Guest Toheltaja Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Mistäs suapi sellasia pesiä, joissa kollektori ei tuu yhtään öljypohjaa alemmas ja on keskellä autoa? Mulla ois tilaa ylempänä vaikka kuinka, ja muutenkin jää raappimaan kynnyksiin tuosta sitte. Isolaippanen mielellään sais olla, joko pingpong tai sitte mallia race, eli pitkällä kollektorilla. Yhden pikkulaippasen löysin vintiltä, joka muuten hyvä, mutta kollektori on liki 100mm pois keskilinjasta... Quote Link to comment
mikan Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Eikös Jopen putken jokkissarja ole juuri tuollainen tai sitten muistan väärin. t. Mika Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 ja kusta saa Jopen putken Joojoomis settejä? Ois mukava nähdä ennenku soittaa jopelle että roiskii matkikseen moisen... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Tää on ilmeisesti Jopen sarja: Quote Link to comment
Sakke Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 KK:sta saa isolaippasta.Kysäse Juhalta. Quote Link to comment
metake Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Pikkulaippainen (2-pulttinen) Kadron, tosin muuta hyvää siinä ei taida ollakkaan kuin ylhäällä oleva kollektori... Quote Link to comment
mikan Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Eiks Jopen putkella ole myös 4-1, eikä vain kuvissa oleva 4-2-1? t. Mika ps. T:mi JOPEN PUTKI Pohjankyröntie 87 61500 ISOKYRÖ (06) 478 4429 Quote Link to comment
DOODAH Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Joo on myös 4-1 putki. Kuvassa vasen. Jopen putket rullattu näköjään isommalla rissalla. Siitä helpoiten erottaa ulkomaan putkista. (toi oikeanpuoleinen ömpi tai fukpäk) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 tuo 4-2-1 näyttää ainakin tulevan ihan yhtä alas ku perinteisetkin verraten esim kuvassa nkyväähn hihnapyörään. Saiskohan noista väänneltyä semmosen sitte kasaan missä kollektori nousee oikeesti reilusti ylemmäs. Sivusuunnassakin on tilaa käyttää, vaikka kolmostyyppimallistakin laittaa... Quote Link to comment
Lasse Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 No kallistaa noita takapyttyjen käyriä eteenpäin kunten fukfäkin on tehny. Ja sitten muutama ryssänmutka jos muu ei auta. Joposport myy ainakin käyräsarjaa jolla kollektorin saa vaikka kattoon. Siinä nuo mutka on melkolailla tuon fukin säteellä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 ei vaan ois aikaa alkaa mistään legoista tuota tekemään just ny. Taidan mennä tän kiiruksen yli ihan tolla isolaippasella ja irvistelen sen näkyessä helman alta rumasti :( Kattottaan sitte heinäkuussa paremmin tuota putkisarjaa :) Quote Link to comment
DOODAH Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Tällä sen kattoon saa, ja ylikin. Tommonen uusi paketissa löytyy multa, jos joku semmosta tarvii. Itelle ostin lähinnä turboputkivärkiksi, mutta ne hommat jäi ja turboki myydy... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 tolla poistuis kollektoriongelma, ja mahtuis kyl hienosti. Tosin tulee joko takalasista tai konepellin reunasta ulos tuo torvi :D mitähän sanois konttorin setä... hahha Quote Link to comment
metake Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Tuosta VW-sport putkesta laikalla vaimennin pois ja isolaippa tilalle, ei tekijämiehelle paha homma ;) Siinähän on kollektori melko ylhäällä? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 mun mittapuun mukaan samalla tasolla ku muissakin pesissä, kö alimmat putket on aikalailal vaakatasossa. Quote Link to comment
Tomppa Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Näitä KAIKKIA on hyllyssä: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=157 Olen menossa varastolle tänään niin voisin tutkailla hieman tuota kollektorin sijaintia. Sivusuunnassahan tuon siirtely lienee mahdotonta, mutta putkea vääntämällä voisi saada kollektoria ylemmäs? Quote Link to comment
metake Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 mun mittapuun mukaan samalla tasolla ku muissakin pesissä, kö alimmat putket on aikalailal vaakatasossa. Siinä pikkulaippasessa Kadronissa alimmat putket nousee ylöspäin kollektorille. Quote Link to comment
tmm Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Näin on. Kahden pultin Kadronissa kollektorin alareuna on öljypohjan tasolla. Ylimääräinen löytyy - laitan myynti-ilmon. -Tuomas Quote Link to comment
metake Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Samoin se Kadronin mitättömän pieni vaimennin ei ole "suora, läpihengittävä", vaan kammio mallinen ja kokoonsa nähden yllättävän hiljainen, huomattavasti glasspackia hiljaisempi. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 ei taida olla se mukavin vaihtoehto tuo kadroni noihin virikoneisiin... Nyt se heitetään 1600 pannuun, ja tovin päästä 1600+ pannuun, joten ei sitä ahistavintakaan mallia haluis laittaa... Eli kollektori sais olla tossa linjassa öljypumpun kannen kohdilla. Jos jollaan on tosta kadronista kuvaa ni kiinnostais nähdä. en kuukkelilla het löytäny, enkä paperikuvastoistakaan (tosin olivat vuosmallia 199? Quote Link to comment
Guest Jukki Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Mites sitten joku tämmönenn??? Löysin tämmösen tuolta maailmalta ja tää on nyt pörisemässä meitin Urtzi-leluautossa. Tosin ilman tota viimestä kippuraa niin ei laske mistään kohtaa öölipohjan alapuolelle. Jostagin raken-nuss sarjasta tääkin on väsätty. Tuttua näköö mihinkään verrattuna???? Quote Link to comment
metake Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Jos jollaan on tosta kadronista kuvaa ni kiinnostais nähdä. en kuukkelilla het löytäny, enkä paperikuvastoistakaan (tosin olivat vuosmallia 199? No Kuumien Autojen sivuilta löytyy: http://www.hotcars.net/Prod/viewpict.as ... 815-90.jpg Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.