Jump to content

jatkamme taas hyvää harrastusta...


Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ostiko Jani Alaranta koneen todella noiden kuvien perusteella ajoon oletusarvona kiinni ja ajoon, näitä vanhan ajan kauppamiähiähän on netti pullollaan.

vai onko tässä kyse nyt ainoastaan Hannun tekemien ilmoitusten lynkkaamisesta,

 

Ilmoitukset mallia halpa ja hyvä, todellisuus kallis ja paska.

 

Koneen hinta = 400€

Toimituskulut = "" €

Sundholmin julkinen lynkkaus = Priceless

 

Varsinkin kun hyvällä tuurilla saa vielä mahdollisesti koneen palautettua ja rahat takaisin.

Eli mitä tässä vaiheessa tuli hintaa julkiselle lynkkaukselle, ei hevon paskaakaan...

Link to comment
Guest jparkkin

Olen itse oppinut perisuomalaisen "rehellisen" kaupankäynnin salat onneksi halvemmalla tavaralla, ja jälkiviisas on helppo olla. Silmät kiinni ei kannata mitään ostaa, ja tavara kannattaa laittaa ostajalle vasta kun rahat on maksettu tilille.

 

Jos myyjä on todellakin puhunut ajokuntoisesta koneesta(mitä tuo 400€ hinta vastaa mielestäni hyvin), näyttäisi näillä tiedoilla olevan kyseessä huijaus. Kriteerit täyttyy jo noilla puhkiruosteisilla venakopilla.

 

Ruostepinnoite näyttäisi vastaavan toiselle kultausta.

 

Tuon näköisestä koneesta en olisi maksanut mitään. Alkaa metrit olla täynnä lähes joka osalla ilman koneistuksia ja armotonta hinkkausta...

 

Eikös myyjä olekin omien sanojen mukaan luopumassa VW-harrastuksesta...

Link to comment
Olen itse oppinut perisuomalaisen "rehellisen" kaupankäynnin salat onneksi halvemmalla tavaralla, ja jälkiviisas on helppo olla. Silmät kiinni ei kannata mitään ostaa, ja tavara kannattaa laittaa ostajalle vasta kun rahat on maksettu tilille.

 

Jos myyjä on todellakin puhunut ajokuntoisesta koneesta(mitä tuo 400€ hinta vastaa mielestäni hyvin), näyttäisi näillä tiedoilla olevan kyseessä huijaus. Kriteerit täyttyy jo noilla puhkiruosteisilla venakopilla.

 

Ruostepinnoite näyttäisi vastaavan toiselle kultausta.

 

Tuon näköisestä koneesta en olisi maksanut mitään. Alkaa metrit olla täynnä lähes joka osalla ilman koneistuksia ja armotonta hinkkausta...

 

Eikös myyjä olekin omien sanojen mukaan luopumassa VW-harrastuksesta...

Link to comment

Miksei Hanski sano mitään (paitsi että toi Jani A:n tiedotteen tänne foorumille ruodittavaksi)? Oletko mielestäsi myynyt lupaustesi mukaisesti täysin toimivan, suoraan ajoon kelpaavan koneen ja nyt sinua syytetään aiheetta?

 

Avaudu nyt vähän ja kerro tarina omasta näkökulmastasi, kun kerran avasit keskustelun.

Link to comment

Oho,

 

Hannun myynti-ilmoituksia seuranneena niissä yleensä kuvat on...

 

Miksi Hannu tällä kertaa mahtoikaan olla myymässä konetta ilman kuvia...

Kai se päivän selvää, että ketään sitä olisi ostanut tuolla rahalla, jos kuvat olis nähny.

 

Hannulle terveiset, et kovalla kauppamiehellä on tietty kova rahantarve,

ja täytyy eroon päästä... mutta joku roti sentään tähän hommaan...

 

Keskittyis Hannukin enemmän siihen rakentamiseen, eikä tähän myymiseen niin saattais puheetkin muuttua joskus teoiksi...

 

Eli tämä erä meni kyllä Janille...

Link to comment

Onko tosiaan niin, että ilmoituksessa ei olisi muka kuvaa ollut? Miksi Alaranta on ostanut koneen pelkän tekstin ja puhelinkeskustelun perusteella, kun kuviakin luultavasti on ollut tarjolla? Kuva tässäkin tapauksessa kertoo enemmän kuin ne kuuluisat tuhannet sanat.

Link to comment
Guest jparkkin
Keltaisessa pörssissä on myytävänä 50-luvun kupla, ilmoituksessa lukee, että helppo entisöidä. Myyjä kertoo auton olleen sisällä 70-luvulta lähtien ja on nyt auton toinen omistaja. Sovin puhelimessa ostavani auton 1500 eurolla ja menen hakemaan autoa syyspimeällä sateella. Autoa hakiessani myyjä kertoo, että autosta on tullut ainakin 30 puhelua ja siitä olisi luvattu jo 2500 euroakin, mutta hän ei myynyt kun oli kerran kaupat jo sovittu. Kotona tallissa rupean tutkimaan löytöä tarkemmin ja totean, että mm. kynnyskotelot, kaikki lokasuojat, varapyöräkotelon pohja yms. ovat ruostuneet. Etuluukku on uudemmasta ja maalattu pensselillä, sisällä on uudemman kuplan penkit, motti on 60-lukuinen, ykkönen ei pysy päällä jne.

 

Syyllistyikö myyjä vilppiin? Mitä mahdollisuuksia minulla on purkaa kauppa ja saada rahani takaisin?

 

No, tästä suivaantuneena pistän sitten auton myyntiin ja pyydän siitä 1000 euroa. Kukaan ei soita autoa ostaakseen, mutta heppu soittaa ja kertoo, että heiltä saisi romurautaa paljon halvemmalla.

 

Taitaa peilistä löytyä "syyllinen" omasta mielestäsi huonohkoon kauppaan. Sinulla on ollut sentään mahdollisuus tutustua autoon ennen kauppaa...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Miuta kiinnostaa edelleen saada tietää mittaustuloksia ja nähdä tarkempia valokuvia mm. venttiilikopista ja kadonneista peltien kiinnikkeistä.

 

Tämä siksi, että jos syyttää petoksesta, on syytä myös näyttää toteen väitteensä.

 

Päällepäin katottuna tuo kone vois vaikka käydäkin ja pelata jossain peltoautossa. En maksais moisesta viittä kymppiä enempää.

 

Kuitenkin kauppa on tehty näkemättä tavarasta edes kuvia. Tarkottaa käytännössä sitä, että moottori voi jopa ollakin sitä mitä myyjä on väittänyt. Romunkerääjän mielestä tommonen paskaläjä voi olla bolt on.

Link to comment

Tätä osoitetta sitten tullaan linkittämään kaikissa sopivissa

yhteyksissä (mm. erilaisilla foorumeilla ja myyntisivustoilla), jotta

edes muut saisivat riittävästi tietoa ostopäätöstä harkitessaan.

 

Lupasin antaa aikaa tämän viikon ajan kauppahinnan palauttamiseen

tililleni. Olen sanani mittainen, joten sivuston sisältö on vielä hyvin

neutraali enkä ole postittanut osoitetta minnekään.

 

Jos haluat minun poistavan sivuston ja olevan julkaisematta tapausta,

palautat kauppahinnan tililleni tämän illan aikana ja lähetät asiasta

minulle sähköpostilla tiedon.

Mitenkään kauppaa sen enempää kommentoimatta, mutta eikös tuossa viestissä tule esiin kiristyksen tunnusmerkit? Sekin taitaa olla laissa kielletty?

Link to comment

Mitenkään kauppaa sen enempää kommentoimatta, mutta eikös tuossa viestissä tule esiin kiristyksen tunnusmerkit? Sekin taitaa olla laissa kielletty?

 

Eiks kiristyksessä aina uhata jollain ikävällä? Tuossahan uhataan tehdä asiasta julkinen ja tuoda totuus esiin? Miten sen voi ottaa kiristyksenä?

 

Asia joka minun silmään tuossa otti oli se, että tuo teksti on kahden yksityishenkilön välistä kirjeenvaihtoa... Eikös sellaisen julkaiseminen ilman lupaa ole vähintäänkin kyseenalaista?

Link to comment

Tilanne lienee se ettei kenenkään meidän lakitietämys riitä sanomaan onko se kiristystä jos julkaisee tiedot omasta kaupankäynnistä. Vrt. lähetän jollekin viestin ja uhkaan kusta sähköpaimeneen jos en saa 600 euroa.

 

Joten ehkä emme rupea vääntämään siitä :)

Link to comment
Guest Toheltaja

ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Eikä yleensäkään kannata ostaa, jos ei tiedä mitä on ostamassa... Johan tuohon neljään sataan saa perkele peruskorjattujakin 1600:a pannuja sillon tällön. Puhallinpeltejä ja apulaitteita on varmaan monellakin haepois hintaan, tai ainakin helvetin halvalla...

Link to comment
Guest Toheltaja

No, oon mäkin Hanskin kanssa kauppaa tehny, teki mulle lasit kahdeksaan westfaliaikkunaan, ja ne oli todellakin sitä mitä halusin. Samaten sain early geneberg vaihdekepin kolmella kympillä, sen arvo liene olisi ollut lähempänä kolmea sataa, tosin ei Hanski tienny mitä myi, enkä mäkään tienny että se berggi oli, ennenku sain sen käsiini ja löyty nostalgiakataloogista sama kepukka samoilla merkinnöillä...

Link to comment

Huh, kylläpä on ruma moottori ;) Tuosta on kyllä 400 ekua ihan sika pitkä hinta, tosin niin on asianomaisen pallokeulojenkin pyyntihinta joten en sinänsä yhtään ihmettele... :)

 

Mutta kyllä tässä tapauksessa harmittaa ostajan puolesta ja myötätunnot sinne!

Link to comment
Guest halminen
No, oon mäkin Hanskin kanssa kauppaa tehny, teki mulle lasit kahdeksaan westfaliaikkunaan, ja ne oli todellakin sitä mitä halusin.

 

Käsittääkseni tällä kaverilla on suhteita johonkin firmaan mikä tekee laseja - kai sieltä ny saa kuranttia tavaraa - sehän nyt on selviö.

Link to comment

Lakipykälistä sen paskempaa välittämättä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että tämän tyyppisissä "yhteisöissä" tulisi voida luottaa myyntikumppaniin.

 

Se, kuvaileeko myytävää tuotetta kuvin tai sanoin ei ole mielestäni tärkeää. Jos myyjä on sanallisesti kuvaillut tuotetta siten, että ostajalle on luotu todellisuutta parempi kuva tuotteesta on se mielestäni harhaan johtamista.

 

Kumpaakaan osapuolta tuntematta olen samoilla linjoilla ostajan kanssa.

 

Toisilla vaan on omatunto, toisilla ilmeisesti ei.

Link to comment

Jokainen jonkin verran romu & osakauppaa käyvä on varmasti törmännyt eriäviin käsityksiin -hyvästä-bolt-on-osamikähyvänsä-.

 

Toiselle aarre, toiselle romu.

 

Oma metsämoottori oli jopa karumman näköinen kuin ko. oleva kone ja hyvin sysää edelleen. Päittäisvälystä oli/on vaikka kuinka, paskaiset ja ruosteiset pellit, lämmönvaihtimet & apulaitteet vaihdoin parempiin.

Huomattavasti paremman näköinen mosa, myyjän mukaan huippuhyvä pulttaakiinni, jäi asentamatta koska oli mielestäni liian huono suoraan käyttöön.

 

Ostin autonkin joka oli myyjän mukaan todella hyvä.

Mun mielestä vähän huonompi.

 

Olen myymässä sarjan omasta mielestäni tosi hyviä lokareita, ostajien mielipide selviää paikan päällä. Todennäköisesti tulee erimielisyyksiä.

Link to comment

Kuten arvasinkin, niin asioilla on yleensä kaksi puolta. Nyt pystyy muodostamaan hieman paremmin objektiivisen käsityksen tapahtumien kulusta kun on kuullut toistakin osapuolta.

 

Sinänsä tästä keskustelusta täällä ei ole mitään hyötyä kenellekään. Kukaan ei voi varmuudella sanoa mitä myyjä ja ostaja on milloinkin sanonut puhelimessa.

 

t. Mika

Link to comment

24o7onb.jpg

 

 

Miksi Hannun on tarvinnut tänään luoda alter ego osallistuakseen keskusteluun, ja miksi mahdoit poistaa juuri postaamasi viestin pakka nickillä.

 

Olisi reilua edistää keskustelua omalla nimellä, ilman että johdatellaan tätä varten tehdyillä tunnuksilla....

Link to comment

sormituntumalla ei päästä millin kymmenysosien saatika sadas osien tarkkuuteen. Jos hanski ois ilmottanu että päittäistä on 0.15 niin oisit sanonu että en osta kun on 0.03mm liikaa välystä? Paljonko se kuplapajan ilmoittama välys nyt sitten oikeasti on? Jos sulle vaa sanotaa että liikaa ni mistä vitusta voit tietää onko se 0.01 liikaa vai 2mm liikaa sitä välystä? Jos venakopat ei oo vuotanu sillon ku ne on hanskilta lähteny ni sillon ne ei oo. Jos oot ite tökkiny ne rikki niin silloin se ei ole hanskin vika. Oletko koskaan pitäny autoas ajamattomana ulkona koko talvea? voin kertoa että sinne kondensoituu kivasti vettä. Jos kone on ollu esim 2 vuotta käyttämättömän niin en ihmettele että öljy on limanuljaska.

Tässä vahan aikaa sitte yksi volkkariharrastaja osti käytetyn bolt on moottorin. Moottori oli autossa paikallaa joka oli seissyt pellolla 6 vuotta ja lähti avaimesta käyntiin! Pintaruostetta oli puhallinkopassa ja jäähdytyspelleissä ja lämmönvaihtimet oli läpi ruosteessa. normia yleensäkkin 68 vuotisesta autosta oli se kuinka hyvin tahansa pidetty. Tämä yksilö oli myös bolt on mallia, tosin siihen vaihdetaan lämmönvaihtimet. Toki niitäkään ei kesällä edes tarvitse joten sekään ei ole ratkaiseva tekiä miksi moottori ei olisi bolt on. Päittäistä en koneesta mitannu ja sitäkin voi olla enemmän kuin tehtaan ilmoittamat raja-arvot. Edelleen kaikki osat voivat olla kuluneet ja ei ole toleransseissa vaikka moottori toimisi hyvin ja ei söisi öljyä ikää katsoen mitenkään "paljoa"

Link to comment

^^^ Valitettavasti en ole Hanski / Hanskin alter ego. Viestiäni en itse poistanut. Ihmettelen vain, miksi yksityisen henkilön työpaikka pitää vetää tähän keskusteluun.

 

edit. yksi väkänen lisää

Link to comment

Sinänsä tästä keskustelusta täällä ei ole mitään hyötyä kenellekään. Kukaan ei voi varmuudella sanoa mitä myyjä ja ostaja on milloinkin sanonut puhelimessa.

 

Kuitenkin koneessa on liikaa välystä (luotan Kuplapajan ammattitaitoon), monia osia pitäisi uusia ennen käyttöönottoa, eikä sopimuksemme kaupan purkamisesta ole täyttynyt. Olenko minä todella se osapuoli, joka toimii väärin?

 

En mä vaan osaa sanoa kuka on toiminut väärin ja onneksi se ei ole edes mun asiani sitä sanoa. Keskustelu täällä ei taida hyödyttää teistä kumpaakaan millään tavalla. Kuplapajan ammattitaidosta mulla on kyllä ihan hyviä kokemuksia.

 

t. Mika

Link to comment

päittäisvälys tehtaan mukaan oliko se nyt se 0.06-0.12 ja jos se on esim 0.14 kuplapaja AMMATTIMIEHINÄ sanoo että liikaa vaikka kone toimisi. loogista.

EDIT. Mikko tuskin suuttuu ja jos suuttuu niin poistan tämän lainauksen toisesta topicista.

ja noin 4-5mm päittäs välyksellä riittää stefalle vielä tiivistyspintaa(eräs kone oli tollanen mikä vaihtoon meni,mutta öljyt pysy KÄYDESSÄKIN sisällä!!!!!!)

 

Tuollaisella välyksellä hanski olisi sanonut että on liikaa. On se sen verran noitten kanssa pelannut.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...