Guest aleksi Posted December 26, 2007 Posted December 26, 2007 Eli alkaako suikkahattu vittuilemaan konttorilla, jos tuommoisten kanssa erehtyy ajamaan leimalle? Autona -72 kupla. Quote
Guest Toheltaja Posted December 26, 2007 Posted December 26, 2007 jos on E hyväksytty, ei o mutisemista... Ja noitahan on ihan tehtaaltakin ollut, ainakin vanhemmissa. Quote
Guest aleksi Posted December 26, 2007 Posted December 26, 2007 Meinaatko, ettei haittaa vaikka vilkut on punaiset..? No kerpele. Täytyy heti huomenna kuikuilla toi E-hyväksyntä. Kiitoks. Quote
Guest Toheltaja Posted December 26, 2007 Posted December 26, 2007 jossain pykälässä lukee että vilkun pitää eteenpäin näyttää keltaista tai kirkasta valoa, taaksepäin punaista tai keltaista. Quote
Guest Rytinä Posted December 26, 2007 Posted December 26, 2007 Omassa on kokopunaiset tear dropit ilman mitään heijastimia ja hyväksyntöjä ja hyvin on aina menny leimasta läpi Quote
Guest aleksi Posted December 26, 2007 Posted December 26, 2007 Kyllä se on sit nuilla ajettava. Tuli vaan siittä mieleen, kun käyttiksen(ameriikan ihme) otteessa on maininta punaisista takasuuntavaloista, tai siis niiden jostain hyväksynnästä. Quote
Guest komppa Posted December 26, 2007 Posted December 26, 2007 jossain pykälässä lukee että vilkun pitää eteenpäin näyttää keltaista tai kirkasta valoa, taaksepäin punaista tai keltaista. Joo ja parkit ei saa olla keltaset eteenpäin. Näin mulla bussista sanottiin konttorilla. Eivät hylänneet, mut kettuilivat kunnolla. No Nyt on valkoset lasit vilkuissa... = ) Quote
Guest Jukki Posted December 26, 2007 Posted December 26, 2007 Ja eikös E-hyväksynnässäkin ollut joku vuosimalliraja mitä ennen sitä ei vaadita?? Olisko ollu 70 tahi 71 ja sitä vanhemmissa? Siis mutua, ei varmaa tietoa... Quote
metake Posted December 26, 2007 Posted December 26, 2007 Ja eikös E-hyväksynnässäkin ollut joku vuosimalliraja mitä ennen sitä ei vaadita??Olisko ollu 70 tahi 71 ja sitä vanhemmissa? Siis mutua, ei varmaa tietoa... Etuvaloissa tuota luokkaa, takavaloissa jotain 80-luvun alkua. Quote
Guest vwjuike Posted December 27, 2007 Posted December 27, 2007 Ennen -83 rekkaroiduissa ei tarvitse olla E-hyväksyntää takavaloissa. Itsellä talvimöhkössä koko kirkkaat takavalot ilman hyväksyntää (makso 30 ekee), E-hyväksytyt vastaavat olis maksanut pikkusen vajaat 200ekee??? Quote
Guest Damien Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 Mulla oli kerran -69 kyybeli, jossa oli teardropit kans, oikein 4 kpl (toisissa parkit, toisissa vilkut). Konttorilla valot aiheutti hämmennystä, ja lopulta kolme katsastusmiestä päätti porukalla aikansa ihmeteltyään että kyllä ne vilkut saa olla punaiset noin vanhassa!? Sanoin että on se noilla valoilla kai ennekin leimattu (en ollu ite kyhännyt niitä tear droppeja kun en niistä juuri perustakaan). Ei kyllä jäänyt oikein asiantuntevaa kuvaa niistä äijistä kun yks alkoi hehkuttamaan että on varmaan aika vanhat noi takavalot, kannattaa säästää ne... :P Nyt on -67 kuplassa kokopunaiset takavalot, mitähän sanovat keväällä niistä... Quote
mikan Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 Mulla on ollut monta vuotta leimalla sekä 66:ssa, että 63:ssa. Koskaan ei ole ollut mitään sanomista. Miksi olisikaan, kun se on ihan laillista. t. Mika Quote
Guest Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 teardropeissa ei ole heijastavaa pintaa lasissa. Se on vaadittu katsastuksessa. Olenkin katsastuksen ajaksi laittanut L-muotoiset pellinpalat loksunauhan ja korin valiin, ja liimannut niihin kissansilmat :) Jan Quote
Sakke Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 Heijastimetkin on tullu pakolliseksi vasta 1.1.1958. Quote
Art_Zi Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 elikkä ens vuonna konttorille kk:n punavalkotakavaloilla(vilkkuosa punainen)..jos vittuilee niin sanon että käy lukemassa www.volkkaripalsta.com ;) Quote
Guest Sgegis Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 teardropeissa ei ole heijastavaa pintaa lasissa. Se on vaadittu katsastuksessa. Olenkin katsastuksen ajaksi laittanut L-muotoiset pellinpalat loksunauhan ja korin valiin, ja liimannut niihin kissansilmat :) Jan Hahah tuli vanha juttu mieleen. Oltiin kavereitten kanssa kruiisailemassa ja mp-sika pysäytti. Eikä mistään mitää vikaa löytäny paitsi liian leveet renkaat ja ei oo heijastimia takana. Noh aikani vittuilin sille, että eikö leveemmät renkaat ole turvallisemmat blaa blaa blaa. No kuitenkin se juttu mikä vieläkin naurattaa : D, mulla oli kanssa teardropit takana ja sanoin sille että ota lamppu kätee ja kato oikee läheltä ni varmaa heijastaa :D :D no se teki työtä käskettyä ja totesi maglite kiinni lasissa, että "kyllä nää muuten heijastaa" . DORKA. Otteen taakse tuli merkintä liian leveistä renkaista. Quote
karvanoppa Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 jossain pykälässä lukee että vilkun pitää eteenpäin näyttää keltaista tai kirkasta valoa, taaksepäin punaista tai keltaista. Joo ja parkit ei saa olla keltaset eteenpäin. Näin mulla bussista sanottiin konttorilla. Eivät hylänneet, mut kettuilivat kunnolla. No Nyt on valkoset lasit vilkuissa... = ) Riippuu vuosimallista saako olla oranssit vai kirkkaat. Kaverilla Neckar 600 jossa alunperin oranssit, hetken konttorilla vääntivät mutta antoivat lopuksi periksi. Takavalot saa olla kokopunaiset, onhan noita tulu maalattua niihin tarkoitetulla kuultomaalilla. Quote
Guest eemeli Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 No kas. Onkos tää mutkan kautta ymmärrettävissä niin, että jos auto on vanhempi ku 80-likunen, ni saapi laittaa takavaloiksi vaikka omavalmisteet? Kunhan on vaikka punaset ja toimii, ja heijastaa vähän takasin ja näkyy normaalikäköisen silmään normaalilta perässäroikkumisetäisyydeltä (pääkaupunkiseudulla viimesen kriteerin taitas täyttää vaikka 3 mm ledi mustalla tussilla tummennettuna) (nimimerkillä menenkö heti maanantaina etolaan ostamaan sopivaa akryyliputkea...) -eemeli- Quote
karvanoppa Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 No tuli tuossa luettua thyyning -lehteä paskahuussissa ja silmiin osui opel sorsa johon oli taakse upotettu 3kpl desin mittakulhoja per puoli ja näihin kuppeihin oli upotettu ladan sivilkut takavaloiksi maalaamalla punaisiksi. Mutta noista etuparkkien väreistä kannattaa ottaa selvää ja pompottaa inssejä. jossakin vuosimallissa tuo raja menee, kaverin -73 mk1 escortissa on oranssit parkit/vilkut. Eräs harrastaja valoi muovista kirkkaat takavalojen lasit joissa näkyy kaikki alkuperäiset merkinnät, myös e-hyväksyntä..... FFP:n foorumilta myös luin kun suomessa on vain 1 pari parkkivaloja laillista. No mites on bemarit joissa palaa rinkulat ajovaloissa? Jos valot ovat samassa umpiossa niin saa olla mutta jos erikseen niin ei käy! Siis mitä vittua??? Quote
Guest aleksi Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 FFP:n foorumilta myös luin kun suomessa on vain 1 pari parkkivaloja laillista. No mites on bemarit joissa palaa rinkulat ajovaloissa?Jos valot ovat samassa umpiossa niin saa olla mutta jos erikseen niin ei käy! Siis mitä vittua??? Joo siis tän mäkin olen kuullut, ettei parkkeja sais kahdentaa. Ketäs vittua ne nyt muka häikäsis?! Jos vaikka mietitään rekkaa pimeällä maantiellä, niin on se parempi, että siellä katollakin palaa rivi parkkeja. Tietty tässä kohtaa on varmaan ajateltu, että ihmiset ei tajua mikä sieltä on tulossa, kun on totuttu vaan kahteen valoon. Saatn! Quote
metake Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 FFP:n foorumilta myös luin kun suomessa on vain 1 pari parkkivaloja laillista. No mites on bemarit joissa palaa rinkulat ajovaloissa?Jos valot ovat samassa umpiossa niin saa olla mutta jos erikseen niin ei käy! Siis mitä vittua??? Joo siis tän mäkin olen kuullut, ettei parkkeja sais kahdentaa. Ketäs vittua ne nyt muka häikäsis?! Jos vaikka mietitään rekkaa pimeällä maantiellä, niin on se parempi, että siellä katollakin palaa rivi parkkeja. Tietty tässä kohtaa on varmaan ajateltu, että ihmiset ei tajua mikä sieltä on tulossa, kun on totuttu vaan kahteen valoon. Saatn! Joo, ja sitten kun sen bemarin joudut jättään sinne maantien varteen kun se on tehnyt lakon ja pitäis parkit jättää päälle palamaan koko yöksi ja keula täynnä parkkeja, ynnä muut alustavalothyyning kilkkeet, jotka on fixusti kytketty parkkeihin, niin jopa on pemari kahden tunnin päästä pimeenä tien laidassa. Kysymys: Mikä helvetin hyöty tulee parkkien kahdentamisesta? edit: Editoitu kirotusvirheet poies :) Quote
mikan Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Joo, ja sitten kun sen bemarin joudut jättään sinne maantien varteen kun se on tehnyt lakon ja pitäis parkit jättää päälle palamaan koko yöksi ja keula täynnä parkkeja, ynnä muut alustavalothyyning kilkkeet, jotka on fixusti kytketty parkkeihin, niin jopa on pemari kahden tunnin päästä pimeenä tien laidassa. Fiksut saksalaiset, ainakin mersulla, ovat keksineet sellaiset parkkivalot jotka kytketään päälle jos auton joutuu jättämään tien laitaan. Valokatkaisijan asennosta riippuen palaa joko pelkät vasemman tai pelkät oikeanpuolen parkkivalot. Suomessa tuo toiminne on tietysti pitänyt poistaa käytöstä. t. Mika Quote
-MITO- Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Miun wanhassa tuontifolkkarissa moinen parkkivalosysteemi on. Aiheutti ihmetystä kun vilkku päällä sammutin ja jäi valot palamaan toisella puolella :D Quote
Art_Zi Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Fiksut saksalaiset, ainakin mersulla, ovat keksineet sellaiset parkkivalot jotka kytketään päälle jos auton joutuu jättämään tien laitaan. Valokatkaisijan asennosta riippuen palaa joko pelkät vasemman tai pelkät oikeanpuolen parkkivalot. Suomessa tuo toiminne on tietysti pitänyt poistaa käytöstä. t. Mika hmmm oon kyllä nähny nuita ihan suomivehkeissäki, siis just vilkku päälle ja virrat pois..just nyt merkki ei tule mieleen. Quote
karvanoppa Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Kysymys: Mikä helvetin hyöty tulee parkkien kahdentamisesta? No tähän vastaan näin että melkein vedin nokkakolarin henkilöauton kanssa. Ajelin tuossa 1 ilta kotiin mutkaista pikkutietä jossa ei ole katuvaloja, vastaan tuli pimeästä 1 ajovalo joten aattelin että on mönkijä tai joku kelkalla. No hieman ennen kun olis kolissu niin mun ajovaloista heijasti vastaantulijan kylki ja sehän oli auto jossa paloi pelkästään ojanpuoleinen ajovalo. Tässäkin tapauksessa olis ollut hyvä se ylimääräinen parkkivalopari koska harvoimpa ne kaikki ajovalot siellä nokalla toimii. kummasti vain näkee vaneja ym joissa lisävalorivi nokalla ja kaikissa palaa parkit, tämäkö ei sitten ketään häiritse? Quote
Guest aleksi Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Joo, ja sitten kun sen bemarin joudut jättään sinne maantien varteen kun se on tehnyt lakon ja pitäis parkit jättää päälle palamaan koko yöksi ja keula täynnä parkkeja, ynnä muut alustavalothyyning kilkkeet, jotka on fixusti kytketty parkkeihin, niin jopa on pemari kahden tunnin päästä pimeenä tien laidassa. Kysymys: Mikä helvetin hyöty tulee parkkien kahdentamisesta? edit: Editoitu kirotusvirheet poies :) Äh, ei pidä ajatella noin mustavalkoisesti. Siis tottakai sinne bemarin taakse on viety se varoituskolmio..=) Ja lisävalot+niiden parkit on katkaisijan takana. Quote
joksa Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Ajelin tuossa 1 ilta kotiin mutkaista pikkutietä jossa ei ole katuvaloja, vastaan tuli pimeästä 1 ajovalo joten aattelin että on mönkijä tai joku kelkalla. Muista myös, että kaksi valoa ei välttämätä ole kaksi kelkkaa/mönkkäriä/prätkää... Quote
Guest Rytinä Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Ajelin tuossa 1 ilta kotiin mutkaista pikkutietä jossa ei ole katuvaloja, vastaan tuli pimeästä 1 ajovalo joten aattelin että on mönkijä tai joku kelkalla. Muista myös, että kaksi valoa ei välttämätä ole kaksi kelkkaa/mönkkäriä/prätkää... Täytyy tässä avautua vähän ohi aiheesta, mut onko muut todennut samaa kun ajaa kuplalla niin kaikki ajaa eteen mistä sattuu, vaikka varmasti näkevät että ollaan tulossa? Itsellä menee välillä hermot näiden ns. uudempien autojen kuljettajien kanssa kun pitää tulla ohi vaikka ite ajaa 110km/h todellista nopeutta 80 kympin alueella niin ihan sen takii, pitää päästä ohi koska edellä ajaa (hidas) vanha auto. Ajoin 4 vuotta rättisitikalla ja päädyin ihan samaan tulokseen... Quote
karvanoppa Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Ajelin tuossa 1 ilta kotiin mutkaista pikkutietä jossa ei ole katuvaloja, vastaan tuli pimeästä 1 ajovalo joten aattelin että on mönkijä tai joku kelkalla. Muista myös, että kaksi valoa ei välttämätä ole kaksi kelkkaa/mönkkäriä/prätkää... Ja mikähän tämän kommentin pointti taas oli??? Quote
Guest Damien Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Et oo kuullu varmaan sitä iänvanhaa urbaanilegendaa jonka mukaan heppu saa sakot kun on toinen valo pimeenä ja konu moittii että joku voi luulla että vastaan tulee mopo tms. Heppu viisastelee siihen että luuleeko konstaapeli että sieltä tulee kaksi prätkää rinnan jos molemmat valot palaa... Minä hommasin käyttöautoksi T4 bussin. Kas kummaa, nykyään kaikki tunkee väkisin ohi vaikka kuinka ajaisi sakkorajoilla muun liikenteen mukana. Pitäisi varmaan tarkistaa mittari. Omien empiiristen havaintojen perusteella sanoisin että a) wanha b) "paku"mallinen (=iso ja joskus hidaskin sekä peittää näkyvyyden) c) itäauto aiheuttavat perässä ajajassa jonkun geeneihin koodatun ohitusrefleksin. Jollekin viisaalle olis gradun paikka tässä ilmiössä. Quote
Mika Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Mulla on henkilöautoksi rekisteröity T4, sillä on kiva ajaa motarilla, mittarin mukaan 130 ja *aina* kun ohittelee pakuja, joku lähtee pakettiautolla peesiin, tyyliin "kun tuokin, niin minäkin" Siitä pikkuhiljaa on kiva nostella nopeutta 140-150 ja oikein toivoa että tulisi poliisi tutkan kanssa ;-) Quote
Guest aleksi Posted January 1, 2008 Posted January 1, 2008 Mun käyttiksen persiissä on 80-lätkä ja kyllä ohittelijoita riittää, vaikka harvoin sen tarran mukaan ajelen. Haiseeko sitten takana vai mikä.. Quote
hanski. Posted January 1, 2008 Posted January 1, 2008 Täytyy tässä avautua vähän ohi aiheesta, mut onko muut todennut samaa kun ajaa kuplalla niin kaikki ajaa eteen mistä sattuu,..... niin ihan sen takii, pitää päästä ohi koska edellä ajaa (hidas) vanha auto.... tuosta tulee mieleen viimekesän himoksen kotimatka....paloi kanssa hiukan pinna yhden tuttavallisen perässäroikkujan kanssa.....rajoitusten mukaan ajettiin.. ja kun viimein ohi meni, vierellä hidasti, kuski+matkustaja näytti keskaria+OIKEESTI KIILASI MUT PIENTAREELLE!!! ois lasikuitu lentänyt jos en ois väistänyt.... siinä kaveri erehtyi kun luuli etten sitä enää kiinni saisi.... se vanha ryjäkin kulkea enemmäin kuin uuden karhea farmari..... Quote
joksa Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 tuosta tulee mieleen viimekesän himoksen kotimatka....paloi kanssa hiukan pinna yhden tuttavallisen perässäroikkujan kanssa.....rajoitusten mukaan ajettiin.. http://www.youtube.com/watch?v=o8YRKmuCfS0 Quote
Guest Sgegis Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 Fiksut saksalaiset, ainakin mersulla, ovat keksineet sellaiset parkkivalot jotka kytketään päälle jos auton joutuu jättämään tien laitaan. Valokatkaisijan asennosta riippuen palaa joko pelkät vasemman tai pelkät oikeanpuolen parkkivalot. Suomessa tuo toiminne on tietysti pitänyt poistaa käytöstä. t. Mika hmmm oon kyllä nähny nuita ihan suomivehkeissäki, siis just vilkku päälle ja virrat pois..just nyt merkki ei tule mieleen. Mulla on ooppelissa. Quote
Kurre Posted June 13, 2009 Posted June 13, 2009 Toivottavasti ei mistään. Ovat niin rumat. -makuasia Quote
Guest Posted June 13, 2009 Posted June 13, 2009 Fiksut saksalaiset, ainakin mersulla, ovat keksineet sellaiset parkkivalot jotka kytketään päälle jos auton joutuu jättämään tien laitaan. Valokatkaisijan asennosta riippuen palaa joko pelkät vasemman tai pelkät oikeanpuolen parkkivalot. Suomessa tuo toiminne on tietysti pitänyt poistaa käytöstä. t. Mika hmmm oon kyllä nähny nuita ihan suomivehkeissäki, siis just vilkku päälle ja virrat pois..just nyt merkki ei tule mieleen. Mulla on ooppelissa. Ja VW:n uudemmat... passat ja transport ainakin.. Hyvä systeemi.. voi laittaa tien puolen pallaa eikä ees rekkarinvalo pala... Quote
Kujis Posted June 15, 2009 Posted June 15, 2009 >hmmm oon kyllä nähny nuita ihan suomivehkeissäki, siis just vilkku päälle ja virrat pois..just nyt merkki ei tule mieleen. Merkki on VW Golf, mulla oli II korisessa -85 ja -90 mallisessa tamä villku oik tai vas niin senpuolen valot palaa. Oli myös III korisessa -96 mallissa. EIkö tää ole kaikissa golfelssa??? Quote
Jooo Posted June 15, 2009 Posted June 15, 2009 >hmmm oon kyllä nähny nuita ihan suomivehkeissäki, siis just vilkku päälle ja virrat pois..just nyt merkki ei tule mieleen. Merkki on VW Golf, mulla oli II korisessa -85 ja -90 mallisessa tamä villku oik tai vas niin senpuolen valot palaa. Oli myös III korisessa -96 mallissa. EIkö tää ole kaikissa golfelssa??? Jos en ihan väärin muista niin Leonissa taitaa olla sellanen toiminto. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.