Lasse Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Kaksi venttiiliä, kumpi vaikuttaa mihin. Tuppaa oleen hiukka liian suuret paineet kylmänä. Quote Link to comment
mikan Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Laita Bergin kansi. t. Mika ps. Se on se taempi vena jonne voi laittaa säädettävän. Mulla oli tuupossa. Quote Link to comment
nalleolut Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 paljon sulla on paineet kylmällä koneella? oma mittari + anturi on eriparia eli anturi 5bar ja mittari 10bar. näyttää täydet kylmänä.kun kone lämpiää paine tyhjäkäynnillä joka on n.1300 on n.2bar- Quote Link to comment
metake Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 paljon sulla on paineet kylmällä koneella? oma mittari + anturi on eriparia eli anturi 5bar ja mittari 10bar. näyttää täydet kylmänä.kun kone lämpiää paine tyhjäkäynnillä joka on n.1300 on n.2bar- En oo ihan satavarma, mutta mun mielestä VDO:ssa käypi niin, että tuolla yhdistelmällä paine on puolet mittarin näyttämästä. Mulla on sellainen mielikuva, että mittari olis molemmissa (5 ja 10 bar) sama, eri taustalevyllä, ja erilaisuus hoidettais anturilla. Muta kuten sanoin, en ole varma ja palstalta löytyy varmaan joku, joka asian tietää varmemmin. Quote Link to comment
Anssi Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Paljonko on paineet kuumana, pärjäisikö pienemmällä pumpulla ? Vähän off-topic: mitä tapahtuu jos GB:n kannen venttiili jämähtää auki-asentoon? Quote Link to comment
Lasse Posted June 7, 2007 Author Share Posted June 7, 2007 Ajattelin ensin koittaa säätää paineventtilliä, kun sellainen tuolta lohkon pohjlta löytyy. Tietäisi vaan kuinka paljon ja mihin suuntaan. Tänään oli aamulla paineet 3-4 tyhjäkäynnillä. Vähempikin riittäisi. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Ajattelin ensin koittaa säätää paineventtilliä, kun sellainen tuolta lohkon pohjlta löytyy. Tietäisi vaan kuinka paljon ja mihin suuntaan. Tänään oli aamulla paineet 3-4 tyhjäkäynnillä. Vähempikin riittäisi. Itse en pitäisi noita paineita vielä kovin pahoina, itsellä huitelee jossain 4-5 kilon välillä kylmänä eikä mitään oo hajonnut kun ei vedättele ennenkuin vähän lämpiää. Ajossa laskee 3 kilon haminoille, mikä taas on käsittääkseni aika soppeli paine. Ja paineitahan on suht helppoa "säätää" öljyä vaihtamalla. Quote Link to comment
Marko Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Vähän off-topic: mitä tapahtuu jos GB:n kannen venttiili jämähtää auki-asentoon? Normaalisti "venttiili" on kiinni ja vasta kun paine nousee liian suureksi se aukeaa ja palauttaa öljyn takas pumppupesään. Venttiilinä toimii jousikuormitteinen kuula. Quote Link to comment
Guest Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Vähän off-topic: mitä tapahtuu jos GB:n kannen venttiili jämähtää auki-asentoon? Normaalisti "venttiili" on kiinni ja vasta kun paine nousee liian suureksi se aukeaa ja palauttaa öljyn takas pumppupesään. Venttiilinä toimii jousikuormitteinen kuula. Olen antanut kokeneempien kertoa itselleni etta jos oljyssa on mitaan kikkareita niin ne helposti jumittaa sen kuulan osittain auki. Jolloin pienilla kierroksilla paineet romahtaa. Full flow filtteri auttaa tietty pitamaan oljyt puhtaampana. Jan Quote Link to comment
mikan Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Vähän off-topic: mitä tapahtuu jos GB:n kannen venttiili jämähtää auki-asentoon? Tapahtuu ihan sama kuin jos alkuperäinen öljynpaineventtiili jämähtää auki-asentoon, eli paineet laskee kuin lehmän häntä. t. Mika Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 alkuperäseen kysymykseen vastaus: * vauhtiksen puoleinen säätää kokonaispaineen (tähän olikin jo vastattu ylempänä) * hihniksen puoleinen säätää vain jäähylle menevän öö'n määrän Quote Link to comment
mikan Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Jostain netin syövereistä varmaan löytyis sellainen piirustus tuosta öljynkierrosta ja venttiileistä ja jäähdyttimestä. Ainakin muistan sellaisen joskus nähneeni muutenkin kuin kaverilla pahvitauluna. t. Mika Quote Link to comment
-tipi- Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Valitettavasti tässä skannatussa manuskassa ei ole kaks venasen kaaviota, puuttuuko se vai eikö se eroa periaatteeltaan tästä yksvenasesta, ken tietää: Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Olettekos noita venttiilejä joutuneet viilailemaan, niinkuin skannaus kehottaa? On tallissa lohko jossa toi hihnapyöränpuoleinen vena takeltelee aikas rajusti. Ei mene pohjaan kuin naputtamalla ja sieltä irti saaminen onkin sitten tarina erikseen... Naarmuja ei männässä ihmeemmin näy ja näyttää pesäkin olevan vailla työstöjälkiä tms. Toimiahan tuon kait ilman väkivaltaa kuuluisi eli herkistellä pitäisi ennenkuin alkaa käyntiin sahata. Auttasko kevyt hoonaus jarrusylkkäkivillä tms? Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Matkis toi uudet venttiilit jotka on puolestaan aika löysällä sovitteella pesiinsä. Parempi kuitenkin näin päin, sanoo kumea ääni pään sisällä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.