Jump to content

Jarrusatuloista


Guest piippu

Recommended Posts

Guest piippu

Mitäs mitäs....piti olla ihan läpihuutojuttu heittää kuplan etupään levyjarrusatuloihin uudet tiivisteet, mutta ei sitten ollutkaan. Satulat on ATE:n värkkäilemät, numerolla 254 (tiedä nyt sitten kertooko tuo mitään?) ja kirjan/varaosamyyjän mukaan noissa pitäisi olla 40mm männät, mutta minulla onkin 44mm! Eli se männän tiivistehän ei passaa sitten mitenkään tuonne satulaan (holahtaa montun pohjalle) eikä myyjien kirjat tunteneet tuollaista männän halkaisijaa muissakaan VW tuotteissa...että mitäs nyt?

 

Satulat ostin joskus, ainakin 10vuotta takaperin kuplan satuloina, mutta mistähän nuo todellisuudessa on ja mistä tiivisteet?

Link to comment

Opel Kadett B 1.2S Automatic oli eka kilpiin saatu projekti silloin nuorena ja sen orkkissatulat menivät bolt-on kuplaan :-)

 

Tuote Nimike Hinta

23-6056 Jarrusat tiivs mm Kadett-B ø44 13.90 €

Suora linkki: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/236056/0

 

Varastotilanne:

 

TURKU 0 ESPOO 0 HÄMEENLINNA 0 JOENSUU 0

KOUVOLA 0 KUOPIO 0 LAHTI 0 LAPPEENRANTA 0

OULU 0 PORI 0 ROVANIEMI 0 SALO 0

TAMPERE 0 VAASA 0 VANTAA 0

Link to comment
Guest piippu

Ho-Hoo....olipas nopeaa toimintaa!

 

Lohdullista oli, että 44mm mäntiä on todella ollut olemassa, mutta varastotilanne ei ollutkaan niin lohdullinen :) Noh, jos nuo muuten passaa mittojen puolesta, niin saahan niitä sitten vaikka mistä ;)

 

 

Mistä löytäis kolkin satulan "specsit", koska voihan ne siitäkin olla, kun muistaakseni niissä oli volsun logo...ehkä? Help!.....

 

 

 

edit. jaa, mä oon vähä hidas :(

Link to comment

Juu isommat on horisontin satuloiden männät, hittökö näitäkin on 2 paria tallilla mutta puolen tunnin kuluttua perillä ei taatusti muista enää niitä mitata :) Itse satulakin on selkeästi suurempi kun se vakio 40-millisellä männällä oleva mutta tosiaan muutoin aivan bolt-on.

Link to comment
Guest piippu
Eikö kolkin satulassa ole 42mm mäntä?

 

 

Heetkinen! Juttelin tuossa kaverin kanssa aiheesta, joka oli seläntakana seuraamassa jarrusatularemonttia ja hän väitti että olisin sanonut männänhalkaisijaksi 42mm (tähän semmonen punasteleva hymiö) Mutta minä muistin että 44mm....noh, jos kaveri olisi tämän kerran oikeassa, niin mistäs kolkin tiivistesarja, kun kaikki huutaa "Ei oota" yhteen kuoroon :O

 

 

 

ps. Deutz-Fahr M770 leikkuupuimurissa oli muuten just saman näköiset ATE:n satulat kuin kuplassa (just vain äsken otti silmään, kun koneen alla paikkoja puhdistelin), mutta silmämääräisesti mittailemalla männän halkaisija reippaasti päälle 50mm.....tästäkö kulpaan kunnon jarrut? Kyseisen mallin puimureitahan on suomi pullollaan ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...