Pasi Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Eli kiekkamittari sekoilee ajettaessa n.80 km/h tasaisella kaasulla,viisari heittelee 2500-3500 rpm välillä. Olen katsonut johdot että ne on paikallaan,mistä muualta vois etsiä vikaa? Quote Link to comment
Guest pep Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Eli kiekkamittari sekoilee ajettaessa n.80 km/h tasaisella kaasulla,viisari heittelee 2500-3500 rpm välillä. Olen katsonut johdot että ne on paikallaan,mistä muualta vois etsiä vikaa? Jos viisari "pilkkii" niin veikkaisin että tulpanjohdoissa vika... Quote Link to comment
Pasi Posted August 17, 2009 Author Share Posted August 17, 2009 Meno on muuten suht tasaista,ei nykytä. Pystyykö mitenkään tarkistaan tulpanjohtoja,onko niissä vika? Johdot on aika uuden näköiset. Quote Link to comment
Essi Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Mulla sekos kierroslukumittari, kun kondensaattori oli sökönä. Ajoittain aiheutti myös käyntihäiriötä, varsinkin voimakkaassa kiihdytyksessä. Tasakaasulla kävi hyvin silloinkin, paitsi että kierroslukumittari oli sekaisin. Quote Link to comment
Pasi Posted August 19, 2009 Author Share Posted August 19, 2009 Kiitti vinkistä,vaihdoin konkan ja kiekkamittari toimii....ainakin vielä. Quote Link to comment
HSuomi Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Jos viisari "pilkkii" niin veikkaisin että tulpanjohdoissa vika... Jos kuitenkin kone käy normaalisti ni miten toi voi vaikuttaa? Quote Link to comment
Guest pep Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Jos viisari "pilkkii" niin veikkaisin että tulpanjohdoissa vika... Jos kuitenkin kone käy normaalisti ni miten toi voi vaikuttaa? Oli aikanaan itellä juurikin huonohkot "uudet" tulpanjohdot ja auton käynnissä ei ongelmia mutta esim tasasesti 2500rpm ajaessa sen että autometerin rinkimittari pilkki nopeita vetoja 3500rpm:ään... ja toinen ilmiö samoilla johdoilla oli se että ajotus strobo välähteli itsekseen... ja ajaa autolla pystyi ihan normaalisti... kun vaihdoin tulpanjohdot parempiin niin ongelmat poistui... Quote Link to comment
Pasi Posted August 21, 2009 Author Share Posted August 21, 2009 Tulipa sitten vaihdettua tulpan johdot ja säädettyä kärjet uudestaan, kun kiekkamittari jatkoi sekoiluaan ei tosin enään niin pahasti kun aikasemmin. Nyt näyttäs toimivan ihan kunnolla. Sanokaapa viisaammat miten voi olla mahdollista, että katkojan kärjissä ei ollut välystä ollenkaan eli,ne ei auennut ollenkaan? Voisko jakajassa olla pohja löystynyt se mihin kärjet tulee kiinni? Quote Link to comment
Fileas Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Kärkien fiiberi kuluu. Quote Link to comment
Tero87 Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Jatketaan tähän perään. Itselläni sellanen ongelma kierroslukumittarin kanssa että heti kun kierrokset nousee yli 2000rpm niin mittarin neula tipahtaa nolliin, taas kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille niin neulakin nousee, mutta heti kun kierrokset nousee mittarin mukaan yli 2000rpm niin neula tipahtaa nolliin. Mikähän mahtaa olla? Auto itselleni uusi, en ole mittaria kytkenyt enkä tiedä onko se koskaan toiminutkan kunnolla. Onko veikkauksia, väärin kytketty vaiko jotain muuta vikaa? Voisiko kärjet olla syylliset, tietääkseni ne on juuri vaihdettu. Quote Link to comment
tmm Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Ja jatketaan vanhaa... Noihin hyppiviin tai liikaa näyttäviin rundarin neuloihin saattaa auttaa signaalipiuhaan lisättävä diodi tai vastus: http://www.hot-spark.com/Tachometer-Fix.pdf Itselläni tuli omituinen ongelma... - 123 Tune, Bosch sininen ja vuodelta 62 oleva VDO 0-8000 kierroslukumittari. - Kytkennät ok, mutta eihän tuo VDO ihan tarkka ole koskaan ollut. - Nyt vaihdoin tuulialasinpyyhkijän moottorin Boshista SWF:ään ja siihen CSP:ltä 12v ankkurin. - Pyyhkijät toimii mainiosti - kiitos Raumalle. Mutta - kierroslukumittarin viisari heiluu tapista tappiin pyyhkijöiden mukana! Jos pyyhkijät ei kytkettynä, niin rundari toimii mkuin ennenkin. Maadotin moottorin erikseen, samoin mittarin hyvin. Ei eroa onko auto käynnissä vai ei. Viisari heiluu pyyhkijöiden mukana, vaikka signaalijohto on irrotettuna. Missähän lienee vika? Riivaaja? -Tuomas Quote Link to comment
NO H2O Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Kesämökki naapuri Matti Mielikäistä siteeraten: Voi helevettiläinen... :-) Quote Link to comment
tmm Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 http://www.facebook.com/photo.php?v=10151477156699075 Kai se pitää päivystävälle manaajalle viedä... Quote Link to comment
SePi Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Ja jatketaan vanhaa... Noihin hyppiviin tai liikaa näyttäviin rundarin neuloihin saattaa auttaa signaalipiuhaan lisättävä diodi tai vastus: http://www.hot-spark.com/Tachometer-Fix.pdf Itselläni tuli omituinen ongelma... - 123 Tune, Bosch sininen ja vuodelta 62 oleva VDO 0-8000 kierroslukumittari. - Kytkennät ok, mutta eihän tuo VDO ihan tarkka ole koskaan ollut. - Nyt vaihdoin tuulialasinpyyhkijän moottorin Boshista SWF:ään ja siihen CSP:ltä 12v ankkurin. - Pyyhkijät toimii mainiosti - kiitos Raumalle. Mutta - kierroslukumittarin viisari heiluu tapista tappiin pyyhkijöiden mukana! Jos pyyhkijät ei kytkettynä, niin rundari toimii mkuin ennenkin. Maadotin moottorin erikseen, samoin mittarin hyvin. Ei eroa onko auto käynnissä vai ei. Viisari heiluu pyyhkijöiden mukana, vaikka signaalijohto on irrotettuna. Missähän lienee vika? Riivaaja? -Tuomas Oletko kokeillu ottaa mittariin virtaa jostain ihan toisesta paikasta - tai sitten siihen pyyhkijöiden moottoriin? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.