antsu Posted May 22, 2020 Posted May 22, 2020 Terve. Piti vaihtaa -66 kuplaan lyhyet vetoakselit jotka minulla on ollut varastossa ikuisuuden. Pienenä yllätyksenä tuli kuinka lyhyet ne onkaan.. Laatikkokauppojen yhteydessä tuli pitkät vetarit mukana, ja kun aloin niitä vertailemaan niin ei taida kuplaan ihan noin lyhyitä saada paikalleen. Onko tietoa mihin VW-tuotteeseen nämä on tarkoitettu? - Antsu Quote
DOODAH Posted May 22, 2020 Posted May 22, 2020 ei suoraan mihinkään. Tubbaamalla kiyhytyshommiin passelit. Quote
Tanhis Posted May 23, 2020 Posted May 23, 2020 Ja noista voikin sitten pyytää myydessä jokusen euron enemmän kuin perusvetareista ja putkista. Quote
antsu Posted May 31, 2020 Author Posted May 31, 2020 Terve. Vielä joutuu jankuttamaan sen verran, että ihan mielenkiinnosta olisi mukava tietää: - mihin käyttöön nämä on alunperin valmistettu? - miksi ne on noin paksua materiaalia? - tehty itse vai tehdasvalmisteiset? - mitä tarkoittaa tubbaaminen? Quote
Tanhis Posted May 31, 2020 Posted May 31, 2020 Tubbaamisella tarkoitetaan vääntösauvaputken kaventamista. Quote
x-pj Posted May 31, 2020 Posted May 31, 2020 Kaventamisen tarkoitus on tehdä tilaa leveämmille renkaille, niin ettei korin ulkomuotoa tarvitse muuttaa. Muita korin muutoksia joutuu kyllä tekemään sitten ihan urakalla. Leveitä renkaita tarvitaan ennen kaikkea autossa, jolla on tarkoitus ajaa kiihdytysajoa, varttimailia tai lyhyempää. Silloin kun autossa on useita satoja hevosvoimia. Akselit on paksummat, jotta ne olisivat kestävämmät, koska joutuvat tavanomaista suuremmalle rasitukselle. Kyllä ne on tehdastekoiset, mutta pienissä sarjoissa valmistettuja. Quote
Roope Posted May 31, 2020 Posted May 31, 2020 (edited) Ovat yleensä joko 3" tai 5" lyhyemmät. Akselit yleensä tehdastekoisia loput orkkis osista rakenneltu. Joko kavennetaan vääntösauvaputkia tai sitten rakennellaan ladderbar tukivarret ja laitetaan kierrejouset. Edited May 31, 2020 by Roope Quote
Paksu-Tolppa Posted June 1, 2020 Posted June 1, 2020 15 hours ago, Roope said: Ovat yleensä joko 3" tai 5" lyhyemmät. Akselit yleensä tehdastekoisia loput orkkis osista rakenneltu. Joko kavennetaan vääntösauvaputkia tai sitten rakennellaan ladderbar tukivarret ja laitetaan kierrejouset. Jos kavennetaan vääntösauvaputkia niin miten vääntösauvojen kanssa toimitaan? Pitääkö teettää kokonaan uudet vääntösauvat? Quote
Tanhis Posted June 1, 2020 Posted June 1, 2020 1 hour ago, Paksu-Tolppa said: Jos kavennetaan vääntösauvaputkia niin miten vääntösauvojen kanssa toimitaan? Pitääkö teettää kokonaan uudet vääntösauvat? Esim hitsaamalla kaksi vääntösauvan booriosaa yhteen ja silloin se vain törröttää ulompana. Quote
Paksu-Tolppa Posted June 1, 2020 Posted June 1, 2020 3 hours ago, Tanhis said: Esim hitsaamalla kaksi vääntösauvan booriosaa yhteen ja silloin se vain törröttää ulompana. Siis lattojen booriosaa? Eipä tullut ajateltua tuota vaihtoehtoa. Quote
Tanhis Posted June 2, 2020 Posted June 2, 2020 13 hours ago, Paksu-Tolppa said: Siis lattojen booriosaa? Eipä tullut ajateltua tuota vaihtoehtoa. Juurikin näin. Taitaa olla että tuon saa tehtyä helpomminkin lyhyemmällä vääntösauvalla vanhemmasta autosta ja uudemmalla latalla missä valmiiksi leveämmällä se booriosa, mutta en ole varma onko boorit samat vanhoissa ja uusissa. Quote
-tipi- Posted June 2, 2020 Posted June 2, 2020 On 5/31/2020 at 9:39 PM, Tanhis said: Tubbaamisella tarkoitetaan vääntösauvaputken kaventamista. Termi tubbaaminen tulee kyllä siitä, että renkaille tehdään isommat pyöräkotelot = "ammeet" = tubbing Quote
Tanhis Posted June 2, 2020 Posted June 2, 2020 4 hours ago, -tipi- said: Termi tubbaaminen tulee kyllä siitä, että renkaille tehdään isommat pyöräkotelot = "ammeet" = tubbing Juu meni senat sakasin kun tuossa tarvitaan sekä narrowing ja tubbing että nuo saa paikalle. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.