rap Posted yesterday at 11:32 AM Posted yesterday at 11:32 AM (edited) Kuplan moottori 1.2 ollaan kasattu ja nyt autosta irrallaan sitä ollaan kokeilemassa käyntiin mutta kipinää ei tule vaikka mitä tekisi. Puola on uusi, sähköjohdot on autosähkö liikkeessä tarkistettu että on oikein. Katkojankärki uusi. Akku on uusi. Virranjakaja maadotettu vielä erillisellä johdolla. Katkojankärjen runkoon tulee virta. Jakajasta ei tule kipinää tulpanjohtoihin. Ei ymmärrä enää. Kuuluuko virranjakajan pyörijässä olla yhteys keskeltä reunassa olevaan kun yleismittarilla piippaa yhteyttä niin niiden välillä ei piippaa? Edited yesterday at 11:42 AM by rap Quote
Kharon Posted yesterday at 11:42 AM Posted yesterday at 11:42 AM Kondensaattori oikosulussa? Se olisi vaihtoehto yksi. Yleismittarilla tietty kannattaa tarkistaa että kärjistä ylipäänsä menee sähköä läpi, ei olisi eka kerta kun uudet kärjet ovat hapettuneet sähköä johtamattomaan kuntoon jo paketissa. Quote
rap Posted yesterday at 11:45 AM Author Posted yesterday at 11:45 AM Ollaan kokeiltu kahdella eri kondensaattorilla. kärjestä yleismittarilla menee virta läpi. Kuuluuko virranjakajan pyörijässä olla yhteys keskeltä reunassa olevaan kun yleismittarilla piippaa yhteyttä niin niiden välillä ei piippaa? Quote
Kharon Posted yesterday at 12:00 PM Posted yesterday at 12:00 PM Taitaa olla pyörijän sisällä oleva etuvastus sökö. Se on onneksi halpa osa. Joskus taannoin ihmeteltiin kun lämpimänä kone ensin pätki ja sitten lopetti käymisen kokonaan. Kylmänä toimi hyvin. Korjaantui aika vaivatta uudella pyörijällä, heti kun ensin keksittiin että mikä on vikana. Quote
rap Posted yesterday at 12:57 PM Author Posted yesterday at 12:57 PM Pyörijä mitattu ettei toimi, uuden pyörijän pitäs tulla huomenna. Katotaan josko sitten tulis kipinä... Quote
Kurre Posted yesterday at 04:14 PM Posted yesterday at 04:14 PM Tuleehan kipinä, jos laittaa tulpan suoraan puolaan? 1 Quote
rap Posted 8 hours ago Author Posted 8 hours ago 16 hours ago, Kurre said: Tuleehan kipinä, jos laittaa tulpan suoraan puolaan? Kokeiltiin uusi tulppa suoraan puolaan, tulpanjohto yleismittarilla testattu että yhteys kunnossa. Puola mitattu että arvot oikeat mutta ei tule kipinää. Miten se on mahdollista... Puolan ja virranjakajan välinen johto kunnossa mutta jakajaan ei tule kipinää vaikka nyt uusi pyörijäkin. Kohta luovutan... Quote
-tipi- Posted 7 hours ago Posted 7 hours ago Laitas kuvaa siitä tilanteesta, siis eikö tule kipinää edes Kurren kuvaamalla tavalla? Kai kuitenkin maadoitit tulpan kokeillessa? Quote
rap Posted 7 hours ago Author Posted 7 hours ago (edited) Tässä pari kuvaa. Autoa meillä ei ole, irrallaan laitettu moottoria että päästäis kokeilemaan käyntiin. Maadoitettiin sillai että pidettiin tulppaa moottoria vasten kun startattiin. Ei tule kipinää vaikka tulppa suoraan puolaan kiinni. Tulpanjohdot mitattiin, menee virta läpi johto osasta Edited 7 hours ago by rap Quote
mikan Posted 7 hours ago Posted 7 hours ago (edited) Miksi puolan toisesta navasta lähtee kaksi johtoa? Mulla silmät harittaa, kun kuvia tihrustan, mutta piuhat on todennäköisesti kytketty väärin. Edited 7 hours ago by mikan Quote
rap Posted 7 hours ago Author Posted 7 hours ago 4 minutes ago, mikan said: Miksi puolan toisesta navasta lähtee kaksi johtoa? Mulla silmät harittaa, kun kuvia tihrustan, mutta piuhat on todennäköisesti kytketty väärin. Ne kaksi on maajohtoa, joista toinen menee virranjakajaan ja toinen puolan maajohto Quote
-tipi- Posted 7 hours ago Posted 7 hours ago Mitä? Maadoitat puolan miinusnavan? No ei mahda kipinää tulla. 1 Quote
rap Posted 7 hours ago Author Posted 7 hours ago 2 minutes ago, -tipi- said: Mitä? Maadoitat puolan miinusnavan? No ei mahda kipinää tulla. Eikös miinus yleensä ole maa. Mihin se sitten laitetaan tai mitä tuohon puolan miinuksen sitten tulee? Quote
-tipi- Posted 6 hours ago Posted 6 hours ago (edited) Virranjakaja maadoittaa puolan, tai oikeestaan katkasee sen maadoituksen, joka antaa sillon kipinän. Ei siitä miinuksesta mene kuin konkalle piuha. Tai korkeintaan toinen kiekkamittarille, jos semmoinen on käytössä. Eiköhän se kohta pärise! Edited 6 hours ago by -tipi- 1 Quote
ovaaliheppu Posted 6 hours ago Posted 6 hours ago Vaihtaisin autosähköliikettä tässä vaiheessa 🤗 joskus ajatukset katkeaa noita "irtoasennuksia" tehdessä kun kaikki ei oo niinku autossa valmiina Quote
rap Posted 5 hours ago Author Posted 5 hours ago (edited) Joo nyt kipinä tulee kun otti puolan maadotuksesta erillisen maadoituksen pois. Kiitos tästä tiedosta. Nyt moottori sahaa kyllä iloisesti mutta ei käynnisty. Bensaa tulee kaasariin, tussauttelee reippaasti kaasarista Edited 5 hours ago by rap Quote
-tipi- Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago Sitten vaan perussäädöt tekemään, jos ei ole jo tehty. Venat, staattinen ajoitus, sytkäpiuhat 1-4-3-2 ja bensahuikalla käyntiin. Quote
rap Posted 1 hour ago Author Posted 1 hour ago (edited) Venttiilit säädetty, sytytyksen ajoitukset katsottu että ajoitusmerkit on kohdillaan, samalla ykkönen ylhäällä ja pyörijä osoittaa ykkös tulpanjohtoa samalla. Kaasariin tulee bensaa. Vaikka mielestämme on oikein juurikin 1-4-3-2 mikä sata kertaa jo katsottu niin silti vain tussauttelee kaasarista ulos kun starttaa. Sytyksen säädöstä tuntuis olevan kiinni. Virranjakajaa ollaan säädelty mutta ei vaikutusta. Kyllä on vaikeeta tämä moottorin kunnostus/kasaaminen. Päiviä ja viikkoja menny tämän kanssa taistellessa. Edited 1 hour ago by rap Quote
-tipi- Posted 1 hour ago Posted 1 hour ago Onko kokeiltu sytkäpiuhojen järjestystä kääntää 180 astetta? Quote
rap Posted 1 hour ago Author Posted 1 hour ago 4 minutes ago, -tipi- said: Onko kokeiltu sytkäpiuhojen järjestystä kääntää 180 astetta? Johtojen järjestystä on käännelty ja testattu eri kohdissa. Joku tuossa ajoituksessa mättää koska bensaa saa ja kipinä tulee vaan ei käynnisty, ei edes lupaile. Quote
Tanhis Posted 1 hour ago Posted 1 hour ago Laita kone ykk merkkiin ja 1/2 pytyn venakoppa auki ja koeta onko molemmat ykkösen venttiilit löysänä. Jos ei niinnkone uusiksi ympäri ja uusi testi. Sitten kun kone oikeassa ykk niin kurkkaus että pyöeijä osoittaa ykkös pytyn johtoa ja körkiväli säädetty. Siittö sitten tarkistus että sytytys järjestys oikein. 1 Quote
ovaaliheppu Posted 1 hour ago Posted 1 hour ago (edited) Jakajan panta löysälle, toinen painaa jakajaa alas ja kääntää hitaasti samalla ku toinen starttaa, ei tartte yleensä paljoo kääntää ku huomaan paraneeko vai meneekö huonommaks. 180 astetta pielessä ei ole mikään uus juttu, sitäkin sattuu monelle kokeneemmallekin kasaillessa Edited 59 minutes ago by ovaaliheppu 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.