UltraVW Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 Onko kellään kuvaa tai kokemusta asennuksesta kuplan varapyörän koteloon? Sinne tollanen pikku eberi, kiinalainen tai ei, uppoaisi helposti? Quote Link to comment
Kaipaa Posted October 4, 2021 Author Share Posted October 4, 2021 Tuli tuossa mieleen, miksi lämmittimet on laitettu pääosin apukuskin puoleisen etulokasuojan viereen eikä kuskin puoleisen jarrunestesäiliön viereen, siellä olisi enemmän tilaa kun ei ole tankin letku edessä??? Quote Link to comment
metake Posted October 4, 2021 Share Posted October 4, 2021 Tuli tuossa mieleen, miksi lämmittimet on laitettu pääosin apukuskin puoleisen etulokasuojan viereen eikä kuskin puoleisen jarrunestesäiliön viereen, siellä olisi enemmän tilaa kun ei ole tankin letku edessä???Vanhan asennusohjeen mukaan lämmitin asennetaan juurikin kuskin puolelle. Mikä taas mun mielestä tuntuu tyhmältä kun tankkausaukko on muutaman sentin päässä lämmittimen ilmanotosta..Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Kaipaa Posted October 4, 2021 Author Share Posted October 4, 2021 10 minutes ago, metake said: Vanhan asennusohjeen mukaan lämmitin asennetaan juurikin kuskin puolelle. Mikä taas mun mielestä tuntuu tyhmältä kun tankkausaukko on muutaman sentin päässä lämmittimen ilmanotosta.. Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Niin, jäi tarkentamatta, että minun tapauksessa on -72 jossa ulkoinen tankkaus, ja lämmitin näyttäisi sopivan paremmin juuri kuskin puolelle, mutta useimmat näyttävät asentajan sen apukuskin puolelle, vaikka niissäkin näyttäisi olevan ulkoinen tankkaus apukuskin puolelta. Se, jos tankkaus on kontin sisältä kuskin puolelta, niin se on tosiaankin eri juttu.... Quote Link to comment
Ketsa Posted October 4, 2021 Share Posted October 4, 2021 5 hours ago, Kaipaa said: Tuli tuossa mieleen, miksi lämmittimet on laitettu pääosin apukuskin puoleisen etulokasuojan viereen eikä kuskin puoleisen jarrunestesäiliön viereen, siellä olisi enemmän tilaa kun ei ole tankin letku edessä??? kuskin puolella on myöhäisissä kuplissa pissapojan säiliö ja se on näppärä päivitysosapaketti vanhempaankin pystäriin :) Quote Link to comment
Kaipaa Posted October 4, 2021 Author Share Posted October 4, 2021 9 minutes ago, Ketsa said: kuskin puolella on myöhäisissä kuplissa pissapojan säiliö ja se on näppärä päivitysosapaketti vanhempaankin pystäriin :) Aahha, ok... Minulla sitä ei siellä ole, joten voisi suunnitella lämppäriä sille puolen 👍 Quote Link to comment
Tanhis Posted October 5, 2021 Share Posted October 5, 2021 17 hours ago, metake said: Vanhan asennusohjeen mukaan lämmitin asennetaan juurikin kuskin puolelle. Mikä taas mun mielestä tuntuu tyhmältä kun tankkausaukko on muutaman sentin päässä lämmittimen ilmanotosta.. Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Varmaan peruja vanhoista lämmittimistä mitä kontrolloitiin mekaanisella vivulla. Quote Link to comment
Kaipaa Posted October 11, 2021 Author Share Posted October 11, 2021 Mistä olette ottaneet sähköt lämmittimelle, omalla kaapelilla akulta asti, sulakerasian sähkönsyötöstä vai mistä?? Quote Link to comment
Ketsa Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 Mulla on oma kaapeli akulta, jonka päässä on sitten kaikennäköistä jälkeenpäin asenneltua (lämmitin, bensapumppu, lisävalot, popit, jne). Quote Link to comment
Kaipaa Posted November 8, 2021 Author Share Posted November 8, 2021 (edited) No, noin tuon oman asensin, tuulilasin puhalluksen putket rumasti näkyvillä kun ei ole vielä noita letku- tms yhteitä etukontin puolelta noihin tuulilasin "lisäaukkoihin" mitä noissa uudemmissa kuplissa on. Myös tuulilasille puhalluksen voima ei ole voimakas, joten noilla letkuilla pystyy nyt puhalluksen suuntaa muuttamaan ja tuulilasin saa hyvin kirkkaaksi oikein huurtuvilla keleilläkin... Pakoputken läpiviennin ympärillä ei ole alustamassaa, vaikka se siltä näyttääkin, se on jotain tiivisteliimaa jonka pitäisi kestää jotain 300 astetta lämmintä, mutta hyvin siitä käryt irtosi kun lämmittimen päälle laittoi. Lämmitin on 5kw lämmitin ja toistaiseksi se on toiminut hyvin, ja myyjän takuu ainakin minulla toimi hyvin. Paneelissa oli jotain häikkää, myyjä (eBay, olikohan myyjä Saksassa) lähetti heti uuden tilalle. Oikein hyvä lämmitin, polttoainesäiliö on jo päivitetty 3 litran versioon, tuolle jalkojen puhallukselle olisi hyvä olla säätö jolla puhalluksen voimakkuutta saisi enemmän tuulilasille... Edited November 8, 2021 by Kaipaa 1 Quote Link to comment
SamiO Posted November 9, 2021 Share Posted November 9, 2021 Oma viimeistelyä/parannusta odottava pikaasennus. Teline pitäisi siistiä, muuten ihan toimiva paikka eikä tarttenu koria puhkoa. Apukuskinpuolelta lähtee t-haaraan ja jakautuu tuulilasin venttiileille. auton omapuhallus tulee jalkatiloihin, eli lämpökoteloista ei nouse edes putkia eteen tällä setupilla. Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted September 7, 2022 Share Posted September 7, 2022 (edited) Sinne muljahti kiinan 2KW pöhötin kuskin puolelle vaihteiston viereen. Pari päivää sai rassata, mutta koko asennus meni vain kahden pienen poraruuvireiän lisäämisellä että sai tankin kiinnikkeen paikalleen. Muutoin kaik on olemassa olevissa rei-issä tai kiinnikkeissä kii. Kuvasta puuttuu vielä sisäpuhalluksen imupuolen letku. Laittelen viikonloppuna sen, ettei vetele suotta pölyä sisään tuolta alta. Lisään paloilman putken ehkä samaan torveen. Edited September 7, 2022 by ovaaliheppu 4 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.