi auton pelleille pahempi talvella kuin selvä pakkanen. n( happamia sanoi...) Tämä taitaa lähinnä koskea autoa joka on talvisinkin käytössä. Nurmikon päällä autoa ei kannata myöskään säilyttää vaikka olis katoskin. Hiekka alusta olis kai parempi. Näin olen ainakin kuullut:) Quote
Guest veewee Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Mä olen joskus kuullut, että muutaman asteen lämmin talli olisi auton pelleille pahempi talvella kuin selvä pakkanen. n( happamia sanoi...) Pitää paikkansa. Pakkasella auto on kuiva mutta kun auton ajaa pakkasesta sisään talliin jossa on lämpöasteita niin kylmä pelti kostuu ja siitähän pelti ei tykkää. Sitten kun ajat auton "kosteana" tallista pihalle niin taatusti joka ikinen ovi jäätyy tiivisteistä ja lukoista ja ajossa tuuli- ja muut lasit on ikihuurussa. Nämä tiedän varmasti omasta kokemuksesta, koska omassa tallissa on talvisin vain peruslämpö. Ja koskee siis autoa jota käytetään useammin kuin kerran talvessa Quote
Guest ManuOtus Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Kummin lie parempi säilyttää ulkosalla ja talvella: ilman pressua vai pressun kanssa. Vaihtoehtona olisi viella konttisäilytys. Mikä lie näistä kolmesta se vähinten huono vaihtoehto? t. Manu Quote
metake Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Vaihtoehtona olisi viella konttisäilytys. t. Manu Normi merikonteissa on ihan tolkuttoman huono ilman kierto (=sitä ei ole). Eli jos meinaat säilyttää siellä jotain, niin paranna ilmankiertoa, muuten kosteus prosentti sisällä on aika huima.. nimim. työnsä puolesta konteissa tavaraa joskus tavaraa säilyttänyt... Quote
Guest Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Onhan noita kylmiä säilytystiloja tarjolla myös - ei liene ainoata vaihtoehdot joko piha tai autotalli. Esim. katospaikkoja löytyy sekä parkkihalleja. Espoossa esim. saa auton kuivaan, vartioituun ja lukittuun tilaan - jossa saa myös pikkasen rempata (jos tarkenee) - hintaan 30 € /kk. Lienee edullisempaa kuin kontissa pito :) Parkkihallissa voi lisäksi käydä ajelulla kun tulee ikävä... Pressusäilytyksessä on neljä perussääntöä: 1) varmista kuiva alusta 2) huolehdi tuuletuksesta / ilmankierrosta 3) huolehdi tuuletuksesta / ilmankierrosta 4) huolehdi tuuletuksesta / ilmankierrosta Kevytpressu kieltämättä löyhästi sidottuna lepaatta tuulessa, mutta ei se riitä ilmankierron kannalta. Lisäksi lepattava pressu kiinnitysnaruineen aiheuttaa ikäviä hankausjälkiä ja muita pintavammoja - hyvällekin maalipinnalle. Eli pitää olla kehikko ympärillä. -J Quote
Guest Raggare Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 http://puosu.dna.fi/kerappo/cars/auton. ... q.fin.html tos o taas wanha kunnon fakki seisonnasta. tais sisältää jotain säilyttämisestäkin Quote
Guest Paterson Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 http://puosu.dna.fi/kerappo/cars/auton.seisonta.faq.fin.htmltos o taas wanha kunnon fakki seisonnasta. tais sisältää jotain säilyttämisestäkin Jutussa oli varteenotettavia näkökohtia. Tosiasia on auton kohdalla, että kun se on metallia ja kumia ja kangasta ja muovia, niin se syöpyy pikkuhiljaa, oli se missä tahansa säilössä. Omaa kokemusta on kymmenen vuoden takaa Saab 900 :sta, jonka ostin käytettynä paljon ajettuna, mutta moottori porattuna. Ja niin olisi pitänyt ruostesuojata se ajoissa, lopulta oli auton kahva kädessä. Sen jälkeen on aika vähän tehtävissä. Eiköhän noita kuplia ole säilytetty kylmissä tiloissa, ulkona noi 2-30 v. Ja tosiaan riippuen noista toimenpiteistä, mitä autolle on tehty, ne ovat säilyneet hyvin, kuten muutkin huolletut ,vanhat autot. Mun mielestä sellainen pikasäilytysmenetelmä olisi ruiskuttaa moottoritilaan ,kromiosiin crsc:tä reilusti ja toistaa se. Kumitiivisteet kannattaa varmaan suojella. Yksi crc-käsittely pitää esim. ulkolukon talven yli aika hyvässä kunnossa. Tämä oli tällainen laiskan miehen kommentti. Tietenkin akku vaatii oma hoitonsa. Auton käyttäminen seisonnassa ei liene tarpeen. Ei esimerkiksi venemoottoreitakaan talvella käytetä. Kyllä mä uskon, että kevytpressu kerää kosteutta, mutta väittäisin, että aika ajoin tuuli kyllä ilmaa sen. Turhaan oli dramatisoitu asiaa. Quote
Jallu Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Kannattaako rakastaan säilyttää ulkona. Vasta olen hankkimassa. Talli on niin pirun kova investointi varsinkaan kun niitä ei ole. Uskoisin että vantaan seudultakin yksi autopaikka tulevalle harrastuksellesi löytyy ?? ( ehkä kehä 3:sen ulkopuolelta ) Ja se hinta.. harrastuksiahan ei lasketa, eikös se näin ollut.. että ollaankos säästämässä väärässä paikassa ? Quote
Guest Paterson Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Kannattaako rakastaan säilyttää ulkona. Vasta olen hankkimassa. Talli on niin pirun kova investointi varsinkaan kun niitä ei ole. Uskoisin että vantaan seudultakin yksi autopaikka tulevalle harrastuksellesi löytyy ?? ( ehkä kehä 3:sen ulkopuolelta ) Ja se hinta.. harrastuksiahan ei lasketa, eikös se näin ollut.. että ollaankos säästämässä väärässä paikassa ? P--le asian piti olla selvä. Kiinteistömaailmalla oli yksi talli myynnissä sopivalla paikalla ja koko homma oli paketissa. Talli on vieläkin myynnissä, mutta eivät myy. No miksi- ensin tästä uudistalosta pitää myydä kaikkia asunnot. Ja yksi tuttava välittäjä samasta lafkasta kertoi, että tuskin sitä aikanaan saan. Ihmettelin ,miksi siitä ylipäänsä ilmoitetaan, no ihmetteli tuttavanikin. Siis myynnissä vain yksi talli, vuokrattavia ei yhtään. Järvenpäässä on toisella välittäjällä pieni talli, mutta kokoonsa nähden liian kallis. Siis talli on niin pieni, että se ei oikein mulle kelpaa. Vuokrattavia ei löydy kaivamallakaan. Huomenna kyselen omasta taloyhtiöstä vielä, sehän olisi ihanteellisisinta. Kyllä harrastuksella on hintansa. Sanoisin, etttä pahin hinta on mahdottomuus. Quote
Jallu Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 seuraileppa tuoltakin jos sattuu näkymään..... http://www.overdrive.fi/forum/index.php Quote
Guest Mika Raussi Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Ei niitä kiinteistövälittäjiltä löydykään, vaan vaikkapa foorumeilta kyselemällä. Paljon on kylmiä, peruslämpösiä ja lömpösiäkin paikkoja vähän jokapuolella. Kaverillakin on nyt esimerkiksi kylmää tilaa johon mahtuu vaikka jopa 10 autoa. Se on täällä hujut kuusessa, mutta siis tilaa kuitenkin on olemassa. Lähellä pääkaupunkia myös. Quote
nalleolut Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 heh miekin pystyt majoittamaan kymmenen harrasteautoa.... keskelle ei mitään. mut raussi jos tiedät puolilämmintä tilaa jossa saa rälläkkää ja miggiä käyttää ja valo ja sähkö tulee niin kerro ihmeessä-- Quote
Guest Mika Raussi Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 No puolilämmintä ei oo tähän hätään tiedossa. Tai no en tiiä ihan nyt. Konnunsuolla on yks auton mentävä paikka jonka saa lämpimäks kun lämmittää mut mie en tiiä onks se vuokralla. Joutsenossa taas on yks isompikin tila mikä on sit kunnolleen lämmin mut mie en tiiä senkään tänhetkistä tilannetta oikeen. Omistaja on vaihtunu ihan just eikä oo hajua että meinaakose vuokrata sitä vai nou. Jos vuokraa, niin siihen ois vissiin tulossa harrastetalli. Quote
nalleolut Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 konnunsuo olis aika likellä---- meikäläistä... Quote
Guest Mika Raussi Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Mie voin kysellä kaverilta, että mikä sillä on tilanne. Kunhan se nyt ehtii asettua taloksi ekaks ja keksii mitä milläkin tilalla tekee. Vanhasta sikalasta sais kyl sikahyvän tallin monellekin autolle. Taitaa olla joku 300 neliöö ja ihan kunnollisesti eristetty. Vaatii vaan piikkaamista ja valamista ja sensellasta. Quote
nalleolut Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 ahaa eli sinne tarttis rakentaa... höh löytäisinköhän mie alivuokralaisia jos tuon oman navetan kunnostais harrasteajoneuvo käyttöön=sähkö,vesi + oma sauna..... Quote
Guest Mika Raussi Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Niin siis se yks talli on olemassa jo. Sitä ei siis tarvii rakentaa. Mahtuu yks auto ja on monttu alla. Siinä on vaan se kysymysmerkki, että onko vuokralla. Quote
nalleolut Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 jees jees... tuollaisessa tahtoo olla yleinen hinta taso mitä isot pojat jutelleet aika kohdallaan.... yksiön saa skinnarilasta vuokralle samaan hintaan. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Tuskin tää niin kallis suinkaan ois jos on vuokralla. Siis tää kun on vanhaan sikalaan väsätty hikinen koppi. Mahtuu kyllä, mutta ei oo valosa tai nätti. Lämmityskin pitäs hoitaa sit sähköpuhaltimella ja se sit maksaa omansa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.