metake Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Tulee sulakkeen kautta Oleks sää lisänny sinne sulakkeen? Alkuperäisissä sähköissä se ei tule sulakkeen kautta.. Edit: Eikus komento takasin. Puusilmänä seurasin väärää johtoa, tuleehan se sulakkeen kautta. Mittarivalot ei tule, mutta niillähän ei olekaan tämän kanssa mitään tekemistä.. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 BlingBling ja Metrinen Åke, kumpi haluaa tulla vetää sähköt loppuun? ;D Tossa oli ilmeisesti ohitettu tuulettimen rele, kannattaako se ohittaa edelleen vai asentaa sen kautta? Onko tuuletin helppo nakki, voinko asentaa sen itse, siis sähköt? Saako jarrujen ilmauslaitteen esim. Motonetistä? Quote Link to comment
metake Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 BlingBling ja Metrinen Åke, kumpi haluaa tulla vetää sähköt loppuun? ;D Jos tullaan molemmat? Mr. Bling tulee varmaan kyllä jos on pipari tarjoilu? Tossa oli ilmeisesti ohitettu tuulettimen rele, kannattaako se ohittaa edelleen vai asentaa sen kautta? Onko tuuletin helppo nakki, voinko asentaa sen itse, siis sähköt? Rele kannattaa laittaa. Ei se puhaltimen laitto mikään paha rasti ole, mutta tuota.. noo jos laitetaan se loppusähköjen yhteydessä? Saako jarrujen ilmauslaitteen esim. Motonetistä? Mulla on tuollainen Motonetin ilmauslaite ja itse en siihen ole tyytyväinen, tai sitten en osaa sitä käyttää. Onko pallossa ja 60-luvun kuplassa sama jarrunestesäiliön korkki? Jos on niin mulla tuohon ilmaukseen aputyökalu. Jos et ole vaihtanut muuta kuin pääsylinterin, niin kaada nesteet säiliöön, suurin osa ilmasta kulkeutuu itsekseen pois ja helpottaa tulevaa ilmausta. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Tulkaa molemmat!! Kaksin aina kaunihimpi! Olen laittanu jo jarrunesteen ja tarkkailen vuotoja. Ehkä se tuulettimen rele pitäis kuitenkin tarkistaa et se pelaa? Mun villi haave oli et katsastaisin Lindan ystävänpäivänä!!!! Quote Link to comment
jonih Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Saako vielä tulla jos ottaa omat käsiraudat? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Tottakai messiin! Sitäpaitsi kun perjantaina ei löytynyt käsirautoja ja naapurit tarvitsi omiaan, niin BlingBling pääsi karkuun ennen kuin sähköt saatiin valmiiksi. Ja jos pelkää et sopu ei anna sijaa, niin mulla löytyy kyl omat lämpöpatterit jokaiselle! Quote Link to comment
NordBling Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Khyyl mä voin jostain ajan tempasta jos kerta mr Methane lupaa piparia! Yksityiskohdat yyveenä :-D Quote Link to comment
jonih Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Khyyl mä voin jostain ajan tempasta jos kerta mr Methane lupaa piparia! Yksityiskohdat yyveenä :-DNo eihän sulle kelvannu pikkujouluissakaan ku J-piparit! Quote Link to comment
NordBling Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 No jouluna syödään joulupipareita. Eiku siks sää lähdit kuukaudeks aasiaan ku mää söin sun keksit. Otat sitte omat piparit mukaan. Ja ne käsiraudat. Ei perkele tää menee hämäräks tää keskustelu. Quote Link to comment
Perttipee Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 onkos Lindassa uudemman vai vanhemman malli mittarinpohjat, mulla olis yksi vanhemmalla tekstuurilla jouten... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 En mä tiedä kumpi Lindan mittarijuttu on? Ehkä metrinen tietää? Mä teen jo kauppalappua: -pipareita -lukkosulaa käsirautoihin ... Onneksi kohta alkaa pääsiäinen lähestymään, niin päästään puhumaan vähän tärkeemmistä aiheista! :D Yritin Ameriikan mantereelta ostaa puhaltimen relettä, ihan vaan varmuuden vuoksi, jos tuo sattuis olee rikki, niin hinnaksi laittoivat postikuluineen 94 dollaria. Pitäköön releensä tyhmät! Quote Link to comment
Perttipee Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 no, parhaiten ne erottaa pohjan väristä, uudemmissa musta pohja ja numerot semmoset nätit pienet ja näissä vanhemmissa, kuten mun Emmassa, pohja on harmahtava ja numerot on semmosen siamilaiskissan korkuiset...eli kuvassa olevat.. http://i244.photobucket.com/albums/gg32 ... 666666.jpg Quote Link to comment
NordBling Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Vanhempi, ainaki näiden kuvien mukaan. Eli ylemmän kaltainen. Noi mustat muoviliittimet ei pysy paikoillaan. Uudemmassa on näköjään vaimennin, että viisari liikkuu hitaasti eikä reagoi joka kuopassa. Quote Link to comment
metake Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Yritin Ameriikan mantereelta ostaa puhaltimen relettä, ihan vaan varmuuden vuoksi, jos tuo sattuis olee rikki, niin hinnaksi laittoivat postikuluineen 94 dollaria.Pitäköön releensä tyhmät! Juu älä tilaa mistään, siihen sopii ihan vakio rele, maksaa pari euroa suunnilleen. Mullakin on tuollaisia joutilaita kunhan vaan muistaisin sitten ottaa mukaan.. Quote Link to comment
Guest Jutta Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Khyyl mä voin jostain ajan tempasta jos kerta mr Methane lupaa piparia! Yksityiskohdat yyveenä :-D http://www.mrmethane.com/ Quote Link to comment
Perttipee Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 eli sillonhan täältä löytyis passeli mittari... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Mulle tuli tossa päivällä tieto et PappaJorkalla olis mulle mittari. Otan papan mittarin vastaan ja kiitän Perttipeetä! Quote Link to comment
Perttipee Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 eipä kestä kiitellä, kiva vaan seurata tämmöisen perusteellisen projektin valmistumista ja täten saadaan lisää pallonokkia teitä kaunistamaan...olisin mielelläni kartanut oman korteni kekoon... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 Mä aattelin alkaa korjaa noi mun aiheuttamat naarmut Lindukassa. Onko vinkkejä miten nuo naarmut tulis korjata? Alkuperäistä maalia mulla on vähän jemmassa, maalaaja oli kaukonäköinen... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 Nyt toimii murussa kaikki mittarit ja valot. Peruutusvalosta en kyl ole ihan varma, kun en ole kokeillu? Mut katsastuskuntoisuudesta ei taida puuttua kuin jarrujen ilmaus, kaasarien ja sytytyksen säätö ja yhden turvavyön asennus. Olikohan muuta? Takaluukut pitää tietty asentaa ja takapuskuri. Tietty vaihteet pitää kans testaa, eli koeajo pitäis suorittaa. Kait tuo ystävänpäivä olis vielä ihan mahdollinen katsastuspäivä? Sit tietty ennen kesää tehtäviä hommia on vähän enemmän, haluisin sisustan melkein valmiiksi ja retkeilysähköt kondikseen. Melkein valmis!! Quote Link to comment
jori Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 Sit tietty ennen kesää tehtäviä hommia on vähän enemmän, haluisin sisustan melkein valmiiksi ja retkeilysähköt kondikseen. Melkein valmis!! Duunailen sen takapenkin päädyn nytte ensi viikolla, katotaan sitten miten tuon/toimitan sen, voip olla etten oo ihan hetkeen pyörimässä siellä päin. Kusti polkee varmaankin:) ...btw... olis tietty voinu ottaa sen paneelin yläosankin mukaan niin oisin sahaillu sulle siitä ohuemman version minkä oisit sitte verhoillu... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 Jori, osaisitko sä tehdä sinne takaosan kattoon sellaisen kaapin, säilytystilan? Sellasen mihin pääsis käsiksi niin takaosastosta kuin myös takaluukun puolelta? Haluisin sellaisenkin... Quote Link to comment
Guest seppo rauti Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 nyt jotain uusia kuvia miltä se näyttää :) Quote Link to comment
jori Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Jori, osaisitko sä tehdä sinne takaosan kattoon sellaisen kaapin, säilytystilan?Sellasen mihin pääsis käsiksi niin takaosastosta kuin myös takaluukun puolelta? Haluisin sellaisenkin... Onnistuu varmasti...pitää päästä ottaa pahville sapluunaa sellaisesta autosta missä on katto verhoilu paikoillaan, joko sun tai täällä lahden suunnalla jonkun. Koska verhoilun haluut varmaan säilyttää siellä ihan takana, onhan se niin siististi asennettukkin:D Se penkin pääty on lakattuna jo, vielä kun sais tuotua sen! Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Ok, katsellaan sitä kattojuttua joskus. Kun kukaan en myyny mulle rattiaan, niin ostin sit ihan uuden. Tylsät! Voisiko joku selittää, niinku naiselle selittäis, et miten nuo töötin sähköt menee? Mulla on nyt vaan siellä "ohjaustangon" sisällä se maadoitusjohto ja sen alapää on kiinni sen kumilätkän yhdessä ruuvissa. Siinä se oli kiinni silloin kun purin sen. Missä sen pitäis olla kiinni ja miten nuo sähköt muuten menee? Pohjaan on jo ruuvattu kiinni äänenaiheuttaja ja siitä lähtee yksi roikkuva piuha. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Sit joku vois vääntää mulle rautalangasta et mitä kaikkea tarttis ostaa kun haluan et tuosta Lindan kyljessä olevasta pistorasiasta voisi ladata akkua ja samalla käyttää 240 virtaa laitteisiin. Ja sit pitäis olla mittari joka näyttäis et paljonko on virtaa auton akulla ja vapaa-aika-akulla. Ja et voisi itse päättää et kummasta akusta virtaa käyttää. Nii ja tietty taakse pitäis asentaa pistorasioita ja tupakansytytin pistorasioita. Helppo juttu, kuka kerkee ekaksi!! Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Niin ja MISTÄ noita kamoja shopataan ja saisiko mistään 12v "kynttilälamppua"? Quote Link to comment
metake Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Veneissä käytetään tuollaisia sähköjärjestelmiä, löytyy netistä hakusanalla "maasähköjärjestelmä". Mr. Bling kertoo varmaan tarvittaessa lisää ja tietää varmaan sopivat hankintakanavat. Tuolla asiaan liittyviä laitteita: http://www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=199 Quote Link to comment
Guest Barn Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Minä laittaisin DEFA johdoilla ja haarottimilla.. Quote Link to comment
NordBling Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Minä laittaisin DEFA johdoilla ja haarottimilla.. Joo, se oliski sirompi mut ku se luukku ja pistoke on jo siellä. Teen listan mitä tarvitaan minimissä ja mitä mulla on tarjota. Ja sellasta systeemiä millä saa starttiakun tyhjäks, et saa. Punkt. :-) Quote Link to comment
Guest Barn Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 http://www.kaha.fi/category.php?cid=551 Quote Link to comment
joksa Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 http://www.kaha.fi/category.php?cid=551 Eikä lopu sähkö kesken, kun samassa järjestelmässä invertteri sekä laturi. Quote Link to comment
NordBling Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Toi kahan keltanen johto maksaa pelkästään vissiin jo satasen. Siitä vaa jos oli seittämä oikeen :-) Quote Link to comment
Lasse Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Asuntovaunupuolelta vois vähän järkevämmän hintaisia kamoja.... Quote Link to comment
joksa Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Se piirtää kellä on liitua... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Nyt on suunnitelma tehty. Vähän enemmin joudun laittaa kuin viimeviikon lottovoittoni, joka oli noin 43€, mut ei tartte kuiteskaan 7 oikein... Jos lasten kanssa haluaa reissata, niin pitää saada pleikkaan virtaa... Quote Link to comment
-AP- Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Sähkötavaraa mm. täältä - http://caravanmarket.fi/elektroniikka-c-D4.html Näitä - http://www.movera.com/en/shop/products/ ... chnik.html - myy mm. http://www.hymercenter.fi/ Quote Link to comment
Lasse Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Meillä pelittää kakkospleikka 12 v:lla. Töllönä on tämmönen ihme: http://www.carlights.de/10-4-tft-dvb-t- ... seher.html. Vaunussa on oma akku jota vetoauto lataa ajossa. 3vrk suunnilleen riittää sähkö normaaliin käyttöön (muutama valo ja noi kamat) 75 Ah akku. Et ei se maasähkö must ole. Quote Link to comment
Recommended Posts