Jump to content

S.Production -69 1200 & Biisons -72 1300


Guest Sgegis

Recommended Posts

Guest Sgegis

Tämmönen projekti tuli aloitettua tossa muutama kuukausi sitten.

Volsu oli seissy ulkona jo kolmatta vuotta.

 

Tekemistä riittää:

Vesi-tekniikka

Perus madallukset + jarrut

Maali+ sisusta uusiksi

Ainii ja ne mädät pitäs varmaa hitsata.

Link to comment
  • Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest BugPower

justiin samanlainen pohja kun mulla oli, tosin meitsillä meni melkeen jalka läpi pohjasta... peltiä peltiä ;)

 

(vesitekniikka kupla volkkariin on 1 pahimpia syntejä)

Link to comment
Guest Sgegis
justiin samanlainen pohja kun mulla oli, tosin meitsillä meni melkeen jalka läpi pohjasta... peltiä peltiä ;)

 

(vesitekniikka kupla volkkariin on 1 pahimpia syntejä)

 

 

, mutta ehkäpä luotettavin ja virityspotentiaalisin (pienillä kustannuksilla)

 

ei ollu toi kyllä ainoo reikä.

Link to comment
Guest fastghia
justiin samanlainen pohja kun mulla oli, tosin meitsillä meni melkeen jalka läpi pohjasta... peltiä peltiä ;)

 

(vesitekniikka kupla volkkariin on 1 pahimpia syntejä)

 

 

, mutta ehkäpä luotettavin ja virityspotentiaalisin (pienillä kustannuksilla)

 

ei ollu toi kyllä ainoo reikä.

 

Jos ilmavolkkariin laitetaan vesikone, mitä siitä sitten tulee? En tidä, mut mun mielestä juuri tuo outo ilmajäähdytteinen lentokoneenmoottori on yksi tärkeistä syistä ajaa sellaisella.... Joten kukin tekee mitä haluaa autolleen. Tietty vesikone splittiin voi olla eksoottisempaa.

Link to comment
Guest Sgegis

Jos ilmavolkkariin laitetaan vesikone, mitä siitä sitten tulee? En tidä, mut mun mielestä juuri tuo outo ilmajäähdytteinen lentokoneenmoottori on yksi tärkeistä syistä ajaa sellaisella.... Joten kukin tekee mitä haluaa autolleen. Tietty vesikone splittiin voi olla eksoottisempaa.

 

 

Saahan sinne laitettua ilmajäähdytteisenkin jos on tyytymätön vesijäähyyn.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Sgegis

Nonniin tämmöiset tulivat tänään postissa ja täytyy todeta että työnjälki on aivan loistavaa! Lahtelainen laippa velho (tiedä saako nimeä mainita) duunasi vauhtipyörän ja laipan eikä ollut kallis (mukana tuli pultit ja laakeri)...

 

Jostain taisin lukea että P VALTOSELLA ois vr:n laippa ;)

 

Work goes on ja sillee

Link to comment
Guest Sgegis

Tänään tuli ostettua jotain pikku tilpehööriä, piti hakee keiteleestä droppiolat, mutta oli ilmeisesti kiinni.höh.

 

 

 

Pitäs vedellä sähköt tossa joku kaunis kesäpäivä. Onko toi sähkösatsi "hyväksi todettu" jota hotcars myy, vai käydä vaa ostamassa johtoa ja pätkii menee...

Link to comment

Tuo pääsylkkä on ainakin perseestä.

 

Ite ostin Biltemasta 7-napasta peräkärrikaapelia, tarkotuksena vetää se edestä taakse ja kaveriksi paksumpi pääkaapeli. Mutta silti käytin ehjää orkkis piuha satsia.

Link to comment
Guest Sgegis

No siis vanha johtosarja on vielä tallella ja ei se poissuljettukkaan ole, ajattelin vaan että jos jollain on kokemusta noista hc sarjoista....

 

 

 

Tänään tuli taas tuhlailtua kaikemoisiin turhuuksiin...

Link to comment
Guest Sgegis

Se voipi olla että vauhdinnälkä koittelee jossakin vaiheessa ;D

 

 

 

 

 

 

Heh. Tossa ku laseja laitettiin paikalleen niin eihän se saatanan tuulilasi menny ehjänä paikalleen :D

Link to comment

Usein muuten sanotaan et lasin asennukseen tarvitaan kaksi tyyppiä, mut menihän noi ovaaliin tuuli- ja takalasi yksinkin. Tai jos ihan tarkkoja ollaan, olihan mulla kaksi 'tallitonttua' (2&4v) henkisenä tukena.

Link to comment
Guest Sgegis

Oisko adapteri ollu joku 60€+mutterit ja pultit..

 

 

Niin ja ei näitä vesipatoja hirveesti oo tietojeni mukaan täällä Helsingissä päin. Se on kun haluaa tehdä jotain massasta poikkeavaa.... Ja niinkun jo aikasemmin sanoin, kaikki muutokset on helposti korjattavissa. Auto tulee näyttämään täysin alkuperäiseltä ulkokuoren suhteen.

(Siis ei mitään vitunreikävirityksiä syylarille mihinkään keulaan...)

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Sgegis

Onko porukka noita koneita tehnyt ilman termaria, niin että vesi kiertää kokoajan j-järjestelmässä? Niin jotta auttaako kuinka paljon ton jäähtymisen kannalta...

Link to comment

Sisälokasuojaan konehuoneeseen reikä ja siihen syyläri, flekti laitetaan puhaltavaksi, ettei ime paskaa täyteen. Tällaista systeemiä käytettiin mm. minissä ja morris mailerissa. Tampereella pyörii tällainen kupla jossa syylari ko. toteutuksella ja toimii mahottoman hyvin.

Link to comment
Guest Sgegis

Löytyyköhän mistään kuvaa siitä? Ois ihan mielenkiintosta nähä miten on saatu mahtumaan..

 

Oma ratkaisu on koteloida toi syylari puhaltavalla flektillä. Viileä ilma olisi tarkoitus tuoda varapyöräkotelon pohjalla olevasta "skuupista"

 

Saa nähä miten skulaa...

 

Pari kuvvoo..

Link to comment
Guest Sgegis

: ) aika ahtaan näköstä, mutta siisti paketti !

 

Koitan kuitenkin saada sen sopimaan (ja toivottavasti toimimaan) tuonne keulille.

 

 

Mites sulla Sepi, miten on toiminu, vai ootko päässy vielä ruisailemmoon?

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Sgegis

Nonii kesälomat on vietetty ja olis korkee aika alkaa taas harrastamaan jos meinaan saada kuubelon liikenteesee 2008 wapuks...

 

Täytyy alkaa tota akseloo duunailemaan. Nysse o puhallettu.

Minkähän moisia jigejä ootta nä tehnä, itse ajattelin rautapalkkia johon lukkopihdeillä kiinni akseli...

 

Siis kavennus / madallus

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...