Jump to content

Splittien ero.


Guest jlahtela

Recommended Posts

Guest jlahtela
Posted

Mitenkä splitit eroaa toisistaan. (vm.-50-53)

Missä vuosmallissa on mitäkin eroja. Onko takavaloja erilaisilla lasipinnalla? Oon nähny kuperia ja tasasia takavalojenlinssejä.

Onko moottorissa, laatikossa, alustassa eroja?

Entäs sisustassa eroja?

Kaikki erot vaan mitä keksitte niin auttaa.

Itellä -52 rojekti odottaa ja pitäs pikku hiljaa alkaa nippeleitä ehtimään.

Posted

Vm.-50 ei ole reumaluukkuja.

Vm.-51 ja -52 suurin osa reumaluukullisia.

Vm. -53 on ovaali takalasin karmia lukuunottamatta :-)

 

Oikeasti kannattaa lukea vaikkapa Bob Wilson: The 1949-1959 Vw Beetle -niminen teos. Tai J.T. Garwood: Volkswagen Beetle the car of the century volume one 1930-1960.

Guest Hannu Mattila
Posted
Oon nähny kuperia ja tasasia takavalojenlinssejä.

Olikohan noi kuperat jotkut jenkkivientimallin lasit vai muistanko väärin..?

Posted
Olikohan noi kuperat jotkut jenkkivientimallin lasit vai muistanko väärin..?

 

Ei ollu jenkkimalleja ennen '55-only kuperia takavaloja, joissa siis ei ollu herttalinssejä vr. eu-valoihin.

 

Splitin takavaloissa on näkyny erilaisia linssinkehiä, kromisia jne.

Posted
Splitin takavaloissa on näkyny erilaisia linssinkehiä, kromisia jne.

 

Joo, mutta alkuperäisessä kysymyksessä puhuttiin 50-53 spliteistä.. Niillä on kaikilla samat takavalot ilman mitään linssikehää.

 

Loppupuolen v. -49 takavaloilla oli kapea alumiini kehä linssin ympärillä ja sitä ennen oli levee kromi rengas. Tais tuo kapee alumiinikehä tosiaan olla parikin kuukautta vuoteen -50...

Guest Hannu Mattila
Posted
Ei ollu jenkkimalleja ennen '55-only kuperia takavaloja

Jees eli ne oli siis ovaalissa ne kuperat..

Posted
Ei ollu jenkkimalleja ennen '55-only kuperia takavaloja

Jees eli ne oli siis ovaalissa ne kuperat..

 

Jep mutta vain usa-mallissa ja ihan vähän aikaa

Guest jlahtela
Posted

Mulla tuossa romu -52:ssa ei oo tupakki ikkunoita ollenkaan. Takavaloissa ei ole kromi rinkuloita. Eroaakos splitin kone ovaalin koneesta. Milloin oli 1100cm3 25hv ja 1200cm3 30hv? Entäs eroaako sisustan nippelit? Mittari, kello jne.

Posted

-52:sessa ei ole kromirinkuloita takavaloissa.

 

Mittari kuuluu olla tämän näköinen. (Kuoressa on takana myös vuosimalli leima esim: 2/52)

 

141934.jpg

Tämmöinen 50-51 mittari on.

 

Nippelit ja kello on samat.

 

Moottori on splitissä 25hv kone. Varhaisen -52:sen splitin puhallinkopassa on toi sauma keskellä "selkää" kun taas myöhäisellä on toisella reunalla(Tulipelti puolella kuten uudemmissakin)

 

30hv kone tulee vasta alustanr. 1-0 575 415 (21.12.1953) lähtien.

Posted

Eroja on aivan pirusti.Siis vaikka kyse ois varhasen ovaalin osista.Sisustassa ei paljo ole samaa,ovien sisäkaffat, verhoilupaneelit, matot? ja jotain muuta pientä.Penkit, jne. on erilaisia, jopa vaihdekeppi on eri!

Posted

Missäs mallissa oli sadat metrit erikseen?

 

-t-

 

 

 

-52:sessa ei ole kromirinkuloita takavaloissa.

 

Mittari kuuluu olla tämän näköinen. (Kuoressa on takana myös vuosimalli leima esim: 2/52)

 

141934.jpg

Tämmöinen 50-51 mittari on.

 

Nippelit ja kello on samat.

 

Moottori on splitissä 25hv kone. Varhaisen -52:sen splitin puhallinkopassa on toi sauma keskellä "selkää" kun taas myöhäisellä on toisella reunalla(Tulipelti puolella kuten uudemmissakin)

 

30hv kone tulee vasta alustanr. 1-0 575 415 (21.12.1953) lähtien.

Posted

Oisko ollut trippimittari lisävaruste?

 

 

 

Missäs mallissa oli sadat metrit erikseen?

 

-t-

 

 

 

-52:sessa ei ole kromirinkuloita takavaloissa.

 

Mittari kuuluu olla tämän näköinen. (Kuoressa on takana myös vuosimalli leima esim: 2/52)

 

141934.jpg

Tämmöinen 50-51 mittari on.

 

Nippelit ja kello on samat.

 

Moottori on splitissä 25hv kone. Varhaisen -52:sen splitin puhallinkopassa on toi sauma keskellä "selkää" kun taas myöhäisellä on toisella reunalla(Tulipelti puolella kuten uudemmissakin)

 

30hv kone tulee vasta alustanr. 1-0 575 415 (21.12.1953) lähtien.

Posted

Missäs mallissa oli sadat metrit erikseen?

 

-t-

-------

Ainakin joissain myöhäsissä 51ssissä o ollu. Jotenki vammasen näkönen se vika numero kun o siinä laidassa.

 

Noita takavalonlaseja on sitten ollu merkkiä Hella, Hassia ja joskus ilman logoakin.

Posted
Missäs mallissa oli sadat metrit erikseen?

 

-t-

-------

Ainakin joissain myöhäsissä 51ssissä o ollu. Jotenki vammasen näkönen se vika numero kun o siinä laidassa.

 

Noita takavalonlaseja on sitten ollu merkkiä Hella, Hassia ja joskus ilman logoakin.

 

Joo ja sit on saanu muovisia kuperia Robo-merkkisiä tarvikelaseja alumiinikehyksellä. Ne on kähyt. Sama logo kun Robo-töötissä...

 

-t-

 

PS lauantaina haagan hottentottiswapoon?

Posted

Robo = Robert Bosch??

 

"Under 1950-talet såldes Bosch-produkter under namnet Robo i Sverige."

 

 

Missäs mallissa oli sadat metrit erikseen?

 

-t-

-------

Ainakin joissain myöhäsissä 51ssissä o ollu. Jotenki vammasen näkönen se vika numero kun o siinä laidassa.

 

Noita takavalonlaseja on sitten ollu merkkiä Hella, Hassia ja joskus ilman logoakin.

 

Joo ja sit on saanu muovisia kuperia Robo-merkkisiä tarvikelaseja alumiinikehyksellä. Ne on kähyt. Sama logo kun Robo-töötissä...

 

-t-

 

PS lauantaina haagan hottentottiswapoon?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...