Jump to content

Slugit järjestää: Dyno Day #4 28.8.2009


Guest

Recommended Posts

  • Replies 278
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

OK, kysytään sitten niin, että kuinka moni olisi tulossa, jos pidetään dynopäivä 28.8. eli päivää ennen Speed Dayta? Paikkavaihtoehtoja on kaksi, toinen Espoossa ja toinen sama vanha Tuning World.

 

Puolikas päivä riittää, eli 6-10 autoa olisi sopiva määrä.

Guest Ari F.
Posted

Toinen 1385 cc ilmottautuu, sillä varauksella että, saan kaiken kasaan ko ajankohtaan mennessä. Myös toinen kupla tulee, eli näillä näkymin olis kaksi tulossa.

 

"Timo P., veto otettu vastaan, ens keväänä sitten tupla Riechert: it Vs. TDE: t! ;-D"

  • 2 weeks later...
Posted

Pari viikkoa olis aikaa tapahtumaan. Onko tullut tarpeeksi halukkaita??

Posted

Aika on varattu, eli 28.8 klo 13.00 Tuning Worldissa Nummelassa. Maanantaihin mennessä tarvitaan kuusi varmaa ilmottautumista, jotta ei tarvitse perua. Mukaan mahtuu n. 10 autoa.

Guest Ari F.
Posted
Toinen 1385 cc ilmottautuu, sillä varauksella että, saan kaiken kasaan ko ajankohtaan mennessä. Myös toinen kupla tulee, eli näillä näkymin olis kaksi tulossa.

 

"Timo P., veto otettu vastaan, ens keväänä sitten tupla Riechert: it Vs. TDE: t! ;-D"

 

Tää joutuu nyt ikävä kyllä perumaan tulonsa.....eli kaks ei pääse tulemaan. :-(

Posted

Laskiks mä oikein että nyt olis se kuus vai mitenkä? Eli mukaan mahtuu vielä muutama.

 

UltraVW

hämärät

maad912

Dennis

maad914

Posted

Nii ja sitte sellanen tuli mieleen että paljonko pitää olla maavaraa takapyörien takana? Ettei pönttö ota maahan kiinni ku räikätään pelit rullille?

Posted

Sama tuli mullekin mieleen... paljonko tarvitsee maavaraa.

 

Tuli eilen säädettyä venttiilit y.m. valmiiksi ja 1500km takana

 

Ottaisin mielellään vaikka sen 13:00 niin pääsee hakemaan muksut ajoissa

 

Dennis

Posted
Sama tuli mullekin mieleen... paljonko tarvitsee maavaraa.

 

Vakiokorkuinen kupla, tuolla putkella, putken alle jäi tilaa 5mm. Aika moni joutu viimeks irrottaan vaimentimen ettei osunu maahan. Ja osa joutu vielä tyhjenteleen etukumeja samasta syystä.

post-948-13888361323419_thumb.jpg

Posted
Luulis ehtivän, kun ei kymmentä autoa hetkessä mitata. :-)

 

Paljonko mittaus maksaa per auto?

 

t. Mika

 

 

Joo tosiaan mitä lysti maksaa noin suunilleen??

Posted

Hinta on 60 euroa. Tällä kertaa ei ole alennusta fvwa:n jäsenille, yritetään sitä ens kesänä uudelleen. Luultavasti myöskään grilli ei ehdi mukaan tällä kertaa.

 

Jos kaikki iloittautuneet on mukana, niin alkaa paikat olla täynnä. Kannattaa silti tulla paikalle, sillä jos kaikki menee niin kuin ennenkin, niin ehditään mittaamaan enemmänkin autoja.

Guest urpopuisto
Posted

Nythän saattaa olla niin, että grilli tullee tontille eli lämpimän makkaran mahdollisuus on jopa todennäköinen.

Maadin mahdollista voittoa koitetaan hankaloittaa eräällä mustalla hevosella :)

 

-Marko

Posted

Vieläkö tulee lisää peruutuksia? Nyt on siis kolme ei- slugia tulossa ja muutama slugi- auto, eli voi jo kolmen jälkeen olla aika hiljaista.

 

Eli:

Dennis, heti klo 13.00

maad912

Kaj Nordling

Jyrie?

Vilho

maad914 golffilla?

Posted

Mun koneeseen voidaan joutua hakemaan hiukan säätöjä, kun on tullu pikkasen muutoksia. Kanavia kaivettu, lisää nostoa jne. Eli menee aikaa enempi, Jappe toki laskuttaa sitte enempi.

Posted

No niin, nyt mennään sitten neljän tai viiden auton voimalla, vai vieläkö joku peruu? Normaalisti ei näin pienellä määrällä pidettäisi, mutta onneksi Japelta löytyy vielä ymmärrystä ja vara- autoja loppupäiväksi. Ja myöskään normaalisti ei rullilla säädetä, vaan veto ja pois, sitten osien vaihtoa varikolla ja uudelleen rullille. Mutta nyt jää kyllä reilusti aikaa säätelyllekin, jos vaan Jappe siihen suostuu.

Posted

Vehkeet valmistuivat perinteisesti keskiyön jälkeen.

Kuljen samalla aikataululla kuin tämä datsunharrastaja.

Posted

Jappe soitti juuri ja kertoi, että dyno hajosi. Korjaaja on matkalla paikalle, mutta voi olla, ettei ehditä saada kuntoon tänään. Nyt on sitten jokaisen omassa harkinnassa, kannattaako paikalle mennä jonottamaan. Slugit menevät, jos kaikkia ilmoittautuneita ei saada kiinni.

Posted

Olisiko muuten mahdollista hoitaa tuo penkitys homma jossain muualla? Niinkuin näiden päivien osalta. Tuntuu että Jappe on ostamassa uutta penkkiä, koska jos hinta on 60€ veto niin on ihan pirun kallis. Itselläni oli tuossa kuplan säätöä ja useita vetoja hintaan noin 90€ ja aikaa meni pari tuntia...

 

Make

Posted

Ei ainakaan täällä meilläpäin ole sen edullisempaa. Pelkkä tehomittaus Harisella 70€ ja Tatechissa 80€.

 

t. Mika

Posted
Olisiko muuten mahdollista hoitaa tuo penkitys homma jossain muualla? Niinkuin näiden päivien osalta. Tuntuu että Jappe on ostamassa uutta penkkiä, koska jos hinta on 60€ veto niin on ihan pirun kallis. Itselläni oli tuossa kuplan säätöä ja useita vetoja hintaan noin 90€ ja aikaa meni pari tuntia...

 

Make

 

Ammattimiehet ei tee lahjaksi hommia, siellä on jatkuva jono hinnasta huolimatta kun kaikki tietää että se tekee hommat kunnolla ja ymmärtää mitä on tekemässä.

Posted

Tuning Worldia käytetään sen takia, että tulokset olisi vertailukelpoisia edellisten tulosten kanssa ja palvelu on aina ollut todella hyvää ja asiantuntevaa. Japen dynon tarkkuudesta taitaa jotain kertoa se, että sama moottori/ auto mitattuna Santalan moottoridynossa(joka on ilmeisesti tarkin Suomessa oleva) antoi ainoastaan yhden hevosvoiman eron Japen penkkiin verrattuna. Jos taas tehokkaan näköisen lapun haluaa, voi käydä vaikka Harisella.

 

Jokainen voi totta kai käydä siellä, mikä sopii omalle lompakolle paremmin. Tämä on vain meidän valintamme, kympin tai kahden säästö ei kyllä vaan riitä siihen, että harjoiteltaisiin jossain muualla.

Posted
Tuning Worldia käytetään sen takia, että tulokset olisi vertailukelpoisia edellisten tulosten kanssa ja palvelu on aina ollut todella hyvää ja asiantuntevaa. Japen dynon tarkkuudesta taitaa jotain kertoa se, että sama moottori/ auto mitattuna Santalan moottoridynossa(joka on ilmeisesti tarkin Suomessa oleva) antoi ainoastaan yhden hevosvoiman eron Japen penkkiin verrattuna. Jos taas tehokkaan näköisen lapun haluaa, voi käydä vaikka Harisella.

 

Penkeistä ja niiden eroista oli joskus artikkeli VM:ssa. Muistaakseni vakio lexus tais olla koekaniinina. Kannattaa lukea tuo juttu.

Se että eroa tulee muutama heppa, sillä ei liene merkitystä. Syynä voi olla esimerkiksi lämpötila ero. Harisen mukaan penkki antaa hyvin samanlaisia arvoja kuin mitä tehdas ilmoittaa. Siis kun ovat dynonneet vakioautoja.

Mutta kuten Tomi kirjoitti niin kannattaa yleensä käyttää samaa paikkaa juuri tuon vertailtavuuden vuoksi.

 

t. Mika

Guest Hannu Mattila
Posted

Ja jos hinnoittelu tuntuu olevan liian kovaksi vedettyä, niin ainahan on mahdollisuus opetella hommat itse ja ostaa oma penkki.

Hinnat vähän alemmaksi kuin muilla, niin johan on keikkaa..

 

Penkkivaihtoehdoksi esim. helposti liikuteltava rototest: http://www.rototest.com/rototest-dynamometer.php

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...