Jump to content

Öljynpaineventtiilit


Recommended Posts

paljon sulla on paineet kylmällä koneella?

 

oma mittari + anturi on eriparia eli anturi 5bar ja mittari 10bar. näyttää täydet kylmänä.kun kone lämpiää paine tyhjäkäynnillä joka on n.1300 on n.2bar-

 

En oo ihan satavarma, mutta mun mielestä VDO:ssa käypi niin, että tuolla yhdistelmällä paine on puolet mittarin näyttämästä.

 

Mulla on sellainen mielikuva, että mittari olis molemmissa (5 ja 10 bar) sama, eri taustalevyllä, ja erilaisuus hoidettais anturilla.

 

Muta kuten sanoin, en ole varma ja palstalta löytyy varmaan joku, joka asian tietää varmemmin.

Link to comment

Ajattelin ensin koittaa säätää paineventtilliä, kun sellainen tuolta lohkon pohjlta löytyy. Tietäisi vaan kuinka paljon ja mihin suuntaan.

 

Tänään oli aamulla paineet 3-4 tyhjäkäynnillä. Vähempikin riittäisi.

Link to comment
Ajattelin ensin koittaa säätää paineventtilliä, kun sellainen tuolta lohkon pohjlta löytyy. Tietäisi vaan kuinka paljon ja mihin suuntaan.

 

Tänään oli aamulla paineet 3-4 tyhjäkäynnillä. Vähempikin riittäisi.

 

Itse en pitäisi noita paineita vielä kovin pahoina, itsellä huitelee jossain 4-5 kilon välillä kylmänä eikä mitään oo hajonnut kun ei vedättele ennenkuin vähän lämpiää. Ajossa laskee 3 kilon haminoille, mikä taas on käsittääkseni aika soppeli paine. Ja paineitahan on suht helppoa "säätää" öljyä vaihtamalla.

Link to comment

 

Vähän off-topic: mitä tapahtuu jos GB:n kannen venttiili jämähtää auki-asentoon?

 

Normaalisti "venttiili" on kiinni ja vasta kun paine nousee liian suureksi se aukeaa ja palauttaa öljyn takas pumppupesään. Venttiilinä toimii jousikuormitteinen kuula.

Link to comment

 

Vähän off-topic: mitä tapahtuu jos GB:n kannen venttiili jämähtää auki-asentoon?

 

Normaalisti "venttiili" on kiinni ja vasta kun paine nousee liian suureksi se aukeaa ja palauttaa öljyn takas pumppupesään. Venttiilinä toimii jousikuormitteinen kuula.

 

Olen antanut kokeneempien kertoa itselleni etta jos oljyssa on mitaan kikkareita niin ne helposti jumittaa sen kuulan osittain auki. Jolloin pienilla kierroksilla paineet romahtaa.

 

Full flow filtteri auttaa tietty pitamaan oljyt puhtaampana.

 

Jan

Link to comment

Vähän off-topic: mitä tapahtuu jos GB:n kannen venttiili jämähtää auki-asentoon?

 

Tapahtuu ihan sama kuin jos alkuperäinen öljynpaineventtiili jämähtää auki-asentoon, eli paineet laskee kuin lehmän häntä.

 

t. Mika

Link to comment

Jostain netin syövereistä varmaan löytyis sellainen piirustus tuosta öljynkierrosta ja venttiileistä ja jäähdyttimestä. Ainakin muistan sellaisen joskus nähneeni muutenkin kuin kaverilla pahvitauluna.

 

t. Mika

Link to comment
  • 1 year later...
Guest JuMuS

Olettekos noita venttiilejä joutuneet viilailemaan, niinkuin skannaus kehottaa?

 

On tallissa lohko jossa toi hihnapyöränpuoleinen vena takeltelee aikas rajusti. Ei mene pohjaan kuin naputtamalla ja sieltä irti saaminen onkin sitten tarina erikseen... Naarmuja ei männässä ihmeemmin näy ja näyttää pesäkin olevan vailla työstöjälkiä tms.

 

Toimiahan tuon kait ilman väkivaltaa kuuluisi eli herkistellä pitäisi ennenkuin alkaa käyntiin sahata. Auttasko kevyt hoonaus jarrusylkkäkivillä tms?

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest JuMuS

Matkis toi uudet venttiilit jotka on puolestaan aika löysällä sovitteella pesiinsä. Parempi kuitenkin näin päin, sanoo kumea ääni pään sisällä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...