Jump to content

Säädettävät takalatat


Guest ari myllymaa

Recommended Posts

Posted

Mihin asentoon olette laittaneet säädettävät takalat noin niinkuin perus säätönä?? Eli että on säätöä ylös ja alas riittävästi

Posted

Hyviä/huonoja kokemuksia erilaisista säätölatoista?

Eroja muussa kuin hinnoissa?

 

Kuplapaja 190e

CSP-shop ~400e

HC 485e

KK ?

 

-Tuomas

Posted
Multa tuunaa ite setti 80,-

Mitä tarkoittaa "tuunaa ite"; tuleeko vakiolattojen mukaan piirustukset norttiaskin kannessa..? :)

Guest Toheltaja
Posted

Tarttet rälläkkää, hitsauskoneen ja maalia. Paketissa spaceri vääntösauvakannen alle, pitkä lovettu latta, alkuperäisen katkaiset ja hitsaat siihen vastinpalan. Pitkään lattaan hitsaat jengapalan ja avot. Hitusen joudut rälläköimään tasopintaa latan kartioklunssin varteen että latta istuu tukevasti eikä lotaa. Sorvissa helpointa tehdä katkaistuun lattaan...

 

Voin toki panna norttiaskin kannessa piirustuksetkin sulle tuolla rahalla. Ja aski on täysi vielä :D

Posted

ja jos päädyt ruususen tuunaa itse pakettiin, niin mä voin sponssata

ilmaiset hyvät takalaatat -67. ei tarvitse kustomoida omia.

Posted
ja jos päädyt ruususen tuunaa itse pakettiin, niin mä voin sponssata

ilmaiset hyvät takalaatat -67. ei tarvitse kustomoida omia.

Pysyn kuitenkin alkuperäisessä suunnitelmassa; sais tuon kalmalaatikon ees rullaavaan kuntoon kesäks. Hitsaamista riittää ilman teeseitselattojakin.. Sponssiavun voin kuitenkin ottaa vastaan ;)

Guest Jukitsu
Posted

Minkäskokoiset puslat teillä on noissa latoissanne? Siis sellaisissa "bolt-on" latoissa, ei tee-se-itse. Kun tilasin 44mm uretaanipuslat, mutta eihän ne siihen mene vaikka hot matsilla sanoivat, että noita niissä on tullut mukana. Niin, ja se latta ei mene edes sinne sisempään puslaan, että senkin pitäisi sit varmaan olla 48mm. Aircooledilla taisi ainakin olla noita sisempiä 48mm, mutta onko sillä mitään väliä että ovatko ne kantikkaat vai pyöreät. Ulommissa täytyy sitten kantikkaiden kanssa vaihtaa se kansikin, ko, kö? Ja voiko vaikka sisällä olla kantikkaat ja ulompana pyöreät?

 

Pikaista vastausta kaivaten

 

t. Jukitsu

Posted
Minkäskokoiset puslat teillä on noissa latoissanne? Siis sellaisissa "bolt-on" latoissa, ei tee-se-itse. Kun tilasin 44mm uretaanipuslat, mutta eihän ne siihen mene vaikka hot matsilla sanoivat, että noita niissä on tullut mukana. Niin, ja se latta ei mene edes sinne sisempään puslaan, että senkin pitäisi sit varmaan olla 48mm. Aircooledilla taisi ainakin olla noita sisempiä 48mm, mutta onko sillä mitään väliä että ovatko ne kantikkaat vai pyöreät. Ulommissa täytyy sitten kantikkaiden kanssa vaihtaa se kansikin, ko, kö? Ja voiko vaikka sisällä olla kantikkaat ja ulompana pyöreät?

 

Pikaista vastausta kaivaten

 

t. Jukitsu

 

Mittaa ne holkit joiden päälle puslat tulee, siitä saat tietää minkä kokoinen pusla sinne kuuluu. Itsellä ainakin 48 kantikas sisällä ja 44 kantikas ulkona. Toiset firmat myy ulos vain pyöreää ja ymmärsin että se sopii kantikkaan tilalle, samaan kanteen, en ole kuitenkaan varma.

 

Kumipuslakin on tiukka holkin päälle, joten uretaani voi olla vielä tiukempi.

 

Niin, ja yleinen mielipide oli, että uretaanit on persiistä kadulla, alkaa nariseen vaikka mitä kikkailis, mutta en tiedä siitäkään, toisen käden tietoa..

Posted

Mulla meni tämä hot matsin 'Stay a way' Amerikka

laatat ihan bolt on. Ilman mitään kärvistelyitä..

laatat oli just oikeet malliset, pituset jne..

tosin taka jousituksen suojakupit oli special mallia ja

suojakupin pulttien alle piti laittaa holkit jotta sai astetta rajunmat

pultit paikoilleen..siis hylsy ei olis mahtunut suojakupin reunojen takia

 

-vakio suojakuppien kanssa en olis edes viitsinyt yrittää.

lopuksi täytyy sanoa oikein ookoo tuote... uretaanit puslat eivät natise. ainakaan vielä..;)

  • 4 weeks later...
Posted

mihkä aentoon toi säätö latta pitäs laittaa jotta siinä piisais tontitus vara...kuvassa näytti näin yhtä äkkiä että olis 1 poori nostettu ulkoa?

  • 2 months later...
Posted

Asiaa sivuten..

 

Onkohan 6mmx100mm rosteri latta vähän "overkill" noille junikseen? Mulla olis semmoista ainetta saatavilla edullisesti. Orggiksethan ovat 5mm paksua?

Guest Toheltaja
Posted

Jos saat rosteria jousiteräksenä ni sitte... Vakiolatta kun ei ole viiskakkosta ;)

 

Tulee mieleen tarina jostain hondamiehestä joka kehui tehneensä etutukivarret karkaistusta. Hitusen kannattaa perehtyä asiaan enneku tekee. Voipi muuten käydä vahinko.

Guest Mika Raussi
Posted

Voi olla, että rosteri naksahtaa poikki kun sitä vähän aikaa tuolla auton alla nitkuttelee. Sillä kun on taipumuksena kovettua melkosen helposti.

Posted

Sitten kun alatte tekemään, niin tehkää säätömutikka niin lähelle jousikuppia, ettei se hankaa renkaaseen. Mulla kihnaa vakiovanteella aika pahasti.

Posted

Nyt mulle tarjottiin jotain **..ox (Hardox? tai jotain???) matskua . En tosiaan muista mikä se nimitys oli.... Sitä saa levyinä ja pitää leikata tilauksesta..

 

Kertokaa nyt tietäjät mikä muka olis oikeaa matskua...

Guest Toheltaja
Posted

Hardoxista tehdään esim. maantiekarhujen höyläosiin irtoterät... Kotikonstein ei paljoo porailla, rälläkkä siihe nyt sentään pystyy :)

Posted

Joo, noin ne sanoi myös että on kova työstää kotikonstein. Kestäiskö toi vai meneekö överiks? Haurasta?

 

Ei hel*&tti, mä teen niinkuin kovat äijät ja ajan ilman mitään hienosto säätölattoja.

Guest Toheltaja
Posted

kestää hyvin mekaanista kulutusta kyllä. Muuten en suosittelisi. Ei säätölatoilla tee mitään. Ei mullakaan o ku yhdessä autossa sellaset koskaan ollu. Säädät kerran ja vedät sillä sitten.

Posted
Ei säätölatoilla tee mitään. Ei mullakaan o ku yhdessä autossa sellaset koskaan ollu. Säädät kerran ja vedät sillä sitten.

 

Sitähän minäkin. Tosimiehet käyttää rautakankea kun pitää vaihtaa takarenkaita... :D

Posted
Ei säätölatoilla tee mitään. Ei mullakaan o ku yhdessä autossa sellaset koskaan ollu. Säädät kerran ja vedät sillä sitten.

 

Sitähän minäkin. Tosimiehet käyttää rautakankea kun pitää vaihtaa takarenkaita... :D

 

Mulla meni hermot kankien ja pikkutunkkien kanssa tusaamiseen,helpotti suuresti!

  • 2 months later...
Posted
Jos saat rosteria jousiteräksenä ni sitte... Vakiolatta kun ei ole viiskakkosta ;)

 

Tulee mieleen tarina jostain hondamiehestä joka kehui tehneensä etutukivarret karkaistusta. Hitusen kannattaa perehtyä asiaan enneku tekee. Voipi muuten käydä vahinko.

 

Vielä tästä lisää... Elikkä jos rosterista tekis niin pitäskö olla tuota 52 laatua vai ymmärsinkö väärin?

 

Onko näistä Ruukin tuotteista hyötyä?

  • 3 weeks later...
Posted

Vielä minua ihmetyttää miksi pitäs käyttää jotain erikois kovaa "650" terästä tai Hardoxia näihin.

 

Orggis latat ei varmastikaan ole mitään ihmeellisempää sillä niihinhän poraa tavallisella mustalla teräsporalla reikiä ja ne taivutetaan melkeen polven yli käsin...

Guest Mika Raussi
Posted

No sanohan miks muka vois olla mitä vaan terästä. Happonkestävä esimerkiksi kovettuu ihan järettömän nopeesti kun sitä jousituksen liikkuessa taivutellaan ja sit napsahtaa. Alkuperänen on ihan varmasti työstettävissä, eikä välttämättä erityisen lujaakaan, mutta kestää väännellä kovettumatta, eikä siks napsahda poikki aikanaan.

Posted
No sanohan miks muka vois olla mitä vaan terästä. Happonkestävä esimerkiksi kovettuu ihan järettömän nopeesti kun sitä jousituksen liikkuessa taivutellaan ja sit napsahtaa. Alkuperänen on ihan varmasti työstettävissä, eikä välttämättä erityisen lujaakaan, mutta kestää väännellä kovettumatta, eikä siks napsahda poikki aikanaan.

 

Juu, varmaankin hapokestävä tekee niin. Mutta mitä terästä sitten noi työstettävät vakio jousilatat vois olla kun ei noi kovetu ja napsahda poikki vaikka ovatkin yli 40v. vanhoja?

 

Hardoxia jota ollaan ehdotellu ei miten vaan koneisteta. Jotkut väittää että on sitkeempää kuin tavallinen teräs toiset ihmettelee miks ihmeessä semmoisesta tekis kun se on niin haurasta??

 

En mitenkään halua väitellä. Minä en noista kovuuksista jne. tiedä hölynpölyä ja siksi kysynkin tyhmyyttäni kaikkee tyhmää.. :D

Guest Mika Raussi
Posted

No hardox on kultusterästä ja se sitä kestää korkean hiilipitoisuutensa takia. Se tekee siitä myös haurasta ja jousilattoina vaarallista.

 

Uskaltaisin sanoa, että melkolailla normi rakenneteräs on ihan passelia tohon tarkotukseen.

 

Mut eiks säätölattoja saa kaupasta paljon helpommalla?

Guest laiska`s custom
Posted

toi normaali rakenneteräs on jees,tosin väsyy nopeammin kuin alkuperäinen materiaali.

Posted

No miksei tuo jousiteräs kelpaa mistä laitoin linkin? Jousiteräksen ominaisuuksiin nimenomaan kuuluu se, että se kestää sitä "edestakaisin" -liikettä niinkuin sen latan kuuluukin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...