Jump to content

Remmiahdetun rookerin speksaus


Recommended Posts

Nyt kun on alkanut tulee näitä puhelimessa uhkailevia metallimiehiä ja yv:llä lähestyviä ja kampiasiakin on selvitetty.

Niin aloitetaan puhuminen koneen rakentamisesta. Nyt kaikki tietävät ja ihan asiasta tietävät pääsevät loistamaan.

Samalla voitaisiin tehdä hintavertailua paketille ja keskustella osien paremmuudesta ja kannattavuudesta.

Samalla nähdään miten paljon tuollainen kone tulee maksamaan. Budjetti pitää yrittää pitää mahdollisimman alhaalla.

Eli yksityisviestillä voi laittaa ihan asiatietoa, eikä lässyttää Kiinanraudan huonoudesta tai muusta. Eikä tarvi soitella ja uhkailla,

jos ei oo mitään muuta asiaa tähän koneeseen liittyvään. Jos pitää avautua, niin avautuu tänne.

 

Lähtötilanne osien suhteen:

 

Paljon parjattua kiinanrautaa käytetään, hinnat nyt AC:lta, jos löytyy halvemmalla, niin ilmoa tähän perään mistä, mitä, paljon.

 

AA Racing tako männät 94mm = 249 e

AA Racing männänrenkaat (Hastings) = 99 e

AA Racing long pytyt = 149 e

AA 5.7" kanget = 189 e

AA 86mm akseli = 239 e

AA Takovauhtis = 149 e

CB Bad Ass lohko = 849 e

Kiertokangenlaakerit = 35 e

Nokka-akselin laakerit, mahle HD = 15 e

Runkolaakerit SM =39 e

 

TOTAL: 2012

Bensasyöttö hoidetaan ohjelmoitavalla ruiskulla, Megasquirt.

Siinä suorasytytys eli jakajaa ei tarvita.

 

Ja loput osat onkin sit suuri kysymysmerkki, ku ei tiedä mikä nyt on hyvää ja mikä ei.

 

Koneesta pitäis tulla sellainen missä on tajuton vääntö, mutta huipputehoja ei haeta, vaan kestävyyttä ja ajettavuutta.

 

Ja sit niitä isoja kysymyksiä...

 

Remmiahdin? Eaton, Rotrex vai joku muu ja mikä?

 

Välijäähy?

 

Tönärit ja nostimet?

 

Nokka Engle vai Scat vai muu?

 

Kannet wedgeportit vai jotku muut?

 

Pakoputkisto?

 

Elikkäs aloitammeko lohkosta keskustelun/saivartelun? Nyt KK ja kumppanit voisi osallistua teknillisesti tai vähemmän teknillisesti.

Eli kaikki mutu ja oikea tieto on tervetullutta.

Äänestyksiä vois tehdä jos tulee useampi valittava vaihtoehto.

Link to comment
Guest Raggare

ahtimesta tulee ainaki ekana mieleen, tietty riippuen aplikaatiosta mihin tää kone tulee (tilansuhteen), että oisko joku sentrifugaalityyppinen ahdin (paxton, vortech, procharger, mitälie) parsa? tilaahan sellanen vie about turpomollukan verran, vs joku roots tai ruuvi on aika pitkäkin :o

Link to comment

Välijäähy? Kyllä

 

Vesiruisku? Ei

 

Lohko, vakio, alumiini vai bad ass? Alumiini, bad ass on alumiinia, vakio roskiin tässä kohtaa.

 

Tönärit ja nostimet? parasta mitä rahalla saa

 

Nokka Engle vai Scat vai muu? jokin ahdetulle suunniteltu

 

Laakerit? tavalliset

 

Kannet wedgeportit vai jotku muut? Parhaat mitä perse kestää ja vesijäähy

 

Pakoputkisto? 4-1, isohko

 

Muuta: kytkimeen, vauhtikseen, vetareihin ja vaihdelootaan kun sijoittaa n. 3000€, niin saa siirrettyä voiman tiehen...

Link to comment

Oikeesti simppelin kokoisia, uudehkon aikaisia ja pieniä remmiahtimia saa varmaan ostettua pääkaupunkiseutulaiselta firmalta joka tuo japanin ajokkien osia ja Toyotan remmiahtimet on simppeleitä ja hienoja sekä suhteellisen edukkaita.

 

Volvo penta sisäperämoottoreissa on myös muistaakseni japanilaisvalmisteisia huipputehokkaita pieniä remmiahtimia ja japaninfirma on tietty laitellu niitä moniin automerkeihin.... joo en muista senkää merkki...suurempia on ku toyotan remmivetooset...

 

Lyysholmin ruuvit on rock mutta jos on lompakon paksuus rock niin eiku vaan ostoksille.

 

Sentrifugaalit on jeees...

 

Kuulalaakeroidut turboahtimet puhuttelee ja niiden antama tehoa ei voi sanoin kuvailla koska ne on nykyaikaa ja VW käytös GT25-28RR ahtimet antaa jo sen mitä tarvii tai si jos isoo kovaa niin 30-35 tai .... no joo ei mopolla mahottomiin. 17-25 riittää jo kumasti ku tekee kaiken muun jees...

 

9ruttu, ruiskulla kaikki hienoudet, ahtoja 0,2-1bar riittää, pieni pakopesä sopivan suuri imupuoli siis palon tuottoa vähän painetta sopivasti puristuksia ja syttyy säätäen oikeen....

 

Todelliset 200hv pyöristä on paljon, 300 on todella paljon ja 400 on jo älytön mutta 500 on se jokapojan unelmahaave ....... ai jaa 1000 ... höpö höpö

 

Mulla ois suureen koneeseen sikasuuri ahdin ja tuottaa mutta ei mopoilijoille... myyn jos saan tarpeex ja tuottaa nyt paljon ja imusiipee ja koteloo muokkaamalla saa sikapaljon ja ja ja ....

 

mä tykkän 1300 öljynvatkainkoneista...

Link to comment

Remmijutut kiinnostaa myös, mutta valitettavasti löytyy kokemusta vain pakokaasuahtamisesta. Okei, sinänsä moottorin perusjutut on samat (pl. pakopuolen hengitys), mutta kun noita remmivetoisia on niin erityyppisiä malleja saatavilla. Sellainen 400 Nm:n vääntö kuljettais jo aika jouheesti. :-)

 

t. Mika

 

ps. Harmi että lohkot on niin hintavia...

 

http://www.vortechsuperchargers.com/

http://www.paxtonauto.com/

http://www.rotrex.com/

http://www.procharger.com/

http://www.superchargersonline.com/superchargers.asp

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...