UltraVW Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 http://cgi.ebay.co.uk/mbt-Monoball-Rear ... dZViewItem Quote
Guest fastghia Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 Pätevän näköstä palikkaa, vaatii kyllä kohtuullisen kovaa saksankielentaitoa nää sivut http://mbt-engineering.de/ Quote
UltraVW Posted January 6, 2007 Author Posted January 6, 2007 Niin vaatii, en mä mitään tosta tajua? Mutta aika hipot jarrut yms. Quote
Guest Mika Raussi Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 Tämmösen kun joku tekee ite ja saa leimalta läpi ilman luujuuslaskentoja. Eiköhän se oo laskettu että kestää, mut vähän siron olosen näkönen on. Quote
JaniM Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Mietippä paljolla rumpujarrun sylkät kiinni. Onhan toi nyt paljon paremmin kiinni. Quote
Kurre Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Mietippä paljolla rumpujarrun sylkät kiinni. Onhan toi nyt paljon paremmin kiinni. Onkohan vaikuttavissa voimissa eroa rumpu- ja levyjarrun välillä? Quote
metake Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Mietippä paljolla rumpujarrun sylkät kiinni. Onhan toi nyt paljon paremmin kiinni. Ei siihen sylinteriin rumpujarrussa tuu käytännössä mitään voimia, kunhan pultit estää sitä tippumasta. Jarrukenkien kautta se voima menee. Levyjarrullisessa taas tuon korvakkeen kautta menee kaikki voima. Quote
JaniM Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Niii, kolmella pienellä pultilla kilpi kiinni. Tossahan on ihan riittävät, eihän ne orggis korvakkeet ole edes noin paksut. Quote
Guest Mika Raussi Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Enhän mie sanonukaan, ettei tommonen kestäis. Sanoin vaan, että ei kannata tehä ite moista ja yrittää leimalta läpi. Omat kiinnikkeet on neljällä M10 pultilla kiinni ja keskireikä olakkeessa. Overkill, mutta menee helposti leimalla läpi. Quote
multanen Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Ei siihen sylinteriin rumpujarrussa tuu käytännössä mitään voimia, kunhan pultit estää sitä tippumasta. Jarrukenkien kautta se voima menee. Levyjarrullisessa taas tuon korvakkeen kautta menee kaikki voima. No kyllä ne rumpujarrussa jarrukilven kautta kaikki jarrutusvoimat menee kuitenkin (sylinterin+vastatapukan kautta). Eli rumpujarrun jarrukilpeä pitäisi vastata vähintään tuon korvakkeen lujuudeltaan. Jarrukilvessä jakautuu tietysti voimat laajemmalle alueelle, mutta niin on tavarakin ohuempaa. EDIT: eikäkö siellähän taitaa ollakin paksumpaa rautaa jarrukilven takana lisänä, ainakin T2 takajarrussa..? Quote
hanski. Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 kannata tehä Overkill, menee helposti leimalla läpi. samaa mieltä...turha noissa on koittaa säästää materiaalia... Quote
Hebster52 Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Onhan tossakin enemmän matskua kuin pulteissa jotka pitää noi kiinni.. ;) Quote
Fileas Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 kannata tehä Overkill, menee helposti leimalla läpi. samaa mieltä...turha noissa on koittaa säästää materiaalia... Jokainen ylimääräinen gramma on turhaa jousittamatonta(?) massaa Quote
Guest Mika Raussi Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Niin on. Mut ei se katuautossa paljoo tunnu jos on joku 150 grammaa ylimäärästä painoa jarruissa. Sit kyl karsis kaiken ylimääräsen pois jos lähtis tekemään radalle tai jotain myytävää tuotetta mikä ei ole yksittäiskappale. Sillon se jo kannattaakin nähdä vaivaa keventääkseen osia. Quote
hanski. Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 sekin pitää paikkansa..mutta mielummin teen satuloille kunnon kiinnikkeet kuin saa miettiä että kestääkö se vai ei... Quote
Guest Mika Raussi Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Niin no siis monessa ratkasussa pystyy painosta puottamaan reilustikin ilman, että heikentää vielä mitään. Se on vaan siitä kiinni, että kuinka paljon on valmis näkemään vaivaa sen painonpudotuksen eteen. Quote
JaniM Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 E sitä ny panssarivaunua kannata rakentaa. Maalaisjärjellä jo osaa pikkasen arvioida tai sit ei. Mut mitäpä tuosta sen enempää. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.