Vainika Posted May 2 Posted May 2 Onko kyseessä VW vanne vai kenties jonkun muun merkin jako ja mitat samat kuin vw vanteessa Quote
ovaaliheppu Posted May 2 Posted May 2 (edited) Aikalailla kaikissa on VW logo tossa kapselin alle jäävässä osassa, samaten kuukausi/vuosi stanssi, vanhemmissa niitatuissa Kronprinz stanssi ja muut tuolla vanteen syvimmässä kohdassa kehän ulkopuolella. Heti en muista nähneeni niitattua vannetta jossa venttiilin kohdalla väistö. Samaa 205x5 millistä ja vastaavaa tuumaista jakoa ollut monessakin autossa brittivehkeistä itämaisiin. Niitillisissä VW 15" vanteissa 3 niitin sarjoissa, olisko ollu myös 16"malleissa näin, en muista varmasti enää Edited May 2 by ovaaliheppu Quote
Vainika Posted May 2 Author Posted May 2 Pitää katso vielä kerran läpi löytyykö jotain stansauksia Quote
ovaaliheppu Posted May 2 Posted May 2 (edited) Onks tossa jotain maalin alla? 16" malleissa on niittiä ollu tasaisesti koko kehän mitalla jossain vuosimallissa, ja niissä myös on venttiilille osassa väistö, mutta se on vaan lommo tavallaan, ei ole ilmarakoa vannekehään Edited May 2 by ovaaliheppu Quote
Kharon Posted May 2 Posted May 2 1 hour ago, Vainika said: Onko kyseessä VW vanne vai kenties jonkun muun merkin jako ja mitat samat kuin vw vanteessa Kauhiasti se on samannäköinen kuin mulla on '62:n alla. Niissä oli ihan vuosileimakin, '62' ja valmistajan leima VW-leiman lisäksi, mutta eihän sitä nyt enää muista että kuka oli tehnyt, eikä tullut otettua kuvaa. Tekninen virhe, aina pitää ottaa kuva kun jotain etsii. Ihan varmaksi tietty ei selviä kuin stanssaukset selvittämällä. Quote
ovaaliheppu Posted May 3 Posted May 3 Eiks viimeiset niitatut kuitenkin olleet jotain -53 alkupuolta? En ole nähny enää uudempia itse. Mulla oli parissa -62 kuplassa hitsatut orggisvanteet -62 leimoilla Quote
Tanhis Posted May 3 Posted May 3 1 hour ago, ovaaliheppu said: Eiks viimeiset niitatut kuitenkin olleet jotain -53 alkupuolta? En ole nähny enää uudempia itse. Mulla oli parissa -62 kuplassa hitsatut orggisvanteet -62 leimoilla Mä olen taas elänyt siinä ymmärryksessä että lemmerz oli aina hitsattu ja kpz oli niitattuja vielä 60-luvulle. Voi kylläkin olla että mun muistelot koskee juniksen 15" vanteita. 2 Quote
Vainika Posted May 4 Author Posted May 4 (edited) On 5/2/2025 at 2:26 PM, ovaaliheppu said: Onks tossa jotain maalin alla? 16" malleissa on niittiä ollu tasaisesti koko kehän mitalla jossain vuosimallissa, ja niissä myös on venttiilille osassa väistö, mutta se on vaan lommo tavallaan, ei ole ilmarakoa vannekehään Toisessa oli pelkkä viiva ja toisessa 1J45 muita merkintöjä ei vanteessta löytynyt tai sitten on syvällä maalin alla. Edited May 4 by Vainika Quote
Castaway Posted May 17 Posted May 17 Mulla on yks ihan samanlainen vanne, Lemmerz leima ja 4Jx15, valmistusvuosi 65 ja joku koodi 1564, muita merkintöjä en vanteesta löydä, ei vw stanssaista. Quote
Vainika Posted May 17 Author Posted May 17 1 hour ago, Castaway said: Mulla on yks ihan samanlainen vanne, Lemmerz leima ja 4Jx15, valmistusvuosi 65 ja joku koodi 1564, muita merkintöjä en vanteesta löydä, ei vw stanssaista. Kiitos tästä Quote
metake Posted May 17 Posted May 17 Olikos porsche traktorin etuvanne 15" vai 16"? Eihän tuo olisi sellaisen vanne?Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
metake Posted May 17 Posted May 17 Onkohan traktorin vanteessa ollut pölykapselin klipsejä?Mielestäni ei, mutta paikat niille on. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
Recommended Posts