hanex Posted November 9 Share Posted November 9 Mitenkäs olette nostelleet kuplaa noilla siirrettävillä saksinostureilla esim Elekman mallit. Sen verta lyhyt auto ja mihinkäs sitä tallat edessä uskaltas laittaa? Quote Link to comment
Urbantoy Posted November 9 Share Posted November 9 Tunkinkorvakot aika looginen paikka, siitähän se kupla muutenkin tunkataan ylös.. Muutama kakskos nelonen päällekkän Elekman nosturin läpi mikä menee laidasta laitaan ja ylös vaan 1 Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted November 9 Share Posted November 9 (edited) Mulla kans lankut poikittain ja niiden päällä kuminpalat. Takavääntösauvaputkesta ylös takaa ja eestä vähän B pilarin etupuolelta. Keula niin kevyt että orggispellitetty kestää hyvin nostaa Edited November 9 by ovaaliheppu 1 Quote Link to comment
NO H2O Posted November 9 Share Posted November 9 Mulla on Elekmasta hankittu Hokkaido tools matalanosturi ja se on juuri passeli kuplalle. Ei tarvitse viritellä mitään muuta kuin kumi tallat alle ja nostaa ylös. https://huutokaupat.com/kohde/3676478/hokkaido-tools-tdy-3010-saksinostin-nostokorkeus-1-m-uusi-ja-kayttamaton Quote Link to comment
Timo Mäntyharju Posted November 10 Share Posted November 10 Etupäähän lankku poikittain ja taakse pitkittäin vääntösauvan latan alle. Toimii kuplan, Tl ään ja pallokeulaan. Quote Link to comment
hanex Posted November 10 Author Share Posted November 10 On 11/9/2024 at 2:05 PM, Urbantoy said: Tunkinkorvakot aika looginen paikka, siitähän se kupla muutenkin tunkataan ylös.. Muutama kakskos nelonen päällekkän Elekman nosturin läpi mikä menee laidasta laitaan ja ylös vaan Jees nouseehan se 🙂 Quote Link to comment
Unkki Posted November 12 Share Posted November 12 Tunkinkorvakkeet ovat aika lähellä painopistettä, eli keulalla ei ole juuri painoa niistä nostettaessa, kun moottori on paikallaan. Minä laittaisin taemman nostopisteen taaksepäin. Torsioputkien päistä ja vaihteiston sarvien tyvestä olen itse nostanut. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 12 Share Posted November 12 Ei kyllä muistu itselläkään mieleen että olisin tunkinkorvakoista Kuplia taikka Kolkkeja ikään nostanut, vaan aina muualta rungosta tai akseleista. Quote Link to comment
hanex Posted November 12 Author Share Posted November 12 8 minutes ago, -tipi- said: Ei kyllä muistu itselläkään mieleen että olisin tunkinkorvakoista Kuplia taikka Kolkkeja ikään nostanut, vaan aina muualta rungosta tai akseleista. Tuo saksinosturi ollut niin vähän aikaa niin en vielä osaa oikein hahmottaa näkemättä miten sen saa tuolta taaempaa nostettua ilman, että rampit osuu sitten renkaisiin... Quote Link to comment
NO H2O Posted November 12 Share Posted November 12 Nosturissa merkintä mihin suuntaan pitää painavin kohta autosta olla. Kupla sen verran köykäinen auto ettei väliä miten päin auto nosturilla, ei keiku eikän notku mihinkään suuntaan. Ehdottomasti turvallisempi tehdä remonttia kuin tunkin nokassa vaikka pukki tai pukkeja olisi auton alla... 1 Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted November 13 Share Posted November 13 (edited) mulla on 3" paksut lankut joissa ajorampin pää sahattu viistoks, ajan takapään niiden lankunpätkien päälle (kohdissa merkit missä stoppi) ja sopivasti tuo rampinpätkä mahtuu ylösnoustessaan taittumaan sitten välistä veks ja jää noin sentin päähän kumista. Just sopivasti riittää ne kumipalikat sitten vääntösauvaputkien päihin. Etupäässä ajosillat lukittuna ylös ja lankku siellä poikittain. Ja tosiaan nostin niinpäin että saksiosa tulee lähemmäs takapäätä noustessaan. Multivanin ja isojen audien kanssa oon laittanu lankut takapäähän pystyyn, sahasin sopivan mittaiseks niin että kun nostimen laskee lukitusta vasten, jää lankut just pidolle, joten takapääkään ei pääse niiaamaan suotta. menee meinaan aika ropellille noi nostotasot jo 2 tonnisten autojen kanssa ku ääripäistä nostaa. Vetarin ku saa punaisen viivan kohdalle taittuu ramppi alta sopivasti pois. Kuvassa ny ei oo sitä 3" vinopäistä lankkua. Vääntösauvaputki tuossakin jo tasopinnan päällä. Ja toki rampin voi napsasta veks tuosta kans, jos käyttää lankkua tilalla. Niinkin oon muutamaa autoa nostellu koska jäi remonttikohteen tielle noi rampit paikallaan ollessa Edited November 13 by ovaaliheppu Quote Link to comment
hanex Posted Saturday at 02:09 PM Author Share Posted Saturday at 02:09 PM On 11/13/2024 at 6:19 AM, ovaaliheppu said: mulla on 3" paksut lankut joissa ajorampin pää sahattu viistoks, ajan takapään niiden lankunpätkien päälle (kohdissa merkit missä stoppi) ja sopivasti tuo rampinpätkä mahtuu ylösnoustessaan taittumaan sitten välistä veks ja jää noin sentin päähän kumista. Just sopivasti riittää ne kumipalikat sitten vääntösauvaputkien päihin. Etupäässä ajosillat lukittuna ylös ja lankku siellä poikittain. Ja tosiaan nostin niinpäin että saksiosa tulee lähemmäs takapäätä noustessaan. Multivanin ja isojen audien kanssa oon laittanu lankut takapäähän pystyyn, sahasin sopivan mittaiseks niin että kun nostimen laskee lukitusta vasten, jää lankut just pidolle, joten takapääkään ei pääse niiaamaan suotta. menee meinaan aika ropellille noi nostotasot jo 2 tonnisten autojen kanssa ku ääripäistä nostaa. Vetarin ku saa punaisen viivan kohdalle taittuu ramppi alta sopivasti pois. Kuvassa ny ei oo sitä 3" vinopäistä lankkua. Vääntösauvaputki tuossakin jo tasopinnan päällä. Ja toki rampin voi napsasta veks tuosta kans, jos käyttää lankkua tilalla. Niinkin oon muutamaa autoa nostellu koska jäi remonttikohteen tielle noi rampit paikallaan ollessa Kokeeksi rampit pois, mut aika säätöä oli saaha oikein 😀 Quote Link to comment
Jonescort Posted Saturday at 02:30 PM Share Posted Saturday at 02:30 PM Itse ajan nuo matalammat lankuilla nosturille, jolloin saa korkeat kumit väliin ja reilummin tilaa renkaan ja rampin väliin Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.