Jump to content

Muistaaks kukaan, American Car Show 1985(?)


Guest fastghia

Recommended Posts

Guest fastghia
Posted

Tuli mieleen tämmöinen hämärä muistikuva jostain historian hämärästä...

 

Luullakseni vuonna 1985 ACS:ssä oli keltainen custom-kupla, saattoi olla chopattu ja varmaan levennetty. Mieleen on jostain syystä jäänyt et kone olis ollu 1835? Jonkin verran näyttelyn jälkeen näin auton liikkeellä Stadissa, joten se saattoi olla paikallisia.

 

Muistaaks kukaan tällaista autoa ja oisko kellään peräti kuvia siitä? Jäi vaan jotenkin vaivaamaan tuo auto. Oli varmaan mielestäni aikanaan hieno, kun jäi mieleen.

 

Joo mä tiedän, suurin osa teistä ei ollu vielä syntynykkään tuolloin, mut jos joku eläkeläisvaari muistais.... :D

Guest ritariässä
Posted

muistelen vuosien takaa yhden keltaisen kuplan, jota oli ainakin osittain choppailtu ja varsinkin takana oli leveet vanteet ja levitetyt lokasuojat jne... kone oli siinä yksilössä turbotettu 1835 jos ei vuorostaan mun harmaantunut pää muista väärin. jossain lehdessä autosta oli esittelykin, en vaan muista oliko street&race, veekasi vai peräti vauhdin maailma.

Posted

Oliko 64 missä vapari 1835,kuituluukut ja lokarit,muoviikkunat,

centerlinen vanteet ja joku vähä erikoinen maalausteema/tarrat kyljessä.

Muistelisin nähneeni autoliikkeessä pk seudulla joskus sata vuotta sitten myynnissä. Myös pohjalevy oli keltainen.

Guest fastghia
Posted

Mun muistikuva on yksvärinen tipunkeltanen, 1835 kone, matala ja levee. Luultavasti myös tummennetut lasit. Ei juuri muuta muistijälkee. Sori :)

Guest VWanker
Posted

Tuo oli esittelyssä street&race-lehdessä vuonna 91 tai 92. Oli vasta valmistunut, joten ei voi olla sama kuin vuonna 85. Tuon rakentajan veljen mintunvihreä lookkeri esiteltiin samassa lehdessä tuon yhteydessä.

Guest ritariässä
Posted

juu, toi on eri auto, mut jotenkin on sellanen kutina et ghian kanssa puhuttas samasta volsusta:) vanhemmat harrastelehdet on kainussa, niin ei pääse nyt arkistojakaan penkomaan.

Guest fastghia
Posted

Saatto olla turbo, saatto olla vapari, 22v sitten en ees tienny et kuplan konetta voi turvottaa :o Väri oli mielestäni vielä kirkkaampi keltanen kuin kuvassa olevassa. Jotenkin toi -64 kuulostaa tutulta mut emmätiiä, siit on lähes kokonainen sukupolvi jo aikaa... :o

Posted

Mä muistan sen kustomin. Turbo siinä tais olla, ulkoreunasta levitetyt lokarit, kunnon etunoja, jotkut jenkkivanteet ja upotetut valot. On ollut joskus kuva V8:ssa ja esittely Vauhdin Maailmassa. Kun vaan ehtis kaivaa lehtihyllyn läpi..

Guest Raggare
Posted

voittas varmaan vieläki yleisöäänestyksen

 

 

;D

Posted
DWL:än arkistoista löytyi tuollainen:

 

kuopio.jpg

 

Ei se varmaan tämä ole??

 

Minusta tää on valmistunu joskus '90-luvun loppupuolella, ettei ollu Lahdesta?

Posted

Mulla on jossain leikkeleitä 80-luvun keskivälistä jossa oli kuva yhdestä keltaisesta Roadsterista jossa oli 1835cc ja turbo.

Guest arto linden
Posted

Olipas tutun näköiset upotukset etuluukussa ja noi levitykset..hmm

tuulilasi vaan turhan korkee..

  • 3 years later...
Posted

Löytyipä täältä googlatessa tällainen vanha keskustelu.Tunnustan rakentaneeni ko. auton, ja se valmistui -84. Kone oli tosiaankin IHI:n turbolla, ja kahdella painekaasarilla. Venttiilit oli isommat, muistaakseni 37mm ja 42mm. Männät oli taotut, ja nokka varta vasten muokattu, Scatin jakaja, ym, ym. Laitoin turbon koneen taakse, hattuhyllylle jossa se mukavasti lämmitti takapenkin. Kaikki koneen pellit kromautin, ja muut osat kiillotin. Oli aika upeannäköinenkin. Aika usein joku ryömi parkissa auton alle hämmästelemään pakoputkia, mitkä laskeutui koneen, ja laatikon välistä. Kaksi putkea, toinen hukkaportti. Äänet oli tosi hiljaiset, myös ilman mitään mekaanisia kolinoita. Tehoa koneesta 0.8 paineilla sai 150 heppaa, ja pehmeillä ja leveillä Dunlopin renkailla sain kerran toisen etukulmankin ilmaan. Auto oli katsastettu, mutta leimalle meno vaati aina päivän hommat, mm. etuakselin vaihdon, heijastimet, tehot alas ja muuta jumppaa...Kattoa madalsin muistaakseni niin, että lasin korkeudeksi jäi 31cm. Pikkuikkunat poistin, ja upotin kaikki muut. Etuakseli oli niin matala, että joustot oli lähes nolla. Mukulakivillä mentiin aikalailla mutkassa suoraan. Taisi olla siihen maailman aikaan harvinainen, mutta nykyään näkee toinen toistaan hienompia kuplia!

 

Make, vm-63

Posted

Pakko panna Artolle ässäkuplan kuva vielä, saattaa olla sama näyttely, oli useampi kupla näytillä. Tää taidettiin loppupeleissä kaataa katolleen Järvenpään kasinon edessä ohikulkijoiden toimesta.

post-304-13888362807632_thumb.jpg

Posted

Kuvan ässästä muistan alan lehdistä. Minneköhän toi sitten hävis vai kipattu kaatopaikalle?! Oli se lehtikuvassa pikkupojan silmin katottuna aika nam kuplaksi ja pyöreellä tuulilasilla...

Posted
Koittanut pinnistellä muistilokeroita, mutta ei tule varmaa muistikuvaa oliko vai ei tästä juttu 80-luvun Vauhdin Maailma lehdessäkin?!

Kyllä oli, taisi olla jokin "Hot Rod"-teemanumero. Täytyypäs käydä varastossa penkomassa ...

Guest tallitonttu
Posted

jep jep. ei kyl kaadettu katolleen mut käveltiin piikin kanssa ympäri ja naarmutettiin kuskin kylki ja ikkuna . oli ohjelmaa löytää sama maali sävy.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...