Hebster52 Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 Vinkkejä kaasarien osien puhdistukseen. Ovat nyt kellertävän pintaisia ja mielellään sais niistä "uuden näköisiksi". Ovat avattu ja kaikki sisuskalut irti. Lohko näyttäis olevan maalattu jollain "vannehopea" paukkupullo värillä. Pitääkö kylmästi vaan ottaa teräsharja käteen ja hioa pois vai löytyisköhän jotan jota vois ruiskuttaa päälle ja käymis ajan jälkeen pestä esim. kuumalla vedellä tai jotain? Magnesium lohkot ovat ehkä herkkiä syövyttäville aineillekin joten mitä vaan ei voi käyttää...? Kaikki tiskikoneeseen, ja kuumin ohjelma päälle? :D Quote
NO H2O Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 Putsasin omien kaasareiden alumiiniset imusarjat ja putsarin kotelot Nitromorssilla, tuli hyfät, olivat siis maalata tursittu... Kuulemma varaosaputiikeissa on jotain kaasarinputsauslitkua suihkepullossa, varmaankin jollain tuommoisella voisi kokeilla? Itse olen käyttänyt osien putsaamiseen bensaa, löpöä ja nyt viimeisimpänä Biiiltemaan rasvanputsauslitkua, joka pestään vedellä pois. Ihan pätevää ainetta jos on paikka missä pestä... Varaosaputiikeista muuten löytyy erilaisia messinkisiä (?, kait ne kellertävät harjat messinkiä on...) harjoja joilla se sitkeämpi lika lähtee helposti pintaa särkemättä irti. Quote
Virtanen Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 Oksaalihappoa kannattaa kokeilla, saa esim. apteekista tai itse uuttamalla raparperista ;-) Quote
Guest Toheltaja Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 ja pirkka konetiskiainekin on aika kovaa, mutta parempi pestä fairilla sen jälkeen, muuten voipi hapettua... Quote
Marko Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... 55&kieli=1 Tolla lähtee paskat hankaamatta. Maaliin en ole kokeillut mutta kaasarit tulee pinnalta täysin uuden kirkkaiksi. Joku vuos sitte tais olla hintaa joku 20e/prk Purkilla putsaa tuplat ja muutakin jos ei ruiski ohi paljon. Quote
Urpo Hönö Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 Hyväksi koettua on myös asetoni ja sitruunahappo. Jos oikein kiiltävää haluaa siis. silkkaa likaa nekään eivät irroita. Lian irrottamiseen olen käyttänyt höyrypesintä. Quote
Guest Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 Mä putsasin lohkot aluksi teijo osapesurissa ja lopuksi lasikuulapuhaltamalla. ennen puhallusta tietysti teippasin kaikki laakeri ja tiivistyspinnat ja helvetin hyvä tuli. Quote
Guest Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Itse olen käyttänyt ulträänipesussa kaasarin osat kun totesin ettei muuten oikein tullut puhdasta. Litkuna pesimessä oli teollisuudessa käytettävää rasvanpoistoainetta. Quote
-tipi- Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Meillä käytettiin teollisuudessa ultraäänipesurissa pesuaineena astianpesukoneen huuhtelukirkastetta. Quote
Tanhis Posted September 4, 2008 Posted September 4, 2008 Tuossa mallia pelkästä lasikuulapuhalluksesta lähtökohtaoli sellainen kuin nuo yleensä ovat 40-vuoden käytön jälkeen Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.