Jump to content

www.PorVWoo.fi


JaniM

Recommended Posts

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

No todennäköisemmin. Ainakaan ilmajäähdytteisissä ei ole. Pääasia että ei ole tusinavanteet, Empi,Brm,Rader..

Eipä se maailmaa kaada vaikka löytyiskin jostakin vesivessasta.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

No kokeilemalla minäkin olen noita tehnyt.

Eli kaikki on kantapään kautta opittu ja nettiä selaamalla. Mitään kouluja ja kursseja noita varten ei ole tullut käytyä tai en ainakaan huomannut ku ingenjööriksi luki.

 

Ei muuta kuin kokeilemaan.

Link to comment
Siis minä en voi ymmärtää miten työ peltisepot väännätte suorasta pellistä näitä !

Toisalta hyvä etten ymmärrä, joutusin itte vielä kokeilee / opettelee samaa :D

 

Samaa mieltä. Vaikka välillä pääsee livenä pällistelemään, niin siltikin on vaikea ymmärtää miten nuo muodostuvat.

Link to comment
  • 1 month later...

Ei mitään, pari diagonaalia lisätään että saadaan vääntöjäykkyytä kurvailua varten.

No hetken aikaa saa olla nyt laatikoiden päällä killumassa, et saadaan haliin tilaa ja alkaa parsiminen. Ihan riittävän herkkä torni nyt..

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Toheltaja

meinaakko että kolkin tuo painevalua oleva ropelli kestää tuon massan, ja moniurahihnan? muutamia nähny menneen rikki ihan liian kireen laturinhihnankin takia... On varreltaan aika ohut, mutta jos balanssissa on, eikä remmi o tiukalla niin liene toimii kivasti

Link to comment
  • 4 weeks later...

Eipä ole tullut vielä mitattua ja laskettua. Tänään vasta tuli tuo.

Pitäis vissiin aika lähellä olla oikein nyt suhde.

Kivaa tuossa ku on magneettikytkin, niin voi tehdä MadMax tyyliin remulin ujelluksen pois päältä.

Ainut miinus ei saa hihnaa pysähtymään..

Link to comment

Ei pysty magneettikytkimellä pienempää...

 

No niin, suhteeksi jäi 1:2.5 eli alhaalta lähdetään ahtaamaan. Vielä kun jaksais laskea joku päivä, kuinka paljon oikeasti ahtaa tuolla tulevalla sliparikoneella.

Link to comment

Jos tuon vauhtishihnapyörän kehän pituus olisi vaikka 0,7m ja kone kiertäisi 6500 1/min niin remmin nopeudeksi tulee 4550 m/min eli yli 270km/h. Kytkin pohjaan ja 900 1/min tyhjäkäynnillä remmin nopeus putoaa alle 40km/h ja kohtuu äkkiä... Kannattaa panostaa remmin kireälläpidon suunnitteluun muutama hetki :-)

Link to comment

Nyt ei pitäis tulla ongelmaksi ainakaan hihnan läpätys ku lyhyt hihna. Taitaa ahtimen päästä alkaa ekana luistaa.

240mm on tuo vauhtiksen halkaisija ja remulin 95mm, jos nyt jotakuta kiinnostaa.

Mutta katotaan kuin toimii, kerrankin tilaa käytettävissä asennukssa joka suuntaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...