Jump to content

URHON AJOT 11.5.2008 - yleistiedotus


Recommended Posts

Kokosin tähän yhteen aikaisemmat urtsi-tiedotteiden aiheet.

 

11.5.2008 URHON AJOJEN AIKATAULU

 

Varikon ovet aukeavat tiimeille kello 8.00

8.30 alkaa katsastus (katsastus tarkoitus suorittaa puolessa tunnissa, joten autot oltava jonossa kello 8.30)

9.00 yleisöä sisään

8.00-9.00 rataan tutustumista kävellen, pyörällä yms. äänettömällä välineellä.

9.00 kuljettaja/lippumies kokous, paikalla koko tiimi!

9.15-10.00 rata auki testausta varten. (tässä välissä vielä mahdollista katsastaa jos 8.30-9.00 ei keretä kaikkia)

10.45 lähtöön järjestäytyminen

11.00 lähtö

11.00-17.00 ahkeraa ajoa

18.00 melu seis ja pois radalta.

 

Tekniset asiat

 

- Meluraja 97db. Mitataan pakarista puoli metriä yläviistoon koneen käydessä 4500rpm.

 

- Jokaisella tiimillä tulee olla auton alle sen ulkomitat ylittävä valumissuoja, tälläiseksi sopii esim. nestettä läpäisemätön kevytpeite

 

- Jokaisella tiimillä tulee olla noin neliömetrin kokoinen öljynimeytysmatto

 

- Jokaisella tiimillä tulee olla vähintään yksi 6kg sammutin käytettävissään, ottakaa toki mukaan pienemmätkin sammuttimet

 

Aikaisemmat tekniset ym. säännöt löytyvät helpoiten Urtsin omilta www-sivuilta osoitteesta http://www.urhonajot.fi

 

Puavo / Urhon Ajot ry tiedottaja

Link to comment
Guest Toheltaja

Suomen tivoli lippis päässä? sininen paita jossa FVWA seljäässä, ja pellehermannikutrit tursusi lippiksestä. Sormet syyhysi joka pilttuussa hirvee tohina ja vapina päällä kyselyn lisäks.

 

Melkeen luuli että hää oli jossain tiimissä tallipäällikkönä :D Ehkä enskaudelle sitten Matilla oma tiimi?

Link to comment
Suomen tivoli lippis päässä? sininen paita jossa FVWA seljäässä, ja pellehermannikutrit tursusi lippiksestä. Sormet syyhysi joka pilttuussa hirvee tohina ja vapina päällä kyselyn lisäks.

 

Melkeen luuli että hää oli jossain tiimissä tallipäällikkönä :D Ehkä enskaudelle sitten Matilla oma tiimi?

 

Sehä ol Satelite

Link to comment
Suomen tivoli lippis päässä? sininen paita jossa FVWA seljäässä, ja pellehermannikutrit tursusi lippiksestä. Sormet syyhysi joka pilttuussa hirvee tohina ja vapina päällä kyselyn lisäks.

 

Melkeen luuli että hää oli jossain tiimissä tallipäällikkönä :D Ehkä enskaudelle sitten Matilla oma tiimi?

 

Tää ei tainnu olla kuitenkaan Matti? Tai sitten mä en erota harrastelijoita toisistaan...

Link to comment
Guest matti87
Suomen tivoli lippis päässä? sininen paita jossa FVWA seljäässä, ja pellehermannikutrit tursusi lippiksestä. Sormet syyhysi joka pilttuussa hirvee tohina ja vapina päällä kyselyn lisäks.

 

Melkeen luuli että hää oli jossain tiimissä tallipäällikkönä :D Ehkä enskaudelle sitten Matilla oma tiimi?

 

mulla oli kyllä Chrstian albers midland lippis päässä

Link to comment

Melko luotettavasta lähteestä saamani tiedon mukaan molempien tiimien kuljettajat olisivat päässeet juttutuokiolle päätuomarin kanssa.

 

Tarkoituksena ei ole tehdä Urtsista liian jännittävää.

 

Tällä kertaa oli myös onnea mukana. Joku toinen mutka ja vastaava tilanne olisivat voineet johtaa hyvin toiseen tilanteeseen.

 

Kiitokset kaikille järjestämisessä avustaneille.

Link to comment

Kurre on kyllä hyvin oikeassa siinä että onneakin oli mukana tässä onnettomuudessa. Simppeli tekninen vika joka hävittää etujarrut, ei ole mikään erityisemmän mukava tapahtuma koko radan nopeimmassa kohdassa. Pikaisella laskutoimituksella saatiin vielä aika hemmetin korkeat nopeuslukemat tuohon pääsuoran päähän.

 

Muistan kun aikoinaan kuplassa oli nopeusmittari joka näytti suht oikein, se näytti suoran päähän 125kmh just ennen jarrutusta, ja nyt oli kyllä aika runsaasti kovempi vauhti.

 

Ajaminen kuskin paikalta tuntui toki hyvinkin jännittävältä, ja kuten keskusteltiin niin ongelmia tulee silloin kun huomiokyky alkaa suuntautua liikaa pelkästään edellä/takanatulevaan. Silloin onnettomuuksia voi syntyä ilman teknisiäkin vikoja. Allekirjoittanutta tuo tapahtunut varmasti hillitsee, vaikka olisi tuo vähemmän kantapään kauttakin voinut tapahtua :)

 

Puavo @ dwl

Link to comment
Guest Jukki

Itseä näin ensikertaa ratin takana radalla ei niinkään paljon jännittänyt nopeus, vaan ne nopeuserot.

 

Vrt. kierrosajat 1:41 jotain ja meidän 2:07 ja jotain...

 

Tuli välillä olo että ollaan vähän väärässä sarjassa...

Link to comment

Voi, DWL autosta katosi jarrut ja auto paiskautui pääsuoran päässä rengasvalliin.

 

Jännittävyydellä tarkoitin kyllä enemmänkin tilannetta yleisön kannalta eli enemmän "maaliin" päässeitä ja tasaisempia kierrosmääriä.

Link to comment

:D hahhah vai tälläistä te täällä kirjoittelette... itseasiassa lippis oli www.ironsky.net promolätsä ja mitäs sitä nyt kaverin kaa pyörittiin ja kyseltiin kun itsekkin eka kertaa olin urtsissa. Ois perhana intoa itselläkin joskus päästä radalle ajelemaan mutta ei oikeen taida olla mahiksia. Aamulla ois kai päässy omalla autolla kokeilemaan mutta oltiin vielä nukkumassa tuolloin.

Link to comment

DWL:ällä ei kyl ollu tuuria... mitä Antikaisen ja muitten kanssa katottiin ja itsekkin tuota kattelin vähän tarkemmin nii oli kyllä yhdellä sökeröllä koko auto. Noh eiköhän tuo tuosta oikomalla mene...

Link to comment
Hitto. KLR löysi meidän piilottaman luotettavuuden, tais lähteä savumerkein veke. Ja yrittihän sitä Bogeyracingi ja päätuomari metsästää auton takaa muutamaan otteeseen.

 

;^)

 

Mä olen oppinut, että kaikki sähkölaitteet toimii sinisellä savulla. Kun savu pääsee ulos, ei laite enää toimi. Onko teillä sähkömoottori?

post-201-13888359947261_thumb.jpg

Link to comment
:D hahhah vai tälläistä te täällä kirjoittelette... itseasiassa lippis oli www.ironsky.net promolätsä ja mitäs sitä nyt kaverin kaa pyörittiin ja kyseltiin kun itsekkin eka kertaa olin urtsissa. Ois perhana intoa itselläkin joskus päästä radalle ajelemaan mutta ei oikeen taida olla mahiksia. Aamulla ois kai päässy omalla autolla kokeilemaan mutta oltiin vielä nukkumassa tuolloin.

 

Kimmo A:lta kysyt tallipaikkaa, taisi joskus olla tiimiläisiä hakusessa.

Link to comment
Hitto. KLR löysi meidän piilottaman luotettavuuden, tais lähteä savumerkein veke. Ja yrittihän sitä Bogeyracingi ja päätuomari metsästää auton takaa muutamaan otteeseen.

 

;^)

 

Mä olen oppinut, että kaikki sähkölaitteet toimii sinisellä savulla. Kun savu pääsee ulos, ei laite enää toimi. Onko teillä sähkömoottori?

 

Taidanpa kaivaa jostain Matin kuvan, oon nimittäin nähny saman kaverin siellä ennenkin... :)

 

Ps. On meillä sähkömoottorikin mutta se on etupuolella... :)))))

 

Pasi

Link to comment
Pojat pojat!!

Kohta tulee penalttia!

 

Onks se samanlaista penalttia ku sunnuntaina oli tarjolla? Ku joku ratiossa huuteli että "Kurrelle huomautus, Kurrelle varoitus" Vai oraviako siellä radalla juoksenteli, niistäkö ne varoitteli?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...