tijula Posted June 6 Share Posted June 6 Pitäiskö tehtaalaisen Cabrion kynnyksen vahvikepalkeissa olla jossakin kohtaa ns. vedenpoistoreikiä. Nyt sellaisia ei löydy mistään eikä sellaisiakaan reikiä joista olisi joskus ruiskittu jotakin kotelonsuoja-ainetta palkin sisään. Jos palkin sisälle pääsee kosteus niin sillä ei ole mitään pois pääsy reittiä. Paksun mustan massakerroksen alta palkin pohjasta löytyi pehmentyneitä kohtia, mikä ei ollut mikään yllätys. Quote Link to comment
tijula Posted June 6 Author Share Posted June 6 On se kumma, kun ei pelti kestä edes 50 vuotta. Quote Link to comment
metake Posted June 6 Share Posted June 6 Vähän kun tutkii miten Karmann on nuo volkkarit rakentanut niin ei kummastuta enää.. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Virtanen Posted June 7 Share Posted June 7 On vedenpoistot, varhaisissa spliteissä ja ovaaleissa niitä ei ollut, mutta jo 50-luvun loppupuolella tulivat. 2 Quote Link to comment
tijula Posted June 11 Author Share Posted June 11 Nyt olen leikellyt tuota palkin pohjaa pois ja uutta plootua laitellut tilalle. Eipä siellä palkin sisällä ollut merkkiäkään mistään kotelonsuoja-aineesta. Pitää varmaan hitsihommien jälkeen porata reikiä ja ruiskutella jotakin mömmöä kotelon sisään. Millaisissa paikoissa noita vedenpoistoreikiä on mahtanut tehtaan jäljiltä olla? Quote Link to comment
Urbantoy Posted June 11 Share Posted June 11 Tuskin tehtaalta on mitään koskaan sinne laitettu.. Ja en usko että niihin on Suomessakaan laitettu mitään.. Quote Link to comment
Virtanen Posted June 12 Share Posted June 12 Eipä ole nossissa kotelossa maaliakaan sisällä... Reiät on A-pilarin kohdalla ja takana suurinpiirtein samassa kohtaa kuin myöhempien kynnyskoteloiden reikä eli jotain vajaa 10 cm takaa. Quote Link to comment
Racing Posted June 29 Share Posted June 29 Nuo palkit on hitsattu normi kynnyskoteloiden pohjien päälle ja kun ne on tuossa kunnossa niin siellä on todennäkösesti myös kynnyskotelojen pohjat ihan pehut. Oli joskus yksi 1303 cabrio pihas mikä oli ihan laho noista lampulla kun sisään kattoin verhoilut näkyi,ovet roikkui raakasti kun tunkilla nosti ja juuri katsastettu. Quote Link to comment
tijula Posted July 4 Author Share Posted July 4 Koitin kyllä naputella ja kurkistella kaikki mahdolliset palkin sivut ja kynnyskotelon pohjat läpi. Suurimmat rapeat kohdat oli juuri tuon vahvikepalkin pohjassa. Nyt on kaikki pehmeä leikattu pois ja uutta peltiä tilalla. Pitää vielä porata palkkien etu- ja takapäähän reiät veden poistumiselle ja suihkia jotakin suoja-ainetta palkkien sisuksiin. Mitä suosituksia suoja-aineesta olisi koteloiden suojaukseen? Onhan se selvää, että jos tarkkaan lähdetään paikkoja syynäämään, niin aina tämän ikäisistä jotakin löytyy. En ole kuitenkaan innostunut koko autoa purkamaan ja uudelleen kokoamaan ainakaan tässä vaiheessa. Museo- tai näyttelyautoa tästä ei ole tarkoitus rakentaa vaan kesäistä cruisailupeliä. Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted July 4 Share Posted July 4 Sika 6220S (S niinku spray) leviää mukavasti, nappaa mukaan pitkä jatkokärsä jossa levittävä suutin. Tuolla vetäny muutamasta autosta kotelot ja suihkimalla sitten ovet + muut alueet sisäpuolelta. En keksi valittamista, ohutta ja leviää hyvin. Kuplan kynnyksiin vetelin ekan ajokesän aikana kolmeen vai neljään kertaan niin sai kuivahtaa välissä rauhassa 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.