Jump to content

S.Production -69 1200 & Biisons -72 1300


Guest Sgegis

Recommended Posts

Posted

Koneen kampurassa on neulalaakeri, ihmettelin vaan kun kytkinlevyssä lukee vauhtiksen puoli niin siinä on sellainen nystyrä joka ei oikein mahdu menee sinne kampiakselin päähän kun siellä on se neulalaakeri.

  • Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Mites kytkinakselin laakerointi vauhtiksen päässä on toteutettu?

 

 

Kampiakselin päähän naputellaan neulalaakeri johon taas tulee kytkinakseli

Posted

Laippavelho on Reijo Pylväläinen 0400713081 Lahdesta.

Edellämainitulta voisi kysäistä, kun tuli asennuspalikoiden mukana minulle.

Vahva epäilys kuitenkin on, että se on ihan noiden vesikoneiden normaali neulalaakeri...

Tältä sama herra tekee myös kuplan vauhtipyöristä sopivia vesikoneisiin.

Hintoja en muista.

Posted

1,8:ssa vesimoottorissa on alunperin silmälaakeri,sama laakeri menee myös muihin akseleihin ja on sopiva kuplan kytkinakseliin. Käypäsen laakerin löytää myös kuplan vauhtipyörän pultista ;) Kattokaahan sitten ettei kytkinakseli pohjaa kampiakseliin, herkee pyörimästä koko keksintö.

 

Edit... Lisäsin parit kuvat mun vauhtipyörästä tuonne galleriaan...ihan home made on tuo.

Posted

Tonin mainitsemaa laakeria myy HC sikamaiseen n 10-12€ hintaan ihan uutena.

 

Tosin PA-rakentajat kaivaa tuon laakerin ulos Typ-1 kammen pultin sisältä ja säästää em summa =)

(Privalla kaivamis ohjeet, jos jottakin tuo "säästö" kiinnostaa oikeesti)

Posted

Läpihengittävää kanttahan löytyy myös audin 1,6 moottorista...A3/4, en oo ihan varma. Saattas olla jossain vaiheessa tuommonen kansi myynnissä...

Posted

Jotakin on tullut rakenneltua sillointällöin kun on kiireiltä kerennyt.

Pönttö on valittu motonetista ja se osottautui 1.3l kadetin takapöntöksi.

Laipat polttoleikkasin, -kuten kuvasta huomaa, vapaallakädellä ja viimeistelin ne vingulla.

Pakoäänistä tuli mahtavan upeat ;)

post-1992-13888359461714_thumb.jpg

post-1992-13888359461843_thumb.jpg

post-1992-13888359462142_thumb.jpg

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

 

 

Aika komee :d

Kuis toi pönttö on sisältä kun toisen ulostulon laitoit tuohon sisääntulon viereen?


Kylmä huara?

 

Hyvin virtaava :)

 

Edited by Sgegis
Posted
mielenkiintoinen projekti.....

miten etenee....????

 

 

Tää on nyt siinä vaiheessa, että koeajo tullaan suorittamaan tämän vuoden puolella.

Sitten sisustan kimppuun.

Onhan siinä kaikkea pikkuviilaamista, mutta vappuun on vedetty raja millon PITÄÄ olla ajossa.

Posted

Joopajoo, ensimmäiset 3m tuli ajettuu eteenpäin.

KYLLÄ OLI HYMY KORVISSA ASTI.

Enempää ei ehtinyt. Oli kuitenkin pakko ajaa, koska oli luvattu ottaa koeajot ennen ens vuotta : )

Posted

Vakio.

Tästä muuten tulee juttua vasta stadin vappuruisinkien jälkee.

Siellä voi tulla ihailemaan tai kauhistelemaan ;)

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Guest GeneralO
Posted

^^Saattaa riittääkkin, mutta eikös etuvalojen korkeudestakin ole jotain rajoituksia? Tais olla maasta vähintään 50cm umpion alareunaan tai jotakin semmosta..

Posted

Pitäis riittää? mulle ainakin setä katsastus setä sanoi et pitää olla yli 9cm. en tiedä perustuiko johonkin lakipykälään vai niiden oman nosturin korkeuteen? no mut anyway jos röökiaski mahtuu alle pystyyn niin se on siinä hyvä. ja olihan noille valoillekkkin joku korkeus mut ainakin tuolla asemalla unohti huomauttaa niiden korkeudesta vaikka keula oli melko lailla matalalla.

Guest Damien
Posted

Sellaisenkin määritelmän olen kuullut että rengas tyhjänä ei saa osua pohja tms. rakenteet tonttiin. Ajovalojen korkeus on lakipykälissä speksattu, kai se 50 cm pitäisi olla. Eipä taida kovin moni niitä kuitenkaan mittailla.

Guest Sgegis
Posted

Onhan se ollut raskas vuosi, niin parisuhteelle kuin myöskin omille hermoille :) Sitäkait se harrastaminen on ?

 

Tällähetkellä on enää sisustan laitto ja kaasarin säätö tai uusiminen. Sähköt on kaik`saatu pelaamaan ja autoa on käytetty. Lämmöt pysyy nyt jopa alle 60 kun lumpsuttaa pitkään tyhjäkäynnillä. Termaria siellä ei ole.

post-1992-13888359778599_thumb.jpg

post-1992-13888359779034_thumb.jpg

Guest mäksä
Posted

Mikäs tuo etupuskuri on malliltaan? joku usa? pitää saada ittellekki tollanen ja tietty patina!

Guest Sgegis
Posted

Sisustakin alkaa olemaan mallillaan. Etupenkkien kanssa pitää vielä painia tai sanotaanko, että mietitään mitkä sinne parhaiten soppii...

post-1992-13888359798279_thumb.jpg

  • 2 weeks later...
Guest Sgegis
Posted

Vittuuntuneena protestoin uutta H2O osa-aluetta tällä palstalla.

Noei. Jäähdytyksen henkilökohtaisista syistä päätin tuhota 4kk suunnittelun ja toteutuksen.

Kone ei jäähtynyt keulilla olevalla syylarilla tarpeeksi-> lämpeni siihen asti kun lähti flekti pyörimään ja jämähti siihen pisteeseen. Mietin muutakin paikkaa tolle syylarille, mutta järki voitti halut :)

post-1992-13888359838799_thumb.jpg

post-1992-13888359839221_thumb.jpg

post-1992-1388835983953_thumb.jpg

Guest Sgegis
Posted

Ja nyt sitten ostetaan ILMAJÄÄHDYTTEINEN VW KONE.

post-1992-13888359839807_thumb.jpg

post-1992-13888359840162_thumb.jpg

Guest Sgegis
Posted

Niin tosiaan eilenhän oli aprillipäivä.

Korotetulla tyhjäkäynnillä se nousi 70 c ja flekti jäi pitämään sen siihen, tosin alkoi nostamaan pikkuhiljaa asteittain.

Nyt se on ainakin todistettu, ettei kuplaan sovi kuin ilmajäähdytetty :D

Itse en halunnut alkaa silpomaan tota koria enempää koska kuplan muodot pitää jäädä.

Posted

Ootko varma, ettei missään kohtaa ollut systeemissä ilmalukkoa? Omassa saa välillä tehdä ilmauksen montakin kertaa ennenkuin alkaa pelittää.

 

Mulla taas ei oikein tahdo lämmöt nousta riittävästi ja tyhjäkäynnillä ne lähinnä laskee. Flektiä ei ole, ei näillä näkymin ole edes tarvetta.

 

SE on totta, että aina kupla hieman hylkii vettä, mutta ankaralla kasvatuksella kaikki on mahdollista.

Posted

Voikos tuo paisuntasäiliön sijoitus vaikuttaa asiaan? Näyttää olevan jäähdyttäjän vieressä, ja onko silloin tarpeeksi ylhäällä?

 

Omastani tulppasin jäähdyttäjän korkin ja sijoitin paisuntasäiliön taakse, moottorin yläpuolelle. Lämmöt pysyvät hyvin kurissa, tosin kauheasti ei ole tullut ajeltua, mutta tyhjäkäynnillä ei meinaa lämmöt nousta kun pitkän kiusaamisen jälkeen.

 

Edit: ajattelin mahdollista ilmalukkoa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...