pipo_esa Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Koneen kampurassa on neulalaakeri, ihmettelin vaan kun kytkinlevyssä lukee vauhtiksen puoli niin siinä on sellainen nystyrä joka ei oikein mahdu menee sinne kampiakselin päähän kun siellä on se neulalaakeri. Quote
Guest Sgegis Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Mites kytkinakselin laakerointi vauhtiksen päässä on toteutettu? Kampiakselin päähän naputellaan neulalaakeri johon taas tulee kytkinakseli Quote
hanski. Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 mistäs sellasen voipi tilata/ ostaa....??? 1kpl kiitos tarvitaan... Quote
Guest Sgegis Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Laippavelho on Reijo Pylväläinen 0400713081 Lahdesta. Edellämainitulta voisi kysäistä, kun tuli asennuspalikoiden mukana minulle. Vahva epäilys kuitenkin on, että se on ihan noiden vesikoneiden normaali neulalaakeri... Tältä sama herra tekee myös kuplan vauhtipyöristä sopivia vesikoneisiin. Hintoja en muista. Quote
Guest Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 1,8:ssa vesimoottorissa on alunperin silmälaakeri,sama laakeri menee myös muihin akseleihin ja on sopiva kuplan kytkinakseliin. Käypäsen laakerin löytää myös kuplan vauhtipyörän pultista ;) Kattokaahan sitten ettei kytkinakseli pohjaa kampiakseliin, herkee pyörimästä koko keksintö. Edit... Lisäsin parit kuvat mun vauhtipyörästä tuonne galleriaan...ihan home made on tuo. Quote
P_Valtonen Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 Tonin mainitsemaa laakeria myy HC sikamaiseen n 10-12€ hintaan ihan uutena. Tosin PA-rakentajat kaivaa tuon laakerin ulos Typ-1 kammen pultin sisältä ja säästää em summa =) (Privalla kaivamis ohjeet, jos jottakin tuo "säästö" kiinnostaa oikeesti) Quote
Guest Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 Läpihengittävää kanttahan löytyy myös audin 1,6 moottorista...A3/4, en oo ihan varma. Saattas olla jossain vaiheessa tuommonen kansi myynnissä... Quote
Guest Sgegis Posted December 3, 2007 Posted December 3, 2007 Jotakin on tullut rakenneltua sillointällöin kun on kiireiltä kerennyt. Pönttö on valittu motonetista ja se osottautui 1.3l kadetin takapöntöksi. Laipat polttoleikkasin, -kuten kuvasta huomaa, vapaallakädellä ja viimeistelin ne vingulla. Pakoäänistä tuli mahtavan upeat ;) Quote
pipo_esa Posted December 3, 2007 Posted December 3, 2007 Aika komee :d Kuis toi pönttö on sisältä kun toisen ulostulon laitoit tuohon sisääntulon viereen? Quote
hanski. Posted December 23, 2007 Posted December 23, 2007 mielenkiintoinen projekti..... miten etenee....???? Quote
Fileas Posted December 23, 2007 Posted December 23, 2007 Aika komee :d Kuis toi pönttö on sisältä kun toisen ulostulon laitoit tuohon sisääntulon viereen? Kylmä huara? Quote
Guest Sgegis Posted December 25, 2007 Posted December 25, 2007 (edited) Aika komee :dKuis toi pönttö on sisältä kun toisen ulostulon laitoit tuohon sisääntulon viereen? Kylmä huara? Hyvin virtaava :) Edited September 16, 2015 by Sgegis Quote
Guest Sgegis Posted December 25, 2007 Posted December 25, 2007 mielenkiintoinen projekti.....miten etenee....???? Tää on nyt siinä vaiheessa, että koeajo tullaan suorittamaan tämän vuoden puolella. Sitten sisustan kimppuun. Onhan siinä kaikkea pikkuviilaamista, mutta vappuun on vedetty raja millon PITÄÄ olla ajossa. Quote
Guest Sgegis Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Joopajoo, ensimmäiset 3m tuli ajettuu eteenpäin. KYLLÄ OLI HYMY KORVISSA ASTI. Enempää ei ehtinyt. Oli kuitenkin pakko ajaa, koska oli luvattu ottaa koeajot ennen ens vuotta : ) Quote
mite^ Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Onko tuo ihan vakio koneella vai onko miten piristetty? Quote
Guest Sgegis Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Vakio. Tästä muuten tulee juttua vasta stadin vappuruisinkien jälkee. Siellä voi tulla ihailemaan tai kauhistelemaan ;) Quote
mite^ Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 Sun täytyy laittaa paukkua sinne koneeseen :) Quote
Guest Sgegis Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Etenee, ei etene, etenee, ei etene......... Quote
Guest Sgegis Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Koskas testilenkkivideooo? VW OPEN, LIVENÄ ;) Quote
Guest GeneralO Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 ^^Saattaa riittääkkin, mutta eikös etuvalojen korkeudestakin ole jotain rajoituksia? Tais olla maasta vähintään 50cm umpion alareunaan tai jotakin semmosta.. Quote
beetles Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 Pitäis riittää? mulle ainakin setä katsastus setä sanoi et pitää olla yli 9cm. en tiedä perustuiko johonkin lakipykälään vai niiden oman nosturin korkeuteen? no mut anyway jos röökiaski mahtuu alle pystyyn niin se on siinä hyvä. ja olihan noille valoillekkkin joku korkeus mut ainakin tuolla asemalla unohti huomauttaa niiden korkeudesta vaikka keula oli melko lailla matalalla. Quote
Guest Damien Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 Sellaisenkin määritelmän olen kuullut että rengas tyhjänä ei saa osua pohja tms. rakenteet tonttiin. Ajovalojen korkeus on lakipykälissä speksattu, kai se 50 cm pitäisi olla. Eipä taida kovin moni niitä kuitenkaan mittailla. Quote
Guest Sgegis Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 Onhan se ollut raskas vuosi, niin parisuhteelle kuin myöskin omille hermoille :) Sitäkait se harrastaminen on ? Tällähetkellä on enää sisustan laitto ja kaasarin säätö tai uusiminen. Sähköt on kaik`saatu pelaamaan ja autoa on käytetty. Lämmöt pysyy nyt jopa alle 60 kun lumpsuttaa pitkään tyhjäkäynnillä. Termaria siellä ei ole. Quote
Guest mäksä Posted March 12, 2008 Posted March 12, 2008 Mikäs tuo etupuskuri on malliltaan? joku usa? pitää saada ittellekki tollanen ja tietty patina! Quote
Guest Sgegis Posted March 18, 2008 Posted March 18, 2008 Sisustakin alkaa olemaan mallillaan. Etupenkkien kanssa pitää vielä painia tai sanotaanko, että mietitään mitkä sinne parhaiten soppii... Quote
Guest Sgegis Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 Vittuuntuneena protestoin uutta H2O osa-aluetta tällä palstalla. Noei. Jäähdytyksen henkilökohtaisista syistä päätin tuhota 4kk suunnittelun ja toteutuksen. Kone ei jäähtynyt keulilla olevalla syylarilla tarpeeksi-> lämpeni siihen asti kun lähti flekti pyörimään ja jämähti siihen pisteeseen. Mietin muutakin paikkaa tolle syylarille, mutta järki voitti halut :) Quote
Guest Sgegis Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 Ja nyt sitten ostetaan ILMAJÄÄHDYTTEINEN VW KONE. Quote
pipo_esa Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 PETTURI!!!! Voi saakeli, kuinkas kuumana se kävi? Quote
Guest Sgegis Posted April 2, 2008 Posted April 2, 2008 Niin tosiaan eilenhän oli aprillipäivä. Korotetulla tyhjäkäynnillä se nousi 70 c ja flekti jäi pitämään sen siihen, tosin alkoi nostamaan pikkuhiljaa asteittain. Nyt se on ainakin todistettu, ettei kuplaan sovi kuin ilmajäähdytetty :D Itse en halunnut alkaa silpomaan tota koria enempää koska kuplan muodot pitää jäädä. Quote
Lasse Posted April 2, 2008 Posted April 2, 2008 Ootko varma, ettei missään kohtaa ollut systeemissä ilmalukkoa? Omassa saa välillä tehdä ilmauksen montakin kertaa ennenkuin alkaa pelittää. Mulla taas ei oikein tahdo lämmöt nousta riittävästi ja tyhjäkäynnillä ne lähinnä laskee. Flektiä ei ole, ei näillä näkymin ole edes tarvetta. SE on totta, että aina kupla hieman hylkii vettä, mutta ankaralla kasvatuksella kaikki on mahdollista. Quote
seppo mäntykivi Posted April 2, 2008 Posted April 2, 2008 Voikos tuo paisuntasäiliön sijoitus vaikuttaa asiaan? Näyttää olevan jäähdyttäjän vieressä, ja onko silloin tarpeeksi ylhäällä? Omastani tulppasin jäähdyttäjän korkin ja sijoitin paisuntasäiliön taakse, moottorin yläpuolelle. Lämmöt pysyvät hyvin kurissa, tosin kauheasti ei ole tullut ajeltua, mutta tyhjäkäynnillä ei meinaa lämmöt nousta kun pitkän kiusaamisen jälkeen. Edit: ajattelin mahdollista ilmalukkoa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.