rap Posted yesterday at 08:59 AM Posted yesterday at 08:59 AM (edited) Mikähän mahtaa olla syynä kun 1.2 moottori lohkot kasaa takaisin niin kone ei pyöri enää mihinkään? Nokan pään kun kiristää niin heti menee jumiin. Pultteja kun löysää niin alkaa pyörimään. Jokainen osaa nämä purkaa mutta ei osata kasata konetta enää takaisin... Ohjeita ja neuvoja tarvitaan että miten tuosta saa toimivan koneen... Ohessa pari kuvaa koneesta... Edited yesterday at 09:05 AM by rap Quote
mikko k Posted yesterday at 10:00 AM Posted yesterday at 10:00 AM Laakerit oikean kokoiset? Laakerien pienet ”ohjaritapit” kohdillaan? Quote
rap Posted yesterday at 10:23 AM Author Posted yesterday at 10:23 AM En ole tuon koneen kuullu käyvän, ostin sen kokonaisena. Laakereille ei olla tehty mitään eikä vaihdettu. Purettiin sen takia kun kone tarrasi kiinni tietyssä kohdassa. Purettiin ja selvisi että nokka-akselin isosta rattaasta vinorattaat rikki katso kuvat. Toisesta 1.2 koneesta otettiin ehjä nokka-akseli. Alettiin kasaamaan, ohjuritapit ja rattaan ajoitusmerkit kohdillaan. Mutta kun kasaa parilla muttarilla lohkot kiinni sormikireyteen niin kone jumissa. En ymmärrä enää. Quote
Kharon Posted yesterday at 11:52 AM Posted yesterday at 11:52 AM Mittaapa että onko uusi nokka-akseli samankokoinen kuin vanha, niihinkin saa useampaa kokoa laakeriliuskoja. 1 Quote
villemil Posted yesterday at 12:12 PM Posted yesterday at 12:12 PM Nokkarattaita on eri kokoisia. Tsekkaappa ratasvälys kun kerran nokan ratas vaihdettu. Voipi olla ettei välystä ole ja hirttää rattaasta kiinni. Ja vähän näyttää kuvista myös siltä että osat kaipaisivat perusteellista puhdistusta ennen kasausta. 3 Quote
Kurre Posted yesterday at 03:39 PM Posted yesterday at 03:39 PM 3 hours ago, villemil said: osat kaipaisivat perusteellista puhdistusta ennen kasausta. Nooh ..... https://www.instagram.com/reel/DIvWXTlATAW/?igsh=eWgyZHVtdWhxa2hy 😁 2 Quote
ovaaliheppu Posted yesterday at 03:58 PM Posted yesterday at 03:58 PM Jos ton verran on purkanu, todellakin kannattaa pestä, johan siellä tota jöllöä on näkyny kertyneen, ja tod näk vettä, ehkä nokkaratas syöpyny jauhopaakuks seisoessaan, eikä siks pyörinyt. Menee ihan housuun kusemiseks jos tollasenaan kasaa ja toivoo pääsevänsä auringonlaskuun useammin ku kerran tai pari.... 1 Quote
mikko k Posted yesterday at 04:14 PM Posted yesterday at 04:14 PM 33 minutes ago, Kurre said: Nooh ..... https://www.instagram.com/reel/DIvWXTlATAW/?igsh=eWgyZHVtdWhxa2hy 😁 Osien pesu on aivan yliarvostettua.. 🤣 Quote
rap Posted 3 hours ago Author Posted 3 hours ago On 8/17/2025 at 2:52 PM, Kharon said: Mittaapa että onko uusi nokka-akseli samankokoinen kuin vanha, niihinkin saa useampaa kokoa laakeriliuskoja. Mittasin ehjän nokka-akselin ja tuon missä ratas rikki. Toisesta koneesta otettu ehjä on 0,3mm pienempi nokka-akselin paksuudesta. Jännä vaikka on aavistuksen pienempi niin silti vetää jumiin. Täytyy seuraavaks kokeilla vaihtaa kaikki laakeriliuskat samasta koneesta mistä tuo ehjä nokka-akseli on, jos sitten alkais pyörimään... Niin ja kannattais juu nyt kone pestä kun kerta auki on. Millä? Ihan painepesurilla 😁 Quote
mikko k Posted 49 minutes ago Posted 49 minutes ago Kaikki osat irti ja erilleen toisistaan ja pesu liuottimella tai bensalla, pensselillä sutien. Quote
ovaaliheppu Posted 25 minutes ago Posted 25 minutes ago Ja vaikka tuon yllämainitun jälkeen vielä niin kuumassa fairy tms rasvanpoistopesussa ku sormet kestää. Sit kuivaks ja hentonen öljy laakeripinnoille ainakin. Mä oon pessy vuosikausia polttoöljyllä ensin, antaa liota siinä vuorokausia ja välillä harjailee, lähtee yllättävän hyvin palanut rasvakin kansista jos ei kiire ole. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.