-tipi- Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Jos halua säilyttää alkuperäiset tukivarsien laakerit, katkase niiden sisäpuolelta, mutta kiinnikeiden ulkopuolelta. Suosittelen sopivaa vahvikeputkea sinne orkkiksen sisään, helpottaa huomattavasti hitsuuta (saada akseli suoraan), ja kenties tekee vahvemman rakenteenkin? Quote Link to comment
Guest karipe Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Niin mä jo kattelin et pitää ne laakerit säilyttää. Nyt jos jollain on ylimääräsenä dropit niin saa huudella. Pallonivel, rumpujarrut. Quote Link to comment
Pepe Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 4" on max kavennus (ainakin olkatappi akselissa) jos ei halua iskaritorneja tai sisälokareita alkaa modaan. Oletko aivan varma? Juuri käpistelin n. 3" kavennettua olkatappikeulaa jossa on littanat iskaritornit jotka on asetettu vielä ulommas kuin alkuperäiset ja YHTÄÄN kapeampi akseli ei mahdu. Quote Link to comment
Guest Barn Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 tämä toimii 70 mm kavennettu Quote Link to comment
Essi Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Mä kavensin -66 Kuplan pallonivelakselin viime talvena. Aluksi mittailin, että 64mm:n kavennuksella iskaritornit mahtuisivat muokkaamatta paikoilleen, mutta niin ei käynyt, vaan tornit otti inansa kiinni koriin. Olis saattanut mennä murjomalla paikoilleen, mutta mä askartelin pienet lovet iskaritornin sisäpuolelle. Näin jälkikäteen sanoisin, että 60mm:n kavennuksella olis passeli, jos ei halua kikkailla iskaritornien kanssa. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 tämä toimii 70 mm kavennettu Eli 35mm puoli vai 70mm puoli? Mites joutuko kaventamaan muita osia? raidetankoja yms? Quote Link to comment
Guest Salmi Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Itse katsoin helpoimmaksi tavaksi kaventaa keskeltä, samalla kun laitoin säätöpalat. Akselin kiinnitys tolpat (siis ne pystyosat) on vaan pienillä täpeillä alunperin, joten ne on helppo irroittaa ja laittaa takaisin. En lähtisi pätkimään akseliputkia monesta kohtaa. Raidetangot ja jousilatat joutuu pätkimään. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Itse katsoin helpoimmaksi tavaksi kaventaa keskeltä, samalla kun laitoin säätöpalat. Akselin kiinnitys tolpat (siis ne pystyosat) on vaan pienillä täpeillä alunperin, joten ne on helppo irroittaa ja laittaa takaisin. En lähtisi pätkimään akseliputkia monesta kohtaa. Raidetangot ja jousilatat joutuu pätkimään. Lisäksi kun katkaisee ylä ja alaputken eri kohdista, niin tulee lähes väkisinkin suora. Ja sen verran jeesustelua päälle, että jos joku on oikeasti ihan katuautoon tekemässä, niin kannattaa harkita valmista tehdastekoista akselia. Edellä esitetyt omakavennusakselit on luonnollisesti kaikki olleet vain harrastekäyttöön suljetulla alueella. Quote Link to comment
Guest Salmi Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Itse katsoin helpoimmaksi tavaksi kaventaa keskeltä, samalla kun laitoin säätöpalat. Akselin kiinnitys tolpat (siis ne pystyosat) on vaan pienillä täpeillä alunperin, joten ne on helppo irroittaa ja laittaa takaisin. En lähtisi pätkimään akseliputkia monesta kohtaa. Raidetangot ja jousilatat joutuu pätkimään. Lisäksi kun katkaisee ylä ja alaputken eri kohdista, niin tulee lähes väkisinkin suora. Ja sen verran jeesustelua päälle, että jos joku on oikeasti ihan katuautoon tekemässä, niin kannattaa harkita valmista tehdastekoista akselia. Edellä esitetyt omakavennusakselit on luonnollisesti kaikki olleet vain harrastekäyttöön suljetulla alueella. Kyllä sen akselin suoraankin saa hitsattua. Ai niin ja auto muuten on kilpuri joten ei tarvi pelätä että tulee ajokoirana akseli vinossa vastaan ;)) Quote Link to comment
Tanhis Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Ja tietty jos sen oman akselin tekee katkaisemalla vanhan niin sitten kannattaa ehdottomasti sorvauttaa sopiva putki akselin sisään että saadaan kunnon juurituki hitsausta varten että on varmasti sitten läpiasti hitsattu. Ja varmaankin se myös auttaa saamaan akselista varmasti suoran ja tuohon vielä lisättynä se ettei ole katkaistu molempia putkia samasta kohtaa auttaa myös asiaa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Putki sisäpuolelle auttaa hitosti siihen, ettei kiehuva rasva pilaa juurta. Noin muutoin putkihitsauksessa ei oo paljoo juuritukia käytetty. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.