Jump to content

Tosta jarrut???


Recommended Posts

Guest Mika Raussi
Posted

Tämmösen kun joku tekee ite ja saa leimalta läpi ilman luujuuslaskentoja.

944ss3.JPG

 

Eiköhän se oo laskettu että kestää, mut vähän siron olosen näkönen on.

Posted
Mietippä paljolla rumpujarrun sylkät kiinni. Onhan toi nyt paljon paremmin kiinni.

 

Onkohan vaikuttavissa voimissa eroa rumpu- ja levyjarrun välillä?

Posted
Mietippä paljolla rumpujarrun sylkät kiinni. Onhan toi nyt paljon paremmin kiinni.

 

Ei siihen sylinteriin rumpujarrussa tuu käytännössä mitään voimia, kunhan pultit estää sitä tippumasta. Jarrukenkien kautta se voima menee. Levyjarrullisessa taas tuon korvakkeen kautta menee kaikki voima.

Posted

Niii, kolmella pienellä pultilla kilpi kiinni. Tossahan on ihan riittävät, eihän ne orggis korvakkeet ole edes noin paksut.

Guest Mika Raussi
Posted

Enhän mie sanonukaan, ettei tommonen kestäis. Sanoin vaan, että ei kannata tehä ite moista ja yrittää leimalta läpi.

 

Omat kiinnikkeet on neljällä M10 pultilla kiinni ja keskireikä olakkeessa. Overkill, mutta menee helposti leimalla läpi.

Posted

Ei siihen sylinteriin rumpujarrussa tuu käytännössä mitään voimia, kunhan pultit estää sitä tippumasta. Jarrukenkien kautta se voima menee. Levyjarrullisessa taas tuon korvakkeen kautta menee kaikki voima.

 

No kyllä ne rumpujarrussa jarrukilven kautta kaikki jarrutusvoimat menee kuitenkin (sylinterin+vastatapukan kautta). Eli rumpujarrun jarrukilpeä pitäisi vastata vähintään tuon korvakkeen lujuudeltaan. Jarrukilvessä jakautuu tietysti voimat laajemmalle alueelle, mutta niin on tavarakin ohuempaa.

 

EDIT: eikäkö siellähän taitaa ollakin paksumpaa rautaa jarrukilven takana lisänä, ainakin T2 takajarrussa..?

Posted
kannata tehä Overkill, menee helposti leimalla läpi.

 

samaa mieltä...turha noissa on koittaa säästää materiaalia...

 

Jokainen ylimääräinen gramma on turhaa jousittamatonta(?) massaa

Guest Mika Raussi
Posted

Niin on. Mut ei se katuautossa paljoo tunnu jos on joku 150 grammaa ylimäärästä painoa jarruissa.

 

Sit kyl karsis kaiken ylimääräsen pois jos lähtis tekemään radalle tai jotain myytävää tuotetta mikä ei ole yksittäiskappale. Sillon se jo kannattaakin nähdä vaivaa keventääkseen osia.

Guest Mika Raussi
Posted

Niin no siis monessa ratkasussa pystyy painosta puottamaan reilustikin ilman, että heikentää vielä mitään. Se on vaan siitä kiinni, että kuinka paljon on valmis näkemään vaivaa sen painonpudotuksen eteen.

Posted

E sitä ny panssarivaunua kannata rakentaa. Maalaisjärjellä jo osaa pikkasen arvioida tai sit ei. Mut mitäpä tuosta sen enempää.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...