rap Posted August 24 Posted August 24 Nyt on ongelma kuplassa -72 mallissa, jarruvalot ei toimi. Jarruvalokatkaisija on kyllä kunnossa, kuuluuko siihen molempiin johtoihin tulla virta? Nyt nimittäin tulee. Vilkkurele on kunnossa, rele alkaa nakuttaa heti kun virrat kääntää päälle. Nyt olis neuvot kalliit. Muuten alkais projekti olla leimalle valmis mutta nämä pirun sähköt kun ei näitä tajua... Quote
rap Posted August 24 Author Posted August 24 Johtoviidakosta kuvaa. Virta kun päällä niin vilkkurele nakuttaa heti. Takavalolle tulee johto missä jatkuva virta, kuuluuko olla niin? Quote
ovaaliheppu Posted August 24 Posted August 24 -72 tais olla kahdella 3 napaisella jarruvalokytkimellä, täältä löydät sähkökaaviot, helpottaa vian hakua https://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php Quote
rap Posted August 24 Author Posted August 24 Tuntien selvittelyjen jälkeen ollaan saatu takavalot toimimaan, jarruvalotkin lopulta lähti toimimaan, mittariston takana edellinen omistaja osan purkanut niin ei nyt tiedä mikä kuuluu mihin. Aina huono kun joku muu purkanut. Vilkut on kyllä mysteeri. Rele on kunnossa, se testattiin toisessa kuplassa. Hätävilkut toimii. Onko ratin vilkkuviiksi rikki? Bensamittarissa ilmeisesti vakaaja rikki, pitää tilata uusi. Lataus eikä öljyn valokaan toimi vaikka polttimot ehjät. Quote
SamiO Posted August 25 Posted August 25 (edited) Varmaan kytkennöissä vikaa ku noin paljo sekasin. Merkkivaloille tulee jännite mittaristossa, öp-anturi maadottaa ilman painetta ku kone ei käy ja valo palaa. Sama laturin valolla, toimii herätteenä laturille(eli jännite valon läpi säätimelle) Muutako kytkiksen kans tuplatripla tarkastaan sulakerasian, hätävilkun ja viiksen kytkentöjä. Viiksen voin helposti mitata johdoista onko ehjä. Edited August 25 by SamiO Quote
ovaaliheppu Posted August 25 Posted August 25 Bensatankin/kohon rungon maadoitus kunnossa? Noissa ei oikeen oo oikotietä onneen, pala kerrallaan kaavion kanssa se vika paikantuu. Yleismittarin toki tarvii Quote
rap Posted August 25 Author Posted August 25 (edited) Nyt tilanne että kun vilkun polttimon ottaa irti mittaristosta niin silloin vilkut toimii, myös hätävilkut. Mutta kun laittaa polttimon takaisin niin rele hakkaa kokoajan vaikka vilkku olisi pois päältä mutta vilkut toimii. Vilkun viiksi ja ratilta johdot käyty yleismittarilla läpi että ne on kunnossa. Tankin anturi ja itse mittari katottu yleismittarilla ja pitäisi olla kunnossa. Ilmeisesti vakaaja rikki kun ei bensamittari toimi. Nyt latauksen merkkivalo vilkkuu koneen käydessä. Öljyn merkkivaloa ei ole saatu palaan ollenkaan. Jarruvalolle vedettiin uusi johto niin toimii. Huoh. Kyllä on taas hauskaa näiden kanssa... Alkaa tieto taito loppumaan Edited August 25 by rap Quote
Kurre Posted August 25 Posted August 25 3 hours ago, rap said: .....toimi mutta nyt taas lakkasi toimimasta. Liitokset tarkistettu ja todettu hyviksi? Ja ne MAADOITUKSET kuntoon. Quote
peruskallio Posted August 25 Posted August 25 (edited) Laturin, öp-valon ja vilkun merkkivalon runkoon kuuluu tulla + jännite, eli päinvastoin kuin muissa mittarivaloissa. Ne on sillä muovirungolla eristetty muusta mittaristosta. SamiO samasta asiasta tuolla aiemmin mainitsee Edited August 25 by peruskallio Quote
rap Posted August 26 Author Posted August 26 Paljon kiitoksia tiedoista. Kun laittoi virtajohdon merkkivalon runkoon niin sitten lähti vilkut ja merkkivalot toimimaan 🥳👍😀 öljynpaineanturi oli rikki mutta se saatiin toisesta moottorista. Nyt vielä bensamittari vika jäljellä. Quote
tijula Posted August 26 Posted August 26 Lainaan tätä topikkia, kun vähän vastaava ongelma bensamittarin kanssa. Mittarin takana on vakaaja tai mikä se nyt onkin nimeltään ja se on vaihdettu. Siitä huolimatta mittari näyttää välillä mitä sattuu tai ei näytä mitään. Onko tuota tankissa olevaa anturia mahdollista elvyttää jotenkin vai onko hommattava uusi/toimiva? Millaisia vastusarvoja tuon anturin pitäisi antaa tyhjän ja täyden tankin asennoissa. Onko 1300 ja 1303 tankkien anturit samanlaisia? Quote
Kharon Posted August 26 Posted August 26 Yksi yhteinen vika kaikissa näissä antureissa on: Hapettuneet vastuslangat ja/tai liitokset. Kuplassa taitaa olla vipuvarrellinen anturi, siitä en osaa tarkemmin sanoa kun omissa on sellainen pönttö. Se on kyllä yksinkertainen, vastuslanka ja koho joka muuttaa vastusta. Quote
peruskallio Posted August 26 Posted August 26 Aika helppo on anturi ottaa irti ja lähempään tarkasteluun. Siellä on tosiaan sellainen varsi jonka päässä koho. Joku hiili tms. Sitten liikkuu varren liikkeiden mukana ja hieroo vastuslankaa joka kierretty jonkun eristeen ympärille. eipä siinä oikein voi muuta vikaa olla kuin se hiili loppu, kontakti langan ja hiilen välissä huono tai lanka poikki. jos lanka poikki niin mittari toimii osan matkasta ja tippuu sitten nollaan. Itse joskus tälläisen kanssa tapeltuani päädyin lopulta ostamaan uuden, ei siitä mittaamalla mitään järkevää irti saanut. Kai sitä voi jollain kontaktisprayllä koittaa elvyttää, mutta veikkaan että vuodet on vaan tehneet tehtävänsä 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.