Jump to content

Camber compensaattori junikseen


Recommended Posts

Posted

Pitäis kait koittaa laittaa tuollainen junikseen, löytyisköhän ylimääräisenä?

Kuplan aski lyhkäsillä putkilla.

Yv.jos löytyy tai voin osallistua jonkinmoiseen kimppatiluuseen myös.

Tarve Kouvolassa, mut paketit kulkée..

Posted



Kuplan aski lyhkäsillä putkilla.


Kiinnostaa tietää että miten tämä on toteutettu. Jousilattojen kiinnityshän ei osu kohdalleen lyhyillä vetareilla, niin onko torsioputkea lyhennetty ja lattojen sijaintia kavennettu, vai spacer latan ja vetariputken välissä, vai jokin muu toteutus?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Posted
2 minutes ago, metake said:


 

 


Kiinnostaa tietää että miten tämä on toteutettu. Jousilattojen kiinnityshän ei osu kohdalleen lyhyillä vetareilla, niin onko torsioputkea lyhennetty ja lattojen sijaintia kavennettu, vai spacer latan ja vetariputken välissä, vai jokin muu toteutus?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

 

Ei oo mitään välikettä laitettu väliin, istuu palikat ihan hyvän näköisesti.

Säätölatat on paikoillaan.

Syystä tai toisesta vääntää renkaat \-/, eikä oientuneet merkittävästi edes pitkällä ajomatkalla. Mielestäni vetaritkin aika hyvässä asennossa.

Pitää ottaa iskarit joku päivä irti alapäästä ja koittaa roikuttaa, jotta näkee tuleeko latat miten alas.

 

Ikään kuin ei paino vaikuta juuri ollenkaan oikenemiseen vetarit jää alaviistoon edelleen. Voiko joku puolikuu tehdä tän ongelman?

Ku kerkeis perehtymään ylitöiden ohessa.

Toimii sinänsä ihan ok kyllä, näyttää erikoiselta ja oudolta ku ei suoristu.

No suoristuu vähän ajossa, mut ei tarpeeksi missään tapauksessa.

 

Posted



Ei oo mitään välikettä laitettu väliin, istuu palikat ihan hyvän näköisesti.


Onkohan sulla kuitenkin sitten pitkät vetarit perinteisellä straight axle -tyylillä, eli lyhyistä putkista tehty jatkamalla ne pitkien vetariputkien mittaiseksi?

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Posted (edited)

Tyhmä kysymys mutta miks on laitettu lyhkäset vetarit.. Eikös se perinteinen kuplan laatikon asennus vaadi junikseen pitkät vetarit ja Metskun mainitseman straight axle modauksen lyhyiin putkiin että se onnistuu.. Vai putosinko mä jo taas kärryiltä huolella.. 

EDIT, siis siellä on pitkät vetarit lyhyillä putkilla jotka vaatii oman modauksen eli niitä pitää jatkaa vai minkälainen kombo siellä nyt on.. Sori ku ei tajua.. 

Edited by Urbantoy
Posted
5 hours ago, Urbantoy said:

Tyhmä kysymys mutta miks on laitettu lyhkäset vetarit.. Eikös se perinteinen kuplan laatikon asennus vaadi junikseen pitkät vetarit ja Metskun mainitseman straight axle modauksen lyhyiin putkiin että se onnistuu.. Vai putosinko mä jo taas kärryiltä huolella.. 

EDIT, siis siellä on pitkät vetarit lyhyillä putkilla jotka vaatii oman modauksen eli niitä pitää jatkaa vai minkälainen kombo siellä nyt on.. Sori ku ei tajua.. 

Ei se mitään en miekään tajuu.

En tiiä miten on tehty, käsittääkseni on ollut näillä ihan suorassakin nuo renkaat. 

Täytynee napsii kuva niin voi hämmennellä porukalla asiaa.

Posted (edited)

Lähinnä se ettei muutu juuri mikään onko perä ilmassa vai maassa. Kyllä kuplissa esim. on ollut aina selkeä ero.

Ei haluaisi enää madaltaa yhtään lisää, sit tulee etupää ongelmia seuraavaksi.

Ajattelin et compensaattori vääntäis hieman suoremmaksi vetareita.

Edited by portu
Posted

Compensaattori on niin melto, ettei se kyllä tuota vääntele mihinkään. Ja pakostihan siun pitää madaltaa, että saat pyörää pystympään, tapahtuu se säätölatasta tai compensaattorilla. Ellet laske vaihdelaatikkoa alemmas.

  • Like 1
Posted
4 minutes ago, nikke911 said:

Onko iskarit liian pitkät että jää kantamaan?

Otan tänään iskarit irti niin näen vaikutuksen. Jotenkin tuntuu omituiselta tää homma.

Posted

Onhan tuo niin saakelin korkee, et pakkohan tuolle keulalle on jotain tehtävä (flippaa olat, kavenna akseli, + jotkut muut, kuin nuo maasturin renkaat 😁)

 

junis.jpg

Posted
10 minutes ago, -tipi- said:

Onhan tuo niin saakelin korkee, et pakkohan tuolle keulalle on jotain tehtävä (flippaa olat, kavenna akseli, + jotkut muut, kuin nuo maasturin renkaat 😁)

 

junis.jpg

Olen päässyt jo suurimmista madallus himoista, orkkis on kyl liian korkea.

Posted
16 minutes ago, -tipi- said:

Onhan tuo niin saakelin korkee, et pakkohan tuolle keulalle on jotain tehtävä (flippaa olat, kavenna akseli, + jotkut muut, kuin nuo maasturin renkaat 😁)

 

junis.jpg

On se jännä et on ok tuossa kuvassa, oisko jotain rukattu välissä?? Ei kyl näytä siltä.

Posted

Ihan vinksin vonksinhan tuo on ollu Sepin kuvissakin. Pelkillä flipatuilla, ei vielä mitenkään liian tonttiin mene.

Posted
Laitat alennusvaihteelliset vetarit & latat ja madallat sit hiukan että rengas suoristuu mutta auto ei madallu
TAI madallat vaan nykyistä perää, siinä ne on vaihtoehdot.
Tai laitat IRS:n jolla saa pyörät suoraan korkeudesta riippumatta..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Posted
Ihan vinksin vonksinhan tuo on ollu Sepin kuvissakin. Pelkillä flipatuilla, ei vielä mitenkään liian tonttiin mene.
Vaihdoin viime talvena vakioakselin flipatuilla olilla, ja siitä tuli tällainen, eli ei todellakaan mene liian alas. Eikä tuon alemmas juurikaan pääse ilman kavennettua akselia kun nyt jo renkaat hipoo doglegeihin.0a43b443098e94b95755e131d713b3ed.jpg

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Posted
13 hours ago, portu said:

Lähinnä se ettei muutu juuri mikään onko perä ilmassa vai maassa. Kyllä kuplissa esim. on ollut aina selkeä ero.

Ei haluaisi enää madaltaa yhtään lisää, sit tulee etupää ongelmia seuraavaksi.

Ajattelin et compensaattori vääntäis hieman suoremmaksi vetareita.

 

Kannattaa tarkastaa vääntösauvojen asento, ongelma on ehkä se että latat ja sauvat on lätkästy vain kasaan, välittämättä missä asennossa ne toisiinsa nähden on.

-Lattojen kumipuslat moro?

-Onko lattaa kiinni stopparissa auto pyörillään tai ilmassa ?

 

Jos laitat / saat vetarin vaakatasoon kuuluu renkaan olla aivan suorassa

Kannattaa olla tarkkana ratissa jos noin positiivisillä kamppeereilla meinaat jatkaa ajamista, saattaa olla aika vinkeä ajettava?

Posted

Ei se vieläkään ihan suorassa ole, mut paljon parempi jo. Pohjaanlyöntikumit ku käänsi toisinpäin ni sai pudotusta eteen. Pitää ehkäpä testi ajaa hieman, josko asettuisi paremmin. Nyt ei edessäkään oo enää oikein varaa pohjaanlyöntikumin takia.

Posted (edited)

Tosta ei sitä näe vaan ota kuva ja/tai tutki katsomalla suoraan sivusta lattaan päin

Edited by PZQ
Posted
7 minutes ago, PZQ said:

 

Kannattaa tarkastaa vääntösauvojen asento, ongelma on ehkä se että latat ja sauvat on lätkästy vain kasaan, välittämättä missä asennossa ne toisiinsa nähden on.

-Lattojen kumipuslat moro?

-Onko lattaa kiinni stopparissa auto pyörillään tai ilmassa ?

 

Jos laitat / saat vetarin vaakatasoon kuuluu renkaan olla aivan suorassa

Kannattaa olla tarkkana ratissa jos noin positiivisillä kamppeereilla meinaat jatkaa ajamista, saattaa olla aika vinkeä ajettava?

Latta ei oo kiinni stopparissa ylhäällä nostettaessa. Se hämää minuakin hieman. Voisiko suurin vika olla siinä?

  • Like 1
Posted

Kyllä se syy on siinä että takapää on säädetty liian korkeaksi, eli lisää madallusta vaan. Straight axlella latta tulee ihan eri asentoon kuin vakiona, siksi se ei ole lähelläkään alastopparia vaikka nostat pyörän irti maasta.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Posted
1 hour ago, metake said:

Kyllä se syy on siinä että takapää on säädetty liian korkeaksi, eli lisää madallusta vaan. Straight axlella latta tulee ihan eri asentoon kuin vakiona, siksi se ei ole lähelläkään alastopparia vaikka nostat pyörän irti maasta.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Juu säädin eilen jo takapäätä alaspäin (suoristui jonkin verran), illalla tuuppaan lisää. Koitan saada suoraksi vetarit jos säätö riittää. Etupää alkaa olla maksimit tiputettu.

Kalvaako joku flippejä jossain?

Posted

Nyt loppui säätövarat, vielä on hiukan vinkurallaan. Ajettavuus muuttui melko kivirekimäiseksi valitettavasti. Joutuu varomaan "kynnyksiä" liikenteessä->ei kiva.

Posted

Vakiolatat tahtoo pohjata yläpuolen stoppariin. Jos haluat lisää joustovaroja niin tällaiset auttaa:6e834c5524fcebea21d0057df7a3559b.jpg

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Posted
15 minutes ago, metake said:

Vakiolatat tahtoo pohjata yläpuolen stoppariin. Jos haluat lisää joustovaroja niin tällaiset auttaa:6e834c5524fcebea21d0057df7a3559b.jpg

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Siellä on säätölatat, ei ihan just tuollaiset. Etupää siinä ongelmaksi tulee enemmän.

Posted

Niin kuin aiemmin mainitsin niin latat ovat asennettu ilmeisesti väärälle poorille, tuolla madalluksella ei ole oikein asennettuna kivireki

Tsekkaa ne sauvat ensin

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...