Guest eemeli Posted December 1, 2004 Posted December 1, 2004 Hep! Kiuas näyttäsi kenties alkavan kokoontua tämmösillä jutuilla: 69*90,5 vakiokammella ja vakioveiveistä painotetuilla yksilöillä nokaksi engle W110, nostajat mahle öljyjäähdytys doghouse + t4 jäähdytin (hankintalistalla) huohotusjärjestely empin venakopista kansiksi vakiokansista muokatut kaasareiksi 2*wbr idf 40 kärmespesän olis tarkoitus huolehtia siitä, että poltettu verolitku poistuu tehokkaasti, ja vaimentimia tullee varmaan 2. öljynsuodattaja toki myös tulossa messiin. niukasti kevennetty vauhtis puristussuhde... aikomus oli päästä tuonne 9:n nurkille. Se miten sinne päästään, ei vielä ole aivan varmaa... eli tarttee lukea lisää teoriaa ja jatkaa kyselyitä. Ilmeisesti kurkuiksi olisi passeli koko 28 mm, muut kaasarin arvot sitten onkin melko lailla liian monetta kotimaista kieltä vielä. Mitä siis kaasarin muiksi arvoiksi? Venttiilikoko pysynee ihan vakiona, uskoisin niiden vielä riittävän tähän pataan. Sähköistä bensapumppua olen miettinyt, että olisko parempi, pysyskö paremmin vakiona ja sopivana tuo bensiini paine? Myös varoituksia kuunnellaan. Mitenhän lienee, tarviiko tässä vielä säätöä nokkapyörälle, joka vois siis olla myös alumiininen, kun semoinenkin löytyy. -eemeli- Quote
-MITO- Posted December 1, 2004 Posted December 1, 2004 Kannattaa miettiä kaasareiksi myös Kadroneita nurkkiin. Edulliset ja toimivat. Epäilevät tuomaat voi tutustua tähän sivustoon http://www.lowbugget.com/kadronklass.html Quote
Racing Posted December 1, 2004 Posted December 1, 2004 Vauhtis 5.5-6kg,weebereihin 30mm kurkut ja Nokaksi 120 Engle tai 45 Scatti,Vetää lähes yhtä alhaalta eikä yläpää lopu kesken 110 Engle on lässy nokka tuplaweeber moottoriin...Vakiobensapumppu riittää. Ruttua noin 9. sulle riittää perusnokkapyörä ilman säätöä. Quote
Guest Posted December 1, 2004 Posted December 1, 2004 >Hep! Hep hep. heittelen tässä tylyn lyhyesti jotain. >69*90,5 vakiokammella ja vakioveiveistä painotetuilla yksilöillä Särötarkastus >nokaksi engle W110, nostajat mahle Muista nokkarasva ja järjelliset jousipaineet. Ei tarvii tuplajousia. Öljynpaineet ylös ennen ekaa oikeata starttausta. EI synteettisiä öljyjä vaan jotain halpaa mineraaliöljyä, 10W40 tms. Sitte heti startista kierrokset 2000 ja pidät ne siellä jollain ilveellä, hiukan voi aaltoilla. Siinä voi koittaa hakea säätöjä seoksiin ja sytkään. Pidät kierrokset selkeästi yli tyhjäkäynnin 15-20 minsaa. Sit voi pudottaa tyhjäkäynnille ihan hetkeks ja sammuttaa sitten koneen. Nokka on nyt sisäänajettu ja toivottavasti hioutunut ja karkaistunut nostajien kanssa. Vaihda öljyt. Ei vieläkään synteettistä. Säädä venttiilit/tarkista välykset. Nyt voit lähteä ekalle testilenklille. Ei täyskiihdytyksiä, mutta kiihdytä normaalisti ja anna sen jälkeen vauhdin hidastua moottorijarrutuksella. Toista eestaas useita kertoja. Voit pitää taukoja ja ajella normaalisti, käyttäen ehkä 60-70% tehoja. Kun olet saanut jotain tunnin tai pari ajeltua, parisataa kilsaa, vaihda taas öljyt. Nyt voi laittaa parempaa. Ei synteettistä. (ja vaihda filtteri, jos sellainen on.. onhan?) Seuraavien 1500km ajan vältä täyskiihdytyksiä minkä pystyt, ja vaihda öljyt 1500 kohdalla. Jos ihan hirvee mieliteko on käyttää synteettisiä, niin siitä vaan. Lue foorumeita ja ota selvää mitä ihmiset ovat siitä. Itse en käytä. >öljyjäähdytys doghouse + t4 jäähdytin (hankintalistalla) :) >kaasareiksi 2*wbr idf 40 oikein passelit >kärmespesän olis tarkoitus huolehtia siitä, että poltettu verolitku poistuu >tehokkaasti, ja vaimentimia tullee varmaan 2. Miten? Peräkkäin ei kannata, tulee pitkä putki eikä toimi niin hyvin ku lyhyellä yksivaimennnin-putkella. Dual Quiet packeista en ikinä tykänny, mutta jotkut tykkää. >öljynsuodattaja toki myös tulossa messiin. Ah, hjuva >niukasti kevennetty vauhtis 2-3 kiloa pois, tulee soppeli >puristussuhde... aikomus oli päästä tuonne 9:n nurkille. Vähän alle. >Se miten sinne päästään, ei vielä ole aivan varmaa... eli tarttee lukea >lisää teoriaa ja jatkaa kyselyitä. Männät laskelmissasi 1,4mm päähän pytyn yläreunasta ja puristussuhteen hierominen kohdalleen pääasiassa palotilan tilavuutta muuttamalla eli kantta laskemalla sopivasti (Puristussuhde nousee). Jos menee hiukan ohi tavoitteen, niin hienosäätöä saa palotiloja kaivertamalla (puristussuhde laskee) tai laittamalla pyttyjen ja lohkon väliin ohuemmat (puristussuhde nousee) tai paksummat (PS laskee) korokerenkaat. Aivan minimi etäisyys pytyn yläreunasta olisi tuommoiseen huolettomaan katukoneeseen 1,2mm. Maksimia ei ole, mutta mitä isompi matka sitä heikompi hyötysuhde tai jotain.. palotapahtuman tehokkuus kärsii. >Ilmeisesti kurkuiksi olisi passeli koko 28 mm, muut kaasarin arvot sitten >onkin melko lailla liian monetta kotimaista kieltä vielä. >Mitä siis kaasarin muiksi arvoiksi? En osaa ku Dellorton suuttimia ja muita hilppeitä, zorry. >Venttiilikoko pysynee ihan vakiona, uskoisin niiden vielä riittävän tähän >pataan. 40x35.5 olis ihan paikallaan mutta vakio 35.5 x32 riittää kyllä. Huomaa että vakiona löytyy myös 32x30mm joka alkaa olemaan tosi pieni tohon. >Sähköistä bensapumppua olen miettinyt, että olisko parempi, pysyskö >paremmin vakiona ja sopivana tuo bensiini paine? Jep. >Myös varoituksia kuunnellaan. Tuplaa budjetti ja aikataulu jo nyt. Ei harmita myöhemmin niin kovasti :D >Mitenhän lienee, tarviiko tässä vielä säätöä nokkapyörälle, joka vois siis >olla myös alumiininen, kun semoinenkin löytyy. Ei tarvii. Jan Quote
mikko k Posted December 1, 2004 Posted December 1, 2004 Edellisiin lisäten: 40*32 venoilla parempi täyttö ja taloudellisuus, ehkä myös teho. Säädettävä nokkapyörä --> KYLLÄ, koska nokka täytyy ajoittaa jokatapauksessa. Kurkut ehkä tosiaan 30mm, säädöt joutuu hakemaan sitten kun kaikki on kasassa, ennemmin ei kovinkaan tarkkoja arvioita voi suuttimista antaa. Quote
DWL_Puavo Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 Vielä vaimentimista: itte olen ajatellut melkein kaikki 1-vaimenninratkaisut miun makuun turhan äänekkäiksi, testattu on glasspäkit, hideoutit, quietpackit ja phatboyt. Joten olen ei-matemaattisesti ja tehon kannalta varmaan huononsorttisesti päätynyt tupla-hideouttiin jossa kummassakin loksussa ison hideoutin lisäksi glasspäkit ottamassa matalaa päätä pienemmäksi. Molempiin loksuihin senkin takia, että perstuntumalla oli muuten hyvinkin selkeästi havaittava ero kierrosten yläpäässä sillä, oliko 1 vai 2 ulostulorööriä. Tosin äänenpainekin lisääntyi taas 2-röörisellä mallilla. Kompensoin sitä ostamalla isommat kaasarit periaatteella "imuäänien pitää olla kovemmat kuin pakoäänien". Puavo@dwl.fi Quote
Ketsa Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 Tuosta nokan ajoituksesta... Jos lähtöajatuksena olisi se, että haluaa ajoittaa nokan alkuperäiseen ajoitukseen (nollaan), niin minkä suuruisia korjauksia on nokkapyörältä joutunut tekemään esim. kansien laskusta ja venttiilitöistä johtuneiden geometria muutosten tähden? OHC- tyylisissä moottoreissahan muutostarve on selkeä kun materiaalia poistetaan lohkosta tai kannesta, mutta syntyykö kuppelon motissa niin suurta ajoituksen muutosta, että sillä on merkitystä keskivertovirittelijälle? Quote
DWL_Puavo Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 Geometriamuutoksissa mikäli välykset pysyvät samana, ei venttiilin "nousuunlähtemiskohta" muutu laisinkaan. Se vaikuttaa venttiilin nousu/laskunopeuteen eri nousukohdissa, ja mikäli geometria ei ole kohdallaan, vaikuttaa se myös maksiminostoon. Hieman sama kun jos vaihtaa esim. vakiokoneeseen 1.25-vipat - geometria muuttuu mutta nokan ajoitus ei. OHC-systeemeissä ajoitus muuttuu ilmeisesti sen takia, että nokkaketjun/hihnan kiristimet kiristää vain toiselta puolen ketjua/hihnaa, jolloin nokan asento kampeen nähden muuttuu. Puavo@dwl.fi Quote
Lasse Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 Mulla on vastaavan tyyppisessä koneessa idfissä 28 kurkut. Eli ainakaan yli 30 kurkkuja ei kannata suunnitella. Soitapa Heikolalle free tehnicsiin, sieltä löytyy infoa ja suuttimet hyllystä kun pääset siihen pisteeseen. Quote
mikan Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 Motti siis 1776. Jos maksimiteho valitulla nokalla on n. 5000 rpm:n paikkeilla niin 30 ventureilla pitäis pärjätä. Alkuun pääset kun laitat pääsuuttimeksi 120 (4 kertaa venturi) tai 130 (turvallisempaa laittaa hieman rikkaampi). Ilmasuutin yleensä 180. Tyhjäkäyntisuutin 55 tai 60. Emulsioputki (mikä hitto sen nimi nyt olikaan) melkein aina tyyppiä 2. Imutorvet kannattaa laittaa aina. Noilla alkuun... EDIT: Siis olikin kyse Webruista ja mä tarinoin Lortoista. No antaa olla... t. Mika Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.