Jump to content

TEKNIIKAT kadulle ja kisaan? Kiihdyttelyyn yms.


Recommended Posts

Posted

Millaisen tekniikan olette kasanneet vapari tai turbotekniikaksi kadulle ja kiihdyttelyyn? Moottoritiedot ja vaihteistotiedot

 

Taannoin tuli rakenneltua

kone joka osoittautunut erittäin hyväksi

kokonaisuudeksi ja kulkua löytyi hyvinkin.

 

Peruslähtökohtana oli 82 isku, 5,5kg vauhtis, GB massahihnap.pieni ja 94 mukit

nokaksi silloin FK87 legenda 1,35 keinuilla

kannet oli SF2 44/38 viilarivelhon käsialaa,

GB tuplajouset, GB tönärit, Melling 30mm,

pakosarja 1,3/4 ja 40mm sisäkurkuilla 48Delssit

nurkissa. alle 11 puristus 98E jotta pystyi ajeleen kadullaki

seosten ollessa kohillaan. 5,4"pitkät kiertokanget H

Palotilat puolipylly viilarin special, männät vakiot¨

ei venakoloja, dekki 1,45-1,50,

Kannet virtas hyvin ja kun tietää viilarin huippuhyväksi niin

ei niitä tarvi virtauttaa. ( virtautettu muttei muistii mitä virtas? )

Sytty 050 jakaja ja Igniittori + granenpox, fullflou+suodatinjalka+lauhdutin setrab, GB 4q lisäöljypohja, GB painevena kansi pumpus, rajotin 7800-8000 riippuen kelistä....

 

( 198,9hv 235Nm )kaliproidussa penkissä säätämättä konetta.

Konetta säädettiin tuon jälkeen perstuntumalla ite ja seuraavana kesänä

päästiin muutama kymmenys kovempaa eli aikasemmin jo penkitetty

ennenkoo enkkoja tuli....

 

Dels 48 ja 40 sisäkurkuilla 120mm imutorvilla

7 asteen kartiolla, 150 ilma, 2 seos, 210 pää,

70-80 kiihytys, 65tyhjis.......

 

Tuollaisilla peruspalikoilla jokka hiottiin sopimaan

yhteen niin että painava täyspeltikorinen kupla

pitkillä turbovälityksillä ... huom kone oli vapari ja

meni 11,73sek 183km/h parhaimmillaan ja alle 12sek aikoja

jatkuvalla syötöllä. Vaihtovirtalaturi ja remmi kiinni aina.

 

( vaihteisto tais olla silloin 3,88 1:3,78 2:2,21 3:1,6 4:1,25 )

 

Laatikoksi tänäpäivänä laittaisin välitykset 1:4,11 2:2,41 3:1,7 4:1,38 ja 3,88peräruuvi MickeyThomson 26tuumaaset korkeudeltaan takana

Jos samaa konetta uudelleen tekis niin

pikkusia muutoksia katuajelua ajatellen 044 magnum + kannet ja

stepperi pakosarjaa sekä 5 vaihde joka maantiellä auttais

asiaan.... Nossilla pikkuvinkeitä tai ahtimella räyhää...ruutta antais parannusta tai si ne legendaariset pensanroiskijat IDA....eiku siis Dels =) JayCee IDA 51,5 tms..

 

Kisaa ajatellen isommat sisäkurkut, nokan ajotusta myöhäsemmälle, venakolot mäntiin, ruttuu ylemmäs, isommat venat imupuolelle ( comppieliminatos 48/40 tai SF1 sekä AF on pop ), kuutioita, ruiskuu, ..... ahtoo, ilokaasuu, ..... 9x28x15 sliksit ei enää kadulle...

Posted

Itte oon kuusamontien öisiin liikennevalokiihdyttelyihin valmistaunut seuraavasti...

 

-vaihdekepin nuppi synteettisellä rasvalla voidellen, tulee vaihdoista nopeat ja voittoa kiihdytyksessä 0,15 sekkaa.

 

 

Millasia muiden "top secret" lyömäaseet:D

Guest Toheltaja
Posted
Ostin lukon. Josko sitten sutis nätimmin tai paremminkin olis sutimatta.

 

t. Mika

 

Turva-avaimella olevan? laitatko sellaisenaan tasauspyörästöön? Voi toki olla ettei enää sudi :)

Posted
Turva-avaimella olevan? laitatko sellaisenaan tasauspyörästöön? Voi toki olla ettei enää sudi :)

 

Paketissa ei näyttänyt olevan avainta. Avaimenperä sen sijaan oli ja siinä joku ulkomaalainen teksti. Alkoi ihan ihmekirjaimella Q...jotain... :-)

 

t. Mika

Posted

Tunkin ja varapyörän poisjättämällä kuulemma saa ainakin sekunnin pois varttimaililla

 

Iso karhu on puhunut (1,25)

Posted

Jaa-a tuolla logiikalla meitin kilpurista pitäis tippua 3-4 sekkaa ainakin pois ku vedeltiin kaks päällä 17.065..Rouheeta.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...