Guest HAP Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Onnittelut HAP-Racingin väeltä Jyrängön Jussille maailman nopeimmasta ajasta 400m. Taisi tulla vielä toinen vetokin kutakuinkin samaan aikaan. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 missäs tänään kisat oli, lahteen päin ku tuli 54:sta pitkin perhanasti jenkkisuoraanajokalustoa kärryllä Quote Link to comment
Jone Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Oisko ollu Alastarolla Gti/V8-magazine kiihdytyspäivät. Quote Link to comment
Jone Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Ihmekaksoset tuli...... Quote Link to comment
mikko k Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Onnittelut HAP-Racingin väeltä Jyrängön Jussille maailman nopeimmasta ajasta 400m.Taisi tulla vielä toinen vetokin kutakuinkin samaan aikaan. Onx Jussi vetäny kuplalla 4 sec pintaan?? Melekonen sälli!! Quote Link to comment
mikko k Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 No on se viä aikas kaukana maailman nopeimmasta... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 jos se onkin maailman nopein mäntsäläläinen vapaastihengittävä sininen splittikupla Kallolantieltä. Quote Link to comment
-Puide- Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Kattellinen? =) Eiköhän kaikki ny tienny mitä tässä tapauksessa tarkotettiin Maailmannopeimmalla? -MP- Quote Link to comment
mikko k Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Kattellinen? =) Eiköhän kaikki ny tienny mitä tässä tapauksessa tarkotettiin Maailmannopeimmalla? -MP- No en todellakaan ole kateellinen! Enkä tosiaankaan tiedä että mitä tässä kohtaa tarkoitetaan maailman nopeimmalla! Jenkit menee vapari-kuplilla alle 10 sec. Maailman nopein on jotain todellakin muuta kuin kupla! Euroopan nopein 4-sylinterinen on Lehtimäen Timon dragster n. 7 sec ajalla ja maailman nopein 4-sylinterinen lienee Kris Laufferin dragster alle 7 sec ajalla... Jani lienee lähimpänä totuutta! :) Tarkoitus oli lähinnä soittaa suuta viestin aloittajalle epämääräisestä maailmanennätyksestä.. Jussin aika on sinänsä hyvä ja saavutettu kamalan kovalla työllä ja suurella määrällä tuhottuja osia... Quote Link to comment
mikan Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Oliko paikalla enemmänkin volkkareita? Muita hyviä aikoja? t. Mika ps. Onnittelut Jussille enkasta! Quote Link to comment
HSuomi Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Mien niin SUURELLA määrällä tuhottuja osia? Quote Link to comment
Guest Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Kyl siel muutama onnellinen rikko laatikion viivala lähtiesessä.. Kax kuplaa näin viival. Jyränkö ja vatja.. Quote Link to comment
Teevee Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Vähän aiheen vierestä, mut viime vuonna bug runissa joku ajoi 10,1 vartilla vaparikuplalla..kuka mahtoi olla, ei ollut suomalainen. Mut onnittelut vaan Jyrängölle!:) Quote Link to comment
Marko Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Tässä kait haettiin sitä että ennätys on tehty peltikorisella rekisterissä olevalla kuplalla joka on vapaasti hengittävä. Siinä tuo taitaa olla ykkönen. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 ajettiinko toi enkkalähtö sähkö vai hihnajäähdytyksellä? jos ensiksi mainitulla, olis kiva nähdä tää kupla kulkevan vaikka mäntsälästä kehäkolmosen sisäpuolelle ilman lämpöongelmii:) joka tapauksessa, sairaan nopee kupla! Quote Link to comment
Marko Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 strippi käytössä taitaa olla sähkö, muuten hihnalla. Ajavathan tuolla muutkin ilman hihnaa. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 siis mailman nopein vapari kupla? Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Tässä kait haettiin sitä että ennätys on tehty peltikorisella rekisterissä olevalla kuplalla joka on vapaasti hengittävä. Siinä tuo taitaa olla ykkönen. ehkä kuiteski tuo... Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 komiaa, ja taitaa olla aikalailla kuplan rungollaki eikä putkihäkkyrä. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 no mutta siinä on t4 kone ei se oo enää sit kupla ;) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+200 ... .8_07/?n=0 Quote Link to comment
Guest Barn Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 On pojat hienoa kyytiä. Käykää joskus katsomassa livenä kupla kulkee kovaa oli mikä oli vaikka putkihässäkkä tai sukkahousu hihna.Hieno peli Jussilla.Ja luulen että Jussilla nälkä kasvaa kohta nähdään vielä kovempaa.Ja tuskin Jussilla on sama budjetti kuin Jenkellä ja silti kulkee. "mittarissa lukemat vain 120 km/h " Quote Link to comment
mikan Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Jussi on näköjään tehnyt myös aerodynaamisia parannuksia jeesusteipillä. Ehkä sen vuoksi kulkikin nyt niin hyvin. Ilmeisesti sade ei tapahtumaa haitannut vaikka läheisessä Säkylässä satoi iltapäivällä vähän väliä. t. Mika Quote Link to comment
Guest DaFox Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Ilmeisesti sade ei tapahtumaa haitannut vaikka läheisessä Säkylässä satoi iltapäivällä vähän väliä. t. Mika Säkylässä sataa aina! nimim. siellä palvellut. Quote Link to comment
Guest Jarmo Y Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Konetta vedettiin rullilla sekä hihnajäähdytyksellä että ilman, tehoeroa alle 20 hv maksimissaan. Kulkisi ehkä yhtä kovaa hihnan kanssakin...parempi jäähdytys. Miten niin kupla ei ole enää kupla typ 4 koneella :) ? Quote Link to comment
Guest valtteri Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Mun mielestä Jussi varmasti hätyyttää kovinta ikinä ajettua seuraavilla spekseillä: *pohjalevyauto *vapari *suomalainen En ainakaan muista että kukaan olis koskaan ajanut esim. ysin puolella pohjalevyllisellä vaparilla (toisaalta mitä mä tiedän =)). Ameriikassa putkirungon kanssa on kaiketi vedetty vaparilla ysi, muttei pohjalevyautolla. Enkä myöskään muista että kukaan olis vetänyt lähemmäksi 10.0:aa kuin Jussi. Jos joku viisaampi osais valistaa faktalla niin olis kiva kuulla. Joka tapauksessa käsittämättömän kova aika ja käsittämättömän makee auto. Kyl Jussi on kuningas! Quote Link to comment
henryf Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Kyllä pohjalevyllisellä on hiljattain ajettu 9 puolelle. Jos kuplaa haetaan niin Jack Sacchette on tainut ajaa 10,08 tms. http://www.dragracingtv.com/vw-drag-racing.html (Random Clips First Super Street...) Tuossahan on suurta vielä se että kyseessä on painava auto. Eli kuutiotuumat/paunat. Jos isompi kone niin vastaavasti enemmän punttia. Jos painolla ei olisi väliä niin varmaan yksi jos toinenkin ajelisi 9 puolelle. Myös katukupla (Shawn Geers) on katsomisen arvoinen 10,8s. Joku tietävä voisi valaista Der Renn Kafer Cup autojen sääntöjä. Ilmeisesti kiihdytyksestä tulee osa pisteitä ja osa auton ulkonäöstä. Sitten noista putkihäkkyröistä. Michelle Costa on Lady Bugilla (G/D Competition Dragsteri) ajanut 8,9s (vapari) mutta virallinen (back up) ennätys on (NHRA) 9.19 s http://www.competitionplus.com/07_15_20 ... _elim.html Nelosissa nopein ei enään ole vw vaan rivinelonen http://www.myspace.com/donnaseracing Tuossa mitä minä tiedän. T: Henry Quote Link to comment
Guest valtteri Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 speksejä päivitetty jotten vaikuttaisi niin aasilta... LOL =D Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Jack Sacchetten aika on virallinen NHRA Sport Compact All Motor ennätys, maksimi moottori 2600 cc. Quote Link to comment
Guest Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 kannattais varmaan vaihtaa toi otsikko maailman hitaimmaks kun ei ole mitään ihmeellistä kerta tapahtunut. M Quote Link to comment
Tomppa Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 http://www.aircoolers.com/SCLF/sclf.asp ... artValue=0 Quote Link to comment
Tomppa Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 http://www.cal-look.no/bottom.htm "Are you ready to rumble...(10) !!! Have you ever heard the term "Finnish fast"? I guess not, well this guy, Jussi from Finland is the term personified. The guys over by the Russian border have been tinkering with beetles since they first came out... how long they have been into drag-racing I don´t know... but judging by their ET´s it seems like a week before the dark ages!! Once a year the Finnish vw guys crosses the baltic to race at BugRun... and everyear they blow the high dollar cars of the track,and scoreboard!! People are in disbelieve... but when you see it with your own eyes you start believing...! Well back to Jussi. In the back of his car will find a big trusty rally cross type 4 engine... untouched since the eighties!!! The car was a street car with a pro-drag look... Jussi would have been on the very top of the naturally inspired cal-look.com list... had it not been for "inside" and "outside USA" rules... the car looked like a race car to the .com boys... convenient. So what does Jussi do? Thats right, he fires up the PLASMA cutter and stuffs the old engine into a unsuspecting 51 rag!! That's determination!! He's coming to SCC he says... and he's coming in to the TENS once again!!" Quote Link to comment
Guest Jarmo Y Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Ajatellaan siltä kantilta että Jyrängön autossa on originaalit kannet... no aftermarket, no billet, no cnc, just hard work... :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.