Guest komppa Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 Kyseessä uudempi pallokeula, elikkä... 1. Paljonko olette perää pudottaneet? 2. Ajattelin pudotella kaks ulkobooria. Mulla takarenkaat 215/45/17. Mahtuukos pyörimään? Vanteen ET:tä en nyt muista, mut aika sisäänpäin levittävät ne on. Ei tullu aloittaessa katottua minkälaisia mahdollisuuksia on... 3. Ovatkos ne latan kumitrenkaat samanlaisia molemmin puolin? 4. Millaiset iskarit taakse? Kaasut vai öljyt? Mielipiteitä... Et sillaisia tällä kertaa. Keväällä ollaan jo matalammalla... Ettei ketut juokse auton ali häntä pystyssä... = ) Jep jep... Quote Link to comment
hanski. Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 hiukan tullaan otsikon siivellä.... samat vinkit, mutta varhaispallikseen...ovat erittäin tervetulleita vinkkejä... +mahdollisia kuvia muutosten jälkeen... haku-toiminnolla jotakin jo löytyy, mutta lisä ei ole haitaksi.. Quote Link to comment
busgods Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Tsekkaas toi ilmo Sambasta. Vähän voi saada fiilareita siitä että miten mikäkin muutos/nakse vaikutttaa... dropning services Iskareista luin joskus aikanaan sellaisesta kollektiivisestä mielipiteestä että paras combo parantamaan hivenen pehmeetä ajotuntumaa olis GR-1set keulaan ja valkoset Gas-a-justit taakse. Hommasin 71een sellaset ja aika hyvältä tuntu eka tyypit tässä syksyllä. Armotonta tontitusta pitäis vielä harrastaa tuossa kevätpuolella ja sen jälkeen ehkä lopullinen verdict aiheesta... Normi pallis on sen verran pilvissä että joku 10-15cm ei muuta hommaa vielä miksikään. Ehkä olat (2,5'')+ säätöpalat (3'') ja matalampi profiili (~20-50mm) tekee jotain? - bussen till slussen - Quote Link to comment
Guest Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 tässä minun jo edesmennyt pallo => takanta 1-booria (jos laskee 2-pykälää niin rengas/vanne ei enää mennyt paikalleen) ja etuakseliin hitsasin säätöpalat siten että vakio korkeuteen ei edes saanut... Kuvassa ei siis tontissa koska joustovaraa oli, sai säädettyä siten että rengas oli kiinni sisälokarissa. Auto oli tosi hyvä ajaa jos vertasi vakio korkeuteen! Quote Link to comment
-tipi- Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Itseänikin kiinnostaisi tuo palliksen keulan madallus. Juniksen akselia en haluais, kun on levyt edessä. Miten esim. Slammedpanel tekee 4,3" olkansa, kuvasta päätellen ylempi pallonivel on käännetty ylösalaisin? 450€ + rahdit eestaas on kuitenkin aika paljon (ainakin % auton hinnasta). Vakio korkuisena auto kulkee hyvin, joten ajomukavuudesta en haluaisi tinkiä. Joka on kuitenkin väistämättä edessä, jos pelkästää säätöakselilla koittaa selvita, tai käyttää liian matalia kumeja. Quote Link to comment
Guest Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Madallettuna (akselista säädettynä) akselin pallonivelet paremmassa asennossa kuin vakiona, ajomukavuus parempi, ei niin tuuliherkkä + halpa tapa madaltaa! Säätöpalat saksassa ~100€ päälle tietysti helvetinmoinen purkaminen että akselin saa pois sieltä autosta =( Quote Link to comment
Anssi Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Mulla oli edellinen pallo suurinpiirtein samassa korkeudessa kuin nimimerkillä -67, ajo-ominaisuudet tosiaan parani huomattavasti ja joustovarojakin oli vielä niin että autolla voi jopa kuskata jotain. Kybin kaasuiskarit tais olla molemmissä päissä, edessä kuplan takaiskarit ja takana typ2 Pohjaanlyöntikumeja olen nykyiseen projektiin pähkäillyt, edellisessä käänsin kumit ylösalaisin, eli se matalampi kumi alapuolelle, mutta se ei riitä kovin radikaaliin madallukseen. Samoin takapää on vähän kysymysmerkki, sinne pitänee vaihtaa kuplan kumit? Epäilyttää kovasti noi Slammedpanelin olat, eikös pallonivelen tappi pääse tuossa asennossa pomppaamaan pois pesästään????? Vaarallisen näköiset viritykset mielestäni. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Entä jos nivel painetaan läpi, eli sikäli sen ei pitäs hyppiä pois? Tai ainakin jos käytetään tämmösiä niveliä (nää 03/944 nivelet) Tässä käännetty myös: http://www.thesamba.com/vw/forum/album_ ... _id=353307 Slammed taitaa kehua käyttävänsä erikoisniveliä, mitä ne sitten lie??? On ne kyllä vakiona *tun korkeita, kun tässäkin on dropit: Quote Link to comment
Anssi Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 No juu, pitäis lukea ensin... onhan siellä mainintaa erikoisnivelistä... ajattelin automaattisesti että käyttävät pallon omia, niissä ei mielestäni ole kovin paljon kaulusta siellä nivelen kartiotapin puolella. Quote Link to comment
Guest Jarkko Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 On ne kyllä vakiona *tun korkeita Sanoppa kuule muuta. Kyydissä 400kg tärylätkä ja varmaan satakunta kiloa muuta rojua ja silti mahtuu kävelemään kumartumatta ali. Parani muuten suuntavakavuus maantienopeuksissa huomattavasti tälläkin tontituskeinolla. =) Quote Link to comment
Guest komppa Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 tässä minun jo edesmennyt pallo => takanta 1-booria (jos laskee 2-pykälää niin rengas/vanne ei enää mennyt paikalleen) ja etuakseliin hitsasin säätöpalat siten että vakio korkeuteen ei edes saanut...Kuvassa ei siis tontissa koska joustovaraa oli, sai säädettyä siten että rengas oli kiinni sisälokarissa. Auto oli tosi hyvä ajaa jos vertasi vakio korkeuteen! Millaiset vanteet ja renkaat sulla oli? Mulla varmaan samat ongelmat 2:lla pykälällä... Quote Link to comment
hanski. Posted November 11, 2007 Share Posted November 11, 2007 saakos pallon taakse samanlaista säädettävää takalattaa, kuten kuplaan..?? vai onko noissa samoja osia tuossa kohtaa..? hot cars myy typ-2 madalluspaloja etuakseliin 188.00 Srj...huh huh.... Quote Link to comment
-tipi- Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Onko näitä joku suunnitellu Euroopan mantereella, WagensWest lupaa näillä reilu 3" pudotuksen perään. (klikkaa kuvaa) Quote Link to comment
hanski. Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Onko näitä joku suunnitellu Euroopan mantereella, WagensWest lupaa näillä reilu 3" pudotuksen perään. joko tipi on päässyt testaamaan noita.?? Quote Link to comment
-tipi- Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Ei oo polttomiehestä kuulunu, enkä oo hoputtanukkaan. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 hopuhopu :D Quote Link to comment
Guest Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Hei, mulle sit kans tommoset bumerangit. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 vaihdossa subaru hillitsimet ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Eläpäs Jappe rupee vielä protoja jakelee ;o) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Mie mietään jakele. Mie oon rosvo ja rahastan sumeena. Pitäähän mun jostain saada rahat etunapojen ja alumiinisten jarrusatula-adapterien jyrsimiseen sekä muutamaan kymmeneen neliöön pillukangasta penkkeihin. :D Ei vaan. Ku nyt perkele ensin sais ekaakaan kierrosta noita lätkiä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 tontittakaa näin ni ei tartte mitään vippaskonsteja akselistoihin http://www.thesamba.com/vw/forum/album_ ... _id=392071 Quote Link to comment
-tipi- Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Tai tälleen kuin hurrit barnit sontsansa, ni ei menis rystyset verille pultteja katkoessa: Quote Link to comment
hanski. Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 saakos nyt jostakin palloniveliä, joissa liikerata ois normaalia pitempi...?? madallettuun kuplaan noita ainaskin saa vaasasta, mutta mites pakuun??? ostetaan 4kpl... TRW valmistamat nivelet taitaa olla laadullisesti hyviä...hmm... Quote Link to comment
hese Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 http://whatchamacallitbus.blogspot.com/ Quote Link to comment
hanski. Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 kukaan ei tiedä, saako jostakin pakuun palloniveliä, joissa pitempi liikerata..??? osamyyjät..vink vink.... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 kaasupilli, viilapenkki ja pitkä putki ajaa asian. Ei tarvitse pitkän liikeradan niveliä :) Quote Link to comment
nalle85 Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 http://www.red9design.co.uk/buswishbones.htm onkos tosta kellään kokemusta tai tietoa enemmän? Voi olla että ajomukavuus lisääntyisi huomattavasti Quote Link to comment
JaniM Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 Kattelin kans noitaet olis läyheet, ei mee pelkällä muutoskatsastuksella, ku jousitustyyppi muuttuu. Mut tuokin aika tulkinnan mukainen, eli konttuurilta tarkentamaan. Tai sit vaan alle ja menoksi. Jollakin tietty pitäis todistaa et akselipainot täsmää. Tietty ku tuo on tehdastekoinen, niin ei ongelmaa sen takia vanhassa autossa. Quote Link to comment
metake Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 Kattelin kans noitaet olis läyheet, ei mee pelkällä muutoskatsastuksella, ku jousitustyyppi muuttuu. Ei piä paikkaansa. Jousitustyypin muutoskielto on kumottu, olisko paltiarallaa 3-5 vuotta sitten, joten pelkkä muutoskatsastus riittää. Quote Link to comment
JaniM Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Siis rakenne oli se mitä hain. Vääntösauvat, kierrejouset saa vaihtaa muutoskatsastuksessa eli nämä on jousitustyyppiin kuuluvia. Rakennetta ei pysty muuttamaan muutoskatsastuksella ellei ole mallisarjaan kuuluva, mikä toi nyt sit varmaan luetaan?? Eli pukkikeulaseen et voi mcperssonia muutoskatsastaa. Kysyin meinaan vuos kaks sit. Mutta kun hyvin tekee ja painot löytyy, niin tuskin ongelmaa ilmenee, ku on tehdastekoinen. Varmistaa kannattaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.