Jump to content

Mitkä vetoakselit?


Recommended Posts

Posted

Terve.

 

Piti vaihtaa -66 kuplaan lyhyet vetoakselit jotka minulla on ollut varastossa ikuisuuden. Pienenä yllätyksenä tuli kuinka lyhyet ne onkaan..

Laatikkokauppojen yhteydessä tuli pitkät vetarit mukana, ja kun aloin niitä vertailemaan niin ei taida kuplaan ihan noin lyhyitä saada paikalleen.

 

Onko tietoa mihin VW-tuotteeseen nämä on tarkoitettu?

 

- Antsu

Aksilat.jpg

Posted

Ja noista voikin sitten pyytää myydessä jokusen euron enemmän kuin perusvetareista ja putkista.

  • 2 weeks later...
Posted

Terve.

 

Vielä joutuu jankuttamaan sen verran, että ihan mielenkiinnosta olisi mukava tietää:

 

- mihin käyttöön nämä on alunperin valmistettu?

- miksi ne on noin paksua materiaalia?

- tehty itse vai tehdasvalmisteiset? 

- mitä tarkoittaa tubbaaminen? 

 

 

IMG_20200529_214521.jpg

IMG_20200529_214532.jpg

IMG_20200529_214556.jpg

Posted

Kaventamisen tarkoitus on tehdä tilaa leveämmille renkaille, niin ettei korin ulkomuotoa tarvitse muuttaa. Muita korin muutoksia joutuu kyllä tekemään sitten ihan urakalla. Leveitä renkaita tarvitaan ennen kaikkea autossa, jolla on tarkoitus ajaa kiihdytysajoa, varttimailia tai lyhyempää. Silloin kun autossa on useita satoja hevosvoimia. Akselit on paksummat, jotta ne olisivat kestävämmät, koska joutuvat tavanomaista suuremmalle rasitukselle. Kyllä ne on tehdastekoiset, mutta pienissä sarjoissa valmistettuja.

Posted (edited)

Ovat yleensä joko 3" tai 5" lyhyemmät. Akselit yleensä tehdastekoisia loput orkkis osista rakenneltu.

Joko kavennetaan vääntösauvaputkia tai sitten rakennellaan ladderbar tukivarret ja laitetaan kierrejouset. 

 

Edited by Roope
Posted
15 hours ago, Roope said:

Ovat yleensä joko 3" tai 5" lyhyemmät. Akselit yleensä tehdastekoisia loput orkkis osista rakenneltu.

Joko kavennetaan vääntösauvaputkia tai sitten rakennellaan ladderbar tukivarret ja laitetaan kierrejouset. 

 

Jos kavennetaan vääntösauvaputkia niin miten vääntösauvojen kanssa toimitaan? Pitääkö teettää kokonaan uudet vääntösauvat?

Posted
1 hour ago, Paksu-Tolppa said:

Jos kavennetaan vääntösauvaputkia niin miten vääntösauvojen kanssa toimitaan? Pitääkö teettää kokonaan uudet vääntösauvat?

 

Esim hitsaamalla kaksi vääntösauvan booriosaa yhteen ja silloin se vain törröttää ulompana.

Posted
13 hours ago, Paksu-Tolppa said:

Siis lattojen booriosaa? Eipä tullut ajateltua tuota vaihtoehtoa.

Juurikin näin. Taitaa olla että tuon saa tehtyä helpomminkin lyhyemmällä vääntösauvalla vanhemmasta autosta ja uudemmalla latalla missä valmiiksi leveämmällä se booriosa, mutta en ole varma onko boorit samat vanhoissa ja uusissa.

Posted
On 5/31/2020 at 9:39 PM, Tanhis said:

Tubbaamisella tarkoitetaan vääntösauvaputken kaventamista.

 

Termi tubbaaminen tulee kyllä siitä, että renkaille tehdään isommat pyöräkotelot = "ammeet" = tubbing

Posted
4 hours ago, -tipi- said:

 

Termi tubbaaminen tulee kyllä siitä, että renkaille tehdään isommat pyöräkotelot = "ammeet" = tubbing

Juu meni senat sakasin kun tuossa tarvitaan sekä narrowing ja tubbing että nuo saa paikalle.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...