Jump to content

sähköinen bensapumppu ?


Guest jannkehu

Recommended Posts

Turhauttaa, kun ei saa bensapumppua öljytiiviiksi...akselilta työntää öljyä ja sehän sotkee koko konehuoneen! On uudet tiivisteet, pakeliitit, liimat ja kaikki mutta ei vaan pidä!!! Vahvana vaihtoehtona on alkanut pyörimään mielessä pistää aukko umpeen ja asentaa sähköpumppu !!!

 

...Kellään kokemuksia miten ko. pumput toimii, onko hyviä, jne...? Biltemassa näkyy oleva tuollainen 130 l/h maks. paine 0,27 - 0,34 bar. oliskohan sellainen käypänen...näkyy olevan ulkoisestikkin juuri samanlainen kuin hotmatsin myymä bugbackin vastaava!!!

 

...Niin ja lisätäämpä vielä sellainen pieni detaljee että pumppu tulee ruokkimaan kahta Weber ICT 32 nurkkaa.

 

Kertokee viisaammat ;-)

 

52-3228_l.jpg

Link to comment
Turhauttaa, kun ei saa bensapumppua öljytiiviiksi...akselilta työntää öljyä ja sehän sotkee koko konehuoneen!

 

Sulla on huono huohotus systeemi koneessa, ei sähköpumpun vaihto siihen auta. Viime kesänä oli itsellä sama vika, ensin alko pumppu työntää öljyä akselilta, vaihdoin uuden pumpun ni loppu. Sitte alko tulee virranjakajan juuresta, laitoin siihen uuden tuoreen o-renkaan ni loppu sekin. Sitte alkoikin työntää sitä hihnapyörän juuresta kun ei muualta enää päässyt...

Link to comment

Ei pitiäs olla huono...mulla on huohotin boxi johin tulee letkut venakopan kansista ja öljyntäytöltä! Pitäis mielestäni riittää?

 

 

Sulla on huono huohotus systeemi koneessa, ei sähköpumpun vaihto siihen auta. Viime kesänä oli itsellä sama vika, ensin alko pumppu työntää öljyä akselilta, vaihdoin uuden pumpun ni loppu. Sitte alko tulee virranjakajan juuresta, laitoin siihen uuden tuoreen o-renkaan ni loppu sekin. Sitte alkoikin työntää sitä hihnapyörän juuresta kun ei muualta enää päässyt...

Link to comment
Guest Mic_Coo

Pääseekös sulta tuosta huohotinboxilta se itse huohotusilma mihinkään? Itselläni ei kokemusta tuollaisesta mutta kyllä kone hönkii sisään aika paljon jos ei tuo öljyn tulo lopu. Toinen sitte että onko moottori yksinkertaisesti niin väleä että se huohottaa niin paljon ettei siihen mikään järjestelmä riitä... Entä paineventtiilit,(jos sellaiset sulta löytyy)? Yks kans mikä vois olla niin öljyntäyttjalan tiiviste väärinpäin tai rikki. Itselläni johtui kerran siitä että öljyä tahtoi tihkua vähän sieltä ja täältä....

 

Tuosta sähköpumpusta sen verran etten itse ole mekaanista käyttänyt ollenkaan. Paikoillaan se kyllä on, siltä varalta että jos sähköisestä tulee savut ulos niin on kuiten mekaaninen vielä. Tuota tosin ei ole tapahtunut. Hotcarsin pumppua ei kannate tilata. Se on kallis. Samanlaisen "Facet" merkkisen pumpun saat lähimmästä autotarvikkeesta. Siis, sama pumppu eri tarroilla ja hieman halvemmalla... ;)

Link to comment

Huohotinboxi on rakokannella, josta pääsee ilma ulos ja ko. boxi on uusi, eli tuskin tukossa! Kone on uusi; uusilla männillä/putkilla/renkailla ja uusilla kansilla, kaikilla uusilla tiivisteillä, jne... tehty ja ajettu n. 700 km, joten väljyydestäkään tuskin voidaan puhua. Tuo vuoto on ainoastaan siitä ko. bensapumpun jalasta!

 

...Sähköpumpun osilta olisin vielä ollut kiinnostunut noista luettelemistani arvoista ja biltemasta meinasinkin tilata tuon ko. pumpun josta kuvakin on ;-) ...millaisilla virtauksilla ja paineilla se sun pumppu on ?

 

Pääseekös sulta tuosta huohotinboxilta se itse huohotusilma mihinkään? Itselläni ei kokemusta tuollaisesta mutta kyllä kone hönkii sisään aika paljon jos ei tuo öljyn tulo lopu. Toinen sitte että onko moottori yksinkertaisesti niin väleä että se huohottaa niin paljon ettei siihen mikään järjestelmä riitä... Entä paineventtiilit,(jos sellaiset sulta löytyy)? Yks kans mikä vois olla niin öljyntäyttjalan tiiviste väärinpäin tai rikki. Itselläni johtui kerran siitä että öljyä tahtoi tihkua vähän sieltä ja täältä....

 

Tuosta sähköpumpusta sen verran etten itse ole mekaanista käyttänyt ollenkaan. Paikoillaan se kyllä on, siltä varalta että jos sähköisestä tulee savut ulos niin on kuiten mekaaninen vielä. Tuota tosin ei ole tapahtunut. Hotcarsin pumppua ei kannate tilata. Se on kallis. Samanlaisen "Facet" merkkisen pumpun saat lähimmästä autotarvikkeesta. Siis, sama pumppu eri tarroilla ja hieman halvemmalla... ;)

Link to comment

Noo, jokainen tehköön tyylillään. Pikku facettia on neljällä eri paineella, alin tais olla 0.15 mikä on just hyvä kaasareille, seuraava tais olla 0.25 mikä vielä just menee. Ylin on 0.45 ja sillä saa varmasti ongelmia aikaan, ainakin jos se pumppu on konehuoneessa. Jos pumppu on tankin alla, niin kaasarille tuleva paine riippuu täysin bensalinjojen vastuksesta johon vaikuttaa koko ja materiaali. Paineensäätimestä ei ole mitään haittaa. Kun laittaa sopivan tehokkaan pumpun, esim. 0.35 tai 0.45 paineilla tankin alle ja konehuoneeseen säätimen jolla varmistetaan ettei paine ole liian suuri kaasuttimille. Tällä systeemillä tulee varmasti toimiva ja hyvä järjestelmä, mutta jokainen tehköön niinkuin parhaakseen näkee, paikatkoon vaikka vuotavan bensaletkun sähköteipillä, olen mä sellaisenkin nähnyt ;)

Link to comment

Juu vaan siitä ei ollutkaan kysymys, vaan öljyvuodosta jota ei nyt saada hallintaan ja sen takia sähköinen pumppu ;-)

 

Edelleen pitäytyisin vakio bensapumpussa, riittää jopa 150hv koneelle. TOIMII ja pääsee vähemmällä vaivalla.
Link to comment

Jep, jep, kokeiltu on jo ! pakeliitti on uusi ja tiivisteet on liimattu...siinäpä se alkuperäinen murhe ja koko topicin aihe ;-)

 

...No, nyt yhdistyy kaksi kärpästä samalla "liimalla" !!! Laitoin tankin alle sähköpumpun ja tein alkup. bensapumpun tilalle laipan, josta tulee huohotinliitäntä...joten nyt sitten ainakin on huohotus asiat kunnossa, sekä samalla öljyvuoto muisto vain ;-)

 

Kuten muut ovat sanoneet, todennäköisesti se jostain muualta työntää sitten öljyä kun huohottaa :D Osta uus pakeliitti ja tiivisteet ja "liimaa" pumppu paikoilleen permatexin right stuffilla, itse kokeilisin sitä ensin.

 

Että tällainen :

img2226414.jpg

img2226415.jpg

Link to comment

Mittasin viikonloppuna vakiopumppuni paineen ja se oli 0,5bar tasan. Tämä siis auton ollessa paikalla eri kierroksilla, muttei oikeasti kuormitettuna. Autossa on pari DRLA40 kaasaria ja toiselle paine oli ilmeisesti liikaa koska mottorin sammuttua kurkuissa valui bensaa ja paine laski hieman. Asensin paineensäätimen ja vitonkärkiset neulaventtiilit (aikaisemmin metallikärjet).

Link to comment
  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...