Jump to content

Kupla saksinosturilla


Recommended Posts

Posted

Mitenkäs olette nostelleet kuplaa noilla siirrettävillä saksinostureilla esim Elekman mallit. Sen verta lyhyt auto ja mihinkäs sitä tallat edessä uskaltas laittaa?

Posted

Tunkinkorvakot aika looginen paikka, siitähän se kupla muutenkin tunkataan ylös.. Muutama kakskos nelonen päällekkän Elekman nosturin läpi mikä menee laidasta laitaan ja ylös vaan

 

  • Like 1
Posted (edited)

Mulla kans lankut poikittain ja niiden päällä kuminpalat. Takavääntösauvaputkesta ylös takaa ja eestä vähän B pilarin etupuolelta. Keula niin kevyt että orggispellitetty kestää hyvin nostaa

Edited by ovaaliheppu
  • Like 1
Posted
On 11/9/2024 at 2:05 PM, Urbantoy said:

Tunkinkorvakot aika looginen paikka, siitähän se kupla muutenkin tunkataan ylös.. Muutama kakskos nelonen päällekkän Elekman nosturin läpi mikä menee laidasta laitaan ja ylös vaan

 

Jees nouseehan se 🙂

20241110_221901.jpg

20241110_221919.jpg

Posted

Tunkinkorvakkeet ovat aika lähellä painopistettä, eli keulalla ei ole juuri painoa niistä nostettaessa, kun moottori on paikallaan.

Minä laittaisin taemman nostopisteen taaksepäin. Torsioputkien päistä ja vaihteiston sarvien tyvestä olen itse nostanut.

Posted

Ei kyllä muistu itselläkään mieleen että olisin tunkinkorvakoista Kuplia taikka Kolkkeja ikään nostanut, vaan aina muualta rungosta tai akseleista.

Posted
8 minutes ago, -tipi- said:

Ei kyllä muistu itselläkään mieleen että olisin tunkinkorvakoista Kuplia taikka Kolkkeja ikään nostanut, vaan aina muualta rungosta tai akseleista.

Tuo saksinosturi ollut niin vähän aikaa niin en vielä osaa oikein hahmottaa näkemättä miten sen saa tuolta taaempaa nostettua ilman, että rampit osuu sitten renkaisiin... 

 

 

Posted

Nosturissa merkintä mihin suuntaan pitää painavin kohta autosta olla. 

 

Kupla sen verran köykäinen auto ettei väliä miten päin auto nosturilla, ei keiku eikän notku mihinkään suuntaan.

 

Ehdottomasti turvallisempi tehdä remonttia kuin tunkin nokassa vaikka pukki tai pukkeja olisi auton alla...

  • Like 1
Posted (edited)

mulla on 3" paksut lankut joissa ajorampin pää sahattu viistoks, ajan takapään niiden lankunpätkien päälle (kohdissa merkit missä stoppi) ja sopivasti tuo rampinpätkä mahtuu ylösnoustessaan taittumaan sitten välistä veks ja jää noin sentin päähän kumista. Just sopivasti riittää ne kumipalikat sitten vääntösauvaputkien päihin. Etupäässä ajosillat lukittuna ylös ja lankku siellä poikittain. Ja tosiaan nostin niinpäin että saksiosa tulee lähemmäs takapäätä noustessaan. Multivanin ja isojen audien kanssa oon laittanu lankut takapäähän pystyyn, sahasin sopivan mittaiseks niin että kun nostimen laskee lukitusta vasten, jää lankut just pidolle, joten takapääkään ei pääse niiaamaan suotta. menee meinaan aika ropellille noi nostotasot jo 2 tonnisten autojen kanssa ku ääripäistä nostaa.

 

SmartSelect_20241113-090826_Gallery.thumb.jpg.0e7eb31f320a549f818e9eb4d6a82f2b.jpg

Vetarin ku saa punaisen viivan kohdalle taittuu ramppi alta sopivasti pois. Kuvassa ny ei oo sitä 3" vinopäistä lankkua. Vääntösauvaputki tuossakin jo tasopinnan päällä.   Ja toki rampin voi napsasta veks tuosta kans, jos käyttää lankkua tilalla. Niinkin oon muutamaa autoa nostellu koska jäi remonttikohteen tielle noi rampit paikallaan ollessa

Edited by ovaaliheppu
Posted
On 11/13/2024 at 6:19 AM, ovaaliheppu said:

mulla on 3" paksut lankut joissa ajorampin pää sahattu viistoks, ajan takapään niiden lankunpätkien päälle (kohdissa merkit missä stoppi) ja sopivasti tuo rampinpätkä mahtuu ylösnoustessaan taittumaan sitten välistä veks ja jää noin sentin päähän kumista. Just sopivasti riittää ne kumipalikat sitten vääntösauvaputkien päihin. Etupäässä ajosillat lukittuna ylös ja lankku siellä poikittain. Ja tosiaan nostin niinpäin että saksiosa tulee lähemmäs takapäätä noustessaan. Multivanin ja isojen audien kanssa oon laittanu lankut takapäähän pystyyn, sahasin sopivan mittaiseks niin että kun nostimen laskee lukitusta vasten, jää lankut just pidolle, joten takapääkään ei pääse niiaamaan suotta. menee meinaan aika ropellille noi nostotasot jo 2 tonnisten autojen kanssa ku ääripäistä nostaa.

 

SmartSelect_20241113-090826_Gallery.thumb.jpg.0e7eb31f320a549f818e9eb4d6a82f2b.jpg

Vetarin ku saa punaisen viivan kohdalle taittuu ramppi alta sopivasti pois. Kuvassa ny ei oo sitä 3" vinopäistä lankkua. Vääntösauvaputki tuossakin jo tasopinnan päällä.   Ja toki rampin voi napsasta veks tuosta kans, jos käyttää lankkua tilalla. Niinkin oon muutamaa autoa nostellu koska jäi remonttikohteen tielle noi rampit paikallaan ollessa

Kokeeksi rampit pois, mut aika säätöä oli saaha oikein 😀

20241116_151030.jpg

Posted

Itse ajan nuo matalammat lankuilla nosturille, jolloin saa korkeat kumit väliin ja reilummin tilaa renkaan ja rampin väliin

IMG_20210114_172751.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...