Jump to content

Kupla saksinosturilla

Recommended Posts

Mulla kans lankut poikittain ja niiden päällä kuminpalat. Takavääntösauvaputkesta ylös takaa ja eestä vähän B pilarin etupuolelta. Keula niin kevyt että orggispellitetty kestää hyvin nostaa

Edited by ovaaliheppu
  • Like 1
On 11/9/2024 at 2:05 PM, Urbantoy said:

Tunkinkorvakot aika looginen paikka, siitähän se kupla muutenkin tunkataan ylös.. Muutama kakskos nelonen päällekkän Elekman nosturin läpi mikä menee laidasta laitaan ja ylös vaan

Jees nouseehan se 🙂

20241110_221901.jpg

20241110_221919.jpg

Tunkinkorvakkeet ovat aika lähellä painopistettä, eli keulalla ei ole juuri painoa niistä nostettaessa, kun moottori on paikallaan.

Minä laittaisin taemman nostopisteen taaksepäin. Torsioputkien päistä ja vaihteiston sarvien tyvestä olen itse nostanut.

8 minutes ago, -tipi- said:

Ei kyllä muistu itselläkään mieleen että olisin tunkinkorvakoista Kuplia taikka Kolkkeja ikään nostanut, vaan aina muualta rungosta tai akseleista.

Tuo saksinosturi ollut niin vähän aikaa niin en vielä osaa oikein hahmottaa näkemättä miten sen saa tuolta taaempaa nostettua ilman, että rampit osuu sitten renkaisiin... 

Nosturissa merkintä mihin suuntaan pitää painavin kohta autosta olla. 

Kupla sen verran köykäinen auto ettei väliä miten päin auto nosturilla, ei keiku eikän notku mihinkään suuntaan.

Ehdottomasti turvallisempi tehdä remonttia kuin tunkin nokassa vaikka pukki tai pukkeja olisi auton alla...

• Like 1

mulla on 3" paksut lankut joissa ajorampin pää sahattu viistoks, ajan takapään niiden lankunpätkien päälle (kohdissa merkit missä stoppi) ja sopivasti tuo rampinpätkä mahtuu ylösnoustessaan taittumaan sitten välistä veks ja jää noin sentin päähän kumista. Just sopivasti riittää ne kumipalikat sitten vääntösauvaputkien päihin. Etupäässä ajosillat lukittuna ylös ja lankku siellä poikittain. Ja tosiaan nostin niinpäin että saksiosa tulee lähemmäs takapäätä noustessaan. Multivanin ja isojen audien kanssa oon laittanu lankut takapäähän pystyyn, sahasin sopivan mittaiseks niin että kun nostimen laskee lukitusta vasten, jää lankut just pidolle, joten takapääkään ei pääse niiaamaan suotta. menee meinaan aika ropellille noi nostotasot jo 2 tonnisten autojen kanssa ku ääripäistä nostaa.

SmartSelect_20241113-090826_Gallery.thumb.jpg.0e7eb31f320a549f818e9eb4d6a82f2b.jpg

Vetarin ku saa punaisen viivan kohdalle taittuu ramppi alta sopivasti pois. Kuvassa ny ei oo sitä 3" vinopäistä lankkua. Vääntösauvaputki tuossakin jo tasopinnan päällä.   Ja toki rampin voi napsasta veks tuosta kans, jos käyttää lankkua tilalla. Niinkin oon muutamaa autoa nostellu koska jäi remonttikohteen tielle noi rampit paikallaan ollessa

Edited by ovaaliheppu
On 11/13/2024 at 6:19 AM, ovaaliheppu said:

mulla on 3" paksut lankut joissa ajorampin pää sahattu viistoks, ajan takapään niiden lankunpätkien päälle (kohdissa merkit missä stoppi) ja sopivasti tuo rampinpätkä mahtuu ylösnoustessaan taittumaan sitten välistä veks ja jää noin sentin päähän kumista. Just sopivasti riittää ne kumipalikat sitten vääntösauvaputkien päihin. Etupäässä ajosillat lukittuna ylös ja lankku siellä poikittain. Ja tosiaan nostin niinpäin että saksiosa tulee lähemmäs takapäätä noustessaan. Multivanin ja isojen audien kanssa oon laittanu lankut takapäähän pystyyn, sahasin sopivan mittaiseks niin että kun nostimen laskee lukitusta vasten, jää lankut just pidolle, joten takapääkään ei pääse niiaamaan suotta. menee meinaan aika ropellille noi nostotasot jo 2 tonnisten autojen kanssa ku ääripäistä nostaa.

SmartSelect_20241113-090826_Gallery.thumb.jpg.0e7eb31f320a549f818e9eb4d6a82f2b.jpg

Vetarin ku saa punaisen viivan kohdalle taittuu ramppi alta sopivasti pois. Kuvassa ny ei oo sitä 3" vinopäistä lankkua. Vääntösauvaputki tuossakin jo tasopinnan päällä.   Ja toki rampin voi napsasta veks tuosta kans, jos käyttää lankkua tilalla. Niinkin oon muutamaa autoa nostellu koska jäi remonttikohteen tielle noi rampit paikallaan ollessa

Kokeeksi rampit pois, mut aika säätöä oli saaha oikein 😀

20241116_151030.jpg