Urbantoy Posted July 28, 2021 Posted July 28, 2021 (edited) Tiedän että tätä värkätään Keisarikunnankin kupeessa.. mutta onko joku palstalaisista tätä harrastanut.. Onko kokemuksia, siis ei mistää puljusta vaan miten on onnistunut, tuleeko soivat valssit vai vain soikiat jumputtajat.. Kiinnostaa myös miten tuo mahtaa onnistua, laillisuus on ihan oma homma ja se nyt ei ole se juttu koska se ei nyt kiinnosta.. Ja tiedän että kyseinen firma minkä tiedän kyllä osaa kertoa.. mutta kokemuksia vähän eli onko siinä mitä järkee tai saako sen teetettyä oikeasti kunnolla.. vaatii sorvia ja hitsaustaitoa,.. Heittokello ja oikea hitsaus ei ole käsittääkseni mitään avaruustiedettä.. 17tuumaset kaviot mielessä tai lähinnä märkänä haavena mutta ei asetu millään seiska Valaaseen eteen ku etuevien väliä on kavennettu se 2'' Kuumaperunasuut tämänkin on kengittäny kapeilla possun kavioilla eli ei kait tuo tekemätön paikka ole https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=2482613 Edited July 28, 2021 by Urbantoy Quote
mikan Posted July 28, 2021 Posted July 28, 2021 Vararenkaina on 17", joten löytyisikö sellaisesta sopivan kapea kehä? Mutta eikös sulla ole siinä possun jaolla olevat aluvanteet vai oliko mielessä aluvanteiden kavennus? Quote
Urbantoy Posted July 28, 2021 Author Posted July 28, 2021 (edited) Valas lipuu tällä hetkellä 15 tuumasilla fukeilla, edes flätin 4,5 kopsut takana alkuperäiset vm 69 901 magnesiumit Alukehän vaihto ei tule tässä kyseeseen.. ku 15 tuumasesta ei saa 17 Nimenomaan oli kyse kavenuksesta kuten otsikko sanoo.. eli 17 tuumanen halkaisija 7 tuumaan levee jonnekin sinne 5,5 tuumaan sopivalla offsetillä.. Mutta mähän oo aivan ulapalla noiden ET "call home" juttujen kaa ei ei ole tiedossa millä se ET ei soita kotiin sieltä pyöräkotelosta, luotan siihen että Flätin nelipuolikkaan ETeellä ei tarvi soittaa avaruuteen.. Joku Hans kauppas Empi fukkeja 4,5*17 ja mitähän ne takaevät oli, en muista, kavennettuna etupää ja kromattuna 4500jotain öljyseteliä tollareina setti. kaks kuukautta toimitus aika lähetykseen.. eli ei mitään järkeä.. EDIT Hans ei kauppaa enää kavennettuja.. tais olla hiljasta. kauppa.. https://www.thesamba.com/vw/classifieds/search.php?username=Hans Edited July 28, 2021 by Urbantoy Quote
peruskallio Posted July 29, 2021 Posted July 29, 2021 (edited) Levittänyt olen useammat vanteet, ihan on soivat pelit tulleet. Välineistön siinä melkein luettelitkin. Sorvi, heittokello ja hitsi (tigillä tehnyt) sekä mittanauha ja tunkeumanestettä/kehitettä. Keisari voi tietysti ylivertaisuudessaan luottaa mitoissa ja hitsin laadussa silmiinsä. olisi myös hyvä olla laippa, joka isompi kuin vanne ja jossa sorvin kärjelle keskiö. Saa painettua vanteen palat yhteen ja kelloteltua/naputeltua suoraksi ennen kuin alkaa hitsaamaan. Sorvi ehkä ennemmin joku elämänsä ehtoopuolella oleva, jos hitsausvirta sattuu kiertämään laakereiden läpi… Tärkeää on että se monttu jää vanteen keskelle, jotta kumin saa paikalleen. Leveydestä en tiedä kun olen sitä aina levittänyt, en kaventanut. Keskiötä en ole koskaan joutunut siirtämään, eli tehty sen mukaan levitys että keskiö pysyy paikallaan. Olen kyllä niitä irroittanut ja todennut että piukassa ovat. Joku viisaampi voi neuvoa tässä jos sellaisena haluaa irti että takaisinkin vielä saa. edit. Puhun levityksestä kun mielestäni ei teknisesti ole mitään eroa kavennatko vai levitätkö. Kaventaessa selvinnee yhdellä hitsisaumalla vanteen ymäri, levittäessä joutuu tekemään kaksi, jos laittaa siis peltiä suikaleen väliin. hankkisin ehkä tässä tapuksessa toiset samanlaiset vanteen kuin mitä olen kaventamassa ja ottaisin toisista osat, ellei se halkaisijaltaa pieni kohta keskellä vannetta ole niin leveä, että jää jonkun sentin levyisenä jäljelle kavennuksen jälkeen. Jos vanne ei ole symmetrinen voi sitten pelata sillä kummalta puolelta vannetta leikkailee ja liimailee palat toisiinsa Edited July 29, 2021 by peruskallio Quote
Urbantoy Posted July 29, 2021 Author Posted July 29, 2021 (edited) Ihan hyviä pointteja, mutta käsittääkeni levennys on huomattavasti helpompaa kuin kavennus.. Kyllähän sinne soiron saa vanteeseen väliin helposti ku ekaks on sorvissa raapastu vanne kahteen osaan Kavennuksessa varmaan vaikuttaa vanne ja onko siinä paikkaa mistä raapasta tarvittava siivu pois että saadaan se kapeammaksi ja haluttu ET.. en mä nyt mitään tajua mutta pohdimpa aikani kuluks.. .. Esmes tässä on käsittääkseni seiska fukki kavennettu.. Edited July 29, 2021 by Urbantoy Quote
Anssi Posted July 29, 2021 Posted July 29, 2021 Menee vähän aiheen vierestä mutta millä keinolla olet toteuttanut 5x130 jaon etuakselille? Quote
Urbantoy Posted July 29, 2021 Author Posted July 29, 2021 CSP levyjarru setillä.. Taakse saa samasta putiikista rummut missä 5*130 jako Quote
mikan Posted July 29, 2021 Posted July 29, 2021 16 hours ago, Urbantoy said: Valas lipuu tällä hetkellä 15 tuumasilla fukeilla, edes flätin 4,5 kopsut takana alkuperäiset vm 69 901 magnesiumit Alukehän vaihto ei tule tässä kyseeseen.. ku 15 tuumasesta ei saa 17 Nimenomaan oli kyse kavenuksesta kuten otsikko sanoo.. eli 17 tuumanen halkaisija 7 tuumaan levee jonnekin sinne 5,5 tuumaan sopivalla offsetillä.. Sori, ajatus harhaantui, kun katselin noita sun fuchseja ja eikös ne ole yleensä alumiinia. Mutta siis minkälaiset 17" peltivanteet ajattelit sinne laittaa kavennettuina? Quote
Urbantoy Posted July 29, 2021 Author Posted July 29, 2021 (edited) Jaahas, o näköjään ollut itelläkin ihan täpöllä ajatusvirta menossa ku kirjoitellut.. En ole suunnittelemassa mitää peltivanteita kavennuksen kautta Valaaseen. Joku ajatusvirta ollut varmaan että ei se oikein onnistu niinkuin jossain värkätään, eli otetaan keskiö volsusta ja siihen ympätään kehä jostain muusta laitoksesta.. Siis haavehan ois saada noi 17*7 tuumaset fukit kavennettuna alle.. mutta aika ulalla tässä vielä on.. Vähän on hajua missä tommosta tehdään.. Mutta parasta tässä on että haaveilu ei maksa mittään eli priceless vai miten se mäni Edited July 29, 2021 by Urbantoy Quote
Tanhis Posted July 30, 2021 Posted July 30, 2021 Niin siis kaikki kavennetut aluvanteet mitä nähnyt niin ei niihin mitään eri kehää ole vaihdettu. Tietty jos on kasattavat vanteet niin sitten stroori on eri. Eli käytännössä on sorvattu sopiva määrä materiaalia välistä pois ja sitten hitsattu takaisin yhteen. Ihan alumiinin materiaalivaihteluidenkin takia on varmaan helpompaa hitsata samasta vanteesta olevaa materiaalia yhteen kuin kahdesta eri materiaalista olevaa. Tietty näppärä sorvari voisi kenties sorvata jonkunsortin puristesovitteisen lipan katkaisukohtaan ettei kaikki voima tule hitsaussaumalle mutta jonkun asiasta enemmän tietävän pitäisi tämä laskea tai mallintaa. Quote
mikan Posted July 30, 2021 Posted July 30, 2021 Noniin, nyt ollaan kaikki sitten samalla sivulla tässä asiassa. Eli Fuchseista pitäis ottaa siivu pois. 🙂 https://www.fuchsfelge.com/en/the-fuchsfelge/material.html Volkkaripalstaltahan löytyy ainakin yksi huippuluokan alumiinihitsari. Joten jonkun pitäis ensin sorvilla pistää kahtia, ottaa siivu pois, sitten hitsata ja uudestaan sorvissa siistiä. 1 Quote
Urbantoy Posted July 30, 2021 Author Posted July 30, 2021 Mä luulen että se sorvissa pöyräytys ei ole ongelma.. Vaan se hitsaus.. Muttan Mikan viittama hitsari varmaan heleposti selviää tuosta.. Quote
JM Posted July 31, 2021 Posted July 31, 2021 Onko 17 se juttu? Jos 16 riitttäis niin valmiita sais kaupasta. Fiksuja rengaskokojakin ois 16 tuumaselle paremmin saatavilla. Quote
Urbantoy Posted July 31, 2021 Author Posted July 31, 2021 14 hours ago, JM said: Onko 17 se juttu? Jos 16 riitttäis niin valmiita sais kaupasta. Fiksuja rengaskokojakin ois 16 tuumaselle paremmin saatavilla. No ehkä vähän, tota 16'' en ole vielä miettinytkään.. Pukkaappa linkkejä mistä noita löytyy.. Tuo kavennushommali tuli vaan mieleen ku edessä 2'' kavennettu juniksen akseli niin se vaikuttaa siihen että ihan leveintä mahdollista sinne ei viiti ruveta survoon.. Tämähän on vasta pohdinnan tasolla, koska ajatus tämän järkevyydestä ei ole vieläkään valjennut.. Quote
nikke911 Posted August 1, 2021 Posted August 1, 2021 Eikö olisi helpompi kaventaa etukelkkaa? Ajettavuus ei ainakaan parane noilla 135-145 nakeilla, ei kuplassa eikä varsinkaan T2:sessa. Mulla edessä pari tuumaa kavennettu akseli ja alla 7x16 alkuperäiset Fuchsit 951 numerolla(944) koska tarvin kaiken ylimääräisen tilan jarruille ja 951 versioissa hieman enemmän tilaa satuloille. Vielä etuna se että rengas ei osu juuri doglegin kohdalle vaan jää hieman sisäpuolelle. Quote
Jiibee Posted August 1, 2021 Posted August 1, 2021 On 7/31/2021 at 8:49 AM, JM said: Onko 17 se juttu? Jos 16 riitttäis niin valmiita sais kaupasta. Fiksuja rengaskokojakin ois 16 tuumaselle paremmin saatavilla. Ja jos ei fuksit ole se juttu, D90:ia saa alkaen 6x16 kokoisina ja ET 52 nurkilla niin saa varmasti passattua sopivuutta kohdalleen. Quote
REMI Posted August 1, 2021 Posted August 1, 2021 (edited) 996:n varapyörä on kokoa 5.5X17 eli voisi sopia suoraan? ET42 Edited August 1, 2021 by REMI Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.