Jump to content

Pallon madallusjuttuja...


Guest komppa

Recommended Posts

Posted

Kyseessä uudempi pallokeula, elikkä...

 

1. Paljonko olette perää pudottaneet?

 

2. Ajattelin pudotella kaks ulkobooria. Mulla takarenkaat 215/45/17. Mahtuukos pyörimään?

Vanteen ET:tä en nyt muista, mut aika sisäänpäin levittävät ne on.

Ei tullu aloittaessa katottua minkälaisia mahdollisuuksia on...

 

3. Ovatkos ne latan kumitrenkaat samanlaisia molemmin puolin?

 

4. Millaiset iskarit taakse? Kaasut vai öljyt? Mielipiteitä...

 

Et sillaisia tällä kertaa. Keväällä ollaan jo matalammalla...

Ettei ketut juokse auton ali häntä pystyssä... = ) Jep jep...

Posted

hiukan tullaan otsikon siivellä....

 

samat vinkit, mutta varhaispallikseen...ovat erittäin tervetulleita vinkkejä...

 

+mahdollisia kuvia muutosten jälkeen...

 

haku-toiminnolla jotakin jo löytyy, mutta lisä ei ole haitaksi..

Posted

Tsekkaas toi ilmo Sambasta. Vähän voi saada fiilareita siitä että miten mikäkin muutos/nakse vaikutttaa...

 

dropning services

 

Iskareista luin joskus aikanaan sellaisesta kollektiivisestä mielipiteestä että paras combo parantamaan hivenen pehmeetä ajotuntumaa olis GR-1set keulaan ja valkoset Gas-a-justit taakse. Hommasin 71een sellaset ja aika hyvältä tuntu eka tyypit tässä syksyllä. Armotonta tontitusta pitäis vielä harrastaa tuossa kevätpuolella ja sen jälkeen ehkä lopullinen verdict aiheesta... Normi pallis on sen verran pilvissä että joku 10-15cm ei muuta hommaa vielä miksikään. Ehkä olat (2,5'')+ säätöpalat (3'') ja matalampi profiili (~20-50mm) tekee jotain?

 

- bussen till slussen -

Posted

tässä minun jo edesmennyt pallo => takanta 1-booria (jos laskee 2-pykälää niin rengas/vanne ei enää mennyt paikalleen) ja etuakseliin hitsasin säätöpalat siten että vakio korkeuteen ei edes saanut...

Kuvassa ei siis tontissa koska joustovaraa oli, sai säädettyä siten että rengas oli kiinni sisälokarissa. Auto oli tosi hyvä ajaa jos vertasi vakio korkeuteen!

post-137-13888359412185_thumb.jpg

Posted

Itseänikin kiinnostaisi tuo palliksen keulan madallus. Juniksen akselia en haluais, kun on levyt edessä. Miten esim. Slammedpanel tekee 4,3" olkansa, kuvasta päätellen ylempi pallonivel on käännetty ylösalaisin?

 

450€ + rahdit eestaas on kuitenkin aika paljon (ainakin % auton hinnasta).

 

Vakio korkuisena auto kulkee hyvin, joten ajomukavuudesta en haluaisi tinkiä. Joka on kuitenkin väistämättä edessä, jos pelkästää säätöakselilla koittaa selvita, tai käyttää liian matalia kumeja.

Posted

Madallettuna (akselista säädettynä) akselin pallonivelet paremmassa asennossa kuin vakiona, ajomukavuus parempi, ei niin tuuliherkkä + halpa tapa madaltaa! Säätöpalat saksassa ~100€ päälle tietysti helvetinmoinen purkaminen että akselin saa pois sieltä autosta =(

Posted

Mulla oli edellinen pallo suurinpiirtein samassa korkeudessa kuin nimimerkillä -67, ajo-ominaisuudet tosiaan parani huomattavasti ja joustovarojakin oli vielä niin että autolla voi jopa kuskata jotain. Kybin kaasuiskarit tais olla molemmissä päissä, edessä kuplan takaiskarit ja takana typ2

 

Pohjaanlyöntikumeja olen nykyiseen projektiin pähkäillyt, edellisessä käänsin kumit ylösalaisin, eli se matalampi kumi alapuolelle, mutta se ei riitä kovin radikaaliin madallukseen.

Samoin takapää on vähän kysymysmerkki, sinne pitänee vaihtaa kuplan kumit?

 

Epäilyttää kovasti noi Slammedpanelin olat, eikös pallonivelen tappi pääse tuossa asennossa pomppaamaan pois pesästään????? Vaarallisen näköiset viritykset mielestäni.

Posted

Entä jos nivel painetaan läpi, eli sikäli sen ei pitäs hyppiä pois? Tai ainakin jos käytetään tämmösiä niveliä (nää 03/944 nivelet)

 

20614.jpg

 

Tässä käännetty myös:

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/album_ ... _id=353307

 

Slammed taitaa kehua käyttävänsä erikoisniveliä, mitä ne sitten lie???

 

On ne kyllä vakiona *tun korkeita, kun tässäkin on dropit:

 

310617.jpg

Posted

No juu, pitäis lukea ensin... onhan siellä mainintaa erikoisnivelistä... ajattelin automaattisesti että käyttävät pallon omia, niissä ei mielestäni ole kovin paljon kaulusta siellä nivelen kartiotapin puolella.

Posted
On ne kyllä vakiona *tun korkeita

Sanoppa kuule muuta. Kyydissä 400kg tärylätkä ja varmaan satakunta kiloa muuta rojua ja silti mahtuu kävelemään kumartumatta ali. Parani muuten suuntavakavuus maantienopeuksissa huomattavasti tälläkin tontituskeinolla. =)

post-86-13888359412391_thumb.jpg

Posted
tässä minun jo edesmennyt pallo => takanta 1-booria (jos laskee 2-pykälää niin rengas/vanne ei enää mennyt paikalleen) ja etuakseliin hitsasin säätöpalat siten että vakio korkeuteen ei edes saanut...

Kuvassa ei siis tontissa koska joustovaraa oli, sai säädettyä siten että rengas oli kiinni sisälokarissa. Auto oli tosi hyvä ajaa jos vertasi vakio korkeuteen!

 

Millaiset vanteet ja renkaat sulla oli? Mulla varmaan samat ongelmat 2:lla pykälällä...

Posted

saakos pallon taakse samanlaista säädettävää takalattaa, kuten kuplaan..?? vai onko noissa samoja osia tuossa kohtaa..?

 

hot cars myy typ-2 madalluspaloja etuakseliin 188.00 Srj...huh huh....

Posted

Onko näitä joku suunnitellu Euroopan mantereella, WagensWest lupaa näillä reilu 3" pudotuksen perään. (klikkaa kuvaa)

 

horse-shoe-plates.jpg

  • 3 months later...
Guest Toheltaja
Posted

Mie mietään jakele. Mie oon rosvo ja rahastan sumeena. Pitäähän mun jostain saada rahat etunapojen ja alumiinisten jarrusatula-adapterien jyrsimiseen sekä muutamaan kymmeneen neliöön pillukangasta penkkeihin. :D Ei vaan. Ku nyt perkele ensin sais ekaakaan kierrosta noita lätkiä.

  • 2 months later...
Posted

saakos nyt jostakin palloniveliä, joissa liikerata ois normaalia pitempi...??

madallettuun kuplaan noita ainaskin saa vaasasta, mutta mites pakuun???

 

ostetaan 4kpl...

 

TRW valmistamat nivelet taitaa olla laadullisesti hyviä...hmm...

Guest Toheltaja
Posted

kaasupilli, viilapenkki ja pitkä putki ajaa asian. Ei tarvitse pitkän liikeradan niveliä :)

  • 1 year later...
Posted

Kattelin kans noitaet olis läyheet, ei mee pelkällä muutoskatsastuksella, ku jousitustyyppi muuttuu.

Mut tuokin aika tulkinnan mukainen, eli konttuurilta tarkentamaan. Tai sit vaan alle ja menoksi.

Jollakin tietty pitäis todistaa et akselipainot täsmää. Tietty ku tuo on tehdastekoinen, niin ei ongelmaa sen takia vanhassa autossa.

Posted
Kattelin kans noitaet olis läyheet, ei mee pelkällä muutoskatsastuksella, ku jousitustyyppi muuttuu.

 

Ei piä paikkaansa. Jousitustyypin muutoskielto on kumottu, olisko paltiarallaa 3-5 vuotta sitten, joten pelkkä muutoskatsastus riittää.

Posted

Siis rakenne oli se mitä hain. Vääntösauvat, kierrejouset saa vaihtaa muutoskatsastuksessa eli nämä on jousitustyyppiin kuuluvia.

 

Rakennetta ei pysty muuttamaan muutoskatsastuksella ellei ole mallisarjaan kuuluva, mikä toi nyt sit varmaan luetaan??

Eli pukkikeulaseen et voi mcperssonia muutoskatsastaa. Kysyin meinaan vuos kaks sit.

 

Mutta kun hyvin tekee ja painot löytyy, niin tuskin ongelmaa ilmenee, ku on tehdastekoinen. Varmistaa kannattaa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...