Topster71 Posted January 10, 2022 Share Posted January 10, 2022 Täysin aloitteleva harrastaja täällä kaipaisi neuvoa. Ajattelin ensin laittaa tuonne aloittelijoiden kysymykset -ketjuun, mutta taitaa saada paremmin näkyvyyttä näin erillään. Näyttää siis siltä, että tuplakaasarit kaipaisivat puhdistusta ja läpikäyntiä. Pumppu antaa bensaa kaasareita edeltävälle suodattimelle saakka, mutta ei käynnisty. Suoraan imukanaviin polttoainetta ruiskuttamalla käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä. Kaasarit ovat jotain nimetöntä mallia (ilmeisesti Kiinan kopio) ja kun ei itsellä ole näistä mitään kokemusta, niin ajattelin kysyä täältä: Mitkä ovat askeleet kaasareiden irroittamiseksi? Olen yrittänyt löytää soveltuvaa videota Juutuupistakin, mutta ei ole tullut vastaan etsinnästä huolimatta. Löytyisikö joko hyviä linkkejä tai joltain viitseliäisyyttä selittää askel askeleelta prosessi? Jo etukäteen kovasti kiitellen. Quote Link to comment
Topster71 Posted January 10, 2022 Author Share Posted January 10, 2022 Ja heti, kun olin kirjoittanut tänne, niin sieltähän se oikea video Juutuupista löytyi. Tässä tiedoksi linkki muillekin. Quote Link to comment
Kharon Posted January 10, 2022 Share Posted January 10, 2022 Jos/kun on kone on kiinni Kuplassa niin yleensä kaasutinta ei saa irti imusarjasta (sisäpuolen pultit kaasarin ja puhallinkopan välissä ja muutenkin ahdasta) vaan koko paketti irti kannesta ja sitten pöydällä osiksi. DellOrtoista (ja kopioista) saa kyllä tärkeimmät suuttimet irti purkamattakin niitä kokonaan irti, ilmanputsari vaan pois ja siinä keskellä jo näkyvätkin. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 Kuva kaasareista yleensä helpoin tunniste tällä palstalla vaikka olisikin kiinakopiot tai mitkäliekään. Ja kenties ensimmäinen ja myös tärkein vinkki on että jos se prikka tai mutteri katoaa kaasaria paikalleen laitettaessa tai irrotettaessa niin se löytyy aivan varmasi imukanavasta mikä pilaa käynnistysvaiheessa päivän aivan varmasti. 2 Quote Link to comment
Marko Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 Tapit pois imusarjasta kun irti ja tilalle kuusiokolo ruuvit. Kiva irrotella kaasarit pallopäisellä kuusiokolo avaimella. 2 Quote Link to comment
Tutkija Posted January 12, 2022 Share Posted January 12, 2022 21 hours ago, Marko said: Tapit pois imusarjasta kun irti ja tilalle kuusiokolo ruuvit. Kiva irrotella kaasarit pallopäisellä kuusiokolo avaimella. Ja muutaman irroitus/kiinnityksen jälkeen mukava korjailla kierteitä... Pinnapultit on aina paremmat jos vaan edes 11mm kannalla oleva mutteri sopii. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 12, 2022 Share Posted January 12, 2022 Nää mutterit on erittäin kätevät imusarjan kiinnitykseen, saa yleensä ylhäältä päin pitkällä jatkovarrella ja sopivalla heksahylsyllä irti: https://www.csp-shop.com/en/engine/manifold-nuts-011-008-ns-17628a.html 5 Quote Link to comment
mikko k Posted January 12, 2022 Share Posted January 12, 2022 Noi on tosi kätevät, ääni näille. Itselläkin kisa-autossa imusarjat noilla kiinni. Quote Link to comment
Marko Posted January 13, 2022 Share Posted January 13, 2022 (edited) 18 hours ago, Tutkija said: Ja muutaman irroitus/kiinnityksen jälkeen mukava korjailla kierteitä... Pinnapultit on aina paremmat jos vaan edes 11mm kannalla oleva mutteri sopii. Ei mitään ongelmaa kun tekee asiat oikein. Omasta lienee kaasarit irti kaikkiaan 5-7krt eikä mitään onglmia. Tietty jos on jotkut paskat imusarjat niin voihan siinä olla ongelmaa. Edited January 13, 2022 by Marko Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.