Jump to content

waihtovirtalaturin kunnostus...kuvia...


Recommended Posts

Guest Mika Raussi

Ei siinä ihmeempiä ole. Toisesta päästä hihnapyörä pois ja toisesta puhallin. Sit eiku ruuvia auki ja päätyjä levittelemään. En tiiä miten tommosissa sisäsellä säätimellä olevissa on hiilet, mutta ulkosella olevan ainakin on ihan yksinkertaset purkaa ja kasata.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest timokupla
Mulla on kans yks laturi osina josta on yks tai kaks diodia rikki. Onko kenelläkään tietoa mistä niitä voisi ostaa järkevään hintaan?

 

t. Mika

 

Elektroniikkaliikkeestä.

Link to comment
Mulla on kans yks laturi osina josta on yks tai kaks diodia rikki. Onko kenelläkään tietoa mistä niitä voisi ostaa järkevään hintaan?

 

t. Mika

 

Elektroniikkaliikkeestä.

 

Ja diodin tyyppi on mikä? Autosähkökorjaamo ainakin nosti aikoinaan kädet pystyyn asiassa.

 

t. Mika

Link to comment
Guest timokupla
Mulla on kans yks laturi osina josta on yks tai kaks diodia rikki. Onko kenelläkään tietoa mistä niitä voisi ostaa järkevään hintaan?

 

t. Mika

Elektroniikkaliikkeestä.

 

Ja diodin tyyppi on mikä? Autosähkökorjaamo ainakin nosti aikoinaan kädet pystyyn asiassa.

 

t. Mika

Eikös ne oo tavallisia tasasuuntaukseen tarkoitettuja diodeja, sen verran iso, että kestää virtaa.

Vie vanha vaikka näytille.

 

Boschin 200V porakoneeni sai vuosia jatkoaikaa, kun juotin palaneen diodin tilalle uuden (hieman isomman)

 

http://fi.wikipedia.org/wiki/Diodi

Link to comment
Kannattaa noi aluosat puhalluksen jälkeen suihkuttaa sinolilla, jolloin pintaan muodostuu matta oksidikerros ja ne sormenjäljet ei enää jää siihen niin helposti.

 

ei tuu rasvasia sormenjälkiä, kun on valkoiset hanskat kädessä...heh...

tuo on kyllä totta, puhallettu pinta imee kaiken rasvan heti....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...