Jump to content

Säädettävät takalatat


Guest ari myllymaa

Recommended Posts

Guest Toheltaja

Tarttet rälläkkää, hitsauskoneen ja maalia. Paketissa spaceri vääntösauvakannen alle, pitkä lovettu latta, alkuperäisen katkaiset ja hitsaat siihen vastinpalan. Pitkään lattaan hitsaat jengapalan ja avot. Hitusen joudut rälläköimään tasopintaa latan kartioklunssin varteen että latta istuu tukevasti eikä lotaa. Sorvissa helpointa tehdä katkaistuun lattaan...

 

Voin toki panna norttiaskin kannessa piirustuksetkin sulle tuolla rahalla. Ja aski on täysi vielä :D

Link to comment
ja jos päädyt ruususen tuunaa itse pakettiin, niin mä voin sponssata

ilmaiset hyvät takalaatat -67. ei tarvitse kustomoida omia.

Pysyn kuitenkin alkuperäisessä suunnitelmassa; sais tuon kalmalaatikon ees rullaavaan kuntoon kesäks. Hitsaamista riittää ilman teeseitselattojakin.. Sponssiavun voin kuitenkin ottaa vastaan ;)

Link to comment
Guest Jukitsu

Minkäskokoiset puslat teillä on noissa latoissanne? Siis sellaisissa "bolt-on" latoissa, ei tee-se-itse. Kun tilasin 44mm uretaanipuslat, mutta eihän ne siihen mene vaikka hot matsilla sanoivat, että noita niissä on tullut mukana. Niin, ja se latta ei mene edes sinne sisempään puslaan, että senkin pitäisi sit varmaan olla 48mm. Aircooledilla taisi ainakin olla noita sisempiä 48mm, mutta onko sillä mitään väliä että ovatko ne kantikkaat vai pyöreät. Ulommissa täytyy sitten kantikkaiden kanssa vaihtaa se kansikin, ko, kö? Ja voiko vaikka sisällä olla kantikkaat ja ulompana pyöreät?

 

Pikaista vastausta kaivaten

 

t. Jukitsu

Link to comment
Minkäskokoiset puslat teillä on noissa latoissanne? Siis sellaisissa "bolt-on" latoissa, ei tee-se-itse. Kun tilasin 44mm uretaanipuslat, mutta eihän ne siihen mene vaikka hot matsilla sanoivat, että noita niissä on tullut mukana. Niin, ja se latta ei mene edes sinne sisempään puslaan, että senkin pitäisi sit varmaan olla 48mm. Aircooledilla taisi ainakin olla noita sisempiä 48mm, mutta onko sillä mitään väliä että ovatko ne kantikkaat vai pyöreät. Ulommissa täytyy sitten kantikkaiden kanssa vaihtaa se kansikin, ko, kö? Ja voiko vaikka sisällä olla kantikkaat ja ulompana pyöreät?

 

Pikaista vastausta kaivaten

 

t. Jukitsu

 

Mittaa ne holkit joiden päälle puslat tulee, siitä saat tietää minkä kokoinen pusla sinne kuuluu. Itsellä ainakin 48 kantikas sisällä ja 44 kantikas ulkona. Toiset firmat myy ulos vain pyöreää ja ymmärsin että se sopii kantikkaan tilalle, samaan kanteen, en ole kuitenkaan varma.

 

Kumipuslakin on tiukka holkin päälle, joten uretaani voi olla vielä tiukempi.

 

Niin, ja yleinen mielipide oli, että uretaanit on persiistä kadulla, alkaa nariseen vaikka mitä kikkailis, mutta en tiedä siitäkään, toisen käden tietoa..

Link to comment

Mulla meni tämä hot matsin 'Stay a way' Amerikka

laatat ihan bolt on. Ilman mitään kärvistelyitä..

laatat oli just oikeet malliset, pituset jne..

tosin taka jousituksen suojakupit oli special mallia ja

suojakupin pulttien alle piti laittaa holkit jotta sai astetta rajunmat

pultit paikoilleen..siis hylsy ei olis mahtunut suojakupin reunojen takia

 

-vakio suojakuppien kanssa en olis edes viitsinyt yrittää.

lopuksi täytyy sanoa oikein ookoo tuote... uretaanit puslat eivät natise. ainakaan vielä..;)

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
Guest Toheltaja

Jos saat rosteria jousiteräksenä ni sitte... Vakiolatta kun ei ole viiskakkosta ;)

 

Tulee mieleen tarina jostain hondamiehestä joka kehui tehneensä etutukivarret karkaistusta. Hitusen kannattaa perehtyä asiaan enneku tekee. Voipi muuten käydä vahinko.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Voi olla, että rosteri naksahtaa poikki kun sitä vähän aikaa tuolla auton alla nitkuttelee. Sillä kun on taipumuksena kovettua melkosen helposti.

Link to comment

Nyt mulle tarjottiin jotain **..ox (Hardox? tai jotain???) matskua . En tosiaan muista mikä se nimitys oli.... Sitä saa levyinä ja pitää leikata tilauksesta..

 

Kertokaa nyt tietäjät mikä muka olis oikeaa matskua...

Link to comment
Guest Toheltaja

Hardoxista tehdään esim. maantiekarhujen höyläosiin irtoterät... Kotikonstein ei paljoo porailla, rälläkkä siihe nyt sentään pystyy :)

Link to comment
Guest Toheltaja

kestää hyvin mekaanista kulutusta kyllä. Muuten en suosittelisi. Ei säätölatoilla tee mitään. Ei mullakaan o ku yhdessä autossa sellaset koskaan ollu. Säädät kerran ja vedät sillä sitten.

Link to comment
Ei säätölatoilla tee mitään. Ei mullakaan o ku yhdessä autossa sellaset koskaan ollu. Säädät kerran ja vedät sillä sitten.

 

Sitähän minäkin. Tosimiehet käyttää rautakankea kun pitää vaihtaa takarenkaita... :D

Link to comment
Ei säätölatoilla tee mitään. Ei mullakaan o ku yhdessä autossa sellaset koskaan ollu. Säädät kerran ja vedät sillä sitten.

 

Sitähän minäkin. Tosimiehet käyttää rautakankea kun pitää vaihtaa takarenkaita... :D

 

Mulla meni hermot kankien ja pikkutunkkien kanssa tusaamiseen,helpotti suuresti!

Link to comment
  • 2 months later...
Jos saat rosteria jousiteräksenä ni sitte... Vakiolatta kun ei ole viiskakkosta ;)

 

Tulee mieleen tarina jostain hondamiehestä joka kehui tehneensä etutukivarret karkaistusta. Hitusen kannattaa perehtyä asiaan enneku tekee. Voipi muuten käydä vahinko.

 

Vielä tästä lisää... Elikkä jos rosterista tekis niin pitäskö olla tuota 52 laatua vai ymmärsinkö väärin?

 

Onko näistä Ruukin tuotteista hyötyä?

Link to comment
  • 3 weeks later...

Vielä minua ihmetyttää miksi pitäs käyttää jotain erikois kovaa "650" terästä tai Hardoxia näihin.

 

Orggis latat ei varmastikaan ole mitään ihmeellisempää sillä niihinhän poraa tavallisella mustalla teräsporalla reikiä ja ne taivutetaan melkeen polven yli käsin...

Link to comment
Guest Mika Raussi

No sanohan miks muka vois olla mitä vaan terästä. Happonkestävä esimerkiksi kovettuu ihan järettömän nopeesti kun sitä jousituksen liikkuessa taivutellaan ja sit napsahtaa. Alkuperänen on ihan varmasti työstettävissä, eikä välttämättä erityisen lujaakaan, mutta kestää väännellä kovettumatta, eikä siks napsahda poikki aikanaan.

Link to comment
No sanohan miks muka vois olla mitä vaan terästä. Happonkestävä esimerkiksi kovettuu ihan järettömän nopeesti kun sitä jousituksen liikkuessa taivutellaan ja sit napsahtaa. Alkuperänen on ihan varmasti työstettävissä, eikä välttämättä erityisen lujaakaan, mutta kestää väännellä kovettumatta, eikä siks napsahda poikki aikanaan.

 

Juu, varmaankin hapokestävä tekee niin. Mutta mitä terästä sitten noi työstettävät vakio jousilatat vois olla kun ei noi kovetu ja napsahda poikki vaikka ovatkin yli 40v. vanhoja?

 

Hardoxia jota ollaan ehdotellu ei miten vaan koneisteta. Jotkut väittää että on sitkeempää kuin tavallinen teräs toiset ihmettelee miks ihmeessä semmoisesta tekis kun se on niin haurasta??

 

En mitenkään halua väitellä. Minä en noista kovuuksista jne. tiedä hölynpölyä ja siksi kysynkin tyhmyyttäni kaikkee tyhmää.. :D

Link to comment
Guest Mika Raussi

No hardox on kultusterästä ja se sitä kestää korkean hiilipitoisuutensa takia. Se tekee siitä myös haurasta ja jousilattoina vaarallista.

 

Uskaltaisin sanoa, että melkolailla normi rakenneteräs on ihan passelia tohon tarkotukseen.

 

Mut eiks säätölattoja saa kaupasta paljon helpommalla?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...