Guest Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Mihin asentoon olette laittaneet säädettävät takalat noin niinkuin perus säätönä?? Eli että on säätöä ylös ja alas riittävästi Quote
Tuomo Lehmikangas Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Eikö se riipu pitkälti siitä haluaako millä korkeuksilla ajella. Että onko tilanne se että kerran vuodessa katsastuksessa melko ylös vai pari kertaa vuodessa tapahtumissa aivan alas. Ja vähän lisävinkkiä tuosta: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5806-takajousilattojen-asennus/ Quote
tmm Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 Hyviä/huonoja kokemuksia erilaisista säätölatoista? Eroja muussa kuin hinnoissa? Kuplapaja 190e CSP-shop ~400e HC 485e KK ? -Tuomas Quote
jukkis Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 Kokemusta vain cb-latoista. Ei valittamista. http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=717 Quote
JaakkoS Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 HC 485e Hyvät kalliit, cb sama tuote, säätövara riittävä. Quote
Guest migu Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 Multa tuunaa ite setti 80,- Mitä tarkoittaa "tuunaa ite"; tuleeko vakiolattojen mukaan piirustukset norttiaskin kannessa..? :) Quote
Guest Toheltaja Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 Tarttet rälläkkää, hitsauskoneen ja maalia. Paketissa spaceri vääntösauvakannen alle, pitkä lovettu latta, alkuperäisen katkaiset ja hitsaat siihen vastinpalan. Pitkään lattaan hitsaat jengapalan ja avot. Hitusen joudut rälläköimään tasopintaa latan kartioklunssin varteen että latta istuu tukevasti eikä lotaa. Sorvissa helpointa tehdä katkaistuun lattaan... Voin toki panna norttiaskin kannessa piirustuksetkin sulle tuolla rahalla. Ja aski on täysi vielä :D Quote
JaakkoS Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 ja jos päädyt ruususen tuunaa itse pakettiin, niin mä voin sponssata ilmaiset hyvät takalaatat -67. ei tarvitse kustomoida omia. Quote
Guest migu Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 ja jos päädyt ruususen tuunaa itse pakettiin, niin mä voin sponssata ilmaiset hyvät takalaatat -67. ei tarvitse kustomoida omia. Pysyn kuitenkin alkuperäisessä suunnitelmassa; sais tuon kalmalaatikon ees rullaavaan kuntoon kesäks. Hitsaamista riittää ilman teeseitselattojakin.. Sponssiavun voin kuitenkin ottaa vastaan ;) Quote
tmm Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Onko kellään palstalaisilla noita Kuplapajan HALAPOJA lattoja käytössä? Quote
Guest Jukitsu Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Minkäskokoiset puslat teillä on noissa latoissanne? Siis sellaisissa "bolt-on" latoissa, ei tee-se-itse. Kun tilasin 44mm uretaanipuslat, mutta eihän ne siihen mene vaikka hot matsilla sanoivat, että noita niissä on tullut mukana. Niin, ja se latta ei mene edes sinne sisempään puslaan, että senkin pitäisi sit varmaan olla 48mm. Aircooledilla taisi ainakin olla noita sisempiä 48mm, mutta onko sillä mitään väliä että ovatko ne kantikkaat vai pyöreät. Ulommissa täytyy sitten kantikkaiden kanssa vaihtaa se kansikin, ko, kö? Ja voiko vaikka sisällä olla kantikkaat ja ulompana pyöreät? Pikaista vastausta kaivaten t. Jukitsu Quote
metake Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Minkäskokoiset puslat teillä on noissa latoissanne? Siis sellaisissa "bolt-on" latoissa, ei tee-se-itse. Kun tilasin 44mm uretaanipuslat, mutta eihän ne siihen mene vaikka hot matsilla sanoivat, että noita niissä on tullut mukana. Niin, ja se latta ei mene edes sinne sisempään puslaan, että senkin pitäisi sit varmaan olla 48mm. Aircooledilla taisi ainakin olla noita sisempiä 48mm, mutta onko sillä mitään väliä että ovatko ne kantikkaat vai pyöreät. Ulommissa täytyy sitten kantikkaiden kanssa vaihtaa se kansikin, ko, kö? Ja voiko vaikka sisällä olla kantikkaat ja ulompana pyöreät? Pikaista vastausta kaivaten t. Jukitsu Mittaa ne holkit joiden päälle puslat tulee, siitä saat tietää minkä kokoinen pusla sinne kuuluu. Itsellä ainakin 48 kantikas sisällä ja 44 kantikas ulkona. Toiset firmat myy ulos vain pyöreää ja ymmärsin että se sopii kantikkaan tilalle, samaan kanteen, en ole kuitenkaan varma. Kumipuslakin on tiukka holkin päälle, joten uretaani voi olla vielä tiukempi. Niin, ja yleinen mielipide oli, että uretaanit on persiistä kadulla, alkaa nariseen vaikka mitä kikkailis, mutta en tiedä siitäkään, toisen käden tietoa.. Quote
JaakkoS Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Mulla meni tämä hot matsin 'Stay a way' Amerikka laatat ihan bolt on. Ilman mitään kärvistelyitä.. laatat oli just oikeet malliset, pituset jne.. tosin taka jousituksen suojakupit oli special mallia ja suojakupin pulttien alle piti laittaa holkit jotta sai astetta rajunmat pultit paikoilleen..siis hylsy ei olis mahtunut suojakupin reunojen takia -vakio suojakuppien kanssa en olis edes viitsinyt yrittää. lopuksi täytyy sanoa oikein ookoo tuote... uretaanit puslat eivät natise. ainakaan vielä..;) Quote
kosola Posted March 20, 2008 Posted March 20, 2008 mihkä aentoon toi säätö latta pitäs laittaa jotta siinä piisais tontitus vara...kuvassa näytti näin yhtä äkkiä että olis 1 poori nostettu ulkoa? Quote
Hebster52 Posted May 24, 2008 Posted May 24, 2008 Asiaa sivuten.. Onkohan 6mmx100mm rosteri latta vähän "overkill" noille junikseen? Mulla olis semmoista ainetta saatavilla edullisesti. Orggiksethan ovat 5mm paksua? Quote
Tuomo Lehmikangas Posted May 24, 2008 Posted May 24, 2008 No eikö se ollut niin että milli ei tunnu ku rahassa. Quote
Hebster52 Posted May 24, 2008 Posted May 24, 2008 Nojoo, ja tässä tapauksessa ei tunnu edes rahassa. :) Quote
Guest Toheltaja Posted May 25, 2008 Posted May 25, 2008 Jos saat rosteria jousiteräksenä ni sitte... Vakiolatta kun ei ole viiskakkosta ;) Tulee mieleen tarina jostain hondamiehestä joka kehui tehneensä etutukivarret karkaistusta. Hitusen kannattaa perehtyä asiaan enneku tekee. Voipi muuten käydä vahinko. Quote
Guest Mika Raussi Posted May 25, 2008 Posted May 25, 2008 Voi olla, että rosteri naksahtaa poikki kun sitä vähän aikaa tuolla auton alla nitkuttelee. Sillä kun on taipumuksena kovettua melkosen helposti. Quote
Hebster52 Posted May 25, 2008 Posted May 25, 2008 No voitteko kertoa mikä laatu pitäs olla sopiva (rosteri tai tavallinen)? Quote
-tipi- Posted May 26, 2008 Posted May 26, 2008 Sitten kun alatte tekemään, niin tehkää säätömutikka niin lähelle jousikuppia, ettei se hankaa renkaaseen. Mulla kihnaa vakiovanteella aika pahasti. Quote
Hebster52 Posted May 26, 2008 Posted May 26, 2008 Nyt mulle tarjottiin jotain **..ox (Hardox? tai jotain???) matskua . En tosiaan muista mikä se nimitys oli.... Sitä saa levyinä ja pitää leikata tilauksesta.. Kertokaa nyt tietäjät mikä muka olis oikeaa matskua... Quote
Guest Toheltaja Posted May 26, 2008 Posted May 26, 2008 Hardoxista tehdään esim. maantiekarhujen höyläosiin irtoterät... Kotikonstein ei paljoo porailla, rälläkkä siihe nyt sentään pystyy :) Quote
Hebster52 Posted May 26, 2008 Posted May 26, 2008 Joo, noin ne sanoi myös että on kova työstää kotikonstein. Kestäiskö toi vai meneekö överiks? Haurasta? Ei hel*&tti, mä teen niinkuin kovat äijät ja ajan ilman mitään hienosto säätölattoja. Quote
Guest Toheltaja Posted May 26, 2008 Posted May 26, 2008 kestää hyvin mekaanista kulutusta kyllä. Muuten en suosittelisi. Ei säätölatoilla tee mitään. Ei mullakaan o ku yhdessä autossa sellaset koskaan ollu. Säädät kerran ja vedät sillä sitten. Quote
Hebster52 Posted May 26, 2008 Posted May 26, 2008 Ei säätölatoilla tee mitään. Ei mullakaan o ku yhdessä autossa sellaset koskaan ollu. Säädät kerran ja vedät sillä sitten. Sitähän minäkin. Tosimiehet käyttää rautakankea kun pitää vaihtaa takarenkaita... :D Quote
jori Posted May 26, 2008 Posted May 26, 2008 Ei säätölatoilla tee mitään. Ei mullakaan o ku yhdessä autossa sellaset koskaan ollu. Säädät kerran ja vedät sillä sitten. Sitähän minäkin. Tosimiehet käyttää rautakankea kun pitää vaihtaa takarenkaita... :D Mulla meni hermot kankien ja pikkutunkkien kanssa tusaamiseen,helpotti suuresti! Quote
Hebster52 Posted August 13, 2008 Posted August 13, 2008 Jos saat rosteria jousiteräksenä ni sitte... Vakiolatta kun ei ole viiskakkosta ;) Tulee mieleen tarina jostain hondamiehestä joka kehui tehneensä etutukivarret karkaistusta. Hitusen kannattaa perehtyä asiaan enneku tekee. Voipi muuten käydä vahinko. Vielä tästä lisää... Elikkä jos rosterista tekis niin pitäskö olla tuota 52 laatua vai ymmärsinkö väärin? Onko näistä Ruukin tuotteista hyötyä? Quote
Hebster52 Posted August 13, 2008 Posted August 13, 2008 unohda rosterit... Joo, mutta onko tuolla jotain joka kävis? Hitsi en saa noita linkkejä nyt toimimaan... >:( Toimiiko tämä sitten? http://www.ruukki.com/www/finland.nsf/D ... ent&lang=1 Joo, toimi ja tuosta tuo .pdf:ä.. Quote
metake Posted August 13, 2008 Posted August 13, 2008 http://www.erikoisteras.fi/index.php?mid=164 Ja ei sitten hitsailla tuota ihan miten sattuu, ohjeet löytyy varmasti toimittajalta. Quote
Hebster52 Posted August 13, 2008 Posted August 13, 2008 Okei, no minun säätölattoihin ei tarvita mitään hitsiä ollenkaan... ;) Täytyypä alkaa selvittämään hintoja. Kiitos! Quote
Hebster52 Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 Vielä minua ihmetyttää miksi pitäs käyttää jotain erikois kovaa "650" terästä tai Hardoxia näihin. Orggis latat ei varmastikaan ole mitään ihmeellisempää sillä niihinhän poraa tavallisella mustalla teräsporalla reikiä ja ne taivutetaan melkeen polven yli käsin... Quote
Guest Mika Raussi Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 No sanohan miks muka vois olla mitä vaan terästä. Happonkestävä esimerkiksi kovettuu ihan järettömän nopeesti kun sitä jousituksen liikkuessa taivutellaan ja sit napsahtaa. Alkuperänen on ihan varmasti työstettävissä, eikä välttämättä erityisen lujaakaan, mutta kestää väännellä kovettumatta, eikä siks napsahda poikki aikanaan. Quote
Hebster52 Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 No sanohan miks muka vois olla mitä vaan terästä. Happonkestävä esimerkiksi kovettuu ihan järettömän nopeesti kun sitä jousituksen liikkuessa taivutellaan ja sit napsahtaa. Alkuperänen on ihan varmasti työstettävissä, eikä välttämättä erityisen lujaakaan, mutta kestää väännellä kovettumatta, eikä siks napsahda poikki aikanaan. Juu, varmaankin hapokestävä tekee niin. Mutta mitä terästä sitten noi työstettävät vakio jousilatat vois olla kun ei noi kovetu ja napsahda poikki vaikka ovatkin yli 40v. vanhoja? Hardoxia jota ollaan ehdotellu ei miten vaan koneisteta. Jotkut väittää että on sitkeempää kuin tavallinen teräs toiset ihmettelee miks ihmeessä semmoisesta tekis kun se on niin haurasta?? En mitenkään halua väitellä. Minä en noista kovuuksista jne. tiedä hölynpölyä ja siksi kysynkin tyhmyyttäni kaikkee tyhmää.. :D Quote
Guest Mika Raussi Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 No hardox on kultusterästä ja se sitä kestää korkean hiilipitoisuutensa takia. Se tekee siitä myös haurasta ja jousilattoina vaarallista. Uskaltaisin sanoa, että melkolailla normi rakenneteräs on ihan passelia tohon tarkotukseen. Mut eiks säätölattoja saa kaupasta paljon helpommalla? Quote
Guest laiska`s custom Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 toi normaali rakenneteräs on jees,tosin väsyy nopeammin kuin alkuperäinen materiaali. Quote
metake Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 No miksei tuo jousiteräs kelpaa mistä laitoin linkin? Jousiteräksen ominaisuuksiin nimenomaan kuuluu se, että se kestää sitä "edestakaisin" -liikettä niinkuin sen latan kuuluukin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.