UltraVW Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 http://cgi.ebay.co.uk/mbt-Monoball-Rear ... dZViewItem Quote Link to comment
Guest fastghia Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Pätevän näköstä palikkaa, vaatii kyllä kohtuullisen kovaa saksankielentaitoa nää sivut http://mbt-engineering.de/ Quote Link to comment
UltraVW Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Niin vaatii, en mä mitään tosta tajua? Mutta aika hipot jarrut yms. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Tämmösen kun joku tekee ite ja saa leimalta läpi ilman luujuuslaskentoja. Eiköhän se oo laskettu että kestää, mut vähän siron olosen näkönen on. Quote Link to comment
JaniM Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Mietippä paljolla rumpujarrun sylkät kiinni. Onhan toi nyt paljon paremmin kiinni. Quote Link to comment
Kurre Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Mietippä paljolla rumpujarrun sylkät kiinni. Onhan toi nyt paljon paremmin kiinni. Onkohan vaikuttavissa voimissa eroa rumpu- ja levyjarrun välillä? Quote Link to comment
metake Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Mietippä paljolla rumpujarrun sylkät kiinni. Onhan toi nyt paljon paremmin kiinni. Ei siihen sylinteriin rumpujarrussa tuu käytännössä mitään voimia, kunhan pultit estää sitä tippumasta. Jarrukenkien kautta se voima menee. Levyjarrullisessa taas tuon korvakkeen kautta menee kaikki voima. Quote Link to comment
JaniM Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Niii, kolmella pienellä pultilla kilpi kiinni. Tossahan on ihan riittävät, eihän ne orggis korvakkeet ole edes noin paksut. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Enhän mie sanonukaan, ettei tommonen kestäis. Sanoin vaan, että ei kannata tehä ite moista ja yrittää leimalta läpi. Omat kiinnikkeet on neljällä M10 pultilla kiinni ja keskireikä olakkeessa. Overkill, mutta menee helposti leimalla läpi. Quote Link to comment
multanen Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Ei siihen sylinteriin rumpujarrussa tuu käytännössä mitään voimia, kunhan pultit estää sitä tippumasta. Jarrukenkien kautta se voima menee. Levyjarrullisessa taas tuon korvakkeen kautta menee kaikki voima. No kyllä ne rumpujarrussa jarrukilven kautta kaikki jarrutusvoimat menee kuitenkin (sylinterin+vastatapukan kautta). Eli rumpujarrun jarrukilpeä pitäisi vastata vähintään tuon korvakkeen lujuudeltaan. Jarrukilvessä jakautuu tietysti voimat laajemmalle alueelle, mutta niin on tavarakin ohuempaa. EDIT: eikäkö siellähän taitaa ollakin paksumpaa rautaa jarrukilven takana lisänä, ainakin T2 takajarrussa..? Quote Link to comment
hanski. Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 kannata tehä Overkill, menee helposti leimalla läpi. samaa mieltä...turha noissa on koittaa säästää materiaalia... Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Onhan tossakin enemmän matskua kuin pulteissa jotka pitää noi kiinni.. ;) Quote Link to comment
Fileas Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 kannata tehä Overkill, menee helposti leimalla läpi. samaa mieltä...turha noissa on koittaa säästää materiaalia... Jokainen ylimääräinen gramma on turhaa jousittamatonta(?) massaa Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Niin on. Mut ei se katuautossa paljoo tunnu jos on joku 150 grammaa ylimäärästä painoa jarruissa. Sit kyl karsis kaiken ylimääräsen pois jos lähtis tekemään radalle tai jotain myytävää tuotetta mikä ei ole yksittäiskappale. Sillon se jo kannattaakin nähdä vaivaa keventääkseen osia. Quote Link to comment
hanski. Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 sekin pitää paikkansa..mutta mielummin teen satuloille kunnon kiinnikkeet kuin saa miettiä että kestääkö se vai ei... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Niin no siis monessa ratkasussa pystyy painosta puottamaan reilustikin ilman, että heikentää vielä mitään. Se on vaan siitä kiinni, että kuinka paljon on valmis näkemään vaivaa sen painonpudotuksen eteen. Quote Link to comment
JaniM Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 E sitä ny panssarivaunua kannata rakentaa. Maalaisjärjellä jo osaa pikkasen arvioida tai sit ei. Mut mitäpä tuosta sen enempää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.