Jump to content

Dellorto umpikuja


Recommended Posts

Posted

Tuli ostettua Dellorto Drla 40 pari.

Kun vihdoinkin sain nuo imusarjat, huomasin että säädöt menevät lokasuojia päin ja kaasareissa on vain yhdet kaasuläppien säätöruuvien paikat ja yhdet stopparit noille jousille ja ne ovat eri puolilla kaasutinta. Eli tuolloinhan ei kaasuvipuja saa samalle puolelle vivustoa varten?

Ovatko nuo menetetyt versiot?

 

Posted
10 hours ago, Mikko Mäkelä said:

eri puolilla kaasutinta

 

Eikös ne pidäkin olla, että saa boxer/flat 4 koneeseen 
DRLA 45

 

  • Like 1
Posted (edited)

Ihan oikealta kuulostaa.

 

Ps. Jos et sitten tarkoita että näin asemoituna toisen vipu jää puhallinkopan puolelle. Kaaduttimien pitää olla peilikuvat.

11662.jpg.1229340bac34689a5ef343d8d1de4417.jpg

Edited by SamiO
Posted

Sattui löytymään samanlaiset parit, jotka myyty. Noista näkee ettei toiseen kaasariin saa oikein tuota läppien jousta paikalleen. Toisesta jää jousen stoppari hahlo kappale eteen päin ja toisesta tuo missä on kaasun säätöruuvi eteen päin.

IMG_20250228_091021.jpg

Posted

Juurikin noiden säätöjen huonon sijainnin ja tulppien vaihdon takia lokasuojiin rakennellaan paljon huoltoluukkuja.

 

Esim.

 

 

Mitä taasen tulee kaasarin palautusjouseen niin voihan jättää sen jousen sinne toiselle puolen säätöruuveineen ja toiselle puolen kaasaria vipu kaasuvivustolle.

  • Like 1
Posted

Tuohon päähän huono saada kumpaakaan.

Ja noita 175mm läppäakseleita ei löydy mistään, että vaihtas kierteiseen.IMG_20250228_221942.thumb.jpg.0f139932a079f40c54952865933bf7cf.jpg

Ei edes britit osanneet auttaa. 

201mm tangon läpät eivät mene kohdalleen.

Posted

Toki sekin on suunniteltu toimimaan bokseri kaasareille, et voihan sitä vähän joutua sepittämään. Mut pidemmällä vaijerilla selvinnee.

Posted

Tyhmänä taas kysyn. Pitääkö tuon vaijerivedon kanssa kumminkin saada nuo vivuston palautusjouset kikkailtua paikalleen. Eihän tuossa valmiissa paketissa mitään jousikuormitusta ole?

Posted

Pitää olla palautusjouset kaasarissa joko alkuperäinen tai joku muu jousi. Myös akselin käännön rajoitus pitää olla samassa päässä akselia missä on niitä liikuttava vaijeri tai vipu ettei läppäakseli käänny kierteelle.

  • Like 1
Posted

Mulla oli sama homma tuossa viime kesänä ja päädyin metsästämään oikeanlaisen kaasarin pariksi. Omasta halustahan tämä tulee mitä on valmis muokkaamaan ja tekemään. Itse halusin toimimaan HEX vivustolla ilman suurempia kikkailuja. Toki omavalmistehan se tuokin on, kun ei raaskinut ostaa oikeanlaisia putsarin pohjia :D

 

Näyttökuva 2025-03-12 094815.png

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...