Jump to content

minkä auton mootori sopii kuplan laatikkoon suoraan????


Guest tmr-s22

Recommended Posts

Guest tmr-s22
Posted

minkä auton mootori sopii suoraan kuplan vaihde laatikkoon

auttakaa!!!

Guest tmr-s22
Posted

jaa mikäköhän mahtaisi sopia pienellä laitolla?????????

Posted

JM kisapiireista loytynee helposti ja halvalla Fiat -adaptereita. 1600cc twin cam kuplan koneeseen. Muitakin adaptereita saattaa loytya.

http://www.jokkis.net/pulinaboxi/pb_index.php

 

Noiden vierasmootoreiden laillisuudesta tieliikenteessa ei sitten ole juuri mitaan hajua, vaikeaksi menee katsastussedan kanssa :)

Posted
jaa mikäköhän mahtaisi sopia pienellä laitolla?????????

 

riippuu siitä mikä on "pientä laittoa". Ilman välilaippoja / vauhtis kikkailu menee vain VAG bokserit pikku ropaamisella. Kaik muu sitten vaatiikin spezial laipat&vauihtikset. Sitä en muista oliko joku vanhempi Porsaan mosa helposti laitettavissa.

jos laippa ei ahista, niin ala haaveilla koneesta jota käytetään nykysi JM kisoissa. näille o kotimaassa tuotantoa, ja sen takia hinnat edullsia. Setti maksaa satasen ja kahden väliin.

Posted

Porschen konehan menee heittämällä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ainakin Esso ukkojen mukaan.... :D

 

heheee..

Posted

Saa siihen minkä vaan. Välilaipalla ja vauhtipyörällä. Golf, Fiatin TC, ritmo, fiatin tappikoneet, nissani, mazda, lada, pösö, fordin ohc yms on ollu jokkis peleissä. :)

Posted

Jos oikein hauskan koneen haluaa niin Subarun EJ20T turbo boxeriin saa kans laippoja ja asennussarjoja valmiina. (Hmm, ainakin uudempien bussien laatikoon, ero ei ole suuri) Ei ehka ole ihan halpaa eika ihan pieni vaiva, mutta yli 200hp vakiona kestaa ja kukkuu aika kauan. Viripotentiaaliakin piisaa.

 

jan

Posted

Buickin (Rover) alumiinikasi olis kevyempi, niitakin on naitettu kuplan askiin..

ovat vaan vissiin vahan pienempia kuin 350?

 

Ja sitte vois olla tietty Chevy Corvairin boxeri kasi, mieluusti se turbomalli.. 195 heppaa vakiona. Ilmajaahdytteinen :)

Se pitaa vaan laittaa pyorimaan eri suuntaan. Muutossarjoja siihenkin loytyy, mm. 'peilikuva' nokkia.

 

 

jan

Posted
Buickin (Rover) alumiinikasi olis kevyempi, niitakin on naitettu kuplan askiin..

ovat vaan vissiin vahan pienempia kuin 350?

 

Ja sitte vois olla tietty Chevy Corvairin boxeri kasi, mieluusti se turbomalli.. 195 heppaa vakiona. Ilmajaahdytteinen :)

Se pitaa vaan laittaa pyorimaan eri suuntaan. Muutossarjoja siihenkin loytyy, mm. 'peilikuva' nokkia.

 

 

jan

 

Corvairin boxeri on kutoskone.. Ja tosiaan perää on helpompi kääntää...

Hankala tehdä täysin uudet nokkaakselit jne. jne... ;)

Posted
Eikös helpompaa oo kääntää perämurikka.

 

ei ei ei, koska kysymys oli alunperin mikäköhän mahtaisi sopia pienellä laitolla

 

Tää vaatii jotakin tekemistä, muutossarjan saa pelkällä setelirahalla :)

Posted

Joo Corvairi oli kutonen, sori!

 

Tatrassa on boxeri ilmajaahdytteinen boxeri kasi.... :D

 

Jan

Posted

aah, luovutan. Olin aivan varma etta Tatran kasi oli lituska,m kuten sen 2 ja 4 pyttyisetkin.

 

Samoin koitin viela loytaa yhteen epamaaraiseen muistikuvaan vahvistusta: Tuckerin ilmajaahdytetty lituska kasi. PRKL nekin oli kutosia.

Posted
aah, luovutan. Olin aivan varma etta Tatran kasi oli lituska,m kuten sen 2 ja 4 pyttyisetkin.

 

Samoin koitin viela loytaa yhteen epamaaraiseen muistikuvaan vahvistusta: Tuckerin ilmajaahdytetty lituska kasi. PRKL nekin oli kutosia.

 

Luovutit liian aikaisin, tuosta ilmajäähdytetty boxeri 8 kuplan persiiseen.

 

Edit: sviddu, joku söi linkin, siis tuolta: http://home.swipnet.se/motor/custom/bilderprod.html

Posted

Golffin ja esim fiatin TC:n muutos palikat pyörii sadan euron molemmin puolin. Tosin pitäis vain vesivehkeet laitella. Pienellä vaivalla ei oikein mitään saa sovitettua kuplan perään :) Kaikissa niitä tunteja menee.

Posted

Varsin eleganttia ratkaisua subarumoottoreihin tarjoaa myös RJES, joka valaa omat kytkinkoppansa pakun vaihteistoon joissa osa on irroitettavissa muusta laatikosta. Silloin ei tarvitse käyttää hitsattua vauhtipyörää vaan voi ajaa subarun vakiolla. Tietenkin täytyy myös käyttää subarun starttia. Kytkin pitää vaihtaa että vaihteiston akseli sopii moottoriin.

 

Etuna myös se että subarun kone asennetaan silloin muistaakseni 15mm edemmäksi kuin vakio, eikä se tule taaemmaksi kuten speissereillä.

 

www.rjes.com

Guest tmr-s22
Posted

mistäköhän noita sovitus paloja saisi osettua??? ja minkäköhän hintaisia ne ovat

Guest tmr-s22
Posted

mistäköhän saisi ostettua tommosen Tatran v8 mootorin voisi ostaa?

Guest tmr-s22
Posted

anteeksi tarkoitin tolla pienellä läitolla sitä että ei tarvitsisi valata

lohkoja iste kaikki muu laitto on mulle pientä laittoa esin uuden kosin tekeminen on mulle pientä laittoa

Guest Mika Raussi
Posted

Kirjottaminen taitaa olla kuitenkin aika haastavaa puuha vai miten?

Guest tmr-s22
Posted
Kirjottaminen taitaa olla kuitenkin aika haastavaa puuha vai miten?

 

 

 

 

 

kyllä. anteeksi kirjotus virheistä

Posted
Kirjottaminen taitaa olla kuitenkin aika haastavaa puuha vai miten?

 

 

 

 

 

kyllä. anteeksi kirjotus virheistä

 

 

Noh noh, ei se nyt niin vaikeeta ole, kuten seuraavasta tekstistäkin voi päätellä ;-).

Älä lannistu.

 

Tässä lainaus joltain ja jostain.... enkä ikäväkyllä tiedä keltä:

 

Eärän enlgatniliasen tuktiemlan preusetella on saamnteekvää msisä jäjresytkssesä kijraiemt snasasa oavt, anioa täkreä on se että esnimäminen ja vimienien krijian oavt okiella paiklala. Lpopu voi olla tyättä hlöypnölyä mtuta viot kiuteknin imlan viakekusia lkuea tesktiä. Tmää oninstuu sen tädhen että me emme lue yskitätisiä kijraiima vaan kookniasia snaoja.

 

Jep, loppujen lopuksi se on ihan samantekevää mitä sitä kirjottaa. ;-0

 

Ari

Guest Gerrelt
Posted
Tossa Alfan boxeri!Töitä joutuu tekeen siihenki!

http://home.tiscali.nl/~gmolhoek/

 

Hi there,

 

It was quite difficult for me to register on this forum, because I don't understand finnish at all, but that is my webpage. I suddenly discovered a lot of finnish people visiting my webpage! I am honored! :-)

Allthough...I hope you write positive things about it...

 

If you like watercooled conversions, look at this thread from "the Samba": link

Alfa Romeo, Subaru, Mazda rotary etc. a lot is possible.

 

Greetings from the Netherlands,

 

Gerrelt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...