seppo mäntykivi Posted December 3, 2006 Author Posted December 3, 2006 Monroet on edessä, dunlopin pussit takana. takapää kestää kyllä. Perinteisesti noilla mun volkkareilla ei tule paljoa ajettua :) Quote
metake Posted December 3, 2006 Posted December 3, 2006 Monroet on edessä, dunlopin pussit takana. takapää kestää kyllä.Perinteisesti noilla mun volkkareilla ei tule paljoa ajettua :) Ok. No mä olen hieman huonosti tutustunut ;) Kyllä monroet varmaan tuon kuplan keulan kestää, sitä en epäile. Quote
jonih Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Seppo, sulla toi etuakseli oli käsittääkseni 4" kapeempi originellia? ottaako renkaat kiini etuvalojen "kuppeihin" kääntäessä tai muuten ala-asennossa? Osaakohan joku selostaa, että miksi noita valmiita kapeampia etuakseleja on sekä 4" ja 6" versioita eli muuttuuko noissa jokin muu oleellisesti kuin vain akselin leveys ja renkaiden sijainti syvyys suunnassa? Quote
Guest Raggare Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 perinteiset aftermarket rissat bermit spoket näyttää aika hyville 6", peltikiekoille ehkä 4" sellanen bueno kavennus, 2" lähinnä ku laittaa dropit ja stansee kohillee ettei ne nyt ihan loksun ulkopuolella pullota. 8" sit pelimiehille :D Quote
seppo mäntykivi Posted December 19, 2006 Author Posted December 19, 2006 ei ota kiinni. Nyt on alla 145/65/15, ja tilaa on hyvin. Tosin tuon runkopalkin noston yhteydessä laikkasin 1.5 cm siivun välistä pois. Vakiorengas ottaisi varmasti kiinni ilman tuon soiron poistoa. Quote
Guest ritariässä Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 onks tääl sit useitakin pelimiehiä... Quote
Guest Mika Raussi Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Taitaa pelimiehet kotimaasta puuttua? Quote
Guest ritariässä Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 isot puheet ja pienet madallukset, vai miten se menikään:D Quote
Guest Mika Raussi Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 No omassa menee ainakin kallistuksen vakaaja maata vasten ilman lokareita. Muuta ei oo vielä kokeiltu. Takana on tilanne taas heikompi kun ei pyörät mahu olemaan. Quote
ars Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Nostellaan vanhahkoa topikkia, jos vaikka projektit edenneet pidemmälle. Oletteko käyttäneet autossa kompuraa ja pienempää säiliötä, vai suurempaa säiliötä (typpi), jota sitten täyttelee muualla? Onkohan edes laillista kiinnittää auton sisätiloihin (takapenkin taakse) typpisäiliötä, kun vuotaessaan syrjäyttää hapen ja aiheuttaa tukehtumisen. Entä muutoskatsastuksessa ongelmia? Lähinnä liikevaran kanssa, kun pusseillahan liikkuu helposti enemmän kuin tuo +/-50mm -Ari Quote
Guest Mika Raussi Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Typpeä kun laitat autoon, niin virallisesti ei saa olla matkustamossa ja jos on kuormatilassa, niin tarttee ADR-luvat :D Kompuralla varmaan pääsee jos ei mahottoman innokas hyppyyttäjä oo. Mites muuten paljos Sepi makso noi venttiilit, mitkä sit loppujen lopuks jumitti? Quote
seppo mäntykivi Posted June 20, 2007 Author Posted June 20, 2007 Mites muuten paljos Sepi makso noi venttiilit, mitkä sit loppujen lopuks jumitti? Jumitus oli hetkellistä, nyt toimii hyvin, mutta hitaasti. No, eipä tuosta mitään sammakkoloikkijaa ollut tarkoitus tehdäkään, nyt saa säädettyä haluttuun korkeuteen helposti. 4 venaa yhteensä 100.- OD:n forumin kautta. Quote
Guest Mika Raussi Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 1 venttiili sisään, 1 ulos. eteen ja taakse. sitten tuplaa ni saa viel vasemman ja oikeen Miks pitää olla 1 sisään ja 1 ulos? 5/3-venttiliillä (jousipalautteinen on tuohon hyvä) hoituu kyllä sisään/ulos? Vai enkö mä (taaskaan) ymmärrä jotain? Edit: Olinpas tyhmä, ei taida olla jousipalautteista 5/3:sta... Kyl muuten saa. Ovh moisilla käkkylöillä on vaivaset 125€ tsipaleelta. Onneks sai pikkusen halvemmalla. En ostanu kalvoventtiileitä kun alko epäilyttämään että sit kävis semmonen temppu, että keula ei nousekaan töyssyn jälkeen takas, vaan venttiili laskee takoperin. Näitten kanssa ei pitäs olla sitä ongelmaa. Paineen kesto 10bar ja käyttölämpötila -10...+60 astetta. Quote
-tipi- Posted June 21, 2007 Posted June 21, 2007 Joku ameriikan eliö kehu et ilmaiskareitten kans tarviis kuplan keulalla 11-12 Baria painetta. Bägeillä tietty vähemmän, kun on pinta-alaa ihan erilailla. Ei taida tupakansytkäkompurat noihin lukemiin päästä kovin nopeesti. Quote
ars Posted June 21, 2007 Posted June 21, 2007 Joku ameriikan eliö kehu et ilmaiskareitten kans tarviis kuplan keulalla 11-12 Baria painetta. Bägeillä tietty vähemmän, kun on pinta-alaa ihan erilailla. Ei taida tupakansytkäkompurat noihin lukemiin päästä kovin nopeesti. Ovat myös puhelleet kairanneensa niistä iskareista reikiä suuremmiksi, jotta ilma kulkee paremmin, ihan kohtalaisilla tuloksillakin ilmiesesti. Quote
seppo mäntykivi Posted June 22, 2007 Author Posted June 22, 2007 Joku ameriikan eliö kehu et ilmaiskareitten kans tarviis kuplan keulalla 11-12 Baria painetta. Bägeillä tietty vähemmän, kun on pinta-alaa ihan erilailla. Ei taida tupakansytkäkompurat noihin lukemiin päästä kovin nopeesti. Pussit tietty toimivat nopeammin ja pienemmällä paineella. Mutta kyllä ilmaiskarit toimivat jo 7-8 bar paineella. Näin jälkikäteen (ilmaiskarit paikoillaan) olen kyllä ajatellut hommata pussit eteenkin, sitten joskus katsastuksen jälkeen. Quote
P_Valtonen Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 Seppon idoli ilmajousissa? =) http://www.liveleak.com/view?i=bef_1184200708 Quote
Guest [Henkka] Posted October 17, 2007 Posted October 17, 2007 http://www.ilmajouset.fi/index.php?page=etusivu kukaan tutustunut tarkemmin...? tekeeköhän nämä asennuksia kuplaan..? Quote
-tipi- Posted October 17, 2007 Posted October 17, 2007 ":33n9ydp9]http://www.ilmajouset.fi/index.php?page=etusivu kukaan tutustunut tarkemmin...? tekeeköhän nämä asennuksia kuplaan..? WTF? Tuhansien eurojen settejä muttei edes tieliikennelaillisia, varmaan menekki huikee. Quote
Guest Jat Posted October 17, 2007 Posted October 17, 2007 Hinnaston lopussa mainitaan "Ilmajousitussarjat eivät sovellu käytettäväksi tieliikenteessä ilman muutoskatsastusta. Tiedustele katsastusta omalta konttoriltasi." Quote
-tipi- Posted October 17, 2007 Posted October 17, 2007 Mie luin vain tuotteet sivulta: Ilmajousisarjoja ei suositella käytettäväksi talviajossa, eikä ilmajousitussarjat sovellu tieliikennekäyttöön. Ei kai tuon oman konttorin asia luulis olevan? Jonkinlaista TÜV, EU tai autonvalmistajan hyväksyntää kai pitäs olla ja säännöt kaikille samat? Quote
Guest [Henkka] Posted October 17, 2007 Posted October 17, 2007 Mie luin vain tuotteet sivulta: Ilmajousisarjoja ei suositella käytettäväksi talviajossa, eikä ilmajousitussarjat sovellu tieliikennekäyttöön. Ei kai tuon oman konttorin asia luulis olevan? Jonkinlaista TÜV, EU tai autonvalmistajan hyväksyntää kai pitäs olla ja säännöt kaikille samat? juu..mietin ihan samaa..mut luulis että jollain konin ilmajousilla on jonkunnäkönen hyväksyntä eu maissakin Quote
Lasse Posted October 17, 2007 Posted October 17, 2007 No vaikka niillä olisikin tuvit sun muut, niin kyllä pitää muutoskatsastaa ja se on sen konttorin hommia, vrt. madallussarja. En tiedä päteekö luvat sitten kuplaan, kun siihen ei ole ainakaan hinnastossa valmista sarjaa. Eli soveltaa pitäisi jotenkin. Quote
mikan Posted October 17, 2007 Posted October 17, 2007 Säännöt ei ole kaikille samat. Tai siis meille kaikille on, mutta autoille ei. Joku 55 kupla menee aikalailla eri säännöillä kuin 05 golf. t. Mika Quote
Guest [Henkka] Posted October 17, 2007 Posted October 17, 2007 Säännöt ei ole kaikille samat. Tai siis meille kaikille on, mutta autoille ei. Joku 55 kupla menee aikalailla eri säännöillä kuin 05 golf. t. Mika Eli kuppeliin olisi helpompi saada luvat..? ;) Quote
seppo mäntykivi Posted October 17, 2007 Author Posted October 17, 2007 Ei tarvitse lupia, muutoskatsastus riittää. Quote
mikan Posted October 17, 2007 Posted October 17, 2007 Voimassa oleva säädös: Asetus 779/1998 11 § Akseliston muutokset 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin: a) autoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai akselistorakenteen muutososat on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon; b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys; d) akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm; e) mahdollisesti tarvittavat uudet tukivarsien tai jousien kiinnikkeet tai akselisto kokonaisuutena on voitava kiinnittää luotettavasti auton runkopalkkeihin tai muihin riittävän lujuuden omaaviin rakenteisiin; ja f) muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä muutettujen rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta; hitsaussaumat on esitettävä viimeistelemättöminä, ellei katsastajan kanssa ole muuta sovittu. 3. Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton akselivälin jatkaminen tai lyhentäminen tai akselin poistaminen tai asentaminen auton mallisarjan puitteissa. Muutos on tehtävä auton valmistajan ohjeiden mukaisesti, jos tällaiset ovat saatavilla. Jollei näissä ohjeissa muuta määrätä, on jarrujen voimansiirron laitteet muutettava siten, ettei aiheuteta ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia. 4. Jos voimansiirron nivelakselia muutetaan, on se tasapainotettava. t. Mika Quote
kosola Posted July 31, 2008 Posted July 31, 2008 mistä kannattaisi kysellä noita muita osia jos ottaa ilmaiskarit bugfuelilta jenkeistä.(kompura ja venttiilit ja letkut ynm.)mitäköhän tulis kustantaan koko paketti? tuolta ilmajouset.fi vois kysyä pelkkää ilma pakettia! mistä ootta osat hommannut? Quote
Guest Mika Raussi Posted July 31, 2008 Posted July 31, 2008 Niin kun kerroin, että miulle tuli ne iskarin Janin kautta, tarkotin että Jan välitti ne, koska Ebay ei taho lähettää ulkomaille. Pieni varotuksen sanannen muuten ilmaiskareista, joita myydään kupliin sopivina: Silmukoiden linja toisiinsä nähden ei noissa oo suora. Taitaa siis sopia vanhempiin ihan ok, mutta uudemmissa tarvii jollain konstia muuttaa jompi kumpi kiinnitys siten, että pultti on auton menosuuntaan 90 asteen kulmassa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.